מה לא עושים כדי לרגש עוד יותר את קהל צופי הספורט
הפיתוח של הסטארט אפ הישראלי MindFly (צילום יח"צ)
.
התפתחות הטכנולוגיה הכניסה שלל פיצ'רים לקהל אוהדי הספורט והצופים, חלקם אחרי הליכי פיתוח ארוכים ומתישים, כגון צפייה ב-360 מעלות סביב האירועים במגרש הספורט, ואחרים שנראים קלים - קיר ראיונות עם מסכים דיגיטליים שמקרינים חסויות. אל אלה ואחרים מצטרף כעת חידוש נוסף - מצלמות גוף אישיות שיישאו שחקני כדורסל במהלך המשחק.
מדובר על פיתוח של חברת הסטארט-אפ הישראלית MindFly שתניע את אחד מהחידושים הגדולים בחוויות הספורט של מאות מיליונים בעולם. החברה חתמה לאחרונה על הסכם עם היורוליג בכדורסל במסגרתו החל מהעונה הבאה כמה שחקנים בכל קבוצה ילבשו את אותן מצלמות ומערכת הענן מבוססת על בינה מלאכותית שבנתה MindFly, תייצר לערוצים הדיגיטליים של היורוליג סרטוני וידאו מנקודות המבט של השחקנים. כך יוכלו הצופים לראות, לשמוע ולחוות את מה שעובר על השחקן במגרש הספורט. בכל משחק צפויים ללבוש את המצלמות כשניים או שלושה שחקנים.
תחת הסכם המסגרת עם היורוליג ייכנסו המועדונים הגדולים באירופה, בהם כמובן גם מכבי תל אביב. תכני הוידאו המוצגים מנקודת המבט של השחקנים מכונים בשם FPV – First Person Point of View.
אבל היורוליג רוצה ללכת צעד אחד נוסף, והיא כבר מתכננת להפוך את התכנים הללו לאסימוני NFT שיימכרו לאוהדי היורוליג.
.
.MindFly חתמה לאחרונה על הסכם דומה עם מועדון הכדורסל של באיירן מינכן, שמשחק אף הוא ביורוליג, במסגרתו ילבשו שחקני הכדורסל של המועדון מצלמות גוף באימונים כתוכן לפלטפורמות חברתיות, וכן לתוכן שעשוי להימכר כ-NFT. ל"ביז מדיה" נודע שהחברה גם חתמה על הסכם מסחרי עם הפועל תל אביב בכדורסל, ומקיימת מגעים עם קבוצות מליגת העל בכדורגל.
MindFly נוסדה בתחילת שנת 2021 על ידי ערן טל המשמש כמנכ"ל, ויהודה אלמליח, ה-CTO של החברה. טל, יזם סדרתי בתחום הווידאו, הקים וניהל את הסטארט-אפים Evrideo, Goopi.tv ו- .Individual.tv. אלמליח הוא אחד מהמייסדים וה-CTO של אופטיבייס שהונפקה בנאסד"ק והגיעה לשווי של כחצי מיליארד דולר. כמו כן היה המייסד וה-CTO של מוביקסל שנמכרה לחברת פלאש נטוורקס. MindFly מעסיקה שמונה עובדים בתל אביב ובברצלונה וגייסה עד היום גיוס סיד 1.7 מיליון דולר מקבוצה של משקיעים פרטיים בהובלה של איש ההון סיכון ליאור אלקן, שמנהל את מועדון המשקיעים M-Fund Club, והשקיע בתחילת הדרך של מספר חברות סטארט-אפ מהצומחות בישראל, בהן Zesty ו-GrowthSpace.
- מי הזיז את מדורת השבט שלי?
- שלב ב' ברפורמת השידורים: תחנות רדיו פרטיות יוכלו לשדר בפריסה ארצית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- תיסגר או לא תיסגר: מה יקרה לגלי צה"ל וכמה היא מפסידה בשנה?
.
מייסדי MindFly ערן טל ויהודה אלמליח (צילום: באדיבות MindFly)
.
כך נראה "האפוד" שנושא את המצלמה הזעירה (צילום: באדיבות MindFly)
.
החברה מספקת פתרון משתמשת במצלמות גוף מבוססות AI שמצלמות כולל סאונד את נקודת המבט של השחקן, ופלטפורמת AI בענן שמייצבת, מביימת, עורכת ומפיצה סרטוני וידאו ובעתיד גם שידורים חיים ואף משחקים שלמים בשידור ישיר. הפתרון מוצע לכל ענפי הספורט בכל סוגי המגרשים, ועל פי החברה הוא ניתן ליישום ללא צורך בצוותים נוספים או השקעות בתשתית. הפתרון מותאם לכל ערוצי המדיה לרבות פלטפורמות של מדיה חברתית, פלטפורמות NFT,OTT, אתרי אינטרנט, אפליקציות D2C, ערוצי טלוויזיה ולכל סוגי המכשירים. הפיילוטים לפיצ'ר הזה התקיימו באירועי ספורט שהתקיימו בישראל.
"סוף סוף מצאנו פתרון FPV שהוא 100% בטוח, 100% ללבישה ו-100% בלתי נראה", אומר מארק בורתומאו, מנהל החדשנות של היורוליג שציטט משוב של שחקנים מקצועיים ממספר קבוצות מהיורוליג שניסו את הפתרון מאז אוקטובר 2021. "פתרון ה-FPV של MindFly יציב את הצופים ממש במרכז המגרש במהלך המשחקים והאימונים ויעמיק את היחסים בין האוהדים לשחקנים ולקבוצות המשתתפות בטורניר", מסר אלכס פרר, מנהל השיווק והתקשורת של היורוליג. "אנו גאים לספק חידוש כה מדהים לאוהדים שלנו".
ערן טל, מנכ"ל ומייסד משותף MindFly, מסר: "אנחנו מייצרים לחובבי הספורט תוכן חדש ומלהיב שלא היה קיים עד היום. אנחנו בתהליכי מו"מ מתקדמים לקראת חתימה על הסכמים גם עם קבוצות וליגות כדורגל בכירות באירופה, וגם עם גופי שידור גדולים. בשנה הקרובה אנחנו שואפים להיכנס לשותפויות נוספות ברחבי העולם בדגש על קבוצות, ליגות וגופי שידור בכירים באירופה ובארה"ב במטרה להגיע למכירות של מיליוני דולרים ב-2023".
ליאור אלקן, מנהל M-Fund Club, מסר: "MindFly מביאה לשוק רעיון פורץ דרך בעל פוטנציאל שוק אדיר, שמובל על ידי ערן ויהודה, יזמים מנוסים עם ברק בעיניים וחדוות יצירה מתוך חיבור עמוק לתחום שלהם. גם ערן וגם יהודה הקימו חברות מוצלחות בעבר, ולשניהם הניסיון הנדרש בדיוק בשביל חברה כמו מיינדפליי, הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינה עסקית. היכולת שלהם לזוז מהר בפיתוח המורכב ובהתאמת המוצר לשוק היא פנומנלית".
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
