דלתות
צילום: פרימדור

שוק דלתות הפנים – עוד רהיט נלווה בבית או מוצר צריכה?

שוק דלתות הפנים עבר שינויים רבים בעשור האחרון, הן לאור הכרה בכך שדלתות הפנים הינן פריט עיצובי לכל דבר ועניין, 

והן לאור פיתוחים טכנולוגיים שהרחיבו את מגוון החומרים מהם מכינים דלתות לבית. ניתן למנות שינויים רבים, כגון שינוי בהרכבי החומרים שמהם עשויות דלתות פנים, מקורות ייצור הדלתות וכן התפתחות עיצובית בהתאם למגמות עיצוב שונות.

 

שוק דלתות הפנים – סקירה כללית

אינדיקציה טובה המעידה על הפיתוח המשמעותי בשוק דלתות הפנים ניתן למצוא עוד טרם ניכנס לדקויות והמאפיינים השונים של השוק. כלומר, ניתן למצוא את האינדיקציה הזו בנתונים היבשים של השוק.

כיום, מחזור הכספים השנתי של שוק דלתות הפנים מוערך בכ-650 מיליון ש"ח. כמובן שהדרישה לדלתות פנים קיימת הן בדירות חדשות מקבלן והן בדירות ובתים אשר נמצאים בהליכי שיפוץ כלשהם. בחלוקה גסה יחסית, 50 אחוזים מדלתות הפנים מיועדות לדירות חדשות ו-50 האחוזים הנותרים לתהליכי שיפוץ שונים.

כמו כן, כיום בישראל, כמות התחלות הבנייה החדשות עומד על כ-50,000 התחלות בנייה חדשות לשנה. התחלת בנייה אינה בהכרח שוות ערך לדירה אחת, אלא לעיתים אף לפרויקט המכיל מספר דירות. מבחינת דלתות הפנים המיועדות לבתים קיימים, בדרך כלל דלתות מוחלפות אחת ל-25 שנים. לפי נתוני השנים האחרונות, בשנה יש כ-130 אלף בתים שדורשים התקנה של דלתות פנים חדשות, כאשר בבית ממוצע ישנה דרישה ל-5 דלתות פנים בעלות ממוצעת של 1,200 ש"ח.

מבחינת שוק הדלתות החדשות, עיקר השליטה נמצאת בידיהן של החברות הוותיקות במשק. בין חברות אלו נמנות פנדור, דלתות חמדיה, דלתות אלון, רב בריח ו- פרימדור. סגמנט נוסף של השוק הינו שיפורי דלתות, שהינו שוק תחרותי יותר בו פועלים כ-40 יבואנים ומשווקים שונים.

 

פיתוחים שונים ושינויים בהרכבי החומרים מהן עשויות דלתות

ובכן, חשוב להתאים את החומרים מהן עשויות הדלתות לאיזור שבו גרים, זאת לאור תנאי מזג האוויר שמשפיעים על בלאי הדלת לאורך זמן. כיוון שמדינת ישראל הינה מדינה חמה ולחה ברוב ימות השנה, התעורר צורך לפתרון ידידותי לסביבה שיצמצם את הבלאי שנגרם לדלת לאורך זמן, כדוגמת נזקים הנגרמים מחרקים שונים, התנפחות הדלת, התקלפות המשקוף וכד'.

פתרון כאמור לעיל נמצא ב- דלתות פנים פולימר. הפולימר הינו תרכובת של פלסטיק ושבבי עץ דחוסים שמוחזקים באמצעות דבק חזק, ובכך למעשה יוצרים חומר חדש ואמיד מאוד, שהינו מבודד מפני מים. היצרנים הוותיקים שפורטו מעלה מרבים לייצר דלתות במתכונת ישנה ופחות משתמשים בפולימר, בעוד יבואני הדלתות אימצו את פתרון הפולימר, ולכן ישנה תחרות רבה בין היבואנים השונים. תחרות זו היטיבה עם הלקוחות והביאה לירידה של המחירים בשוק, אשר הגיעה לכדי ירידה של כ-30% במחירי הדלתות מפולימר.

 

כל דלת עומדת בפני עצמה

כפי שניתן להבין, תעשיית דלתות הפנים נמצאת עברה שינויים רבים ועודנה נמצאת בתהליך של פיתוח משמעותי. שינויים מינוריים של פרמטר אחד בתרכובת הדלת ובמנגנוניה הפנימיים והחיצוניים יכולים להביא לשינוי באיכות הדלת, החומרים, העיצוב והאמידות שלה.

