רשמית: רשת קופיקס מעלה מחירים בסניפי בתי הקפה
נגמר הסיפור של קפה ב-5 שקלים. רשת קופיקס הוציאה בדקות האחרונות דיווח לבורסה לפיו דירקטוריון החברה החליט על העלאת המחיר הקבוע בבתי הקפה של הרשת ל-6 שקלים. בהודעה מוסבר כי העלאת המחיר היא "לאור התייקרות העלויות במשק (לרבות עליית שכר עבודה ומחירי חומרי גלם מסוימים) במהלך התקופה של שלוש וחצי השנים האחרונות". עדכון המחיר ייכנס לתוקף החל מיו ראשון הקרוב (19 בפברואר).
עוד נכתב בדיווח כי "החברה מעריכה שהמהלך האמור יתרום הן לשיפור הרווח של הזכיינים של אורבן קופיקס והן לשיפור הרווח של אורבן קופיקס ושל סופר קופיקס."
- 16.קובי 19/02/2017 06:21הגב לתגובה זונכון , המחיר עולה ב 20% שהם במקרה זה בסה"כ 1 שקל . מה זה 6 ש"ח מול 15 ש"ח ואף יותר לכוס קפה בבית קפה ? מי שמנהל עסק יודע שלא לאורך זמן אפשר לשמור על מחיר קבוע כאשר רוב המרכיבים עולה מחירם . אמשיך להיות לקוח נאמן של קופיקס תוך השוואת מחיר למתחרים .
- 15.רונית 18/02/2017 22:26הגב לתגובה זושיפרגנו בסופרגול הבא ב30 קלפים ב6 שקל :-) עלו והצליחו!
- 14.לא לנצח תמכור זול, תאוות הבצע חזקה יותר. (ל"ת)נילי 18/02/2017 21:37הגב לתגובה זו
- 13.עופר 17/02/2017 08:56הגב לתגובה זולכל הבכיינים. תגידו תודה על כך שהוא העמיד סטנדרט חדש לגבי הקפה והיה חלק חשוב במלחמת המחירים הגבוהים בארץ ושותף מלא למחאת יוקר המחיה בישראל. ריאלית היה נדרש להעלות את המחירים.. ואני מאמין ומקווה שהוא ימשיך למכור.. ויפה.. פרגנו!
- 12.משה ראשל"צ 16/02/2017 21:04הגב לתגובה זוההבדל אולי 20 אחוז אבל קפה בכל מקום אחר הוא 12 שקלים וזה 100 אחוז אז תחליטו
- 11.דוד 16/02/2017 20:24הגב לתגובה זוקופיקס הורידה מחירים צריך לשמר אותה
- 10.ישראל ישראלי 16/02/2017 19:34הגב לתגובה זומאבד את האמינות שלו.ושלא יעבוד עליכם כולל בקרנות הגשמה שלו.תברחו ממנו.
- 9.תאוות העושק דבקה גם 16/02/2017 18:57הגב לתגובה זועיניים גדולות לא שבעות ..בתכלס לא מעניין לא קונה אצלם כלום ממילא
- 8.רמי 16/02/2017 18:19הגב לתגובה זויש באפליקציה מלא מבצעים..מה מתעסקים עם שקל יותר.
- 7.עדיין כדאי.תמשיכו כך. (ל"ת)גג 16/02/2017 16:18הגב לתגובה זו
- 6.יעקב 16/02/2017 13:48הגב לתגובה זו20 אחוז ? על מה ולמה ?
- אנשים לא מבינים שזה המוןןןןןןן (ל"ת)דוד הגנן 16/02/2017 14:13הגב לתגובה זו
- 5.אוהב קפה 16/02/2017 13:41הגב לתגובה זועדיין זמינים וזולים , בזכותם כל המדינה משלמת מחיר שפוי
- 4.אסף 16/02/2017 13:33הגב לתגובה זוהם חושבים שהישראלים פראיירים ירד להם העבודה בצורה משמעותית ואין ספק
- 3.זאת תהיה תחילת הנפילה שלהם (ל"ת)דוד 16/02/2017 13:32הגב לתגובה זו
- 2.אני זוכר שהוא היה בערוץ 2 לא מזמן ואמר שלא יעלה (ל"ת)ש 16/02/2017 13:31הגב לתגובה זו
- 1.בן 16/02/2017 13:25הגב לתגובה זואני אמשיך לשלם בשמחה 6 שח, מחיר הוגן יחסית לגזל של בתי הקפה האחרים.

הרווח שלא יחזור - מה יקרה לאל על בשנים הבאות?
אל על חותמת רבעון מצוין עם רווח של 203 מיליון דולר אבל פרישת המנכ"לית דינה בן טל גננסיה וחזרת התחרות לשוק מציירים תמונה מורכבת - חברת התעופה הלאומית תמריא או תצנח בשנים הקרובות?
רגע לפני חזרה אמיתית של התחרות בתחום התעופה - רבעון שיא לאל על - למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי של אלעל עלה ל-202.6 מיליון דולר.
הדוחות שפורסמו היום מבטאים גידול בפעילות - 7% בהכנסות ביחס לשנה שעברה ל-1.07 מיליארד דולר, וגידול של 85 ברווח ל-203 מיליון דולר. רבעון שלישי הוא רבעון עונתית חזק. מתחילת השנה, החברה הרוויחה 364 מיליון דולר, ירידה לעומת רווח של 415 מיליון דולר בתשעה החודשים הראשונים בשנה שעברה.
