"נמשיך לבנות ולצמוח": יצחק תשובה מוביל מיזם תיירות יוקרתי בחוף פולג

הפרויקט החדש, שצפוי לכלול מלון ספא, מרכז כנסים ושדרת חנויות, יספק מעל 1,200 מקומות עבודה ויחזק את התיירות והכלכלה; יצחק תשובה: ״המענה לכל מבקשי רעתנו- להמשיך לצמוח, ליצור ולבנות. אנחנו מסוגלים לכל ובעזרת השם נצליח!״
חיים בן הקון | (8)

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, הניח היום (שני) את אבן הפינה למתחם מלונאות ועסקים חדשני בעיר ימים, נתניה. הטקס נערך במעמד שר התיירות חיים כץ ומאות מוזמנים. הפרויקט השאפתני, המתפרש על שטח של כ-80,000 מ"ר, יכלול שני מלונות יוקרה בני 600 חדרים כל אחד: האחד יתמקד בחוויית ספא עם מרחצאות וחמאמים בקומת הגג, והשני ישמש כמרכז כנסים בינלאומי. המתחם יכלול גם אזור מסחרי בשטח 4,500 מ"ר.

מימין לשמאל - חיה תשובה, יצחק תשובה וגל נאור

בנאום שנשא בטקס, הדגיש תשובה את חזונו ואמונתו במדינת ישראל: "זהו רגע של אמונה עמוקה לתפארת מדינת ישראל. המענה שלנו לכל מבקשי רעתנו הוא להמשיך לצמוח, ליצור ולבנות. אנחנו מסוגלים לכך, ובעזרת השם נצליח." תשובה הדגיש כי "האמונה שלנו במדינת ישראל ובכלכלת ישראל היא בלתי מעורערת ובלתי ניתנת לפשרה. אנו בטוחים שישראל היא המקום הבטוח ביותר עבור העם היהודי והמקום הטוב ביותר להשקיע בו."

הפרויקט צפוי ליצור למעלה מ-1,200 מקומות עבודה חדשים ולתרום משמעותית לכלכלת האזור. "ההשקעות שאנו עושים כאן היום הן סמל לעוצמה של ישראל וליכולת שלה לשגשג גם בזמנים קשים," ציין תשובה. "הפרויקט יתרום לחיזוק התיירות הישראלית ולמיצובה של נתניה כיעד תיירותי מוביל."

האדריכלית גל נאור, בתו של תשובה ויזמית הפרויקט, שיתפה בדבריה את החזון האדריכלי: "המיזם שאנו משיקים היום אינו עוד פרויקט תיירות רגיל. זוהי פנינה אדריכלית ברמה שטרם נראתה בישראל, שתתחרה במקומות היוקרתיים והנחשבים ביותר בעולם." נאור חשפה את הרקע להחלטה להמשיך בפרויקט גם בתקופה המאתגרת: "חצי שנה אל תוך המלחמה, כשכולנו חווינו רגעים של חוסר ודאות, אבא שלי עמד בנחישות ואמר: 'אני מאמין במדינת ישראל ובכלכלה שלנו, ואמשיך להשקיע במדינה שלנו.' המילים הללו היו כמו זרקור של תקווה ברגעים הקשים ביותר."

קרדיט להדמיה: אייל שמואל

המתחם החדש תוכנן תוך הקפדה על סטנדרטים בינלאומיים גבוהים, החל מחומרי הבנייה ועד לפרטי העיצוב הקטנים ביותר. הוא צפוי להציב רף חדש בתעשיית המלונאות הישראלית ולמשוך תיירים מרחבי העולם. בהיבט התכנוני, המתחם משלב אלמנטים של תיירות פנאי ועסקים, כאשר מרכז הכנסים המתוכנן צפוי לארח כנסים ואירועים בינלאומיים רבי משתתפים, ולתרום לחיזוק מעמדה של ישראל כמוקד לתיירות עסקית.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

השילוב של מתקני ספא יוקרתיים, מסעדות גורמה ואזורי מסחר מובחרים נועד ליצור חוויה כוללת ברמה בינלאומית, תוך שימת דגש על שירות ברמה הגבוהה ביותר. בסיום דבריו, הקדיש תשובה מסר לכוחות הביטחון: "אני מצדיע לגיבורים שמסכנים את חייהם למען הגנת ישראל. בזכותם אנו יכולים להמשיך לבנות ולחלום. אנו שולחים איחולי החלמה לפצועי צה"ל, מתפללים לשובם של החטופים ומשתתפים בצערן של משפחות הנופלים."

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    הרבה מלונות סגרו ונמכרים בזול (ל"ת)
    עושה חשבון 01/12/2024 09:43
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    יוספה 29/11/2024 11:55
    הגב לתגובה זו
    השטן יארוב לך ולמשפחתך בכל פינה. נוכל.עשקת את כספי הפנסיה של הקשישים.
  • 5.
    צ'אנה ח'יר (ל"ת)
    קים און ג'_ונג 29/10/2024 06:33
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    פגועי דלק 28/10/2024 21:57
    הגב לתגובה זו
    יש לך אבא נוכל וגנב,הרס משפחות.ולקח את הכסף. שילך הכסף לתרופות.אדם בזוי ושפל,ללא כבוד. יש אלוקים בשמים.פיו וליבו לא שוים.
  • אתה נודניק שלא יודע להשקיע. (ל"ת)
    אבישלום 29/10/2024 08:24
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שאול 28/10/2024 19:33
    הגב לתגובה זו
    מה עם הגשמת חזון תעלת הימים שתפריח את הערבה והנגב ? מקומות עבודה , חקלאות תעשיה ותיירות , מים וחשמל ובעיקר ישובים .חדשים .
  • 2.
    מושיקו 28/10/2024 18:43
    הגב לתגובה זו
    תזרים המזומנים של דלק קבוצה יכול לממן קניה כזו בקלות,ולפי מה שקראתי,תדובה כבר קנה 4% מישראכרט לפני מספר חודשים.
  • 1.
    cleareye 28/10/2024 18:20
    הגב לתגובה זו
    כמה תושבים נוספים יצטרכו להצתופף על כל ס"מ חוף?
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

