מנכ"ל מלונות דן: "ישראל היא יעד תיירותי מדהים עם שילוב נדיר של נופים והיסטוריה - ועדיין התיירים לא באים"
"מדהים" - כך מסכם במילה אחת עמי הירשטיין , את 25 השנה בהן ניהל את רשת מלונות דן, שמובילה את ענף המלונאות בישראל, לפני שהוא מוריד את המתח והאחריות שהונחו על כתפיו ופורש בגיל 75, בעודו נראה מרגיש מצוין, פיזית ומנטלית. "מדהים" - זה גם מה שאומר על הירשטיין ה'בלבוי' הצעיר והמנומס של מלון דן תל אביב, אותו אני שואלת מה הוא חושב על מנכ"ל הרשת, לפני שהוא מכוון אותי לבניין ההנהלה הצנוע שמעבר לכביש.
בראיון פרישה מיוחד ל-Bizportal מסביר הירשטיין מה לדעתו צריך לעשות על מנת שמספר התיירים שמגיעים לישראל יזנק מ-1.6 מיליון בשנה ל-5 מיליון בשנה, מה שיגדיל את הכנסות המדינה במיליארדי דולרים. מספר מהו סוד ההצלחה של החברה אותה ניהל במשך דור, וגם אומר מה יקרה אם מישהו יקנה מחר בבורסה מניות של מלונות דן ב-30 אלף שקל.
הבורסה - מטרד, נטל והוצאה
נתחיל במניה. מניית מלונות דן זינקה רק בשנה האחרונה בכ-85% לשווי של כ-2.35 מיליארד שקל והירשטיין מסביר את הזינוק הזה בעיקר על רקע הסחירות המאוד נמוכה של המניות שכ-88% מהן מוחזקים על ידי בעלי השליטה, משפחת פדרמן, וגם יתר המניות נמצאות בידי גורמים שמחזיקים בחלק ניכר ממניות אלה, כך שבידי הציבור יש בפועל מעט מאוד מניות.
לדברי הירשטיין "כל קניה של כמה אלפי שקלים מקפיצה את המניה בצורה לא סבירה ובלי קשר לערך החברה. אם מחר תקני את המניה ב-30 אלף שקל מניית מלונות דן יכולה להגיע גם לשווי של 4 מיליארד שקל. אני מקצין בכוונה, אבל זה פשוט כדי להבהיר שאין סחירות".
- פשרה בייצוגית: מפעילות התחבורה הציבורית יתקינו שילוט לנוסעים
- ייצוגית נגד אגד ודן בגין חיוב כפול על נסיעות המשך בהפרש של פחות מ-90 דקות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנומליה הזו סבירה לדעתך? יש בכלל מקום למניה כזו בבורסה? "זו באמת השאלה האמיתית. הצטרפנו לבורסה בשנת 1982, אז הנפיקו גם אג"ח שכבר נפדו מזמן. מאז אנחנו בעצם לא עושים שימוש במקור זה כמקור לגיוס הון. ההימצאות שלנו בבורסה היא רק מטרד, נטל והוצאה. אם היינו יכולים היינו יוצאים מהבורסה. העניין הוא שאנחנו מניחים שהצעת רכש תהיה בעייתית מאוד ולכן היא לא ברת ביצוע. אנחנו לא נהנים מזה ולא צריכים את זה, אלא רק מוציאים הוצאות על עצם רישומנו בבורסה ועל כל חובות הדיווח הכרוכות בכך שאנו חברה ציבורית".
העוגן - מלונות בתל אביב ובירושלים
איך אתה רואה את התפתחות המשק? הירשטיין מסביר כי הקפיצה המשמעותית במידת הרווחיות בשנים האחרונות היתה בזכות ההתרחבות בת"א ובירושלים שהזניקה את הרווח התפעולי מכ-50 מיליון שקל לשנה לפני כעשור לכ-280 מיליון שקל השנה, המשקף שיעור רווח תפעולי של כ-27%. "זו תוצאה מאוד יפה וחריגה ביחס לענף, הרווחיות שלנו היא ברמה גבוהה גם בבחינה בינלאומית".
