שישי ישראלי
צילום: צילום מסך
פרסום ראשון

הכי מרגיזה בשנים האחרונות: לא פחות מ-120 תלונות נגד קמפיין "שישי ישראלי"

הרשות ה-2 מוצפת בתלונות מצד פונים חילוניים שמתלוננים על דרך הצגתם, וכן בגין כפייה דתית. נציב התלונות: "הקידוש מקובל - הדרך היא בעייתית"
משה בנימין | (12)

הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות, כך אומר המשפט שנדמה כאילו נהגה במיוחד לענף הפרסום. רגע לפני ששנת 2014 מסתיימת, פרסומת שישי ישראלי שעלתה לאחרונה לאוויר במטרה לעודד את הציבור הישראלי לערוך קידוש בערב שבת, מצליחה להרגיז את הציבור החילוני בישראל. לאייס נודע כי הפרסומת רושמת שיא במספר התלונות שהתקבלו נגדה עד כה - ומספרן עומד על 120 פניות ל רשות השנייה - יותר מ-10% מסך כל התלונות שהוגשו נגד פרסומות ב-2014.

על פי נציב תלונות הציבור, דוד רגב שמסכם בימים אלו את שנתו השלישית בתפקיד, היקף התלונות נחשב לגבוה בכל קנה מידה, כאשר הפרסומת השנויה במחלוקת כובשת בסערה את המקום ה-1 בתלונות, בקדנציה שלו כנציב התלונות ברשות השנייה.

על פי רגב, רוב התלונות כנגד הפרסומות מקורן בציבור החילוני שמתרעם על הצגתו כריקני. לטענת הציבור החילוני הפרסומת פוגעת ומשפילה ומציגה אותם באופן שטחי כאוכלי קורנפלקס מכורים לאייפון. הקבוצה השנייה, מתוך הציבור החילוני, שמתלוננת כנגד הפרסומת טוענת לכפייה דתית מעצם הצגת הקידוש כמסורת שכל בית בישראל צריך לאמץ.

התגובה הציבורית הועברה לרשות השנייה שהודיעה לפני מספר ימים כי ההחלטה בנידון תתקבל בכפוף לתלונות הציבור. לאייס נודע כי הרשות קיימה דיון בנושא וההכרעה בעניין הפרסומת תתקבל בקרוב על ידי הגורמים המקצועיים בליווי המחלקה המשפטית.

לדברי רגד, נציב תלונות הציבור: "אני חושב שדרך ההצגה הנגטיבית היא בעייתית ולא ראויה. ההצגה הנגטיבית של מי שעושה קידוש מול מי שאוכל קורנפלקס או משחק באייפון בשבת היא לא ראויה. הקידוש עצמו הוא חלק מהותי מהמסורת שלנו ואין לנו לנקוט עמדה כנגד זאת".

עמותת שישי ישראלי שהציגה עצמה כגוף שהוקם כל ידי אנשי עסקים חילונייים כוללת על פי פרסום באתר דה-מרקר את: שמואל טל, שלמה לוסטיג, ראובן שיף, אברהם הוכמן, שמעון סיבוני, שאול זילברשטיין, יוסף זרז'בסקי - עורך דין, לשעבר חבר עיריית גבעתיים, בן יקר, איתמר דויטשר, וחיים טייב.

