עידו ירושלמי
צילום: יח"צ

"היום זה מובן מאליו, אבל בהתחלה זה היה מאתגר לשנות את החשיבה בגופי התוכן"

3 ימים לפני שהוא חוגג 34, אנחנו מארחים את עידו ירושלמי, מנהל הפיתוח העסקי אזורי של אאוטבריין במזרח אירופה, המזה"ת ואפריקה. על סבא והטיולים בארץ, האתגר של החברה בישראל, הרגע המכונן ולמה הוא ישב בפגישה חשובה עם חולצת מרתון ירושלים?
משה בנימין | (6)

בעוד 3 ימים, ב-19 ביולי יחגוג עידו ירושלמי יומולדת 34. אם הוא יעצור לרגע כדי לבדוק מה השיג בחייו, הוא יכול להיות די מרוצה מהמקום שבו הוא נמצא כרגע - בתפקיד מנהל הפיתוח העסקי האזורי של אחת החברות המרתקות של השנתיים האחרונות - Outbrain

על פניו, ירושלמי בכלל לא היה בכיוון של עולם התוכן והגיע אליו מתחום שונה לחלוטין. הוא למד הנדסת חומרים ולפני אאוטבריין עבד בחברה שעסקה בגיוס מענקי מו"פ. הוא נשוי פלוס 1 ולאאוטבריין הוא הצטרף לפני 4 שנים כשנכנס לתפקיד מנהל הפיתוח העסקי של ישראל. שנתיים לאחר מכן קודם לתפקיד מנהל פיתוח עסקי אזורי של EEMEA - מזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. 

אאוטבריין הוקמה על ידי ירון ואיתן גלאי ואורי להב. למעשה, החברה בנתה בדמותה את שוק המלצות התוכן שהפך לאחד הלוהטים והצומחים. המלצות התוכן שמופיעות תחת כותרות בסגנון "כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך" או "מרחבי הרשת" מופיעות לרוב בקוביית קידום, לצד כתבות נוספות בתחתית עמודי כתבה באתרים. ההמלצות מבוססות על אלגוריתם שלומד את העדפות התוכן של הגולשים ובהתאם מנגיש אליהם תכנים שעשוים לעניין אותם. 

1. עבודה: "בתור מישהו שתמיד אהב לקרוא, אני שמח להיות חלק מחברה ששמה לה למטרה להגיש לגולשים את התוכן המעניין ביותר. השילוב של גישה סטארטאפיסטית על התפר שבין העולם העסקי והעולם הטכנולוגי הוא מרתק בעיניי".

2. בית: "סבא שלי היה מדריך טיולים והיינו מטיילים איתו ברחבי הארץ כמעט כל שבוע. היה לו חשוב שהנכדים שלו יתחברו לשטח ויכירו את ההיסטוריה של המקומות בהם טיילנו. בטיולים האלה למדתי להכיר את הארץ לא רע ולמרות שאני עירוני לחלוטין, הרבה אנשים בטוחים שגדלתי בקיבוץ או במושב - בשבילי זאת מחמאה".

למטרידים: הלינקדאין של עידו ירושלמי 

הטוויטר של אאוטבריין

עמוד הפייסבוק של אאוטבריין

3. ילדות: "כשהייתי ילד תמיד עזרתי לאבא שלי לתקן דברים בבית ומאז אני סוג של שיפוצניק. ממנו למדתי שפחות חשוב איך נראית קוסמטית התוצאה הסופית – העיקר שזה עובד. אשתי פחות מתחברת לגישה הזו. היא מחכה עד היום שאצבע בלבן חוט מאריך ירוק שרץ לנו לאורך הסלון".

4. לא יודעים עליי ש... "אני גם ימני וגם שמאלי. אמנם כותב ביד שמאל, אבל זורק כדורסל ביד ימין. בכל פעולה חדשה שאני מבצע בפעם הראשונה, אני צריך לנסות קודם בשני הצדדים ואז להחליט איזה צד עדיף עבור הפעולה הספציפית הזו".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

5. הישג: "הפתיחה של שוק המלצות התוכן בישראל. יצרנו שוק שכיום נראה מובן מאליו, אבל בתחילת הדרך היה מאתגר מאוד לשנות את החשיבה של גופי התוכן והמותגים ולהראות להם את הערך העצום שטמון בשיווק באמצעות תוכן. ישראל היתה השוק הראשון של אאוטבריין שאינו בשפה האנגלית לכן התהליך היה גם מלווה בעבודה אינטנסיבית מול אנשי הפיתוח שלנו, על מנת להתאים לשוק את הפלטפורמה הטכנולוגית המסיבית שפועלת מאחורי הקלעים".

