יבואניות רכב נגד משרד התחבורה
ארבע יבואניות רכב – חברת המזרח (יגואר, לנד רובר), יוניון מוטורס (טויוטה), סמל"ת (אבארט, אלפא, ג'יפ, סובארו, פיאט, קרייזלר, ראם), קרסו (דאצ'יה, ניסאן, רנו) – עתרו בסוף השבוע הקודם לבית המשפט לעניינים מנהליים ("בג"ץ הקטן") כנגד משרד התחבורה. העתירה היא כנגד חיובן לבצע, ללא תשלום, תיקוני רכב בתקופת האחריות – גם אם הרכב שיובא ביבוא אישי/מקביל לא זכאי לאחריות יצרן בישראל, מה שיוצר מצב בו הן נאלצות לתקן על חשבונן רכב שלא הן ייבאו ארצה.
שגגה שיצאה מבית המחוקקים
כידוע, לפי חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שהתקבל ב-2016, מחויב היבואן הרשמי בטיפול במכוניות שהובאו ארצה – גם אם הן מיובאות שלא על ידו, אפילו אם מדובר בדגמים שאינם בהיצע שלו – ולכבד את אחריות היצרן שניתנה לרכב בחו"ל.
היבואניות טוענות כי במקרים מסוימים, למכוניות המגיעות ארצה ביבוא אישי או מקביל, אין כלל אחריות יצרן התקפה בישראל. כלומר, האחריות שניתנה לרכב החדש עם קנייתו מוגבלת רק לאזור בו הוא נמכר, צפון אמריקה למשל.
במצב כזה, אם היבואן מתקן רכב הוא אינו יכול להזדכות על העלות מול היצרן כמקובל. המשמעות היא, כאמור, שיבואן המותג הוא זה שמשלם מכיסו עבור תיקון של רכב שנקנה בלי כל מעורבות שלו.
- המספר היומי - איך 26.9 משפיע על הקניות שלנו?
- רוצים לדעת כמה האינפלציה האמיתית במדינה? תסתכלו על הנתון הזה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברות שתופסות טרמפ
חלק ניכר מהדגמים המיובאים לישראל ביבוא אישי/מקביל אכן זוכים לאחריות בין לאומית, והיבואן הרשמי יכול לכן לתת שירות במסגרת האחריות ולהזדכות מול היצרן – אבל לא כולם. יבואניות הרכב תובעות לכן גם את החברות העוסקות ביבוא אישי/מקביל, ומביאות לארץ כלי רכב שאין להם אחריות בין-לאומית, ולפי הנאמר בתביעה אותן חברות מודעות לכך.
היבואניות מציינות בעתירה כי לפי החוק הן אכן מספקות חלקי חילוף, מתקנות ומטפלות בכלי הרכב שלא יובאו על-ידן וכוללות אותם בקריאה לשירות מטעם היצרן (Recall), כולל דגמים שאינם מיובאים על ידן. עם זאת, נטען בעתירה, כי משרד התחבורה, בהסתמך על החוק הנ"ל, מחייב את יבואניות הרכב לתקן כל רכב במסגרת האחריות, ואינו מקבל את הטענה שיש דגמים שאינם זכאים לאחריות התקפה בישראל. היבואניות טוענות כי דרישה זו של משרד התחבורה מנוגדת לחוקים אחרים – וגם להיגיון הפשוט, אם תשאלו אותנו – ומכיוון שהבעיה לא נפתרה עד כה, נאלצו לפנות לבית המשפט לעניינים מנהליים.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