גורג חורש
צילום: תמר מצפי

יוניון השקעות של ג'ורג' חורש זכתה בזכיינות דקטלון בישראל

ג'ורג' חורש, זכיין H&M ויבואן טויוטה, יפעיל את רשת דקטלון בישראל וישקיע מעל 100 מיליון שקל בשדרוג, הרחבה וטכנולוגיה. העסקה ממתינה לאישור רשות התחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה ג'ורג' חורש
יוניון החזקות, שבבעלות ג'ורג' חורש, תפעיל את רשת דקטלון בישראל תחת מודל זכיינות. דקטלון, שפעלה עד כה ישירות בארץ מאז כניסתה ב-2017, תעביר את הפעילות לידיים מקומיות, מהלך גלובלי של הרשת שמיושם כעת גם במדינות נוספות. חורש, שגבר על מתמודדים כמו קבוצת פוקס פוקס 0%   של הראל ויזל ומובמנט  (בעלת רשת בש־גל), צפוי להשקיע מעל 100 מיליון שקל ברכישת הפעילות המקומית, הכוללת את 11 הסניפים הקיימים, המלאי, זכויות השכירות והתשתיות. העסקה עדיין ממתינה לאישור רשות התחרות. לצד הרכישה, חורש מתכנן השקעות נרחבות: חידוש מראה הסניפים, הכנסת טכנולוגיות מתקדמות, שיפור חוויית הקנייה והרחבת פריסת הסניפים – מהלך שמסמן את כניסתו הרשמית של יוניון לעולם הספורט והוולנס, נוסף על פעילותו בתחומי האופנה, הרכב, הנדל"ן והפיננסים.

דקטלון היא אחת מרשתות הספורט הגדולות בעולם עם כ-1,800 חנויות, 101 אלף עובדים ונוכחות ב-80 מדינות. במהלך 2024 רשמה הכנסות של 16.2 מיליארד יורו ורווח נקי של 787 מיליון יורו. מעל מחצית מהמכירות מגיעות ממותג פרטי, דבר שמקטין את החשש לניגוד עניינים מול זכיינים מקומיים שמפעילים מותגים מתחרים, סוגיה שעמדה במרכז הבחינה מול קבוצת פוקס, המחזיקה בזכיינות נייקי בישראל. 

מאז שנכנסה לישראל ב-2017, פעלה דקטלון ישירות אך בשנה האחרונה החלה בצמצום שטחי מסחר והעברת דגש לסניפים קטנים יותר בפורמט "דקטלון סיטי", דוגמת הסניף החדש בקניון עזריאלי בתל אביב. המעבר לזכיין נועד לצמצם עלויות תפעול, להקטין חשיפה שכרית ולהעביר את ניהול ההון האנושי לגורם מקומי שמכיר את השוק. הניצחון של חורש אינו מפתיע: לצד הזיכיון ל-H&M וניהול פעיל של יוניון השקעות בעולמות האנרגיה, הנדל"ן והתעשייה, הוא גם בעל מניות בסופר־פארם ומתמודד בימים אלו, יחד עם הראל ביטוח, על רכישת כאל. 

לחורש יש את ההון, ואת הניסיון בזכיינות ויכולות ניהול מקומיות. ליוניון השקעות, שבבעלותו של חורש, שורה של אחזקות כולל בעלות מלאה על יבואנית הרכב יוניון מוטורס (טויוטה לקסוס וג'ילי), וכן אחזקה בסופר־פארם (35%). לפני כשנה וחצי, השלימה החברה מהלך לרכישת 20% מתחנת הכוח אשכול, לפי שווי של כ-9 מיליארד שקל. עבור שוק הקמעונאות בישראל, מדובר במהלך שצפוי לייצר דינמיקה חדשה: חיזוק התחרות במוצרים טכניים במחירים אטרקטיביים, מענה לביקוש הגובר לאורח חיים ספורטיבי והרחבת הנגישות לצרכנים גם בפריפריה. 

העסקה בין דקטלון העולמית ליוניון חורש עדיין כפופה לאישור רשות התחרות, שתבחן האם למהלך יש השפעה אפשרית על התחרות בענף הקמעונאות בכלל ובתחום הספורט בפרט. אף שדקטלון מפעילה בעיקר מותגים פרטיים ולא נחשבת לשחקן מונופוליסטי, היקף הפעילות של חורש בענפי ריטייל נוספים, כמו H&M, סופר־פארם ומועמדותו ברכישת כאל, עשוי לדרוש מהרשות לבחון את רוחב ההחזקות ואת ההצטלבות בין תחומי פעילות שונים. עם זאת, לא מדובר בעסקה המעוררת התנגדות עקרונית בענף, ומרבית ההערכות הן כי היא תקבל את האישורים הדרושים תוך עמידה בתנאים מסוימים אם יידרשו.