דור אלון רוכשת 75% מקבוצת קפוא זן בתמורה ל-130 מיליון שקל
דור אלון דור אלון 0% , קבוצת האנרגיה, הנדל"ן והקמעונאות מקבוצת אלון רבוע כחול שבשליטת איש העסקים מוטי בן משה, מרחיבה את עסקי המזון שהיא מנהלת, ורוכשת 75% ממניות "קפוא זן" מידי הבעלים הנוכחים של הקבוצה רמי שמש ויניב קוש, תמורת כ-130 מיליון שקל.
"קפוא זן" והחברות הבנות של הקבוצה מייצרות, מייבאות, משווקות, מאחסנות ומפיצות מוצרי מזון קפואים ומצוננים – מוצרי עוף, בקר, דגים, מאפים ובצקים, ירקות, סלטים, גבינות, קינוחים ורטבים לרשתות שיווק, לצה"ל, למפעלי הזנה, לשוק המקצועי, למסעדות, ולשוק הקמעונאי. ל"קפוא זן" מרכזים לוגיסטיים לאחסנה יבשה, בקירור ובהקפאה וצי של משאיות קירור להפצת מוצרי המזון תחת בקרת אקלים קפדנית.
המחזור הצפוי של קבוצת "קפוא זן" לשנה הקרובה עומד על כ-550 מיליון שקל.
בעל השליטה ויו"ר דירקטוריון דור אלון, מוטי בן משה, ציין כי רכישת "קפוא זן" הינה נדבך נוסף במימוש האסטרטגיה העסקית לפיתוח עסקי מבוקר של כל אחד משלושת הנדבכים העסקיים של דור אלון – אנרגיה, נדל"ן וקמעונאות. "דווקא בתקופה מאתגרת כל כך, חשוב לנו להמשיך ולהפגין את המחויבות למשק הישראלי ולהשקיע בחברות מובילות בתחומן, שיוצרות סינרגיה לפעילויות של אקסטרה ואלון רבוע כחול בכלל ודור אלון בפרט. בכוונתנו להמשיך להרחיב ולפתח את הפעילות של 'קפוא זן' תוך הקפדה על חדשנות שיווקית ומוצרית, תמחור הוגן ורמה גבוהה של שביעות רצון לקוחות".
מנכ"ל דור אלון, עודד גולן, אומר כי "בחרנו ב'קפוא זן' מפני שזו חברה מובילה בתחומה, עם אנשי מקצוע מעולים, המחויבים לסטנדרטים גבוהים ביותר של שירות לקוחות. מעבר לסינרגיה המיידית עם עסקי המזון של דור אלון אנו רואים כאן פוטנציאל משמעותי להמשך פיתוח עסקי החברה הן בשוק המקצועי והן בשוק הקמעונאי - שבו ל'קפוא זן' מוניטין רב, בשוק הפרייבט לייבל".
- דור אלון רוכשת 75% מקבוצת "קפוא זן" ב-130 מיליון שקל
- דור אלון עם קפיצה של 52% ברווח ברבעון למרות ירידה של 12% בהכנסות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקי הקמעונאות והמזון של דור אלון כוללים 93 מרכולי "מיני סופר אלונית", 27 סופרים וחנויות אלונית והדוכן ו-60 סופרמרקטים ברשת האורבנית אמ:פמ. מדובר סה"כ ב-160 חנויות, שהניבו לדור אלון בשנת 2023 הכנסות של כ-942 מיליון שקל. כמו כן שותפה דור אלון בקבוצת BBB המנהלת בזכיינות כ-113 מסעדות ובתי קפה של המותגים BBB בורגרים ומוזס וב-15 סניפים של רשת בתי הקפה Si קפה.
מניית דור אלון נסחרת לפי שווי של 1.17 מיליארד שקל כאשר מתחילת השנה עלתה המנייה ב-4% וב-12 החודשים האחרונים עלתה ב-0.7%.
- 2.שם מוזר 21/06/2024 10:49הגב לתגובה זו=סיכון גבוה
- 1.שם מוזר 21/06/2024 10:37הגב לתגובה זויצא חרוז לא בכוונת מכוון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