ביז 197
צילום: יח"צ

כמה עולה לנקות ספות בבית הלקוח?

חלק גדול מאיתנו משקיע סכומי כסף גבוהים בקניית ספה מרשימה במיוחד, כזו שמשדרגת מאוד את הסלון מבחינה אסתטית וגם כיף לרבוץ עליה - אבל לא מקדישים תשומת לב לתחזוקה השוטפת שלה ליתר דיוק לשמירה על הניקיון.

תוכן בחסות |
נושאים בכתבה ספות שואבי אבק

התוצאה: גם אם הספה לא נראית כך במבט חטוף, מצטברים בתוכה לכלוכים ועוד אורחת לא רצויה היא קרדית האבק - חרק זעיר במיוחד שאי אפשר לראות אותו בלי מיקרוסקופ אבל הנוכחות שלו מזיקה מאוד, כשבין השאר עלולות להיגרם תגובות אלרגיות וקשיי נשימה. עוד כדאי לדעת שניקוי רגיל של הספה לא תמיד מצליח להעלים את כל הכתמים, הלכלוכים הנסתרים והחרקים שתוך הספה, ולכן מומלץ להיעזר בשירות ניקוי ספות מקצועי

איך נקבעת עלות הניקוי?

העלות של ניקוי ספות בבית הלקוח נקבעת על סמך מספר רב של פרמטרים.

* גודל הספה - בדרך כלל נהוג לסווג ספות לפי מספר המושבים, אבל מאחר שיש למשל ספות תלת מושביות בשלל גדלים, הפרמטר הקובע באמת הוא פשוט הרוחב של הספה, כש-60 ס"מ הם הסטנדרט המקובל למושב אחד. באופן טבעי גם העומק של הספה משפיע על היקף העבודה שנדרשת כדי להפוך אותה לכמו חדשה, ובהתאם על המחיר.

* מבנה הספה - ספות בצורת האות ר' או ספות פינתיות קשה יותר לנקות, ובפרט מורכב יותר להגיע לכל פינה ופינה, ובהתאם השירות יהיה מעט יקר יותר. גם לשאלה האם הכריות ניתקות מהספה או חלק בלתי נפרד ממנה יש משקל בהצעת המחיר שתקבלו.

* מצב הספה - ככל שהספה מלוכלכת יותר, ולמשל ישנם כתמים ישנים ועיקשים, המחיר יהיה גבוה יותר. הקפדה על ניקיון תקופתי תבטיח תמחור נוח בכל ניקיון.

* שיטת הניקוי והחומרים שבהם משתמשים - ניקוי הספה יכול להתבצע בשלל דרכים: ניקוי יבש, ניקוי רטוב, ניקוי בעזרת קיטור ועוד אופציה היא ניקוי ספה עם חומרים ירוקים. מומלץ להשתמש בשיטה האפקטיבית ביותר ולא הזולה ביותר, מה שגם שממילא עלות השירות לא גבוהה במיוחד.

* החומר שממנו עשויה הספה - ישנם חומרים כמו למשל עור שקשה יותר לנקות ולכן תתבקשו לשלם סכום גבוה יותר. ישנם גם הבדלים בין סוגי הבד השונים שמשמשים לריפוד ספה (אימפלה, זמש, קטיפה, אלקנטרה וכו').

 

דוגמאות למחירים של ניקוי מקצועי של ספות

בנוסף לכל הפרמטרים המקצועיים ישנה חשיבות גם לאזור בארץ שבו נדרש השירות. כושר המיקוח שלכם נכנס אף הוא לתמונה ואיתו ההשקעה שלכם בעריכת סקר שוק מקיף.

על-מנת לקבל מושג מהו טווח המחירים המקובל עבור ניקוי ספות הנה מספר דוגמאות לתעריפים סבירים:

ניקוי ספת בד 3 מושבים - בין 350 ל-450 ש"ח

ספת עור פינתית - בין 350 ל-450 ש"ח

ספת נוער - 250 עד 350 ש"ח

ספה של ניקולטי בצורת ר' - 240-400 ש"ח

ניקוי שזלונג עשוי מיקרופייבר - 350 עד 500 ש"ח

הזמנת אנשי מקצוע לניקוי מספר ספות תוזיל את העלות הכוללת.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.