סלקום: הרווח הנקי - 53 מיליון שקל - הגבוה ב-7 השנים האחרונות
ההכנסות של חברת סלקום סלקום 0.65% ברבעון השלישי של השנה עמדו על 1.125 מיליארד שקל, לעומת 1.115 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד - עליה של כ-1%. הרווח הנקי של החברה עומד על 53 מיליון שקל לעומת 41 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה גדולה של 29% והרווח הכי גבוה שלה ב-7 השנים האחרונות.
הרווח התפעולי של החברה ברבעון הסתכם ב-111 מיליון שקל לעומת כ-95 מיליון שקל אשתקד - גידול של כ-17%. עיקר הצמיחה נובעת מגידול בהכנסות השוטפות של חבילות סלולר ושרותי האינטרנט והטלוויזיה.
תזרים המזומנים הפנוי של החברה הסתכם בכ-77 מיליון שקל לעומת 38 מיליון שקל - זינוק של 103%. תזרים המזומנים הפנוי מתחילת השנה הסתכם ב-198 מיליוני שקל לעומת 154 מיליוני שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 28.6%. החברה מדווחת על גידול שיא של 21 אלף מנויי סיבים מהרבעון הקודם (כיום, 240 אלף מלקוחות החברה נמצאים על רשת הסיבים).
עוד מספרים: ה-Adjusted EBITDA של החברה לתקופת הדוח הסתכם לסך של 337 מיליון שקל, לעומת 311 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-8.4%. לגבי תזרים מזומנים: החברה סיימה את הרבעון עם תזרים מזומנים פנוי אשר הסתכם בכ-77 מיליון שקל, לעומת 38 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - זינוק של כ-103%. בתקופה של תשעה חודשים, סך התזרים הפנוי הסתכם ב- 198 מיליוני שקל מול 154 מיליוני שקל בתקופה המקבילה, גידול של כ-29%.
- זינוק בהכנסות של עמרם אברהם, אך ירידה ברווחיות
- הכנסות החברה האם של Temu עלו, אך הרווחיות נשחקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לגבי הכנסות מציוד קצה: ההכנסות מציוד קצה ברבעון זה עמדו על 301 מיליון שקל לעומת 311 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-3.2%, שנבעה בין היתר מעיתוי ההשקה של דגם האייפון החדש שחל אשתקד בחודש ספטמבר והשנה בחודש אוקטובר. מדובר בהכנסות שיא מזה ארבעה רבעונים בסביבה מאתגרת.
לגבי ההכנסות מסלולר: ההכנסות משירותי הסלולר ברבעון הנוכחי הסתכמו לכ-508 מיליון שקל. הכנסות משרותי סלולר בנטרול הכנסות קשרי גומלין הסתכמו בסך לכ-418 מיליון ש"ח אל מול 390 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של כ-7.2%.
לגבי ההכנסות ממגזר נייח: ההכנסות משירותים במגזר הנייח הסתכמו לסך של כ-355 מיליון שקל, לעומת 333 ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-6.6%. עיקר העלייה נובעת מגידול בהכנסות משירותי אינטרנט וטלוויזיה, קשרי מפעילים וכן עלייה בהכנסות חשמל. הצמיחה קוזזה חלקית על ידי שחיקה בהכנסות ISP ומב"ל.
- ברקת תממן פרויקט מגורים חדש בפארק הים בבת ים
- אתי אלישקוב: "ליברה לא חזירה", "צ'יק הוא הביט שלנו", "המימושים בענף - טבעיים"
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- קליל בהפסד נקי: החלונות התנפצו אבל לא היה מספיק צוות; נתקעה...
דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום: "בתקופה הנוכחית, עת מלחמה, סלקום מגויסת בכל ענפי הפעילות, הן במגזר הפרטי והן במגזר העסקי ופועלת כדי להבטיח רציפות תקשורתית לכלל לקוחותיה בכל רחבי ישראל. החברה פתחה מגוון הטבות ללקוחותיה ובנוסף פעלה לטובת חיזוק אתרי תקשורת באזורי הלחימה על מנת לאפשר תקשורת תקינה של האזרחים וכוחות הבטחון. כולנו בסלקום מייחלים לשובם של כלל החטופים, הנעדרים והחיילים הנמצאים בשטח בשלום לביתם.
- 1.א ג 15/11/2023 13:48הגב לתגובה זואבל מה שמדהים בסלקום זה השירות
- יבחוש 15/11/2023 14:51הגב לתגובה זוהכל מאהבה

קנו אלביט - "המניה תגיע ל-540 דולר", בנק אוף אמריקה משדרג המלצה
לאחרונה התחיל בנק אוף אמריקה לסקר את החברה עם מחיר יעד של 500 דולר וכעת הוא משדרג את מחיר היעד - פרמיה של 18% על מחיר השוק; "הצמיחה מולידה צמיחה"
בנק אוף אמריקה שהתחיל ממש לאחרונה לכסות את אלביט מערכות משדרג את המלצתו. הוא העניק לפני מספר חודשים מחיר יעד של 500 דולר למניית החברה וכעת מחיר ה יעד עולה ל-540 דולר - מה שמבטא פרמייה של 18%. בבנק ממליצים לקנות את המניה. האנליסטים בראשם רונלד אפשטיין, מסבירים ש"החברה ממשיכה להפגין צמיחה חזקה בהכנסות, הרחבת מרווחים וביקוש מתמשך".
