רשמית: רשת קופיקס מעלה מחירים בסניפי בתי הקפה

מערכת Bizportal | (17)
נושאים בכתבה קופיקס

נגמר הסיפור של קפה ב-5 שקלים. רשת קופיקס הוציאה בדקות האחרונות דיווח לבורסה לפיו דירקטוריון החברה החליט על העלאת המחיר הקבוע בבתי הקפה של הרשת ל-6 שקלים. בהודעה מוסבר כי העלאת המחיר היא "לאור התייקרות העלויות במשק (לרבות עליית שכר עבודה ומחירי חומרי גלם מסוימים) במהלך התקופה של שלוש וחצי השנים האחרונות". עדכון המחיר ייכנס לתוקף החל מיו ראשון הקרוב (19 בפברואר). 

עוד נכתב בדיווח כי "החברה מעריכה שהמהלך האמור יתרום הן לשיפור הרווח של הזכיינים של אורבן קופיקס והן לשיפור הרווח של אורבן קופיקס ושל סופר קופיקס." 

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    קובי 19/02/2017 06:21
    הגב לתגובה זו
    נכון , המחיר עולה ב 20% שהם במקרה זה בסה"כ 1 שקל . מה זה 6 ש"ח מול 15 ש"ח ואף יותר לכוס קפה בבית קפה ? מי שמנהל עסק יודע שלא לאורך זמן אפשר לשמור על מחיר קבוע כאשר רוב המרכיבים עולה מחירם . אמשיך להיות לקוח נאמן של קופיקס תוך השוואת מחיר למתחרים .
  • 15.
    רונית 18/02/2017 22:26
    הגב לתגובה זו
    שיפרגנו בסופרגול הבא ב30 קלפים ב6 שקל :-) עלו והצליחו!
  • 14.
    לא לנצח תמכור זול, תאוות הבצע חזקה יותר. (ל"ת)
    נילי 18/02/2017 21:37
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    עופר 17/02/2017 08:56
    הגב לתגובה זו
    לכל הבכיינים. תגידו תודה על כך שהוא העמיד סטנדרט חדש לגבי הקפה והיה חלק חשוב במלחמת המחירים הגבוהים בארץ ושותף מלא למחאת יוקר המחיה בישראל. ריאלית היה נדרש להעלות את המחירים.. ואני מאמין ומקווה שהוא ימשיך למכור.. ויפה.. פרגנו!
  • 12.
    משה ראשל"צ 16/02/2017 21:04
    הגב לתגובה זו
    ההבדל אולי 20 אחוז אבל קפה בכל מקום אחר הוא 12 שקלים וזה 100 אחוז אז תחליטו
  • 11.
    דוד 16/02/2017 20:24
    הגב לתגובה זו
    קופיקס הורידה מחירים צריך לשמר אותה
  • 10.
    ישראל ישראלי 16/02/2017 19:34
    הגב לתגובה זו
    מאבד את האמינות שלו.ושלא יעבוד עליכם כולל בקרנות הגשמה שלו.תברחו ממנו.
  • 9.
    תאוות העושק דבקה גם 16/02/2017 18:57
    הגב לתגובה זו
    עיניים גדולות לא שבעות ..בתכלס לא מעניין לא קונה אצלם כלום ממילא
  • 8.
    רמי 16/02/2017 18:19
    הגב לתגובה זו
    יש באפליקציה מלא מבצעים..מה מתעסקים עם שקל יותר.
  • 7.
    עדיין כדאי.תמשיכו כך. (ל"ת)
    גג 16/02/2017 16:18
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    יעקב 16/02/2017 13:48
    הגב לתגובה זו
    20 אחוז ? על מה ולמה ?
  • אנשים לא מבינים שזה המוןןןןןןן (ל"ת)
    דוד הגנן 16/02/2017 14:13
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אוהב קפה 16/02/2017 13:41
    הגב לתגובה זו
    עדיין זמינים וזולים , בזכותם כל המדינה משלמת מחיר שפוי
  • 4.
    אסף 16/02/2017 13:33
    הגב לתגובה זו
    הם חושבים שהישראלים פראיירים ירד להם העבודה בצורה משמעותית ואין ספק
  • 3.
    זאת תהיה תחילת הנפילה שלהם (ל"ת)
    דוד 16/02/2017 13:32
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אני זוכר שהוא היה בערוץ 2 לא מזמן ואמר שלא יעלה (ל"ת)
    ש 16/02/2017 13:31
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בן 16/02/2017 13:25
    הגב לתגובה זו
    אני אמשיך לשלם בשמחה 6 שח, מחיר הוגן יחסית לגזל של בתי הקפה האחרים.
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.