 

מושגים בסיסיים שצריך להכיר בעולם הדלתות:

שלד הדלת הינו המסגרת הפנימית, קרי, בסיס הדלת. ככל שהשלד עבה יותר, כך בסיס הדלת חזק יותר, והסיכוי שייווצרו עיוותים שונים בדלת לאורך זמן קטן. שלד הדלת אינו חלק חיצוני שניתן לראות, היות וישנה מעטפת הדלת – החלק החיצוני שנראה לעין, היא הפלטה שמתלבשת על השלד ויוצרת את מבנה הדלת (בשמו המקצועי – הכנף).

בנוסף, בתוך הדלת ישנו המילוי. זהו הרכיב שממלא את החלל שנוצר בין המעטפת לבין השלד של הדלת. ישנם סוגי מילוי שונים, כמו כוורת, ספוג מוקצף, פלקסבורד והפולימר. הגימור הינו השכבה החיצונית ביותר של הדלת שנמצאת על גבי המעטפת. בדומה לרהיטים רבים אחרים, לגימור חשיבות רבה בעמידות הדלת לאורך זמן, ובין החומרים השונים המשמשים לגימור יש ציפוי פולימרי, PVC, פורמייקה, צביעה בתנור, ועוד. לבסוף, משקוף הדלת הינו החיפוי הפנימי של הדלת, שעליו ישנן הלבשות שונות המתיישבות על יסודות הבניין, בחלקו הפנימי של הבלוק.

לכל רכיב ורכיב שפורט לעיל ישנה השלכה על עמידות הדלת מפני נזקים שונים כמו נזקי מים, מזיקים, מזג אוויר ובלאי פשוט. זאת במיוחד כאשר אורך החיים הממוצע של דלת פנים הינו 25 שנים, בהן יכולות להתפתח נזקים רבים.

 

בשורה התחתונה

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אפי 06/08/2020 16:11
    הגב לתגובה זו
    לצערי הרב התאכזבנו מהקולקציה הדלה(מאוד) ובכלל, זה נראה כמו שאר הדלתות של כולם. מאכזב.
סוכן ביטוח
צילום: yayimages

סוכני ביטוח? מדוע כדאי לכם למכור כתבי שירות רפואיים ללקוחותיכם

במאמר זה, בשיתוף חברת My Doctor, נבין ביחד מדוע כדאי לכם, כסוכני ביטוח, למכור כתבי שירות רפואיים ללקוחות שלכם. בכתבה הרחבנו על הבעיות הנוכחיות בענף הביטוח, על האלטרנטיבה בדמות כתבי השירות, ועל יתרונותיהם של כתבי השירות של My Doctor.