מגזר היבשה של אלביט צמח ב-45% בהשוואה לשנה שעברה, והאנליסטים מעלים את התחזית לכל השנה לצמיחה של 40%. "הצמיחה של מגזר היבשה ממשיכה לגמד את המגזרים האחרים", כותבים האנליסטים ועוברים להציג את העסקה בתחום האווירי עם אירבוס שלדעתם היא עסקה מאוד חשובה. אלביט זכתה בחוזה של 260 מיליון דולר מאיירבוס. המטרה להתקין מערכות הגנה עצמית במטוסי התובלה A400M של חיל האוויר הגרמני. שש שנים של עבודה מובטחת.
"אנחנו רואים בזה יתרון אסטרטגי", מסבירים האנליסטים. "חברות ביטחון עם נוכחות מקומית נוטות להרוויח יותר מההוצאות הביטחוניות הגלובליות הגוברות". לאלביט יש נוכחות מקומיות במדינות העיקריותש בהן היא פועלת.
האנליסטים מדברים על כך שפנטגון צריך לחדש מלאי נשק בהיקף של 3.5 מיליארד דולר אחרי הסיוע הצבאי לישראל - כמה עולה התמיכה של ארה"ב בישראל - המספרים נחשפים. ומי תרוויח מזה? "הביקוש להחזרת מלאי נשק נותר איתן", כותבים האנליסטים שסבורים שזה מעיד על ביקושים בדרך.
- מכליס על הפוטנציאל של אלביט ואיך מניה במכפיל 40 ממשיכה לזנק?
- חרם? אלביט זכתה בחוזה של 1.635 מיליארד דולר לפתרונות הגנה באירופה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים העלו את תחזית הרווח למניה ל-2025 ל-12.10 דולר (מ-11.35 דולר) - מדובר על מכפיל רווח "פשוט" של כ-40. גם 2026 ו-2027 קיבלו עדכון כלפי מעלה. מחיר היעד של 540 דולר נלקח ממכפיל EV/EBITDA של 23 על התחזיות ל-2026. זה גבוה מחברות הענק האמריקאיות אבל בקו עם חברות ביטחון בינוניות באירופה ובארה"ב.
"אנחנו רואים את ההערכה הזו כהוגנת", הם כותבים. מבחינתם המניה לא זולה, אבל שווה את המחיר.

אתי אלישקוב: "ליברה לא חזירה", "צ'יק הוא הביט שלנו", "המימושים בענף - טבעיים"
מאחורי התוצאות הרבעוניות המעולות של ליברה "אין קסמים - יש עבודה קשה" מסבירה לנו המנכ"לית אתי אלישקוב; "השחיקה בפרמיות - יזומה" ליברה הוגנת ועדיין תחרותית; לא נבהלת מהמימושים בענף "טבעי להיפגש עם הכסף - הקונים מאמינים בענף"; היא גם מתייחסת ל'עד כמה הרבעון מייצג?' ו'איך משמרים ומשפרים את המספרים?'
אתי אלישקוב נכנסה לעולם הביטוח עם מטרה אחת: לשבור את התפיסה המסורתית של הענף ולהביא אותו לעידן דיגיטלי הרבה יותר שקוף ויעיל. ב־2017 היא הקימה את ליברה, חברה "רזה ודינמית" כמו שהיא אוהבת להגדיר אותה.
בלי מערכים כבדים של גבייה ובקרה. חברה שמתבססת
על אוטומציה וטכנולוגיה כדי לנהל את כל תהליכי ההצטרפות, התביעות והשירות העצמי ללקוחות. זה מאפשר לליברה להתחרות בענקיות הביטוח כשהיא ממוקדת בעיקר במגזרי ביטוחי הרכב. כשהחברות הוותיקות מנסות להתאים את עצמן לעידן הדיגיטלי, ליברה כבר "נולדה" ככה. התוצאות הרבעוניות
האחרונות, עם זינוק ברווח הנקי ויחס חיתום מרשים של 76%, מוכיחות שהמודל של ליברה עובד.
אבל עדיין לא הכל וורוד, אפשר לראות שחיקה בפרמיות, יש יותר "ראשים" אבל עלות הפרמיה נשחקת. אלישקוב לא מנסה להסתיר את זה, להפך: היא מציינת כי זה מהלך יזום, חלק מאסטרטגיה שתבטיח תחרותיות ארוכת טווח ותשמור על הדרך את המיצוב של החברה ככזאת שמציעה מחירים הוגנים.
ההנפקה בבורסה בתל אביב ב-2021 סימנה את הכניסה של ליברה לליגה של החברות הציבוריות. ב-12 החודשים האחרונים המניה כמעט ושילשה את עצמה ושווי השוק של החברה מתקרב ל-700 מיליון שקל. ברבעון השני של 2025 רשמה ליברה עלייה של כ-14% בפרמיות ברוטו שהסתכמו בכ-208 מיליון שקל, והרווח הכולל קפץ ב-68% ל-35.1 מיליון שקל. גם בתשואה להון ליברה מציגה 67% במונחים שנתיים ובמקביל מכריזה על חלוקת דיבידנד של 10 מיליון שקל - לתוצאות הרבעון השני של ליברה.
- "אפשר להרוויח בביטוח רכב ועדיין להיות הוגנים"
- ליברה: הרווח ברבעון עלה ב-32% ל-25 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בראיון לביזפורטל, אתי אלישקוב מנכ"לית ליברה פותחת את כל הקלפים. היא מסבירה על האסטרטגיה של החברה מאחורי השחיקה בפרמיות ומה הם עושים כדי לשמור על היתרון התחרותי מול הקולגות שלא יושבות בשקט וגם הן צועדות ומרחיבות את הדיגיטציה.