"הגידול ברווח התפעולי נבע בעיקר מההחלטה האסטרטגית שעליה החלטנו לפני 25 שנה - להתמקד בצמיחה של הרשת בירושלים ות"א, שני המקומות בהן יש את הרווחיות הכי גבוהה בארץ. כיום כולם בתחום כבר מבינים את זה ועושים את אותו הדבר".
- האם השקעה במניות התשתיות עדיין אטרקטיבית?
- גדעון תדמור מבקש 9 מיליון שקל בשנה
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
"גדלנו בעשור האחרון מ-1,600 חדרים לכ-4,000 חדרים ב-14 מלונות ש-7 מהם נמצאים בירושלים ות"א והם העוגן שלנו. רק מלון אחד בנינו - את דן אילת. יתר החדרים נוספו לנו מרכישת בתי מלון כושלים ששידרגנו. למשל מלון אריאל שאותו הפכנו למלון הבוטיק שלנו בירושלים, או מלון הייאט שבמזרח ירושלים שהידרדר וכ-500 החדרים בו יצאו מהמחזור ואנחנו השמשנו אותו והפכנו אותו למלון חמישה כוכבים יפהפה. למעשה בירושלים היה לנו רק את הקינג דייויד וב-10-15 השנים האחרונות קנינו בירושלים עוד 3 בתי מלון והשקענו בכל אחד כ-150 מיליון שקל בשידרוג והתאמה לדרישות המודרניות. מהלך דומה נעשה גם בת"א".
"הלינות בת"א מבוססות על אנשי עסקים ואל ירושלים מגיעים כ-85% מסך התיירים שמגיעים לארץ, לכן ההחלטה שלנו כבר לפני שנים להשקיע במקומות האלה שהם פחות רגישים לזעזועים. זו הסיבה המרכזית לכך שיש לנו דוחות כספיים מאוד יציבים".
במבט לאחור במה אתה גאה? "אני גאה בכך שבזכות הביצועים התפעוליים היפים חילקנו בעשור האחרון כחצי מיליארד שקל כדיבידנד, תוך שהורדנו את האובליגו במאות מיליוני שקלים לחצי מיליארד שקל. וזאת, בתקופה שגם השקענו במלונות כמיליארד שקל בשיפוצים ושידרוגים. אני גם גאה מאוד בכך שמאז שנת 2004 כל העובדים שלנו עד האחרון מקבלים בונוסים שנתיים כאות להערכתנו ועל כך שכמעט ואין לנו עזיבה של מנהלים ועובדים, גם כשהם נהנים מחיזורים של כל הרשתות המתחרות. אני בהחלט גאה בתרבות הארגונית שלנו. אלו דברים שאינם ברורים מאליהם".
ארוחת הבוקר הכי טובה כבר 25 שנה
למה המחירים של המלונות בישראל כל כך גבוהים? "הבעיה בישראל היא העלויות הגבוהות שגורמות לכך שהמחירים יהיו גבוהים. למשל הארנונה פה מגיעה ל-3%-6% מההכנסות של המלון בזמן שבעולם הנאור מקובל שהארנונה מסתכמת בסביבות ה-0.5%-1% מסך ההכנסות. גם עלויות הביטחון הן ייחודיות לנו וכך גם ההוצאות על הכשרות שברוך השם עולות לא מעט".
"כמובן אסור לשכוח את ארוחות הבוקר המפוארות שמוגשות אצלנו, שאני חסיד גדול שלהן, כי זו הארוחה היחידה שכל האורחים סועדים אותה. כאסטרטגיה, החלטנו שארוחת הבוקר אצלנו תהיה הכי טובה בארץ וכבר 25 שנה אנחנו מובילים את תחום המזון והמשקאות בבתי המלון בישראל. ארוחת הבוקר אצלנו היא חגיגה. למרות כל ההוצאות האלה אנחנו ההוכחה לכך שאפשר להוציא מעסקי המלונות תשואה יפה, אבל אני מודע לכך שלא כל מלון יכול וצריך לגבות מחירים גבוהים כמו אצלנו".
