שוק דלתות הפנים – עוד רהיט נלווה בבית או מוצר צריכה?

שוק דלתות הפנים עבר שינויים רבים בעשור האחרון, הן לאור הכרה בכך שדלתות הפנים הינן פריט עיצובי לכל דבר ועניין, 

והן לאור פיתוחים טכנולוגיים שהרחיבו את מגוון החומרים מהם מכינים דלתות לבית. ניתן למנות שינויים רבים, כגון שינוי בהרכבי החומרים שמהם עשויות דלתות פנים, מקורות ייצור הדלתות וכן התפתחות עיצובית בהתאם למגמות עיצוב שונות.

 

שוק דלתות הפנים – סקירה כללית

אינדיקציה טובה המעידה על הפיתוח המשמעותי בשוק דלתות הפנים ניתן למצוא עוד טרם ניכנס לדקויות והמאפיינים השונים של השוק. כלומר, ניתן למצוא את האינדיקציה הזו בנתונים היבשים של השוק.

כיום, מחזור הכספים השנתי של שוק דלתות הפנים מוערך בכ-650 מיליון ש"ח. כמובן שהדרישה לדלתות פנים קיימת הן בדירות חדשות מקבלן והן בדירות ובתים אשר נמצאים בהליכי שיפוץ כלשהם. בחלוקה גסה יחסית, 50 אחוזים מדלתות הפנים מיועדות לדירות חדשות ו-50 האחוזים הנותרים לתהליכי שיפוץ שונים.

כמו כן, כיום בישראל, כמות התחלות הבנייה החדשות עומד על כ-50,000 התחלות בנייה חדשות לשנה. התחלת בנייה אינה בהכרח שוות ערך לדירה אחת, אלא לעיתים אף לפרויקט המכיל מספר דירות. מבחינת דלתות הפנים המיועדות לבתים קיימים, בדרך כלל דלתות מוחלפות אחת ל-25 שנים. לפי נתוני השנים האחרונות, בשנה יש כ-130 אלף בתים שדורשים התקנה של דלתות פנים חדשות, כאשר בבית ממוצע ישנה דרישה ל-5 דלתות פנים בעלות ממוצעת של 1,200 ש"ח.

מבחינת שוק הדלתות החדשות, עיקר השליטה נמצאת בידיהן של החברות הוותיקות במשק. בין חברות אלו נמנות פנדור, דלתות חמדיה, דלתות אלון, רב בריח ו- פרימדור. סגמנט נוסף של השוק הינו שיפורי דלתות, שהינו שוק תחרותי יותר בו פועלים כ-40 יבואנים ומשווקים שונים.

 

פיתוחים שונים ושינויים בהרכבי החומרים מהן עשויות דלתות

ובכן, חשוב להתאים את החומרים מהן עשויות הדלתות לאיזור שבו גרים, זאת לאור תנאי מזג האוויר שמשפיעים על בלאי הדלת לאורך זמן. כיוון שמדינת ישראל הינה מדינה חמה ולחה ברוב ימות השנה, התעורר צורך לפתרון ידידותי לסביבה שיצמצם את הבלאי שנגרם לדלת לאורך זמן, כדוגמת נזקים הנגרמים מחרקים שונים, התנפחות הדלת, התקלפות המשקוף וכד'.

פתרון כאמור לעיל נמצא ב- דלתות פנים פולימר. הפולימר הינו תרכובת של פלסטיק ושבבי עץ דחוסים שמוחזקים באמצעות דבק חזק, ובכך למעשה יוצרים חומר חדש ואמיד מאוד, שהינו מבודד מפני מים. היצרנים הוותיקים שפורטו מעלה מרבים לייצר דלתות במתכונת ישנה ופחות משתמשים בפולימר, בעוד יבואני הדלתות אימצו את פתרון הפולימר, ולכן ישנה תחרות רבה בין היבואנים השונים. תחרות זו היטיבה עם הלקוחות והביאה לירידה של המחירים בשוק, אשר הגיעה לכדי ירידה של כ-30% במחירי הדלתות מפולימר.

