עידו ירושלמי
צילום: יח"צ

"היום זה מובן מאליו, אבל בהתחלה זה היה מאתגר לשנות את החשיבה בגופי התוכן"

3 ימים לפני שהוא חוגג 34, אנחנו מארחים את עידו ירושלמי, מנהל הפיתוח העסקי אזורי של אאוטבריין במזרח אירופה, המזה"ת ואפריקה. על סבא והטיולים בארץ, האתגר של החברה בישראל, הרגע המכונן ולמה הוא ישב בפגישה חשובה עם חולצת מרתון ירושלים?
משה בנימין | (6)

בעוד 3 ימים, ב-19 ביולי יחגוג עידו ירושלמי יומולדת 34. אם הוא יעצור לרגע כדי לבדוק מה השיג בחייו, הוא יכול להיות די מרוצה מהמקום שבו הוא נמצא כרגע - בתפקיד מנהל הפיתוח העסקי האזורי של אחת החברות המרתקות של השנתיים האחרונות - Outbrain

על פניו, ירושלמי בכלל לא היה בכיוון של עולם התוכן והגיע אליו מתחום שונה לחלוטין. הוא למד הנדסת חומרים ולפני אאוטבריין עבד בחברה שעסקה בגיוס מענקי מו"פ. הוא נשוי פלוס 1 ולאאוטבריין הוא הצטרף לפני 4 שנים כשנכנס לתפקיד מנהל הפיתוח העסקי של ישראל. שנתיים לאחר מכן קודם לתפקיד מנהל פיתוח עסקי אזורי של EEMEA - מזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. 

אאוטבריין הוקמה על ידי ירון ואיתן גלאי ואורי להב. למעשה, החברה בנתה בדמותה את שוק המלצות התוכן שהפך לאחד הלוהטים והצומחים. המלצות התוכן שמופיעות תחת כותרות בסגנון "כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך" או "מרחבי הרשת" מופיעות לרוב בקוביית קידום, לצד כתבות נוספות בתחתית עמודי כתבה באתרים. ההמלצות מבוססות על אלגוריתם שלומד את העדפות התוכן של הגולשים ובהתאם מנגיש אליהם תכנים שעשוים לעניין אותם. 

1. עבודה: "בתור מישהו שתמיד אהב לקרוא, אני שמח להיות חלק מחברה ששמה לה למטרה להגיש לגולשים את התוכן המעניין ביותר. השילוב של גישה סטארטאפיסטית על התפר שבין העולם העסקי והעולם הטכנולוגי הוא מרתק בעיניי".

2. בית: "סבא שלי היה מדריך טיולים והיינו מטיילים איתו ברחבי הארץ כמעט כל שבוע. היה לו חשוב שהנכדים שלו יתחברו לשטח ויכירו את ההיסטוריה של המקומות בהם טיילנו. בטיולים האלה למדתי להכיר את הארץ לא רע ולמרות שאני עירוני לחלוטין, הרבה אנשים בטוחים שגדלתי בקיבוץ או במושב - בשבילי זאת מחמאה".

למטרידים: הלינקדאין של עידו ירושלמי 

הטוויטר של אאוטבריין

עמוד הפייסבוק של אאוטבריין

3. ילדות: "כשהייתי ילד תמיד עזרתי לאבא שלי לתקן דברים בבית ומאז אני סוג של שיפוצניק. ממנו למדתי שפחות חשוב איך נראית קוסמטית התוצאה הסופית – העיקר שזה עובד. אשתי פחות מתחברת לגישה הזו. היא מחכה עד היום שאצבע בלבן חוט מאריך ירוק שרץ לנו לאורך הסלון".

4. לא יודעים עליי ש... "אני גם ימני וגם שמאלי. אמנם כותב ביד שמאל, אבל זורק כדורסל ביד ימין. בכל פעולה חדשה שאני מבצע בפעם הראשונה, אני צריך לנסות קודם בשני הצדדים ואז להחליט איזה צד עדיף עבור הפעולה הספציפית הזו".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

5. הישג: "הפתיחה של שוק המלצות התוכן בישראל. יצרנו שוק שכיום נראה מובן מאליו, אבל בתחילת הדרך היה מאתגר מאוד לשנות את החשיבה של גופי התוכן והמותגים ולהראות להם את הערך העצום שטמון בשיווק באמצעות תוכן. ישראל היתה השוק הראשון של אאוטבריין שאינו בשפה האנגלית לכן התהליך היה גם מלווה בעבודה אינטנסיבית מול אנשי הפיתוח שלנו, על מנת להתאים לשוק את הפלטפורמה הטכנולוגית המסיבית שפועלת מאחורי הקלעים".

6. רגע מכונן: "אני אקח את הסיכון שבלהישמע שחוק: הלידה של הבן שלי".  