הירשטיין מתייחס גם לסיכונים שאינם תלויים בבית המלון עצמו, כגורמים שפוגעים בענף, אך קורא לזה - תרוצים. "מלונאות זה עסק מאוד מורכב שמשול להשטת אוניה. זה גם תחום מאוד רגיש לגורמים חיצוניים שבכלל לא קשורים אלינו ישירות, כמו מצב כלכלי, ביטחוני, פוליטי וגם גורמים כמו שער הדולר שיורד ושוחק את ההכנסות הדולריות שלנו בזמן שהעלויות השקליות שלנו עולות. הכל נכון, אבל אלו תירוצים. אם היינו עושים את מה שצריך לעשות כדי להגדיל את הביקושים אפשר היה להגדיל את ההכנסות גם עם הרגישויות האלה".
לא יודעים על ישראל כלום
התיירות לישראל אינה גדלה כבר שנים, מה אפשר לעשות כדי לשפר את המצב? "הבעיה המרכזית של הענף היא שצריך לגרום לגידול בביקושים. אנחנו יודעים שישראל היא מוצר תיירותי נהדר. יש פה שילוב נהדר, אדיר ונדיר של נופים, היסטוריה, ארכיאולוגיה, דת, תרבות, תשתיות לגמרי לא רעות, מדינה מתקדמת, אוכלוסיה דוברת אנגלית ואקלים מצויין לתיירות וכל זה במרחק קצר מאירופה - יש לנו מה למכור ולמרות זאת אנשים לא באים".
"את יודעת שיש מיליארד איש שמסתובבים כל שנה בעולם. אנחנו רוצים רק חצי אחוז מהם כלומר 5 מיליון תיירים. אין לי ספק שיש 0.5% של תיירים בעלי יכולת, כלומר אנשים ברמת הכנסה בינונית שנוסעים לחו"ל פעם פעמיים בשנה ורוצים לגוון".
"אנחנו בהתאחדות בתי המלון טוענים כבר שנים שאנשים לא מכירים את ישראל. אני עושה סקר קטן כל פעם שאני נוסע לחו"ל, אני שואל את מי שאני פוגש מה אתם יודעים על ישראל ולרוב הם פשוט לא יודעים כלום. אנחנו תמיד חושבים שאנחנו מרכז העולם, אבל למה שהם ידעו על ישראל אם אנחנו מעולם לא עשינו קמפיין תדמיתי על ישראל כמו שעושים הטורקים והיוונים והמצרים. כשאני רואה את הקמפיינים שלהם אני משתגע".
"צריך להבין שלמדינה יש תפקיד אחד, ולתעשיית התיירות והמלונאות יש תפקיד אחרים. התפקיד של המדינה הוא שאנגלי או גרמני שחושב על לצאת לטיול יחשוב על ישראל. גורם פרטי לא יכול להשקיע בזה בעצמו לבד, כי מדובר בהוצאה גדולה שמיועדת להניע את התיירות כולה, שכוללת פרט לעסקי בתי המלון גם את עסקי הטיסות והשכרת כלי רכב והקניות והמסעדות והאתרים. ככה זה עובד בכל העולם והמדינה צריכה להתייחס אל התיירות כאל משאב ציבורי לאומי".
"בגלל שהתקציב הוא מוגבל צריכה הממשלה להחליט באומץ לב על יעד, שבו ניתן להגיע למאסה קריטית ולצאת שם בקמפיין תדמיתי משמעותי שייכנס לכל בית ויציג את כל מה שיש לישראל להציע. אפשר להניח שהרבה אנשים ירצו לבוא לישראל".
הירשטיין מספר כי ב-2007 סוף סוף שר התיירות הרצוג הבין את העניין וגם הממונה על התקציבים באוצר אישר לבצע פיילוט עם תקציב של 15 מיליון דולר ויצא קמפיין באזורים מובילים בארה"ב. "המבחן היה האם מארגני התיירות האמריקנים יחזרו לשווק את ישראל. ואכן, בשנה הראשונה כבר חזרו 20 מארגני תיירות ובשנה שלאחר מכן כבר היו 40, ולמרות שמדובר היה בשנת משבר פיננסי עולמי התיירות מארה"ב נשמרה בעוד שהתיירות מאירופה צנחה, וזה היה רק פיילוט והתוצאה שלו היתה מדהימה. הממשלה חייבת להחליט להשקיע בקמפיין תדמיתי לעידוד התיירות ואני חושב שהשר לנדאו מבין את זה".