 

כל דלת עומדת בפני עצמה

כפי שניתן להבין, תעשיית דלתות הפנים נמצאת עברה שינויים רבים ועודנה נמצאת בתהליך של פיתוח משמעותי. שינויים מינוריים של פרמטר אחד בתרכובת הדלת ובמנגנוניה הפנימיים והחיצוניים יכולים להביא לשינוי באיכות הדלת, החומרים, העיצוב והאמידות שלה.

 

מושגים בסיסיים שצריך להכיר בעולם הדלתות:

שלד הדלת הינו המסגרת הפנימית, קרי, בסיס הדלת. ככל שהשלד עבה יותר, כך בסיס הדלת חזק יותר, והסיכוי שייווצרו עיוותים שונים בדלת לאורך זמן קטן. שלד הדלת אינו חלק חיצוני שניתן לראות, היות וישנה מעטפת הדלת – החלק החיצוני שנראה לעין, היא הפלטה שמתלבשת על השלד ויוצרת את מבנה הדלת (בשמו המקצועי – הכנף).

בנוסף, בתוך הדלת ישנו המילוי. זהו הרכיב שממלא את החלל שנוצר בין המעטפת לבין השלד של הדלת. ישנם סוגי מילוי שונים, כמו כוורת, ספוג מוקצף, פלקסבורד והפולימר. הגימור הינו השכבה החיצונית ביותר של הדלת שנמצאת על גבי המעטפת. בדומה לרהיטים רבים אחרים, לגימור חשיבות רבה בעמידות הדלת לאורך זמן, ובין החומרים השונים המשמשים לגימור יש ציפוי פולימרי, PVC, פורמייקה, צביעה בתנור, ועוד. לבסוף, משקוף הדלת הינו החיפוי הפנימי של הדלת, שעליו ישנן הלבשות שונות המתיישבות על יסודות הבניין, בחלקו הפנימי של הבלוק.

לכל רכיב ורכיב שפורט לעיל ישנה השלכה על עמידות הדלת מפני נזקים שונים כמו נזקי מים, מזיקים, מזג אוויר ובלאי פשוט. זאת במיוחד כאשר אורך החיים הממוצע של דלת פנים הינו 25 שנים, בהן יכולות להתפתח נזקים רבים.

 

בשורה התחתונה

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אפי 06/08/2020 16:11
    הגב לתגובה זו
    לצערי הרב התאכזבנו מהקולקציה הדלה(מאוד) ובכלל, זה נראה כמו שאר הדלתות של כולם. מאכזב.

