"הוט ו-yes מנהלות קרב בלימה, כעת המאבק הוא מול 'עידן פלוס' אך המלחמה שבדרך - היא תהיה מול סלקום ופרטנר"
"בהגדרה, ניתן לומר שה-ARPU (ההכנסה הממוצעת החודשית ממנוי) של חברות הטלוויזיה HOT ו-yes יירד בעקבות השקת החבילות הצרות, אך עדיין לא ברור מה תהיה מידת ועוצמת הפגיעה בחברות ובתוצאותיהן".
יעקובי מעריך כי עוצמת הפגיעה בחברות יכולה להיות מוגבלת מכיוון שלדעתו, "מבחינה תאורטית, כשמורידים מחיר ונותנים חבילת שרות טובה, הדבר אמור לעזור בעצירת הנטישה לכיוון עידן פלוס או להתנתקות טואלית של מנויי הלווין והכבלים ואפילו להחזיר חלק מהמנויים לחברות הוותיקות".
מנגד, "החברות האלה לא חיות בוואקום ועדיין לא ברור מה יהיה המצב בעידן פלוס והאם השירותים הניתנים במסגרת שירות זה יורחבו כפי שדובר ויועלו ל-18 ערוצים, גם לא ברור עדיין אם שירות זה יעבור הפרטה כוללת ויועבר מידי המדינה לגוף אחר".
גורם נוסף שמקשה לדעתו על מדידת ההשפעה של החבילות הצרות על מידת התחרות בשוק הטלוויזיה, כרוך בכניסת חברות הסלולר לשוק התוכן באמצעות שירותי ה-IPTV, "לא ברור איך ומתי יכנסו סלקום ופרטנר לשירותי התוכן (IPTV) במיוחד על רקע השינויים שיעברו על פרטנר עם כניסתו של חיים סבן כבעל השליטה בחברה".
לסיכום, נוח לומר שירידה ב-ARPU של HOT ו-yes היא בלתי נמנעת' אך יש עדיין יותר מדי נעלמים על מנת לדעת מה תהיה העוצמה בה יושפעו החברות מהמהלך".
קרב בלימה
רמי רוזן, מנהל מחלקת המחקר של הראל פיננסים אמר כי צריך להסתכל על המהלך הזה כאל חלק ממהלך כולל בשוק התקשורת הישראלי, "פתיחת השוק הסיטונאי, שזו הרפורמה הבאה שצפויה להתחולל בשוק התקשורת המקומי, תאפשר גם לפרטנר ולסלקום להפוך לקבוצות תקשורת שיוכלו להציע לצרכן הסופי שירותי תקשורת ותוכן".
"מה שקורה היום זה ש-HOT ו-yes לא יושבות בחיבוק ידיים אלא פונות היום ללקוח הסופי ומאפשרות לו לקחת חבילה צרה במחיר מוזל. מדובר בקרב בלימה אליו יצאו HOT ו-yes. זו רק קבלת הפנים לחברות החדשות שמתכוונות להכנס לשוק הטלוויזיה, סלקום ופרטנר".
לדברי רוזן, "מבחינת הלקוח אני מצפה שתהיה בעתיד אפשרות לפרסונליזציה של החבילות, שכיום הן מאוד קשיחות. אני מאמין שגם חברות הכבלים והלווין ילכו לשם בסופו של דבר. היום זו רק קבלת הפנים ולא הגירסה הסופית של החבילות שנראה בשוק".
"אבל עד אז הבעיה המרכזית של HOT ו-yes כיום היא לא הכניסה של סלקום ופרטנר שוק התוכן באמצעים שונים ובהם גם טכנולוגיית ה-IPTV, אלא אובדן נתח השוק לטובת עידן פלוס. הן אומרות לעצמן כיום כי אם הן מפסידות ביזנס לטובת עידן פלוס, אז הן מפסידות את כל ההכנסה מהמנוי. במסגרת האפשרות שניתנה להן כעת להציע חבילות צרות יוכלו HOT ו-yes ביתר קלות למנוע את הנטישה ולשמר את הלקוחות הקיימים, גם אם בשל כך תרד ההכנסה החודשית ממנו. כלומר ברור לנו ש-ARPU הכללי ירד, אבל לא בטוח שמספר המנויים יקטן".
לדעת רוזן המהלך הנוכחי לא צפוי כבר להשפיע על מניית הוט כי היא ממילא אמורה להימחק מהמסחר, בעקבות הצעת הרכש של בעל השליטה שהתקבלה. גם מניית בזק המחזיקה ב-yes לא צפויה להיות מושפעת באופן ממשי, מאחר ולפעילות של חברת הלווין יש השפעה שולית על סך הפעילויות של חברת התקשורת הגדולה בישראל.
- 13.רמי 03/12/2012 11:28הגב לתגובה זוהממונה על הגבלים צריך לחקור איך בשוק חופשי התיאום בין YES ל- HOT הוא ב-100% בחבילה גרועה כל כך. אם אין תיאום לא יכול להיות שיציעו חבילות זהות.
- 12.נסראללה 03/12/2012 07:53הגב לתגובה זומי זקוק לכל כך הרבה ערוצים?הוכניות חוזרות על עצמן. שימו לב למה שאתם רואים רוב הזמן ותגלו ....ערוץ 2,ערוץ 10,ערוץ 1 וערוץ 24. ידידי חבל כל ה-280 ש"ח שלכם.!!!
- 11.מבין עניין 02/12/2012 23:02הגב לתגובה זומקבלים בעצם כלום, עדיף כבר לקנות את הממיר החד פעמי הזה של המדינה, 250-350 ש"ח ולא את החבילות החדשות שאין בהם כלום
- 10.איזק 02/12/2012 19:30הגב לתגובה זואם כבר, החברות האלו צריכות לספק דווקא חבילות מורחבות אטרקטיביות במחיר אטרקטיבי כדי להילחם בדיגיטלי. עבור חבילה צרה אין טעם להתחייב כלל.
- 9.הולכת להיות מלחמה, ואנחנו הציבור מחכים. (ל"ת)איציק ר 02/12/2012 19:18הגב לתגובה זו
- 8.בזק עולה!!!!! (ל"ת)מחר!!!! 02/12/2012 18:43הגב לתגובה זו
- 7.ימצאו דרכים אחרות לעשוק אותנו (ל"ת)פסימי 02/12/2012 18:42הגב לתגובה זו
- 6.גם ככה הן ימשיכו לעשוק אותנו (ל"ת)מה זה משנה 02/12/2012 18:42הגב לתגובה זו
- 5.עכשיו רק נותר 02/12/2012 18:41הגב לתגובה זודיי לעבוד על כולם. רוצה FULL HD כמו שהוא צריך להיות
- 4.ניתוח מעניין 02/12/2012 18:41הגב לתגובה זובדרך למעלה
- 3.שאפו כחלון 02/12/2012 18:40הגב לתגובה זוחבל שהוא עוזב
- 2.יאללה בלאגן (ל"ת)כל הכבוד לשר 02/12/2012 18:39הגב לתגובה זו
- 1.יאללה 02/12/2012 18:38הגב לתגובה זוברור שהבחירות במתח כולם במתח
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףנקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר
הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים
נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23% שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.
נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.צבר ההזמנות חוזר לעלות
אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.
הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.
הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
- עדכון המדדים - נקסט ויז'ן נכנסת ודמרי נשארת במדד ת"א 35; והשינויים הנוספים
- ג'פריס: המלצת קנייה ואפסייד של 15% לנקסט ויז'ן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.