"אני לא ממציא את הגלגל אלו הערוצים ובלעדיהם לא יבואו תיירים לישראל. זאת הדרך היחידה וככה עושים את זה בכל העולם. אצלנו פשוט לא ניסו את זה כמו שצריך אף פעם. הבעיה היא לא המחירים פה, לזה יש קהל. הבעיה היא שהתיירים בעולם פשוט לא מודעים לישראל כיעד תיירותי. לי אין ספק שקמפיין אפקטיבי שיצור ביקושים יגדיל את מספר מארגני התיירות שירצו לשווק את החבילות לישראל".
פוטנציאל ל-ROI מטורף
בישראל יש כיום כ-48 אלף חדרי מלון בהם יש כ-12 מיליון לינות של ישראלים בשנה וזה לא צפוי לגדול, ויש רק כ-10 מיליון לינות של תיירים בשנה, כאשר תייר שוהה בממוצע בישראל 6 לילות, כלומר בסה"כ המספר האמיתי של תיירים שנכנסים לפה הוא 1.6 מיליון.
"אם נצליח להביא רק עוד מיליון תיירים לישראל, שההכנסה הממוצעת לתייר מהם עומדת על כ-1,500 דולר אז אנחנו מדברים על הכנסה למדינה של עוד 1.5 מיליארד דולר בשנה ואני מדבר על מספר ריאלי של 5 מיליון תיירים אז את מבינה שמדובר במיליארדים רבים מדי שנה. ה-ROI (ההכנסה ביחס להשקעה בקמפיין) הוא מטורף לגמרי, כי את ההשקעה העיקרית כבר עשינו מעצם זה שיש פה את כל השירותים והתשתיות המתאימים לתיירות.
הירשטיין מספר כי כבר לפני 8 שנים דוח של ארנסט אנד יאנג הראה שבקמפיין כזה במדינות מובילות באירופה ובארה"ב צריך להשקיע רק כ-50 מיליון דולר, כדי להשיג את המאסה הקריטית שתביא לגידול משמעותי בהיקף התיירות לישראל. הבעיה היא לא המחירים פה - לזה יש קהל. הבעיה היא שהתיירים הפוטנציאלים לא מודעים לישראל כיעד תיירותי".
כאנקדוטה מספר הירשטיין, "לפני כמה שנים אירחנו פה כתב תיירות ותיק של דר שפיגל הגרמני שטייל ברחבי ישראל ובארוחה האחרונה הוא אמר לי 'פעם חשבתי שהיהודים חכמים עכשיו אני מבין שטעיתי. איך יכול להיות שאני כבר 30 שנה כותב על תיירות ואני לא יודע עליכם כלום. יש לכם ארץ שהיא מוצר תיירותי נהדר וזה פשוט לא הגיוני שאף אחד לא רואה בישראל ארץ יעד".
20 שנה הענף לא גדל
למרות שאתה אומר שמספר התיירים לא גדל, יש הרגשה שיש לא מעט מלונות חדשים בארץ. האם זו רק אשלייה אופטית? "ב-20 השנה האחרונות בנו פה מעט מאוד בתי מלון ומספר החדרים עלה רק מ-43 אלף ל-48 אלף. זה כלום. הענף לא גדל כי הכדאיות היתה מאוד נמוכה בגלל שהביקושים לא מספיק גבוהים והמצב הגיאופוליטי הקשה. בעצם רק מי שקנה מלון כושל מיד שלישית, כמו שעשינו בדן פנורמה בת"א, הרוויח. חלק מהרשתות הזרות שהיו פה יצאו מפה. מספר המלונות נשאר כמעט ללא שינוי כבר שנים רק השמות שלהם משתנים".
האם טרנד מלונות הבוטיק פוגע במלונות היוקרה הגדולים? "מלונות הבוטיק פוגעים בנו ממש בקצה השוליים. כל החדרים במלונות הבוטיק זה כמו עוד מלון אחד בת"א. יש הרבה מאוד שירותים שפשוט אין להם, כמו יכולת לארח קבוצות, או לקיים כנסים וכו'. זה מתאים לקהל מסויים ואני חושב שיש לזה מקום".