היוניקורן הישראלי הבא נמצא בדרך להנפקה באוסטרליה

החברה הישראלית עומדת בפני הנפקה בבורסה הרחוקה ותהפוך לחברה ציבורית

TCM היא חברת טכנולוגיה וביג דאטה. החברה מחזיקה במוצר פיננסי בתחום הסחר מקוון. לקוחותיה מייצרים כבר  שנים רווחים חודשיים תוך שהם נהנים מרמת סיכון נמוכה מאוד. הדבר נובע מיכולתה של החברה לנבא בדייקנות את עולם הסחר המקוון באמצעות מערכות טכנולוגיות מתקדמות מערכות AI בניהול ביג דאטה המייצרות נכסים דיגיטליים מניבים. היא מסוגלת להעריך בדייקנות את שווי הנכסים, החנויות המקוונות. המערכת מייצרת שווי ערך מדויק,אלפי נתונים נכנסים למאגר הטכנולוגי והדאטה של החברה, שם מייצרים אנליסטים שהם מומחים עולמיים, את כל התהליך: מה השווי הנוכחי? כמה כדאי לשלם לצורך רכישת החנות? באיזה תחום כדאי להשקיע כרגע? באיזה נתח שוק צפויה התפתחות קרובה? באיזה חלק של העולם צפויה ההזדמנות הבאה? גבי בר, מנכ"ל משותף ומייסד החברה: "אנו מעסיקים את צוות המוחות הטוב בעולם לתחום הסחר המקוון. הדאטה שלנו פורצת דרך ובשילוב אנליסטים מובילים, אנשי שיווק, קידום, ניהול ופיתוח – יצרנו חברה עולמית מובילה. לפני כמה ימים העתקנו חנות מצליחה מדרום אמריקה לעוד ארבע יבשות בעולם והבאנו אותה לרווח של 300 אלף דולר. אנו לוקחים חנויות מקומיות עתירות פוטנציאל והופכים אותן לסיפור הצלחה גלובאלי, כולל שרשרת הפצה מקצוענית". חברת TCM  מבוססת על ערכי ליבה של אמון ונדיבות ללקוחותיה ,הקמנו  קהילת לקוחות שותפים אומרת שני בר מנכלית משותפת ומייסדת, מה שהופך את ההון האנושי שלנו לבעלי שליחות מול לקוחות החברה , להעניק להם ערך כל יום מחדש להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמנו.החזון שלנו להנגיש את המסחר הדיגיטלי ללקוחותינו והיום גם לבעלי המניות של TCM.   פיתחנו אפליקציית חזון שכל אנשי הצוות כותבים יום יום את החזון היומי מתוך ידיעה וחוויה רגשית שהוא כבר מתרחש. משבר הקורונה זירז את המגמה העולמית ולפיה קניוני האון ליין מתחזקים על חשבון החנויות הפיזיות. על פי חברת TCM , הסחר ברשת עמד על 12 אחוזים מהסחר העולמי לפני חודשיים וכרגע הוא הכפיל את כוחו ועוד יש המון מקום לצמיחה. גבי בר: "העולם הקמעונאי הפיזי יצטמק בתוך שנה לעשרה אחוזים מהשוק. אנשים עוברים מהפך מחשבתי שתכליתו לשמור על בריאותם, להתרחק, להתבודד. כל משבר עשה משהו לעולם. אחרי אסון התאומים השתנו הבדיקות הביטחוניות בשדות תעופה, התחלנו לקבל חדירה לפרטיות כצורך מתבקש. גם פה יהיה תהליך אבולוציוני. אנשים מעל גיל 50 נכנסים כחדשים לתחום הרכישה און ליין, קהלים גדולים וחדשים בעולם מצטרפים לטרנד". בחברה הישראלית מנתחים מדי שעה את הנתונים מאתרי הסחר הגדולים: אי ביי, אמאזון ועוד. אלפי נתונים עשרות אלפי טרה בייטים מנותבים אל מערכות לומדות למידה עמוקה בעזרת בינה מלאכותית. המערכות מנתחות את הצורך במוצרים רלוונטיים, בודקות מדדי ביקושים בכל שעה מסביב לעולם וממליצות האם לשנות את אופן הגשת המוצר לעולם מבחינה שיווקית. למשל: האם נכון לשמור על אופן אריזת והגשת המוצר בכל מדינה או שיש להתאימו מחדש לכל אזור בעולם?   