מה לא עושים כדי לרגש עוד יותר את קהל צופי הספורט
הפיתוח של הסטארט אפ הישראלי MindFly (צילום יח"צ)
.
התפתחות הטכנולוגיה הכניסה שלל פיצ'רים לקהל אוהדי הספורט והצופים, חלקם אחרי הליכי פיתוח ארוכים ומתישים, כגון צפייה ב-360 מעלות סביב האירועים במגרש הספורט, ואחרים שנראים קלים - קיר ראיונות עם מסכים דיגיטליים שמקרינים חסויות. אל אלה ואחרים מצטרף כעת חידוש נוסף - מצלמות גוף אישיות שיישאו שחקני כדורסל במהלך המשחק.
מדובר על פיתוח של חברת הסטארט-אפ הישראלית MindFly שתניע את אחד מהחידושים הגדולים בחוויות הספורט של מאות מיליונים בעולם. החברה חתמה לאחרונה על הסכם עם היורוליג בכדורסל במסגרתו החל מהעונה הבאה כמה שחקנים בכל קבוצה ילבשו את אותן מצלמות ומערכת הענן מבוססת על בינה מלאכותית שבנתה MindFly, תייצר לערוצים הדיגיטליים של היורוליג סרטוני וידאו מנקודות המבט של השחקנים. כך יוכלו הצופים לראות, לשמוע ולחוות את מה שעובר על השחקן במגרש הספורט. בכל משחק צפויים ללבוש את המצלמות כשניים או שלושה שחקנים.
תחת הסכם המסגרת עם היורוליג ייכנסו המועדונים הגדולים באירופה, בהם כמובן גם מכבי תל אביב. תכני הוידאו המוצגים מנקודת המבט של השחקנים מכונים בשם FPV – First Person Point of View.
אבל היורוליג רוצה ללכת צעד אחד נוסף, והיא כבר מתכננת להפוך את התכנים הללו לאסימוני NFT שיימכרו לאוהדי היורוליג.
.
.MindFly חתמה לאחרונה על הסכם דומה עם מועדון הכדורסל של באיירן מינכן, שמשחק אף הוא ביורוליג, במסגרתו ילבשו שחקני הכדורסל של המועדון מצלמות גוף באימונים כתוכן לפלטפורמות חברתיות, וכן לתוכן שעשוי להימכר כ-NFT. ל"ביז מדיה" נודע שהחברה גם חתמה על הסכם מסחרי עם הפועל תל אביב בכדורסל, ומקיימת מגעים עם קבוצות מליגת העל בכדורגל.
MindFly נוסדה בתחילת שנת 2021 על ידי ערן טל המשמש כמנכ"ל, ויהודה אלמליח, ה-CTO של החברה. טל, יזם סדרתי בתחום הווידאו, הקים וניהל את הסטארט-אפים Evrideo, Goopi.tv ו- .Individual.tv. אלמליח הוא אחד מהמייסדים וה-CTO של אופטיבייס שהונפקה בנאסד"ק והגיעה לשווי של כחצי מיליארד דולר. כמו כן היה המייסד וה-CTO של מוביקסל שנמכרה לחברת פלאש נטוורקס. MindFly מעסיקה שמונה עובדים בתל אביב ובברצלונה וגייסה עד היום גיוס סיד 1.7 מיליון דולר מקבוצה של משקיעים פרטיים בהובלה של איש ההון סיכון ליאור אלקן, שמנהל את מועדון המשקיעים M-Fund Club, והשקיע בתחילת הדרך של מספר חברות סטארט-אפ מהצומחות בישראל, בהן Zesty ו-GrowthSpace.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
.
מייסדי MindFly ערן טל ויהודה אלמליח (צילום: באדיבות MindFly)
.
כך נראה "האפוד" שנושא את המצלמה הזעירה (צילום: באדיבות MindFly)
.
החברה מספקת פתרון משתמשת במצלמות גוף מבוססות AI שמצלמות כולל סאונד את נקודת המבט של השחקן, ופלטפורמת AI בענן שמייצבת, מביימת, עורכת ומפיצה סרטוני וידאו ובעתיד גם שידורים חיים ואף משחקים שלמים בשידור ישיר. הפתרון מוצע לכל ענפי הספורט בכל סוגי המגרשים, ועל פי החברה הוא ניתן ליישום ללא צורך בצוותים נוספים או השקעות בתשתית. הפתרון מותאם לכל ערוצי המדיה לרבות פלטפורמות של מדיה חברתית, פלטפורמות NFT,OTT, אתרי אינטרנט, אפליקציות D2C, ערוצי טלוויזיה ולכל סוגי המכשירים. הפיילוטים לפיצ'ר הזה התקיימו באירועי ספורט שהתקיימו בישראל.
"סוף סוף מצאנו פתרון FPV שהוא 100% בטוח, 100% ללבישה ו-100% בלתי נראה", אומר מארק בורתומאו, מנהל החדשנות של היורוליג שציטט משוב של שחקנים מקצועיים ממספר קבוצות מהיורוליג שניסו את הפתרון מאז אוקטובר 2021. "פתרון ה-FPV של MindFly יציב את הצופים ממש במרכז המגרש במהלך המשחקים והאימונים ויעמיק את היחסים בין האוהדים לשחקנים ולקבוצות המשתתפות בטורניר", מסר אלכס פרר, מנהל השיווק והתקשורת של היורוליג. "אנו גאים לספק חידוש כה מדהים לאוהדים שלנו".
ערן טל, מנכ"ל ומייסד משותף MindFly, מסר: "אנחנו מייצרים לחובבי הספורט תוכן חדש ומלהיב שלא היה קיים עד היום. אנחנו בתהליכי מו"מ מתקדמים לקראת חתימה על הסכמים גם עם קבוצות וליגות כדורגל בכירות באירופה, וגם עם גופי שידור גדולים. בשנה הקרובה אנחנו שואפים להיכנס לשותפויות נוספות ברחבי העולם בדגש על קבוצות, ליגות וגופי שידור בכירים באירופה ובארה"ב במטרה להגיע למכירות של מיליוני דולרים ב-2023".
ליאור אלקן, מנהל M-Fund Club, מסר: "MindFly מביאה לשוק רעיון פורץ דרך בעל פוטנציאל שוק אדיר, שמובל על ידי ערן ויהודה, יזמים מנוסים עם ברק בעיניים וחדוות יצירה מתוך חיבור עמוק לתחום שלהם. גם ערן וגם יהודה הקימו חברות מוצלחות בעבר, ולשניהם הניסיון הנדרש בדיוק בשביל חברה כמו מיינדפליי, הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינה עסקית. היכולת שלהם לזוז מהר בפיתוח המורכב ובהתאמת המוצר לשוק היא פנומנלית".
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