מהן הבעיות מהן סובלים סוכני הביטוח בזמנים אלה
אתם בוודאי מכירים את הנושא הסבוך בו אתם מתעסקים ברגע שאתם רוצים למכור פוליסת ביטוח חדשה... אם זה רכב נדרש מהלקוח 'העדר תביעות', 'רצף ביטוחי', 'כמה נהגים ינהגו", באיזה גיל וכו'.  
אם תעזו לחשוב על מכירת פוליסת בריאות / חיים, תגלו שכדי לבצע הצהרת בריאות הלקוח יצטרך לענות על מעל 17 שאלות אישיות וחודרניות.
והכי גרוע, אם במקרה הלקוח שלכם ענה על אחת השאלות "כן", ספק אם הוא יתקבל לפוליסה. ונניח ובמידה ואתם כסוכנים עשיתם עבודה טובה והצלחתם להכניס את הלקוח לפוליסה, ברוב הפעמים תגלו שחברת הביטוח הוסיפה "החרגה" או ביצעה התייקרות משמעותית של הפרמיה, מה שגורם ללקוח לחשוב פעמיים אם בכלל כדאי לו לבטל את הפוליסה הנוכחית שלו ולהצטרף לזאת שאתם הצעתם לו.  
רגולציות חדשות
אם תוסיפו על כל זה את מגוון הרגולציות החדשות, ואת החוזרים הרבים של משרד האוצר, אתם מבלי משים תבינו שאתם נמצאים במדרון תלול כבר כמה שנים טובות. זה התחיל בשינוי העמלות בתחום הפנסיוני, המשיך בהקטנת עמלות (היקף ונפרעים) של מוצרים כגון אובדן כושר עבודה, סיעוד, תאונות, וזה ואפילו הגיע למקום בו חברות הביטוח שמו ידן על הריסקים והגדילו את תקופת האחריות ל-6 שנים!  
לשכת סוכני ביטוח לא עוזרת
כל רבעון נוחתת גזירה חדשה וסוכני הביטוח "בולעים" אותה, ומצפים שהלשכה תעזור להם, אך הם מגלים שהיא מסורסת כל פעם מחדש. ואם זה לא מספיק, בחודש יוני האחרון הממונה על שוק ההון חתם על רישיון סוכנות ביטוח לחברת MAX, מה שאומר שסוכני הביטוח יפסידו עוד כ- 7% מהלקוחות הפוטנציאלים, בשוק שכבר ממילא כה קטן.   
הוצאות שוטפות
ועל כל זה, אם תוסיפו גם את ההוצאות השוטפות של סוכן הביטוח כגון שיווק, נדל"ן, שירות לקוחות, והתביעות ש"נופלות עליו", נבין שסוכני ביטוח לא יכולים להיות בטוחים יותר בעתיד הכלכלי שלהם.   
ביטולים של פוליסות
בעיה נוספת בענף היא שבמידה והלקוח מבטל את הפוליסה בתוך תקופת האחריות של הסוכן, עליו להחזיר לחברת הביטוח את כל העמלה שהוא תוגמל בה במלואה! רוב ביטולי הפוליסות נובעים מחשיפת הלקוחות למידע וההשוואות בהר הביטוח - כל פרטי הפוליסה של הלקוח מופיעים שם והוא עושה השוואת מחירים בקלות. לא לחינם מכירות תיקי ביטוח נמכרים היום בין מכפיל של 1.5 ל-2, כאשר בעבר הם נמכרו בין מכפיל 2 ל-3 וצפונה. דוגמא נוספת: אם פעם תיק חיים היה נחשב ליציב מאוד, היום אורך חיי פוליסת חיים ירד משמעותית. ובקיצור, אם תסתכלו ימינה ושמאלה תראו שענף הביטוח גוסס לאיטו.  
My Doctor החליטה לעשות שינוי
הצוות של חברת My Doctor, אשר מונה יוצאי ענף הביטוח מודאגים, ניתחו את כל הבעיות הנ"ל והבינו שהם חייבים לפתח מוצר שייתן לסוכני הביטוח ביטחון כלכלי לאורך זמן, מבלי להיות כפופים לחברות הביטוח, ומבלי לפגוע בעבודה השוטפת שלהם. כמו כן, אם סוכן ביטוח עושה למבוטח שלו ביטוח אמבולטורי, אשר ברגע האמת הוא לא יוכל להפעיל אותו כי הוא בא עם בעיות לב / לחץ דם וכו', הלקוח לא קיבל מענה אמיתי לכסף שהוא שילם.  
כתבי השירות של My Doctor
בעקבות הבעיות המהותיות הנ"ל, החברה הקימה שני כתבי שירות:  "כתב שירות רפואה פרטית", ו-"כתב שירות רופא עד הבית". שני כתבי השירות הללו מספקים הן לסוכן הביטוח והן למבוטח, מענה אמיתי לצורך וביטחון מלא לכספו.  
כתבי השירות שלMy Doctor  - היתרונות הבולטים ללקוחות
1. למבוטח אין צורך למלא הצהרת בריאות.
2. אין הגבלת גיל כדי להצטרף לכתב השירות הגבלת גיל.
3. המחירים הוגנים.
4. מוקד חירום אשר פעיל 24/7.
5. עובדים עם גופי רפואה פרטיים מהמתקדמים בארץ.
כתבי השירות שלMy Doctor  - היתרונות הבולטים לסוכני הביטוח
סוכני הביטוח אשר מצטרפים כמשווקים לכתבי השירות נהנים מהיתרונות הבאים:
1. רפרנטית צמודה לפעולות שונות.
2. מערכת חכמה לגביית לקוחות – הסוכן יכול לדעת, בקליק אחד, כמה נפרעים יש לו, לאיזה לקוח קיים חוב ועוד.
3. תגמול מכובד של היקף ונפרעים לסוכן הביטוח.
4. כתבי השירות אינם מופיעים בהר הביטוח.
5. אחוז הביטול כיום עומד על 3.4% בלבד (נמדד -15,000 לקוחות בתי אב).
6. תהליך הפקה קצר מאוד.
7. כל לקוח מתקבל ללא מגבלת גיל וללא הצהרת בריאות.  
לסיכום
אם אתם סוכני ביטוח, היינו ממליצים לכם לבדוק את האפשרות למכור כתבי שירות רפואיים.  
כתבי השירות של My Doctor הם אפשרות טובה במיוחד, בגלל שהם בעלי יתרונות רבים הן ללקוחות שלכם, והן לכם כסוכנים. מאחלים לכם עבודה פורה ומוצלחת.