רגע לפני הפיצול: 'רשת' נכנסת למיזם האופנה החדש של פוקס
אפיק הכנסה נוסף? חברה בת של 'רשת' רכשה 25% מאתר ה-Ecommerce ההולך ונבנה TERMINAL-X תמורת זכאות לפרסום ב'רשת' של 50 מיליון ש' לתקופה של 5-8 שנים. האתר יושק בחודשים הקרובים
חברת האופנה פוקס דיווחה הבוקר (יום א') לבורסה על הכנסתה של הזכיינית רשת כשותפה באתר האינטרנט TERMINAL-X. החברה דיווחה כי ביום שלישי שעבר, לפני ראש השנה, נחתם הסכם בין החברה לבין סמייל רשתות - שותפות מוגבלת ('סמייל') בשליטת רשת מדיה בע"מ (רשת) והורוביץ יאנג החזקות ('הורוביץ').
בהתאם להסכם, במועד השלמת העסקה, סמייל תעמיד לחברה בהקמה שתהיה בשליטת החברה ('החברה החדשה') ותהיה הבעלים של אתר האינטרנט הרב מותגי TERMINAL-X זכאות לפרסום בשווי של 50 מיליון שקלים כנגד הקצאת 25% מהמניות בחברה החדשה, ובכך למעשה משקפת העסקה שווי של 200 מיליון שקלים לחברה החדשה. מיד לאחר ההקצאה ובדילול מלא, פוקס תחזיק ב-56.25%, סמייל ב-25%, והורוביץ ב-18.75% מהון מניותיה של החברה החדשה.
TERMINAL-X הוא אתר Ecommerce בתחום האופנה והלייף סטייל, המצוי בתהליך הקמה. בכפוף להשלמת הקמת האתר והפעלתו, ימכרו בו הן מותגים הנמכרים כיום על ידי החברה וחברות המוחזקות על ידה, כולל מותגים בינ"ל ומקומיים, וגם מותג פרטי תחת השם TERMINAL-X.
במסגרת ההסכם התחייבו פוקס והורוביץ כי כל פעילות Ecommerce תבוצע במסגרת החברה החדשה. להערכת החברה, האתר יחל לפעול במהלך החודשים הקרובים. ממועד השלמת העסקה, יופעל האתר על ידי החברה החדשה.
הזכאות לפרסום תהיה ניתנת למימוש על פני תקופה של בין 5 ל-8 שנים, לפי בחירת החברה החדשה, בשידורי רשת בטלוויזיה ובמדיות פרסומיות נוספות של רשת - כגון אתר האינטרנט שלה. כזכור, בנובמבר עוברת רשת לאפיק עצמאי מספר 13.
בדיווח לבורסה עולה כי עלות ההשקעה בחברה החדשה והשקעות בהון החוזר הצפויות במהלך 5 שנות ההפעלה הראשונות של האתר מוערכות בכ-40 מיליון שקלים. במסגרת ההסכם, נקבעו הוראות ביחס למימון פעילותה של החברה החדשה, וככל שיידרש מימון לחברה החדשה מבעלי מניותיה, סמייל תהיה רשאית להעמיד את חלקה היחסי במימון באמצעות הענקת זכאות נוספת לפרסום אשר תועמד לחברה החדשה ו/או לחברה וחברות המוחזקות על ידה.
השלמת העסקה כפופה לאישור הרשות השנייה בתוך 90 יום ממועד חתימת ההסכם, כאשר לכל צד זכות להאריך את התקופה ב-45 יום נוספים. ככל שלא יתקבל אישור, אפשר יהיה להביא את ההסכם לסיומו.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס, מסר: "אני שמח על הבעת האמון של רשת מדיה במיזם המולטי ברנד החדש של קבוצת פוקס - טרמינל X. טרמינל X הוא מיזם e-commerce מולטי ברנד מהפכני אשר עתיד לכלול מגוון רחב מאוד של מותגים בינ"ל, ישראלים וכן מותג פרטי חזק. פעילות המיזם עתידה להתחיל בסוף השנה ואנו מאמינים כי במהרה תהווה נתח גדול מקניות הישראלים ברשת. אנו רואים ברשת שותף אסטרטגי למיזם וצופים כי יחדיו נביא בשורה חדשה לשוק הישראלי"
מרשת נמסר כי הזכיינית "מתחברת לחזון של קבוצת פוקס ומביאה את פלטפורמת הקידום החזקה בישראל לשותפות זו. תודה לקבוצת פוקס על שבחרו ברשת כשותף לדרך ולפיתוח העתידי של פעילות הקבוצה".
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
