2 הדווידים של וואלה ברנז'ה: "מכורים לעבודה, רוצים להיות רני והילה רהב"
דוד אברהם הגיע לוואלה לפני כמעט 3 שנים, דוד ורטהיים חבר אליו כמה חודשים לאחר מכן - והשניים חזרו לשתף פעולה: ורטהיים כעורך מדור וואלה ברנז'ה, ואברהם - ככתב המדיה במדור.
ורטהיים ערך את מדור הכלכלה והמדיה עליו השלום של נענע10 ולפני כתב במקומות שונים, בהם הארץ. אברהם (29) היה תחקירן בערוץ 10, ועבד במחלקות תוכן של חברות הפקה שונות, ושימש בתפקידי דוברות שונים בצה"ל. לפני וואלה, שניהם עבדו יחדיו כשנה בנענע10.
ורטהיים חגג לאחרונה יום הולדת 39, והוא בזוגיות. אברהם צעיר ממנו בעשור, וסירב לחשוף מה הסטטוס. מוזמנים לבדוק בעצמכם, בפייסבוק של
1. עבודה: העבודה שלנו, לטוב ולרע, עומדת במרכז החיים ושואבת את כל מה שסובב סביבה - חיים אישיים, זמן פנוי, מצב רוח, חברים, בילויים - כמה שננסה להימנע מזה, כל אלה מצליחים איכשהו ליצור השקה עם העבודה שלנו. אין מנוס, כנראה, ואנחנו כבר מכורים.
2. בית: למרות שתחום הברנז'ה הוא מאוד תל אביבי, גם במהותו וגם בפועל - הנפשות הפועלות ומיקומי החברות נמצאים ברובם המכריע בתל אביב, אנחנו בכלל לא מקומיים. דוד ורטהיים מגיע מעיר נידחת כלשהי בשם חדרה, ודוד אברהם אפילו הגזים עוד יותר והגיע ממושב בצפון רמת הגולן.
3. הישג: הנה כמה מהחשיפות שלנו בשנתיים האחרונות בהם אנחנו גאים: מכירת האייטמים בתכנית עושים שינוי בערוץ 10 שהביאה להורדתה מהאוויר; בחירת נאמני מעריב בשלמה בן צבי כרוכש העיתון; הקמפיין שהשקיע משרד הרווחה בידיעות אחרונות; העלאת פרשת עמנואל רוזן שהביאה לחשיפת העדויות נגדו ב'הארץ'; הצעת אלי עזור לרכישת מעריב; גל הקיצוצים הגדול ב-2013 בידיעות אחרונות; סכנת הסגירה של ערוץ 24; בדיקת מבקר המדינה את הדחת מרב מילר; הצטרפותו של אריק איינשטיין ז"ל למעריב; גל הפיטורים בשנת 2013 בהארץ ועוד.
4. רגע מכונן: אחרי כמעט שנה של עבודה משותפת בנענע10 ומתן פייט יפה לוואלה ברנז'ה, נאלצנו, כמו מרבית עובדי האתר אז, לעזוב, והמדור שלנו היה בין אלה שנסגרו. חצי שנה לאחר מכן נפגשנו שוב באבן גבירול כשוואלה ברנז'ה עבר לידיים שלנו - והאיחוד הזה היה רגע מכונן שמתחרינו סובלים ממנו עד היום. על הבמה הזו, העבודה המאומצת שלנו גם קיבלה סוף סוף את החשיפה הראויה.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
5. רגע מביך: סוד ידוע בתעשייה הוא חופשות החברה אליהם נשלחים מעת לעת עובדי וואלה, האחרון שבהם התקיים הקיץ במלון 5 כוכבים כלשהו באילת. ב-3 ימים של שמש, בר פתוח, עורכי דסק נאים - הרבה דברים מביכים קורים. יום אחד משהו ידלוף לאינטרנט ויתברג כרגע המביך שלנו בתולדות וואלה. עד אז תאלצו להסתפק בסרטון שלא הצלחנו לגנוז.
6. מודל לחיקוי: אנחנו רוצים להיות מהשותפים העסקיים שידם בכל, מהזוגות שמגיעים לכל האירועים הנוצצים, מאלה שהחיים האישיים שלהם מעורפלים ומלאים אגדות, הזוגות החזקים שמושכים יחד בכל החוטים, שעל פיהם יישק דבר, שגברים רוצים, שנשים חושקות, שמנהלי בנקים מעוניינים. אנחנו רוצים להיות רני והילה רהב.
7. חלום: פעם היו לנו הרבה חלומות. היו ראיונות בלתי מושגים שרצינו להשיג, תחקירים שחלמנו שנרים, פורמטים שרצינו לפתח ופיצ'רים שרצינו להוסיף למדור. אחרי שראינו איך קומה מעלינו וואלה עושה את
8. מתחרים: תחום סיקור התקשורת הוא מתחומי הסיקור הקטנים ביותר בתקשורת הישראלית, ואת כמות המתחרים אשר לספור על יד אחת. בעיתונים הכלכליים אנחנו רצים לצד נתי טוקר מ-TheMarker, לי-אור אברבך מגלובס ואופיר דור מכלכליסט. אי אפשר שלא להזכיר גם את האקס-טריטוריאלי המיתולוגי אייס, את אביב הורביץ מ-mako. כמובן שאנחנו נלחמים מדי פעם על אייטמים גם עם העין השביעית, כתבי תרבות ובידור למיניהם, ולפעמים כתבי תחום אחרים.
9. אנדר רייטד: כתבי רכילות, שעושים לרוב עבודת שטח לא פשוטה שכוללת לא מעט איומים ושימוש בכלים עיתונאים מובהקים של השגת מידע ובירור עובדות, ולא תמיד זוכים להערכה המגיעה להם. נהוג לומר: עיתונות זה פרסום כל מה שמישהו לא רוצה שיתפרסם. כל השאר זה יח"צ.
10. אובר רייטד: עיתונאים שמסרבים להבין שסיפורי העשור שנפלו עליהם, הגיעו פעמים רבות בגלל הפלטפורמה שהם יושבים בה ולא בגלל היכולת האישית.
ולסיום - טיפ: מאיימים עליכם בתביעה? תנו את מספר הטלפון של העורך הראשי.
- 6.עדי 05/10/2014 15:24הגב לתגובה זומתעסקים ברפש וזבל.. מעניין למה לא כתבו על פיטורי רמי שני והכתב בצפון. בכל מה שנוגע לקיצוצים בוואלה שום מילה. פוחדים...
- 5.רגע, הם גייז?! (ל"ת)דנה אינטרנשיונל 05/10/2014 08:49הגב לתגובה זו
- 4.מהתעשייה 03/10/2014 13:32הגב לתגובה זואופס, עוד סליחה...
- 3.נוני 03/10/2014 00:59הגב לתגובה זובחור שלא התקבל לוואלה ברנז'ה ככתב הוא היום עורך המדור. פח
- 2.אבל זה מביך. מתאמץ להיות שנון. (ל"ת)לרוב מפרגן להם 02/10/2014 19:07הגב לתגובה זו
- 1.2 התותחים הכי גדולים בתעשייה. מת עליהן (ל"ת)לא דוד 02/10/2014 18:35הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