7. רגע מביך: "לפני כמה שנים אירחנו בבית בני משפחה שהגיעו לביקור מחו"ל. הם הגיעו מאוחר בלילה וכמו מארחים טובים שלחנו אותם לישון בחדר שלנו. בבוקר נזכרתי שאין לי גישה לארון הבגדים ולא הכנתי לעצמי שום דבר כדי ללבוש למשרד. כמובן שבתזמון מושלם באותו היום הייתי אמור גם לקיים פגישה חשובה עם אורחים מחו"ל, אבל הייתי בטוח שיש לי באוטו חולצה מכופתרת שאני שומר לגיבוי למקרה הצורך. אלא שבאוטו היה רק תיק עם חולצת ריצה שהכנתי לאימון באותו השבוע. מפה לשם, מצאתי את עצמי יושב בפגישה לבוש בחולצה זוהרת שעליה מודפס "מרתון ירושלים" בזמן שסביבי אנשים בחולצות מכופתרות וז'קטים. לך תסביר..."

8. מודל לחיקוי: "ריצ'ארד פיינמן - מתופף, פורץ כספות, ופיזיקאי זוכה פרס נובל. נראה לי טיפוס שלצד היכולות המקצועיות המדהימות והגאונות שלו, היה פשוט אדם שמעניין וכיף להיות בסביבתו".

9. חלום: "לטייל בכמה שיותר מקומות בעולם, ללמוד ולקבל השראה מכל מקום שבו אני מבקר, ברמה האישית והמקצועית".

10. מתחרים: "אחד המוצרים שלנו פונה לעורכים של אתרי התוכן ומסייע להם בניטור התנועה ושימוש בנתונים על מנת לקבל החלטות טובות יותר לגבי בניה של עמודי הבית. לטעמי חברת Chartbeat מספקת סל יכולות מרשים בקטגוריה הזו".

טיפ לסיום: "כשאתם לא יודעים - תגידו שאתם לא יודעים, אנשים יידעו להעריך את זה".

ועוד משהו קטן - מה אנדר רייטד בעיניך: "הבריאות שלנו ושל היקרים לנו, אנשים נוטים להסתכל עליה כעל דבר מובן מאליו".

מה אובר רייטד: "תמיד מפליא אותי לראות כמה אנשים מתרכזים בלצלם ולשתף התרחשויות בזמן אמת בערוצים החברתיים, נניח ארוחות וכו', מאשר להתרכז בחוויה עצמה בזמן שהיא מתרחשת". 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מורן 13/12/2015 13:42
    הגב לתגובה זו
    חמוד למדי
  • 5.
    דיינה 22/07/2015 12:28
    הגב לתגובה זו
    בן אדם מוכשר, איכותי עם כל כך הרבה מה להציע- באמת באמת מדהים ומעורר השראה!
  • 4.
    הרבי קונטנט 16/07/2015 17:25
    הגב לתגובה זו
    אין לי מושג מה הבחור הזה עושה בעבודה עם לקוחות ישראלים. סופר מוכשר. לא צריך לטפל בביצה הזו אלא לעשות דברים גדולים באירופה ובארה"ב. פשוט טוב מידי בשבילנו.
  • 3.
    יפית 16/07/2015 16:13
    הגב לתגובה זו
    בחלק מהמקרים :)( טוב נו מגהצת ביד ימין/גוזרת ומשחקת באולינג ביד ימין ) .בכל מקרה עושה רושם אדם תכליתי, מקצועי ונאמן לאישיותו, כיף! בהצלחה!
  • 2.
    עדי 16/07/2015 15:08
    הגב לתגובה זו
    שמעתי אותו מרצה בכנס, מרשים ביותר ואין ספק שהמוצר שלהם שינה את הרגלי קריאת הכתבות בארץ.. כל הכבוד!
  • 1.
    תותח - רק חבל שהוא חלש מאוד בפיפא (ל"ת)
    פלוטה 16/07/2015 12:25
    הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים

מוצאי שבת היתה בסימן קשת, ששלטה בלוח השידורים עם פער עצום במהדורה המרכזית ובפריים טיים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 18% רייטינג ו-475 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. חדשות 14 היו במקום השני עם 6.1% ו-174 אלף צופים. שתי המהדורות הנוספות גם הן מרוויחות צופים בעקבות ההיעדרות של 14 משידורי שבת, וחדשות 13, עמדה על 5.5% רייטינג ו-142 אלף צופים ואילו המהדורה של כאן11, עמדה על 116 אלף צופים ו-5.3% רייטינג.


פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירווזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 18.6% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 8.9% רייטינג ו-224 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. במקום האחרון היה הפרק המסיים של הסדרה התיעודית על ואנונו, עם נתון מכובד של 5.5% רייטינג ו-119 אלף צופים.

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 3.4% רייטינג ו-91 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-4.1% רייטינג ו-121 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-7.4% רייטינג ו-215 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 2.1% ו-57 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 11% רייטינג ו-276 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם נתונים דומים למדי, 10.9% ו-309 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 4.6% רייטיג ו-128 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.5% ו-95 אלף צופים. 

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, "אברי ושרקי" היו בראש, עם 7.3% רייטינג ו-168 אלף צופים, שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של היה במקום השני, עם 4.6% ו-117 אלף צופים, ואילו במקום האחרון היו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, של ערוץ 14, עם 3.2% ו-81 אלף צופים.