לסיכום, מה הן התוכניות שלך להמשך הדרך? "אחרי 40 שנה עם אחריות של מנכ"ל, אני רוצה להוריד מהמתח והאחריות השוטפת, עוד כשאני במצב גופני ומנטלי מצוין. בזכות הניסיון שצברתי אני מתכוון לקחת חלק במועצות מנהלים, לעסוק ביעוץ ובליווי חברות וגם להתנדב בתחומים שחשובים לי ומעניינים אותי. יש לי הרבה תוכניות".
- 30.מנכל עם שכל של ציפור 04/11/2013 12:47הגב לתגובה זו213 יורו 1000 שח וטיסות לכולם ב 35000 רוצה להגיד לי כמה זה יעלה אצלך רק עם ארוחת בוקר מנהלי המלונות תתעוררו שדן יעשה מה שקופיקס עשו מה שגולן עשו בטלפון ואולי כל השנה תהיה מפוצץ ???? א ד י ו ט !!! מכל עאלק טיפש בריבוע
- 29.מקום 3 בעולם ביוקר המלונות, חבוב, זה למה לא באים (ל"ת)פי 2 יותר יקר מעקבה 03/11/2013 19:48הגב לתגובה זו
- 28.יורי בוריסוב 03/11/2013 16:05הגב לתגובה זוב ראשון לדצמבר אני מכניס יחד עם ולאדימיר טורקניץ המליארדר קמפיין של 2 מליון דולר ברשתות הטלויזיה בכל אירופה שיראה עד כמה ישראל יקרה ולא בטוחה וטורדנית לתייר כי ישרא"ל ===יש רק אוכל לעבדים וחבל מאד שרק עבדים בשכר עבדות עובדים בתעשיית התיירות
- הקדימו אותך בשמאל הקיצוני, מציקים לכל אמן שרוצה להופיע (ל"ת)השמאל הקיצוני הקדים 03/11/2013 19:49הגב לתגובה זו
- 27.יקר בטירוף 03/11/2013 15:08הגב לתגובה זוכל השאר זה כדי שלויינט יהיה מה לכתוב ולמנכ"ל לקנות במוו
- 26.רשת דן - מעולה! אולי בזכות הנהלה וקודקודים ישראליים (ל"ת)כל הכבוד 03/11/2013 11:21הגב לתגובה זו
- 25.דויד 03/11/2013 09:23הגב לתגובה זותגובות בסה"כ טובות של תיירים פרט למספר נושאים שחייבים לתקן: 1. כניסה ויציאה בנתב"ג. אפשר לשמור על ביטחון, לעכב ולהיות קפדניים גם בלי להשפיל אנשים. 2. בעיות פוליטיות ובטחוניות שמונעות מתיירים להגיע (אבל על זה אין לנו הרבה שליטה). 3. הרבה מציינים בסוף הטיול כי יש מקומות נפלאים אבל הרבה מהם נראים כמו מזבלות. אולי שאנשים פה יפסיקו לזרוק זבל על הרצפה (או רק להניח פסולת בכל מיני מקומות...) ויחנכו גם את ילדהם שזבל זורקים רק בפח אשפה אז נתחיל גם לראות שיפור! למה אדם חרדי בירושליים מטנף אדמת קודש וגם מחנך את ילדיו לעשות כן? אותו כנ"ל לחילוני בת"א. 4. להשקיע עוד בפרסום בחו"ל וגם בפרסום ובחינוך בישראל.
- 24.007 02/11/2013 00:04הגב לתגובה זודי מבוססים. אמרו שה כ ל. יקר כאן בטירוף אבל זו לא הבעיה. הבעיה אמרו היא שאין לזה שום הצדקה. עם כל הכבוד לישראל,רמת המחירים כאן היא לפחות כמו במונקו,בריביירה בניס,באלפים השווייצרים ואנחנו לא מתקרבים ברמת הטיפוח,הנקיון והיופי למקומות הללו. הם וכל אלו שבאו לטעום,לא ישובו עוד לעולם...