6. רגע מכונן: "אני אקח את הסיכון שבלהישמע שחוק: הלידה של הבן שלי".  

7. רגע מביך: "לפני כמה שנים אירחנו בבית בני משפחה שהגיעו לביקור מחו"ל. הם הגיעו מאוחר בלילה וכמו מארחים טובים שלחנו אותם לישון בחדר שלנו. בבוקר נזכרתי שאין לי גישה לארון הבגדים ולא הכנתי לעצמי שום דבר כדי ללבוש למשרד. כמובן שבתזמון מושלם באותו היום הייתי אמור גם לקיים פגישה חשובה עם אורחים מחו"ל, אבל הייתי בטוח שיש לי באוטו חולצה מכופתרת שאני שומר לגיבוי למקרה הצורך. אלא שבאוטו היה רק תיק עם חולצת ריצה שהכנתי לאימון באותו השבוע. מפה לשם, מצאתי את עצמי יושב בפגישה לבוש בחולצה זוהרת שעליה מודפס "מרתון ירושלים" בזמן שסביבי אנשים בחולצות מכופתרות וז'קטים. לך תסביר..."

8. מודל לחיקוי: "ריצ'ארד פיינמן - מתופף, פורץ כספות, ופיזיקאי זוכה פרס נובל. נראה לי טיפוס שלצד היכולות המקצועיות המדהימות והגאונות שלו, היה פשוט אדם שמעניין וכיף להיות בסביבתו".

9. חלום: "לטייל בכמה שיותר מקומות בעולם, ללמוד ולקבל השראה מכל מקום שבו אני מבקר, ברמה האישית והמקצועית".

10. מתחרים: "אחד המוצרים שלנו פונה לעורכים של אתרי התוכן ומסייע להם בניטור התנועה ושימוש בנתונים על מנת לקבל החלטות טובות יותר לגבי בניה של עמודי הבית. לטעמי חברת Chartbeat מספקת סל יכולות מרשים בקטגוריה הזו".

טיפ לסיום: "כשאתם לא יודעים - תגידו שאתם לא יודעים, אנשים יידעו להעריך את זה".

ועוד משהו קטן - מה אנדר רייטד בעיניך: "הבריאות שלנו ושל היקרים לנו, אנשים נוטים להסתכל עליה כעל דבר מובן מאליו".

מה אובר רייטד: "תמיד מפליא אותי לראות כמה אנשים מתרכזים בלצלם ולשתף התרחשויות בזמן אמת בערוצים החברתיים, נניח ארוחות וכו', מאשר להתרכז בחוויה עצמה בזמן שהיא מתרחשת". 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מורן 13/12/2015 13:42
    הגב לתגובה זו
    חמוד למדי
  • 5.
    דיינה 22/07/2015 12:28
    הגב לתגובה זו
    בן אדם מוכשר, איכותי עם כל כך הרבה מה להציע- באמת באמת מדהים ומעורר השראה!
  • 4.
    הרבי קונטנט 16/07/2015 17:25
    הגב לתגובה זו
    אין לי מושג מה הבחור הזה עושה בעבודה עם לקוחות ישראלים. סופר מוכשר. לא צריך לטפל בביצה הזו אלא לעשות דברים גדולים באירופה ובארה"ב. פשוט טוב מידי בשבילנו.
  • 3.
    יפית 16/07/2015 16:13
    הגב לתגובה זו
    בחלק מהמקרים :)( טוב נו מגהצת ביד ימין/גוזרת ומשחקת באולינג ביד ימין ) .בכל מקרה עושה רושם אדם תכליתי, מקצועי ונאמן לאישיותו, כיף! בהצלחה!
  • 2.
    עדי 16/07/2015 15:08
    הגב לתגובה זו
    שמעתי אותו מרצה בכנס, מרשים ביותר ואין ספק שהמוצר שלהם שינה את הרגלי קריאת הכתבות בארץ.. כל הכבוד!
  • 1.
    תותח - רק חבל שהוא חלש מאוד בפיפא (ל"ת)
    פלוטה 16/07/2015 12:25
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.