החברה פעילה כמעט כעשור , מייסדיה הם גבי ושני בר שמשמשים כמנכלים משותפים הוא מגיע מרקע טכנולוגי, עבד בחברות דומות בארה"ב במשך עשור. הוא מעורב בעולם הסחר המקוון מעל 20 שנה. שני מלווה  את צוות המנהלים המנוסה למצוינות, לחזון  והערכים  להעניק ערך  ללקוחות ובעלי מניות של TCM , עסקה בשיווק ומיתוג. ושוק ההון. TCM נמצאת כרגע בתהליך הנפקה  בבורסה באוסטרליה. ההנפקה עצמה מתוכננת לספטמבר הקרוב. המשמעות היא שהחברה הופכת לחברה ציבורית. בתהליך טרום ההנפקה גוייס כסף  מלקוחות החברה ,שמעיד על אמון במערכת יחסים שיש ל   TCM  עם לקוחותיה שרואה בהם שותפים אמיתיים לחזון ,להנגיש את השפע מהמסחר הדיגיטלי,. זה התבצע במטרה לאפשר לחברה לרכוש עוד נכסים דיגיטאליים ,להמשיך להשקיע בטכנולוגיה להשבחת הנכסים.  גבי בר: "לקוחותינו הם הכוח המניע של   - TCMעבור הרווחים שלהם אנחנו קמים בבוקר, הצמיחה של החברה מגיעה מהלב הפועם שלה-הלקוחות וההון האנושי של החברה שמזין אחד את השני הצוות פועל מסביב לשעון למען ריווחיות הלקוחות והלקוחות מביעים אמון , בהמשך הצמיחה שלהם יחד איתנו .החברה מעסיקה 110 עובדים. בישראל 45 עובדים ובעולם עוד 65 שפועלים ממכסיקו, מהפיליפינים, ארה"ב ורומניה. מה עומד מאחורי חזון החברה? מסביר גבי בר: "השוק של הסחר המקוון מתאפיין בקהל גדול ופרטי. אנשים הקימו עסקים באמזון וחלקם הצליחו בצורה מסוימת להרוויח. לנו יש עניין לרכוש לתוך המערכות שלנו חנויות פרטיות רבות ככל האפשר מסוג זה. השוק מצטמצם ומתמקצע ולפרטיים קשה יותר ליצור רווחים יפים כרגע. מה שבעבר הלא רחוק היה פשוט, נעשה כמעט לא אפשרי. הנתונים מראים שכרגע, רק 8 אחוז מהחנויות הפרטיות נושאות רווחים באופן קבוע ומדי חודש. זה קורה כיוון שהטכנולוגיה התפתחה, התחרות גדלה ועסקי אוף ליין עברו לאון ליין. כולם מנסים למכור שם, אז צריך להיות מקצוען. זה כבר לא עסק לשעות הפנאי עבור חובבנים, חסמי הכניסה גדלו. כדי להצליח צריך להקים חברה עם מוניטין, יכולות פיננסיות והרבה טכנולוגיה. אנו מחפשים נכסים דיגיטאליים שאין להם יכול להתרחב, זאת במטרה להפוך ל"בית של מותגים עולמיים" שזקוקים להשבחה, השקעה ופיתוח עסקי. אנו רוצים להרחיב את המותגים הקיימים, להיות הבית של המותגים הפרטיים. בצורה זו יש לנו יכולת לגדול מתוך המותגים ולא רק בקניית נכסים. אנו הופכים ברנדים לברנדים עולמיים וצומחים איתם. תפקידנו הוא לאתר נכסים טובים, לקנות, להעצים, את חלקם למכור ברווחיות. יש ברנדים שקנינו ואינם מיועדים למכירה. הכל עניין של  בסיס טכנולוגי והון אנושי שפועל, חושב ונושם את השליחות להטיב כל יום מחדש." ההון האנושי שלנו הוא נכס שאנחנו מטפחים אותו- עם שיעורי פילאטיס, סדנאות מנטליות, מפגשים חברתיים ופרוייקט ה-WHYבו כל איש צוות מקבל מקבל התייחסות אישית לעולמו. בחברה מדברים