טריפל סלקום
צילום: ליאור נאור

HOT ו-yes בלחץ: סלקום השיקה חבילת טריפל ב-149 שקלים לשנה הראשונה

החבילה המשולבת תכלול שירותי TV, אינטרנט וטלפון ביתי, ותתחרה בחברות הגדולות. עד כה התחברו כ-30 אלף ל'סלקום TV', כ-3 מיליון הזמנות נרשמו ב-VOD
ליאור נאור | (3)

"אנחנו לא עושים מהפכה, אנחנו חושפים מנוע צמיחה חדש של סלקום", אמר הבוקר (יום ד') עמי אראל, יו"ר סלקום, באירוע השקת חבילת הטריפל המשולבת של החברה. האירוע ציין למעשה את המהפך שעוברת סלקום בתקופה האחרונה, בה היא הופכת מחברת סלולר, לקבוצת תקשורת. אראל הוסיף כי המחירים שגובות HOT ו-yes הם פרימיטיביים, וכי והן גובות את הסכומים הללו כיון שהן מונופול, ולמרות שהשוק הזה הוא "לא פיקניק", כהגדרתו של אראל, יש לסלקום את הכלים להתמודד מולן בשוק הזה.

 

נכון להיום סלקום הצליחה לגייס כמעט 30 אלף מנויי טלוויזיה, 2.9 מיליון מנויי סלולר ו-150 אלף מנויי טלפון, באמצעות חברת נטוויז'ן. בחברה מקווים כי חבילת הטריפל החדשה תגביר את נאמנות הלקוח וזאת בכך שתספק לו פתרון תקשורת כולל מחברה אחת, מבלי שיהיה צריך להתרוצץ בין חברות ומוקדים.

 

מחיר חבילת הטריפל החדשה יעמד על 149 שקלים לשנה הראשונה, והוא כולל שירותי טלוויזיה, אינטרנט במהירות 40 מגה (באמצעות נטוויז'ן ותשתית בזק) וטלפון ללא הגבלה. בסלקום עקצו את המתחרות על כך שכל שירות בהן כרוך בעלות נוספת, וכי במידה וללקוח יש בעיה באחד השירותים, הוא צריך להתרוצץ בין מוקדים טלפונים, בעוד, שכאמור, בסלקום ההתנהלות של הלקוח היא מול נציג אחד בלבד.

לא 200 - מחיר הטריפל של סלקום (צילום: ליאור נאור)

 

מנכ"ל סלקום ציין שמאות לקוחות מצטרפים לסלקום TV מידי יום, כאשר 70% מהם היו בעבר מנויי HOT ו-yes. סלקום הודיעה כי היא מתכוונת להוסיף בימים הקרובים עשרות ערוצים חדשים במגוון נושאים, כגון לייף-סטייל, ספורט ודוקו. נראה כי בחברה ראו שהרגולטור אינו מגיב לחברת Take, המשדרת ערוצים ליניאריים בשירות הטלוויזיה שלה, והחליטה להצטרף לחגיגה. בצעד ראשון לכיוון זה תשדר סלקום את ערוץ "האח הגדול", רק שבניגוד ל-HOT ו-yes, הוא ישודר בסלקום ללא תוספת תשלום, ויהיה כלול בדמי המנוי החודשיים. בהמשך תוסיף סלקום את ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק, זאת במקביל להגדלת ספריית ה-VOD.

הנתונים נחשפים

במהלך האירוע חשפה סלקום כי ב-110 ימים בהם שירות ה-TV קיים בוצעו כ-3 מיליון הזמנות בשירות ה-VOD וכי התכנים הפופולאריים ביותר הם רכש כמו בית הקלפים ומהיר ועצבני. החברה חשפה עוד כי 86% מהלקוחות צופים בתכני ילדים, וכן כי עד כה שודרו בשירות 250 שעות של שידורי ספורט חיים ב-HOT.

