דוחות טובים לאפי נכסים - ה-FFO בקצב שנתי של כ-490 מיליון שקל

אבי ברזילי, מנכ"ל החברה: "אנו צופים המשך צמיחה ברבעונים הבאים"
רוי שיינמן |

מניית אפי נכסים עלתה ב-12 החודשים האחרונים ב-41%, אך בחודש האחרון היא נחלשה ב-5%. השווי של החברה כ-6.4 מיליארד שקל, כשההון שלה כ-7.2 מיליארד. החברה שמחזיקה בנכסי נדל"ן מניב בארץ ובחו"ל מגדילה את הרווחים בהתאמה ובמקביל להשלמת פרויקטים נוספים היא תגיע ל-FFO של 650 מיליון שקל. זה מכפיל FFO של קרוב ל-10. סביר בהינתן הצמיחה והפרוייקטים המתוכננים להקמה. 

   הון של 7.3 מיליארד - שווי בשוק של 6.4 מיליארד

 

שיפור מתמשך ברווח

אפי נכסים מדווחת על רווח של 347 מיליון שקל לעומת רווח של כ- 121 מיליון  ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה הדו ספרתית בפרמטרים התפעוליים העיקריים נמשכת עם עליה של כ-27% ב-NOI ושל כ-35% ב-FFO ברבעון השלישי של השנה

ה-NOI הסתכם ברבעון השלישי של השנה בכ- 266.2 מיליון שקל לעומת כ-210.2 מיליון שקל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ה-NOI בכ-740 מיליון שקל לעומת 588 מיליון שקל אשתקד, גידול של כ-26%. הגידול נובע בעיקר מהשלמת פרויקטים (כולל פרויקט לנדמארק בתל אביב) ומשיפור בביצועי הפרויקטים השונים. החברה מעריכה שעם השלמת האכלוס של מספר פרויקטים שהסתיימו לאחרונה וטרם הניבו באופן מלא בתשעת החודשים הראשונים של השנה,  צפוי ה-NOI להגיע לקצב שנתי של כ-1.1 מיליארד שקל. מעבר לכך, החברה מקימה בימים אלה מספר פרויקטים שעם השלמתם צפוי קצב ה- NOI השנתי להגיע לכ-1.3 מיליארד שקל.

ה-FFO ברבעון השלישי של השנה הסתכם בכ-122.2 מיליון שקל לעומת כ-90.5 מיליון שקל אשתקד, גידול של כ-35%. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ה-FFO ב-325 מיליון שקל לעומת כ-250 מיליון  אשתקד, גידול של כ-30%.

 

ה-FFO יגיע ל-655 מיליון שקל

הקצב השנתי של ה-FFO על בסיס הרבעון השלישי עומד על 489 מיליון שקל. הגידול לעומת התקופה המקבילה אשתקד נובע כאמור מאכלוס פרויקטים, עליה בתפוסות ועלית שער האירו ביחס לשקל אשר קוזזה משמעותית כתוצאה מהעלייה בהוצאות המימון של החברה. החברה מעריכה שעם השלמת האכלוס של מספר פרויקטים שהסתיימו לאחרונה, וטרם הניבו באופן מלא ב בתשעת החודשים הראשונים של השנה, צפוי ה-FFO להגיע לקצב שנתי של כ-517 מיליון שקל. עם השלמתם של הפרויקטים שהחברה מקימה בימים אלה צפוי ה-FFO להגיע לקצב שנתי של כ-655 מיליון שקל.

אבי ברזילי, מנכ"ל החברה, אמר על רקע התוצאות: "הצמיחה המואצת בביצועי החברה נמשכה גם ברבעון השלישי של השנה. הגידול המשמעותי של כ-27% ב- NOI ושל 35% ב-FFO נובע בעיקר מעליה בתפוסות הנכסים הפעילים ואכלוס נכסים נוספים ובראשם פרויקט לנדמארק בתל אביב. אנו צופים כי מגמה זו תמשך גם ברבעונים הבאים. החברה השלימה במהלך השנה מספר פרויקטים בארץ ובאירופה והשפעתם על התוצאות העסקיות ניכרת. בנוסף לפרויקט לנדמארק בתל אביב, השלימה החברה פרויקטים נוספים בבלגרד, פראג ובוורשה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?