הכי מרגיזה בשנים האחרונות: לא פחות מ-120 תלונות נגד קמפיין "שישי ישראלי"
הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות, כך אומר המשפט שנדמה כאילו נהגה במיוחד לענף הפרסום. רגע לפני ששנת 2014 מסתיימת, פרסומת שישי ישראלי שעלתה לאחרונה לאוויר במטרה לעודד את הציבור הישראלי לערוך קידוש בערב שבת, מצליחה להרגיז את הציבור החילוני בישראל. לאייס נודע כי הפרסומת רושמת שיא במספר התלונות שהתקבלו נגדה עד כה - ומספרן עומד על 120 פניות ל רשות השנייה - יותר מ-10% מסך כל התלונות שהוגשו נגד פרסומות ב-2014.
על פי נציב תלונות הציבור, דוד רגב שמסכם בימים אלו את שנתו השלישית בתפקיד, היקף התלונות נחשב לגבוה בכל קנה מידה, כאשר הפרסומת השנויה במחלוקת כובשת בסערה את המקום ה-1 בתלונות, בקדנציה שלו כנציב התלונות ברשות השנייה.
על פי רגב, רוב התלונות כנגד הפרסומות מקורן בציבור החילוני שמתרעם על הצגתו כריקני. לטענת הציבור החילוני הפרסומת פוגעת ומשפילה ומציגה אותם באופן שטחי כאוכלי קורנפלקס מכורים לאייפון. הקבוצה השנייה, מתוך הציבור החילוני, שמתלוננת כנגד הפרסומת טוענת לכפייה דתית מעצם הצגת הקידוש כמסורת שכל בית בישראל צריך לאמץ.
התגובה הציבורית הועברה לרשות השנייה שהודיעה לפני מספר ימים כי ההחלטה בנידון תתקבל בכפוף לתלונות הציבור. לאייס נודע כי הרשות קיימה דיון בנושא וההכרעה בעניין הפרסומת תתקבל בקרוב על ידי הגורמים המקצועיים בליווי המחלקה המשפטית.
לדברי רגד, נציב תלונות הציבור: "אני חושב שדרך ההצגה הנגטיבית היא בעייתית ולא ראויה. ההצגה הנגטיבית של מי שעושה קידוש מול מי שאוכל קורנפלקס או משחק באייפון בשבת היא לא ראויה. הקידוש עצמו הוא חלק מהותי מהמסורת שלנו ואין לנו לנקוט עמדה כנגד זאת".
עמותת שישי ישראלי שהציגה עצמה כגוף שהוקם כל ידי אנשי עסקים חילונייים כוללת על פי פרסום באתר דה-מרקר את: שמואל טל, שלמה לוסטיג, ראובן שיף, אברהם הוכמן, שמעון סיבוני, שאול זילברשטיין, יוסף זרז'בסקי - עורך דין, לשעבר חבר עיריית גבעתיים, בן יקר, איתמר דויטשר, וחיים טייב.
מאחורי הפרסומת שנעשתה כקמפיין פרו-בונו התנדבותי עומד משרד הפרסום יהושע TBWA . על פי הנתונים שהעביר המשרד, מדובר בקמפיין הפרו-בונו המושקע ביותר בשנה האחרונה עם הוצאה של כ-5 מיליון שקלים על מדיה. בנוסף לטלוויזיה, תמהיל המדיה כלל השקעה ניכרת בשילוט חוצות.
- 10.א 24/02/2015 20:46הגב לתגובה זודבר ראשון : להציג מישהוא שאוכל קורנפלקס בזמן שהוא משחק באייפון זה זלזול של ממש והקידוש לא נחשב מקודש דבר שני : לחילונים יש כבוד לדתים הם לא יעשו דבר כזה מול שולחן שבת דבר שלישי : קידוש זה ערכים וזה לא כפייה עובדה שכתוב בתורה שהבן אדם יכול לבחור באיזה דרך שהוא רוצה אבל התורה ממשיכה ובחרת בטוב כי בסופו של דבר כולם יבחרו בטוב לצערנו יש אנשים כאלה גם בצד החילוני וגם בצד המסורתי שמתנהגים כמו חיות למשל כל הבלאגן על ש"ס זה ממש לא לשם שמים להפך זה גרוע הרבה יותר מה שהכי גרוע אם באמת מענין אותם השבת והקידוש אז למה הם פועלים בשבת? למה הם לא כמו רדיו דרום 101.5 שלמרות כל השידורים כן מכבה לכבוד שבת הקודש
- 9.אחד שיודע! 01/01/2015 18:10הגב לתגובה זודוסים קטנים ומגעילים שחייבים בכל מקום לדחוף את עצמם. זאת גם כפייה דתית דוחה וגם הצגה מכוערת ומגעילה של חילונים.
- 8.קידוש זה לא ערכים זה כפיית אמונה באלוהים. (ל"ת)עדי 31/12/2014 18:23הגב לתגובה זו
- 7.דוד דרזי 30/12/2014 20:22הגב לתגובה זואל תבכו שתגיע תגובת הנגד שתראה איך באמת מתנהגים ש"הכלה" מגיעה...
- 6.אשכנזים בטלוויזיה? 30/12/2014 15:32הגב לתגובה זוכל המגישים כל הקריינים לבנבנים איך זה יכול להיות? והאשכנזים הם מיעוט במדינה הציונית . אמרתם אפטהייד, זה אפרטהייד אשכנזי חילוני גזעני.
- 5.*** חופש מדת *** 30/12/2014 10:41הגב לתגובה זוחופש דת הוא זכות דמוקרטית. חופש *מדת* זו זכות דמוקרטית חשובה לא פחות. משום מה, מהזכות השנייה נוטים להתעלם במדינת ישראל. אם נולדת כבן לעם היהודי, המדינה מכריחה אותך לנהוג לפי כללי הדת היהודית. המציאות מוכיחה לנו שוב ושוב שאין דת ללא כפייה דתית, וכשנותנים לדתיים חופש פעולה זה מגיע גם לרצח של "כופרים". אולי הפיתרון הוא להוציא את הדת, כל הדתות מחוץ לחוק. לרדוף את הדתיים במקום שהם ירדפו אותנו. מי שחושש לחייו, יש לו פחות זמן ומשאבים לעסוק במסיונריות....
- 4.טל 30/12/2014 10:28הגב לתגובה זוBFD
- התלונה לא נגד היהדות, אלא נגד אידיוטים כמוך. (ל"ת)אני 01/01/2015 13:43הגב לתגובה זו
- 3.המאמי הלאומית 29/12/2014 13:44הגב לתגובה זואבל מעניין מה עם רכש המדיה...
- 2.מקיוולי 29/12/2014 13:32הגב לתגובה זויודע שור קונהו, ומי שקנה את הרשות השנייה אלה הפוליטיקאים מהבית הלאומי שמריצים את הקמפיין המתוזמר מאחורי הקלעים.
- 1.חי 29/12/2014 12:57הגב לתגובה זוהפרסומאים האומללים בטח פותחים עכשיו שמפניה. הם נורא גאים שהם הצליחו לעשות רעש ולייצר "דיון". מה אכפת להם שהקמפיין גרם ליותר נזק מתועלת. הם כבר ימצאו כמה נתונים ויגישו לאפי בשנה הבאה
- וואו את ממש ממורמרת (ל"ת)29/12/2014 14:06הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14
אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.
המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים.
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג
ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים והנפילה של ערוץ 13
אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.