 

הקטגוריה הפופולארית ביותר בשירות היא "השבוע שהיה", המרכזת את כל התכניות הפופולאריות ששודרו בשבוע החולף בערוצים המרכזיים, כשהתוכן המוזמן ביותר הוא ארץ נהדרת. עוד נחשף כי 52% מהלקוחות אינם צופים רק בממיר עצמו, אלא עושים שימוש באפליקציות השירות לסלולרי ולטבלט, 42% מהמנויים התחברו מהממיר לפייסבוק ו-69% עושים שימוש בשירות המוזיקה 'סלקום ווליום'.

 

מבחינת תוכן, בחברה טוענים כי מאז הושק השירות הוכפל מספר הסדרות במערך ה-VOD וכן נוספו 100 סרטים חדים ושוברי קופות. סלקום גם הוסיפה כ-600 פרקים של תכניות ילדים, כשבסך הכלל יש בשירות כ-4,000 שעות של תוכן לילדים.

לא רק VOD (צילום: ליאור נאור)

 

נראה כי הורדת המחיר ל-149 שקלים היא צעד של הימים האחרונים לאור פרסומים בכלי התקשורת על הערכות כי מחיר הטריפל יעמוד על 200 שקלים. אך רגע לפני ההתלהבות, חשוב לזכור שהמחיר המדובר, שהוא ללא ספק שובר שוק, הוא לשנה הראשונה בלבד, ולאחר מכן יעלה ב-20 שקלים, וכן כי מדובר במחיר הכולל ממיר אחד, כאשר כל ממיר נוסף כרוך בעלות כספית.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

*עדכון 20:04: מסלקום מבקשים להבהיר שעל אף הדברים שנאמרו באירוע ההשקה, השידור החי מבית 'האח הגדול' זמין בסלקום TV באמצעות makoTV, ולא באמצעות פלטפורמת ערוץ 26.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    נירית 25/11/2015 14:52
    הגב לתגובה זו
    לא ממליצה להתקרב לסלקום. התחברתי אתמול וגיליתי שלמרות מה שסוכם לא ניידו לי את מס' הטלפון. אני יותר מ4 שעות מתוזזת מאחד לשני. גולת הכותרת היתה השיחה האחרונה בה השאירו אותי שעה על הקו וניתקו. רק לצורך השוואה, התקשרתי שוב כלקוחה שמבקשת להתחבר לסלקום וענו לי ללא המתנה בכלל! כמובן שנשברתי והתחלתי לצעוק, אז הנציגה ניתקה לי את הטלפון, מה היא אשמה..
  • 2.
    מלכה דוד 31/07/2015 10:42
    הגב לתגובה זו
    מציע לא להסתנוור מהפרסומים של הוט , הכל טוב ויפה עד שמגיעים לנציג שרות , פתאום אתם מגלים שתשלמו אפילו יותר ממה ששילמתם לפני כן , גימיק יפה אבל לא עובד על אנשים אחראים , תנסו לקבל את ההצעה שנתנו לכם בטלפון בכתוב ותראו כמה אני מתכוון , לסיום כולם תחמנים , והרי אנחנו חיים במדינה של תחמנים (יהודים או לא) שבת שלום לפי המדיניות שלכם תגובה זו לא תראה אור והסיבה ידועה אבל אם תפרסמו אופתע לטובה
  • 1.
    מלכה דוד 31/07/2015 10:41
    הגב לתגובה זו
    מציע לא להסתנוור מהפרסומים של הוט , הכל טוב ויפה עד שמגיעים לנציג שרות , פתאום אתם מגלים שתשלמו אפילו יותר ממה ששילמתם לפני כן , גימיק יפה אבל לא עובד על אנשים אחראים , תנסו לקבל את ההצעה שנתנו לכם בטלפון בכתוב ותראו כמה אני מתכוון , לסיום כולם תחמנים , והרי אנחנו חיים במדינה של תחמנים (יהודים או לא) שבת שלום
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.