בסוף השנה תפרוש דינה בן טל, מנכ"לית אל על לאחר שלוש שנים בלבד בתפקיד והיא ייצרה בשנים האלו תוצאות שהביאו את אל על לשיא של כל הזמנים ורווחים שהסיכוי שיחזרו נמוכים מאוד.
פרישתה של בן טל העלתה מחדש את הסוגיה העדינה ביחסים בין מנכ"ל לבעלים. בן טל הביאה את אל על שהיתה על סף פירוק בקורונה ועם חוב עצום של 1.7 מיליארד, לעודף של מאות מיליוני דולרים, תזרים מזומנים חיובי ונתונים פיננסיים חזקים. היו כמה שלבים - ראשית במקביל לכניסת משפחת רוזנברג לשליטה בחברה והתמיכה הממשלתית, נעשה רה ארגון גדול. בן טל גננסיה הצליחה להושיב את הוועדים באל על סביב שולחן גדול אחד ולחתוך. זה הישג גדול שאולי לא נמדד מידית בשורה התחתונה, אבל שם הבסיס להצלחתה - היכולת להניע את העובדים.
- אל על: למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אל על הלכה והשתפרה ואז הגיעה המלחמה. זה נראה רע מאוד, אבל מהר מאוד מ"עז יצא מתוק" - אם בתחילת המלחמה היה סיכוי טוב שאל על תחזור לבקש תמיכה מהמדינה, מהר מאוד התברר שהיא הפכה ליצרנית מזומנים גדולה כי היא הפכה למונופול בקווים המרכזיים. התזרים והרווחים היו בשמיים, אל על הרוויחה את כל השווי שלה לפני המלחמה בשנתיים. היא כל כך גדלה שהיא כבר רצתה להפוך לחברת החזקות ולקנות את ישראכרט. מהר מאוד ירדה מהרעיון.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגמטריקס מזנקת 7%, מניית הבורסה ב-4.8%; לייבפרסון נופלת 9%, אנרג׳יקס ב-4%
עליות מתונות במדדים עם פתיחת יום המסחר - ת״א 35 עולה 0.1%, ת״א 90 מטפס 0.3%.
בסקטור הפיננסי התמונה חיובית עד יציבה - מדד הבנקים יציב סביב ה-0 בנטיה לעליות קלות, ת״א ביטוח מוסיף 0.6%.
בהסתכלות רחבה - מדד הביטחוניות ממשיך את המומנטום השלילי כשאתמול סגר בירידה של 0.8% וכעת יורד כ-0.2%, מדד הנדל״ן יציב על ה-0, מדד ת״א נפט וגז עולה 0.2%.
במקביל השקל ממשיך לטפס ושער הדולר נע הבוקר סביב 3.22 שקל דולר שקל רציף -0.21% אלו הרמות הנמוכות ביותר מאז אפריל
2022. המטבע המקומי בראלי שלא ראינו מזה שנים, בתחילת המלחמה הוא עוד נסחר סביב 4 שקלים לדולר וכיום כשהמצב הביטוחני נרגע יש הזרמה של הון הזר התחזיות הכלכליות משתפרות וגם סוכנויות הדירוג מעדכנות לחיוב את האופק, השקל מתחזק אולי אפילו מדי - השקל מתחזק - מי נפגע ומי מרוויח?
בזמן שהרשתות החברתיות הפכו לזירה מרכזית של השקעות, שיווק ותוכן, הן גם הפכו לקרקע פורייה להונאות פיננסיות שמרוששות אנשים תמימים. ההונאות האלה פוגעות באמון של הציבור בשוק ההון. בדיון שנערך כעת בוועדת המשנה למדע ולטכנולוגיה, התייחס יו"ר רשות ניירות ערך, עו"ד ספי זינגר, לתופעה הזאת והזהיר מפני היקף התופעה והמורכבות שבטיפול בה.
לדבריו, בשנה האחרונה מטפלת הרשות בהונאות משקיעים בהיקפים של מיליארדי שקלים שזאת תופעה שלא נראתה בעבר. זינגר הסביר שעיקר הקושי נובע מכך שרבות מההונאות מופעלות מחו"ל באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, ובפרט בעזרת כלים של בינה מלאכותית שמאפשרים יצירת סרטונים ופרסומים מזויפים בשפה המקומית. הוא הדגיש כי הרשתות החברתיות הן גם חלק מהבעיה וגם חלק מהפתרון, וכי יש צורך במענה טכנולוגי מובנה ולא רק באכיפה.
- הדולר בשפל של יותר מ-3 שנים, עד לאן הוא ירד?
- מה קרה היום בבורסה: הבנקים עלו 1.5%, הביטוח ירד 1.5%; מניות הסלולר זינקו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זינגר הפנה אצבע מאשימה לפייסבוק, וציין כי הרשות ניסתה לגבש מול חברת מטא - חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-ווטסאפ מנגנון של אימות וזיהוי למפרסמים של פרסומים ממומנים שפונים למשקיעים בישראל, כך שניתן יהיה לוודא שהגורם שמפרסם הוא אכן מי שהוא מציג עצמו להיות. אלא שלדבריו, מטא אינה משתפת פעולה ומקשה על קידום ההסדר. נזכיר כי הפרסום הממומן הוא ערוץ הכנסות מרכזי עבור החברה, וכנראה אין לה הרבה מוטיבציה להחמיר בפיקוח על המודעות מהסוג הזה. זינגר סיכם כי יש למצוא פתרון מערכתי, בשיתוף הכנסת והרשתות החברתיות, שיבלום את התופעה ההולכת ומתרחבת ויגן על הציבור מפני פגיעה באמון בשוק ההון.