- 23.בני 01/11/2013 21:58הגב לתגובה זובמלון ושירות מדהים ליד הפנתאון. אני לא מוכן לשלם בארץ יותר מ-700 שקל לזוג .
- אתה עדיין מוכן לשלם מחיר מופקע, לכן המחירים פה גבוהים (ל"ת)אתה פראייר 02/11/2013 22:35הגב לתגובה זו
- 22.דניאל 01/11/2013 18:09הגב לתגובה זורבותי, 1.6 מיליון תיירים מגיעים לישראל. לא 3 מיליון כפי ששרי התיירות ההזויים טוענים. ו-1.6 מיליון תיירים זו פשוט בושה למדינה. לסוריה לשם ההשוואה מגיעים 5 מיליון תיירים.
- ilansh 03/11/2013 01:57הגב לתגובה זוחלק מתארחים אצל חברים משפחה הוסטלים.
- 21.אלירן 01/11/2013 17:54הגב לתגובה זובדיוק כמו בקולנוע שהיה מחיר של 10 שקלים לסרט הכול היה מפוצץ והרוויחו יותר , במקום ש100 איש ישלמו הרבה עדיף 1000 איש שישלמו מחיר סביר
- 20.Amir 01/11/2013 17:37הגב לתגובה זואין פלא שלא גדלים בתיירות כאשר בכל פינה פושטים גם לישראלים וגם לתיירים את העור. כמי שמסתובב בכל העולם , קשה למצוא בתי מלון יקרים כמו בארץ ולא נראה שמשהו הולך להשתנות בתפיסת התימחור שהיא מוטעת ביסודה כי ככל שהמחירים ירדו מספר התיירים , סועדים יעלה וכולנו נרוויח.
- 19.מנכל אדיוט ,אנו עושים לו פרסומת רעה בחול בגלל המחיר! (ל"ת)די למחירים מופקעים 01/11/2013 15:25הגב לתגובה זו
- 18.דוד מירושלים 01/11/2013 14:46הגב לתגובה זוביקרתי בברלין. מלון 5 כוכבים, בריסטול קמפינסקי במיקום מצויין ברחוב הראשי 140דולר ליום -ללא ארוחת בוקר.יש צורך להוסיף?
- 17.השומר השעיר 01/11/2013 14:26הגב לתגובה זופה זה לא מנהטן! וגם שם יותר זול
- 16.הלו... 01/11/2013 14:22הגב לתגובה זוועוד באירופה...+דיוטי,מה רע? למה שאנפוש פה?!?...ישראל מדהימה,אבל המחירים שערורייתיים..
- 15.עדיף רק חו"ל 01/11/2013 14:20הגב לתגובה זוהיחס בחו"ל מעולה הכל כלול זה אומר שמשלמים ומקבלים בלי גבול לך לאילת עם הכל כלול תמצא שהכל פתאום נגמר - הבירה הגלידה רק המחיר כלול - בושה של מגעילים
- 14.אני בחו"ל 01/11/2013 14:19הגב לתגובה זואני נוסע לווינה עוד יומיים,למה?...כי מצאתי באינטרנט סופ"ש בווינה ב-350$ טיסה(סדירה)+מלון=3 לילות!!!..כלומר:פחות מ-1500 ש"ח ל-3 לילות בווינה!!!!!...עמי הירשטיין...בווינה אתה קולט?...לא בחדרה,אילת,או חיפה!!!!..ווינה אוסטריה!!!!!.... במלונות שלך זה לא מספיק ללילה אחד!!!...עכשיו הבנת?...מר הירשטיין היקר!
- 13.מחירים מטורפים 01/11/2013 13:32הגב לתגובה זומאות שקלים ללילה בכל מיני חורים בצפון. עדיף לנסוע לחו"ל
- 12.הבנת מלונאי? 01/11/2013 13:30הגב לתגובה זוכאן בישראל החמדנות והחזירות של בתי המלון אין לה גבולות
- 11.מחיר לינה במלון זה כמו טיול מסביב לעולם (ל"ת)למה שיבואו לפה? 01/11/2013 13:08הגב לתגובה זו
- 10.מחשבון 01/11/2013 12:54הגב לתגובה זו48000 חדרים כפול 365 ימים בשנה נותן 17520000 זה לא מסתדר עם מספר הלינות 12 מליון של ישראלים ועוד 10 מליון לינות של תיירים נותן יחד 22 מליון חסרים 4.5 מליון לינות הסבר ?????