על חבילת ערכים וערכי ליבה עמוקים ברמה של בניית סיסטם והרכבת  DNAעסקי. החברה פועלת כדי לייצר מוצר פיננסי  פשוט ולהנגיש לאנשים את ההזדמנויות הבלתי מוגבלות מהמסחר המקוון. סוג המוצר גבי בר מסביר: "זה מוצר פיננסי ולא השקעה. אנו לא מקבילים לאופציות אחרות, אלא יחודיים. אנו חברת יוניקורן בעולמות המוצר הפיננסי כי אין עוד חברה שאיחדה את עולם הסחר המקוון והפיננסים ביחד . עולם הסחר המקוון מייצר תשואות ורווחים פנומינאליים. הבאנו לישראל את היכולת להיות חלק מתבנית הסחר כחלק מהתפתחות וצמיחה של שוק". ורמת הסיכון? "הסיכון נמוך כי עולם הסחר צמח בכפולות ומתפתח באחוזים רבים מדי רבעון. הגדילה הזו מפחיתה את הסיכון מעצמה.   תרבות הצריכה ברשת מתעצמת והולכת. הביקושים גדולים גם בזמן של מיתון עולמי. גם בתקופה בה פחות אנשים קונים, עדיין יותר אנשים קונים און ליין. גרף היצע וביקוש מראה ביקושים יורדים אבל הגרף זז ימינה ויש יותר שוק. לכן עולם הסחר המקוון רשם רווחים מצויינים גם בתקופת השפל האחרונה. הנתונים האלו מקטינים סיכונים. חנות פיזית, היא סיכון הרבה יותר משמעותי כרגע. זאת ועוד, אנו מחפשים חנויות שכבר מוכרות ומרוויחות בשוק המקומי. חנות שכבר מוכרת ומרוויחה יכולה, בטיפול מקצועי, להתרחב לעולם כולו. אנו מגדילים אותה, חושפים אותה. בכוחנו להנגיש חנות בברזיל, בלחיצת כפתור, לעוד יבשות – כולל אריזה מחדש, שפה, גרפיקה, קידום מכירות, שיווק ומכירות ברור שלכל עסקה יש תוכנית אנליסטית סיכון-סיכוי, הסיכון היחיד אצלנו הוא פשוט, להרוויח קצת פחות" כי תמיד לכל מוצר יש מחיר באינטרנט, במידה וקצב המכירות יורד, אנחנו מקפיצים קופוני הנחות ומחברים את הכלים הטכנולוגיים לאתר רוכשים לחנויות. על ההנפקה הקרובה לשוק האוסטרלי, אומר גבי בר: "החברה הופכת להיות חברה ציבורית כדי לגייס כסף לקראת כניסה לנכסים נוספים בשותפות עם הלקוחות. היכולת לנתח ולזהות את העסקאות, ביחד עם תוכנית תמחור, קנייה וניהול מקצה לקצה – הופך אותנו לפוטנציאל של חברת מיליארד דולר שווי". בחברה לא מסתירים את ההעדפה להנפקה באוסטרליה משיקולי הטבות מפליגות. "שם אנחנו הולכים להיות ההנפקה הכי גדולה השנה באוסטרליה , לפי דברי החתמים והברוקרים המקומיים, ". בימים אלה נבחנות 100 עסקאות פוטנציאליות חדשות. עסקה שנמצאת על השולחן בשווי שני מיליון דולר היא סביב תחום מוצרי היין. בסביבת הנכסים הדיגיטאליים מחזיקה כרגע החברה 300 משקיעים, יש אלף משקיעים בכל התחומים. "המודל שלנו פורץ דרך ונלמד בחברות גדולות. אנו מבצעים ניתוח אנליטי לעסקים און ליין. הברוקר האוסטרלי סיפר לנו שהוא חיפש בשנה האחרונה חברות שעושות מכירה און ליין בצורה טובה, כאלה שעוסקות בבניית מוצר פיננסי. לדבריו, הבאנו את כל החבילה ולדעתו ההנפקה הזו היא הזדמנות שאי אפשר לפספס". לביקור בדף האוהדים שלנו: https://www.facebook.com/tcmdigital/ בדיקת התאמתכם  למסלולי הסחר שלנו והצטרפות היכנסו ללינק: http://lp2.tcmdigital.co.il/da