מאחורי הפרסומת שנעשתה כקמפיין פרו-בונו התנדבותי עומד משרד הפרסום יהושע TBWA . על פי הנתונים שהעביר המשרד, מדובר בקמפיין הפרו-בונו המושקע ביותר בשנה האחרונה עם הוצאה של כ-5 מיליון שקלים על מדיה. בנוסף לטלוויזיה, תמהיל המדיה כלל השקעה ניכרת בשילוט חוצות.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    א 24/02/2015 20:46
    הגב לתגובה זו
    דבר ראשון : להציג מישהוא שאוכל קורנפלקס בזמן שהוא משחק באייפון זה זלזול של ממש והקידוש לא נחשב מקודש דבר שני : לחילונים יש כבוד לדתים הם לא יעשו דבר כזה מול שולחן שבת דבר שלישי : קידוש זה ערכים וזה לא כפייה עובדה שכתוב בתורה שהבן אדם יכול לבחור באיזה דרך שהוא רוצה אבל התורה ממשיכה ובחרת בטוב כי בסופו של דבר כולם יבחרו בטוב לצערנו יש אנשים כאלה גם בצד החילוני וגם בצד המסורתי שמתנהגים כמו חיות למשל כל הבלאגן על ש"ס זה ממש לא לשם שמים להפך זה גרוע הרבה יותר מה שהכי גרוע אם באמת מענין אותם השבת והקידוש אז למה הם פועלים בשבת? למה הם לא כמו רדיו דרום 101.5 שלמרות כל השידורים כן מכבה לכבוד שבת הקודש
  • 9.
    אחד שיודע! 01/01/2015 18:10
    הגב לתגובה זו
    דוסים קטנים ומגעילים שחייבים בכל מקום לדחוף את עצמם. זאת גם כפייה דתית דוחה וגם הצגה מכוערת ומגעילה של חילונים.
  • 8.
    קידוש זה לא ערכים זה כפיית אמונה באלוהים. (ל"ת)
    עדי 31/12/2014 18:23
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    דוד דרזי 30/12/2014 20:22
    הגב לתגובה זו
    אל תבכו שתגיע תגובת הנגד שתראה איך באמת מתנהגים ש"הכלה" מגיעה...
  • 6.
    אשכנזים בטלוויזיה? 30/12/2014 15:32
    הגב לתגובה זו
    כל המגישים כל הקריינים לבנבנים איך זה יכול להיות? והאשכנזים הם מיעוט במדינה הציונית . אמרתם אפטהייד, זה אפרטהייד אשכנזי חילוני גזעני.
  • 5.
    *** חופש מדת *** 30/12/2014 10:41
    הגב לתגובה זו
    חופש דת הוא זכות דמוקרטית. חופש *מדת* זו זכות דמוקרטית חשובה לא פחות. משום מה, מהזכות השנייה נוטים להתעלם במדינת ישראל. אם נולדת כבן לעם היהודי, המדינה מכריחה אותך לנהוג לפי כללי הדת היהודית. המציאות מוכיחה לנו שוב ושוב שאין דת ללא כפייה דתית, וכשנותנים לדתיים חופש פעולה זה מגיע גם לרצח של "כופרים". אולי הפיתרון הוא להוציא את הדת, כל הדתות מחוץ לחוק. לרדוף את הדתיים במקום שהם ירדפו אותנו. מי שחושש לחייו, יש לו פחות זמן ומשאבים לעסוק במסיונריות....
  • 4.
    טל 30/12/2014 10:28
    הגב לתגובה זו
    BFD
  • התלונה לא נגד היהדות, אלא נגד אידיוטים כמוך. (ל"ת)
    אני 01/01/2015 13:43
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    המאמי הלאומית 29/12/2014 13:44
    הגב לתגובה זו
    אבל מעניין מה עם רכש המדיה...
  • 2.
    מקיוולי 29/12/2014 13:32
    הגב לתגובה זו
    יודע שור קונהו, ומי שקנה את הרשות השנייה אלה הפוליטיקאים מהבית הלאומי שמריצים את הקמפיין המתוזמר מאחורי הקלעים.
  • 1.
    חי 29/12/2014 12:57
    הגב לתגובה זו
    הפרסומאים האומללים בטח פותחים עכשיו שמפניה. הם נורא גאים שהם הצליחו לעשות רעש ולייצר "דיון". מה אכפת להם שהקמפיין גרם ליותר נזק מתועלת. הם כבר ימצאו כמה נתונים ויגישו לאפי בשנה הבאה
  • וואו את ממש ממורמרת (ל"ת)
    29/12/2014 14:06
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.