- 9.יקר פה (ל"ת)ככ 01/11/2013 12:47הגב לתגובה זו
- 8.כנראה שלא רק לישראלים המחירים שלכם בשמיים , גם לתיירים (ל"ת)תורידו מחירים 01/11/2013 12:43הגב לתגובה זו
- 7.אנונימי 01/11/2013 12:42הגב לתגובה זוהם אתה, ואני, והפועל בבתי הזקוק. המחירים בארץ אסטרונומיים ולכן התיירים מעדיפים מקומות זולים ולא פחות יפים עם הרבה יותר הסיטוריה. וזה בנוסף לכך שאנחנו מוכי מלחמה. אדוני המכובד תוריד מחירים ותראה איך אנשים באים בהמונים!!!!
- 6.רוצים להוריד עלויות ? תוותרו על הכשרות , מי צריך את זה? (ל"ת)אחד 01/11/2013 12:41הגב לתגובה זו
- 5.התיירים לא באים כי המחירים מופקעים, פשוט מאוד (ל"ת)אחד 01/11/2013 12:40הגב לתגובה זו
- 4.tr 01/11/2013 12:31הגב לתגובה זומחירים של גנבים
- 3.כל זמן שיש לישראל שם של מקום שיא היוקר ובעייתי פוליטית (ל"ת)לא יבואו 01/11/2013 12:22הגב לתגובה זו
- 2.בדבכט 01/11/2013 12:18הגב לתגובה זוחדר במלון בעיר מגעילה 2500 ₪ ללילה .ישראל לא אטרקטיבית עובדה שיש יותר ישראלים שטסים לחו"ל מאשר נופשים בארץ .היום שי יותר דירות נופש מאשר חדרי מלון ברבע מחיר .ובמחיר שאתם מבקשים אפשר לטוס לניו יורק להתאכסן במנהטן וישאר עודף ממלון כזה או אחר באילת
- דורון 01/11/2013 19:13הגב לתגובה זובתקופת החגים. נ.ב.- בחגים המחירים עוד יותר בשמיים ועדיין אין מקום אחד פנוי. וכאן לא מדובר על תקופה רגילה שבא בדרך כלל ועדי העובדים הם אלה שממלאים את המלונות.
- 1.משה צפפון 01/11/2013 12:13הגב לתגובה זולמדו כמה אתם יקרנים לשהייה והויתור הוא מיידי לעומת מקומות אחרים אטרקטיביים יותר וזולים בהכל כלול
- יעקב 01/11/2013 20:25הגב לתגובה זוחזרתי עכשיו מיון אחד עשרה יום היתי במלונות של חמישה כוכבים באוטו שכור עלה לי ארבע אלפים שקל אז אתה רוצה שהתירים יבואו לארץ

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.21%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

טריא מזנקת 11%, נאוי 2.4%; כלל מאבדת 2% - מגמה שלילית במדדים
מעבר לים ממתינים היום בדריכות ל'משוכה האחרונה' שתכריע לגבי הורדת הריבית - ה-CPI; אחרי קיץ חם במיוחד בשוק המקומי ורווחים פנטסטים "על הנייר" יותר ויותר מתחבטים בשאלה האם זה הזמן לממש?
המדדים נסחרים במגמה שלילית - ת"א 35 יורד 0.3%, ת"א 90 במגמה שלילית חזקה קצת יותר ויורד כ-0.7%.
בהתסכלות על הסקטורים - הבנקים מחקו את העליה והמדד יורד כעת 0.6%, בעוד מדד הביטוח מאבד 1.1%. התמונה דומה גם במדד הנדל"ן שיורד עד 0.9%, ת"א נפט וגז נרשמת ירידה של 0.5%.
