מה לא עושים כדי לרגש עוד יותר את קהל צופי הספורט
הפיתוח של הסטארט אפ הישראלי MindFly (צילום יח"צ)
.
התפתחות הטכנולוגיה הכניסה שלל פיצ'רים לקהל אוהדי הספורט והצופים, חלקם אחרי הליכי פיתוח ארוכים ומתישים, כגון צפייה ב-360 מעלות סביב האירועים במגרש הספורט, ואחרים שנראים קלים - קיר ראיונות עם מסכים דיגיטליים שמקרינים חסויות. אל אלה ואחרים מצטרף כעת חידוש נוסף - מצלמות גוף אישיות שיישאו שחקני כדורסל במהלך המשחק.
מדובר על פיתוח של חברת הסטארט-אפ הישראלית MindFly שתניע את אחד מהחידושים הגדולים בחוויות הספורט של מאות מיליונים בעולם. החברה חתמה לאחרונה על הסכם עם היורוליג בכדורסל במסגרתו החל מהעונה הבאה כמה שחקנים בכל קבוצה ילבשו את אותן מצלמות ומערכת הענן מבוססת על בינה מלאכותית שבנתה MindFly, תייצר לערוצים הדיגיטליים של היורוליג סרטוני וידאו מנקודות המבט של השחקנים. כך יוכלו הצופים לראות, לשמוע ולחוות את מה שעובר על השחקן במגרש הספורט. בכל משחק צפויים ללבוש את המצלמות כשניים או שלושה שחקנים.
תחת הסכם המסגרת עם היורוליג ייכנסו המועדונים הגדולים באירופה, בהם כמובן גם מכבי תל אביב. תכני הוידאו המוצגים מנקודת המבט של השחקנים מכונים בשם FPV – First Person Point of View.
אבל היורוליג רוצה ללכת צעד אחד נוסף, והיא כבר מתכננת להפוך את התכנים הללו לאסימוני NFT שיימכרו לאוהדי היורוליג.
.
.MindFly חתמה לאחרונה על הסכם דומה עם מועדון הכדורסל של באיירן מינכן, שמשחק אף הוא ביורוליג, במסגרתו ילבשו שחקני הכדורסל של המועדון מצלמות גוף באימונים כתוכן לפלטפורמות חברתיות, וכן לתוכן שעשוי להימכר כ-NFT. ל"ביז מדיה" נודע שהחברה גם חתמה על הסכם מסחרי עם הפועל תל אביב בכדורסל, ומקיימת מגעים עם קבוצות מליגת העל בכדורגל.
MindFly נוסדה בתחילת שנת 2021 על ידי ערן טל המשמש כמנכ"ל, ויהודה אלמליח, ה-CTO של החברה. טל, יזם סדרתי בתחום הווידאו, הקים וניהל את הסטארט-אפים Evrideo, Goopi.tv ו- .Individual.tv. אלמליח הוא אחד מהמייסדים וה-CTO של אופטיבייס שהונפקה בנאסד"ק והגיעה לשווי של כחצי מיליארד דולר. כמו כן היה המייסד וה-CTO של מוביקסל שנמכרה לחברת פלאש נטוורקס. MindFly מעסיקה שמונה עובדים בתל אביב ובברצלונה וגייסה עד היום גיוס סיד 1.7 מיליון דולר מקבוצה של משקיעים פרטיים בהובלה של איש ההון סיכון ליאור אלקן, שמנהל את מועדון המשקיעים M-Fund Club, והשקיע בתחילת הדרך של מספר חברות סטארט-אפ מהצומחות בישראל, בהן Zesty ו-GrowthSpace.
- אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
.
מייסדי MindFly ערן טל ויהודה אלמליח (צילום: באדיבות MindFly)
.
כך נראה "האפוד" שנושא את המצלמה הזעירה (צילום: באדיבות MindFly)
.
החברה מספקת פתרון משתמשת במצלמות גוף מבוססות AI שמצלמות כולל סאונד את נקודת המבט של השחקן, ופלטפורמת AI בענן שמייצבת, מביימת, עורכת ומפיצה סרטוני וידאו ובעתיד גם שידורים חיים ואף משחקים שלמים בשידור ישיר. הפתרון מוצע לכל ענפי הספורט בכל סוגי המגרשים, ועל פי החברה הוא ניתן ליישום ללא צורך בצוותים נוספים או השקעות בתשתית. הפתרון מותאם לכל ערוצי המדיה לרבות פלטפורמות של מדיה חברתית, פלטפורמות NFT,OTT, אתרי אינטרנט, אפליקציות D2C, ערוצי טלוויזיה ולכל סוגי המכשירים. הפיילוטים לפיצ'ר הזה התקיימו באירועי ספורט שהתקיימו בישראל.
"סוף סוף מצאנו פתרון FPV שהוא 100% בטוח, 100% ללבישה ו-100% בלתי נראה", אומר מארק בורתומאו, מנהל החדשנות של היורוליג שציטט משוב של שחקנים מקצועיים ממספר קבוצות מהיורוליג שניסו את הפתרון מאז אוקטובר 2021. "פתרון ה-FPV של MindFly יציב את הצופים ממש במרכז המגרש במהלך המשחקים והאימונים ויעמיק את היחסים בין האוהדים לשחקנים ולקבוצות המשתתפות בטורניר", מסר אלכס פרר, מנהל השיווק והתקשורת של היורוליג. "אנו גאים לספק חידוש כה מדהים לאוהדים שלנו".
ערן טל, מנכ"ל ומייסד משותף MindFly, מסר: "אנחנו מייצרים לחובבי הספורט תוכן חדש ומלהיב שלא היה קיים עד היום. אנחנו בתהליכי מו"מ מתקדמים לקראת חתימה על הסכמים גם עם קבוצות וליגות כדורגל בכירות באירופה, וגם עם גופי שידור גדולים. בשנה הקרובה אנחנו שואפים להיכנס לשותפויות נוספות ברחבי העולם בדגש על קבוצות, ליגות וגופי שידור בכירים באירופה ובארה"ב במטרה להגיע למכירות של מיליוני דולרים ב-2023".
ליאור אלקן, מנהל M-Fund Club, מסר: "MindFly מביאה לשוק רעיון פורץ דרך בעל פוטנציאל שוק אדיר, שמובל על ידי ערן ויהודה, יזמים מנוסים עם ברק בעיניים וחדוות יצירה מתוך חיבור עמוק לתחום שלהם. גם ערן וגם יהודה הקימו חברות מוצלחות בעבר, ולשניהם הניסיון הנדרש בדיוק בשביל חברה כמו מיינדפליי, הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינה עסקית. היכולת שלהם לזוז מהר בפיתוח המורכב ובהתאמת המוצר לשוק היא פנומנלית".

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.