אם ביולי-אוגוסט תל אביב כמו קיבלה עצמאות והניבה תשואות עודפות, נראה שספטמבר מחזיר את הסנכרון בין וול סטריט לאחוזת בית. אפשר לראות את ההלימה בין השווקים, את הסנטימנט הכללי חוזר להתכתב ביחד. גולת הכותרת היא הורדת הריבית, כשההחלטה אם לעשות את הפיבוט תתקבל על ידי הבנק המרכזי ב-17 לחודש, הורדת ריבית שתניע גם אצלנו את שינוי המדיניות כשהנגיד פרופ' ירון יקבל בטחון מהקולגה האמריקאי ויקל מוניטרית. בנק ישראל פרסם תחזיות לפיהן תהיה אינפלציה מתונה יחסית, ריבית בירידה וצמיחה גבוהה. הבורסה מתמחרת אופטימיות וציפייה לסיום המלחמה ולתקופת שגשוג. אלא שצמיחה גבוהה ומהירה לא משתלבת עם ריבית נמוכה ולרוב גם לא עם ירידה באינפלציה. האם התחזיות של בנק ישראל להורדת ריבית ולצמיחה מוגזמות?
אתמול ה-PPI הפתיע לטובה כשהוא ירד ב0.1% כשהצפי היה שהאינפלציה הסיטונאית תטפס ב-0.3%, זה הקפיץ את ההערכות להורדת ריבית אגרסיבית של אפילו 50 נ"ב לרמה של 12%. זה עדיין תרחיש פחות סביר אבל הוא משקף את הלך הרוח. היום ב-15:30 יגיע מדד המחירים לצרכן האמריקאי - ה-CPI הוא כמו "המשוכה האחרונה" שתכריע אם הפד' יוריד ריבית. כעת הקונצנזוס של האנליסטים הוא לעליה חודשית של 0.3%, וקצב שנתי של 2.9% - אם נראה קצב שנתי של פחות מ-2.9% אז התרחיש האגרסיבי של 50 נ"ב יקבל משנה תוקף וכן להפך, עליה משמעותית יכולה לסכל את ההורדה ולגרום לפד' להמשיך להמתין. גולדמן, מורגן, סיטי, בנק אוף אמריקה, ברקליס - כולם מסמנים את אותו מספר: אינפלציה שנתית של 2.9%; אבל מה יקרה אם עוד כמה שעות תופיע קריאה של 3.0%? או 2.8%? זה יכול להצית תגובות שרשרת בכל השוק - הפד' אולי ימתין, השוק לא - הנה כל המספרים שאתם צריכים לדעת כדי להגיע מוכנים למדד המחירים האמריקאי - מדד המחירים הכי קריטי בשנתיים האחרונות - מה ייחשב להפתעה ומה לאכזבה?
- אל על זינקה 6%, הביטחוניות עלו, מניות הביטוח והבנקים התממשו - נעילה שלילית
- ברן זינקה 15%, נאוויטס 9% - ת״א 125 המריא 1.7% אחרי תקיפת צמרת חמאס בקטאר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועוד כמה מילים על מאקרו - הדולר נחלש. שער הדולר הרציף מאבד היום כ-0.3% ונסחר סביב 3.33 שקלים לדולר - דולר שקל רציף 0.06% יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות אומר לנו: "החשש מהסלמה ביטחונית, בולם את ייסוף השקל, גם בשעה שעודפי מט"ח גדולים פוקדים את השוק. הדולר ממשיך להיבלם מעל לרמת 3.32 שקלים לדולר. בעולם הדולר מתחזק קלות אל מול המטבעות המרכזיים ובשווקים מצפים לנתוני מדד המחירים לצרכן הצפויים להתפרסם היום בארה"ב, נתונים הצפויים להורות כי מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה בחודש אוגוסט בחישוב שנתי ב-2.9%, לעומת רמת 2.7% בחודש הקודם, דבר הצפוי לאתגר את הבנק המרכזי האמריקאי בישיבתו בשבוע הבא בדבר ההחלטה האם להפחית את הריבית כדרישת הנשיא ועל רקע החולשה בשוק העבודה, או להמתין עד לקבלת נתונים נוספים".