עפרה שטראוס עופרה שטראוס
צילום: דוברות קבוצת שטראוס

גבירותי ורבותיי, מהפך: שטראוס תעבוד עם משרדי הפרסום לפי מודל תגמול חדש

בשטראוס מפסיקים לדבר ועוברים למעשים. על הפרק - מודל תגמול שמבוסס על ריטיינר לפי היקפי עבודה צפויים ובונוס בצידו. הסבירות לקבלתו גבוהה
משה בנימין | (12)

האם שטראוס (במקביל לבנק הפועלים) תהיה החברה שתוביל את שוק הפרסום למחוזות חדשים כשתיקח אחריה את שאר המפרסמים למודל תגמול חדש? החודשים האחרונים שהיו בסימן איתור חלופות לשיטת התגמול של משרדי הפרסום מקבלים תוקף ממשי מצד שטראוס. המפרסמת המובילה בישראל מנהלת בימים אלו מגעים עם 3 משרדי הפרסום שלה: באומן בר ריבנאי, Y&R ישראל ואדלר חומסקי לקראת מעבר למודל עבודה חדש.

לאייס נודע כי ההצעה שעומדת על הפרק, ובעלת סבירות גבוהה להתקבל, מדברת על מודל של ריטיינר בנוסף לעלויות היקפי העבודה הצפויים של המשרדים לפי תוכנית הפרסום השנתית של שטראוס. שיטה זו שהייתה בין אלו שהוצגו ביום העיון שקיים איגוד חברות הפרסום היא אחת המקובלות בעולם. בנוסף כולל המודל שמציעה שטראוס בונוס למשרדים על בסיס עמידה ביעדי החברה, ותמחור ספציפי לפי פרויקט במידה שהמשרד מתבקש לעבוד על דבר שלא תוכנן מראש.

כפי שהתבטאו בעבר, במשרדי הפרסום טוענים ששיעור הרווחיות שמבטיח שהם לא יפסידו מהטיפול בלקוחות עומד על 19-20%. רכיב זה הוא הסעיף המרכזי שנידון בין משרדי הפרסום לשטראוס. מטבע הדברים, המשרדים מעוניינים לשריין לעצמם ריטיינר שמבטיח שיעור רווחיות שעומד על כ-19% ומעלה.

להחלטה שתקבל שטראוס יש משמעות גדולה מאוד עבור ענף הפרסום. חברות רבות במשק נושאות עיניים לחברה שפרסמה בהיקף של 111 מיליון שקלים ב-2012. מודל העבודה החדש שהיא מושכת אליו יגדיר במידה רבה את עתיד ענף הפרסום. במידה ויעלה יפה יש להניח שחברות רבות יאמצו אותו ויבקשו לעבוד לפיו, במידה וייכשל, יקלע הענף למבוי סתום ויצטרך לחפש מחדש פתרונות יצירתיים אחרים למודל העמלות שרבים מאסו בו.

כזכור, מעל במת הפאנל שעסק בשינוי שיטות התגמול אמר יוסי לובטון, מנכ"ל באומן בר ריבנאי: "אנחנו בנקודה שאם לא נראה שינוי בעוד 5 חודשים - התעשייה שלנו תלך לאבדון". אמיר גיא, מבעלי אדלר חומסקי אמר אז: "השינוי תלוי יותר בלקוחות מאשר במשרד או בענף. נותנים לנו יותר מדי קרדיט כשמייחסים לנו את היכולת לקבוע את שיטת התשלום". לדברי גיא, "יש לנו במשרד לקוחות בריטיינר, על פי פרויקטים וגם כאלו שמשלמים על הצלחה - אנחנו עובדים בכל השיטות".

שטראוס ומשרדי הפרסום שלה הם לא היחידים שעושים צעד חלוצי קדימה. מפרסם בולט נוסף שהחליט להכניס רגל לתוך המים הקרים הוא בנק הפועלים שעובד בצמוד לגיתם BBDO ואדלר חומסקי. ביום העיון שהתקיים בנושא שיטות התגמול הכריז אלי כהן, מנהל מטה השיווק בבנק הפועלים כי בקרוב תיבחן מסגרת עבודה חדשה בשיתוף גיתם. בפיילוט שייצא לדרכו יתוגמל משרד הפרסום לפי מספר פרמטרים בדגש על חישוב שעות העבודה של צוותי בנק הפועלים בגיתם.

באותו הדיון אמרה מיכל המאירי, מנכ"ל גיתם BBDO כי "יש זילות. מעמדנו נשחק, גם באשמתנו. כשאתה כלקוח משלם על מה שאתה מקבל - אתה מעריך את זה. היום מעמיסים את כל השירותים על העמלות ולא משלמים על כלום. אם אנחנו רוצים ענף בועט ומקצועי - אנחנו חייבים לשנות את השיטה".

במשרדי הפרסום ובשטראוס סירבו להתייחס לפרטים.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    טל 13/03/2013 13:09
    הגב לתגובה זו
    אני שמחה שמשהו משתנה. בסך הכל מדובר בשותפות לדרך, בחוויית הצלחה משותפת. אני מאוד מקווה שזה גם ישפיע על היכולת לתגמל את העובדים החרוצים, המשקיעים, האכפתיים והחכמים כמו שצריך.
  • 8.
    מירי 13/03/2013 08:27
    הגב לתגובה זו
    ליד השולחן המו"מ בין איגוד המפרסמים לבין איגוד הפרסומאים, אין נציג של עובדי הענף למה? כי אתם בינוניים ואין לכם אומץ להתאגד
  • 7.
    פרשן 12/03/2013 16:38
    הגב לתגובה זו
    הכל שמות ומיתוגים למהלך שמטרתו אחת, להוריד את העמלות ולשפר את העסקאות אז אפשר להירגע
  • 6.
    אחד שיודע 12/03/2013 16:03
    הגב לתגובה זו
    תרכשו בעצמכם את המדיה ותחסכו מליונים!! אל תתנו לחברות מדיה לרכוש עבורכם! הם גוזרים קופון שאתם הלקוחות לא מודעים לו.
  • לקוח 12/03/2013 16:33
    הגב לתגובה זו
    ממש גילית את אמריקה.. למה שזה בכלל יעניין אותנו?
  • 5.
    פלנר 12/03/2013 14:07
    הגב לתגובה זו
    ...
  • 4.
    המבקרת 12/03/2013 13:56
    הגב לתגובה זו
    באמת, אל תיתן לנו את השורה התחתונה, רוצים להבין איך זה עובד - אתם מגזין של עולם התקשורת והפרסום, נכון? נכון. מדובר באחד השינויים הכי גדולים של הענף, נכון? נכון. אז תעשו טובה ותכתבו על זה יותר לעומק, או שפושט לעבור לגלובס ולהתייחס אליכם במידת הרצינות שאני מתייחסת למזבלה.
  • 12/03/2013 15:00
    הגב לתגובה זו
    תנייה שנייה לנשום ולעכל את המידע..
  • 3.
    טוחן מסביב לשעון 12/03/2013 13:55
    הגב לתגובה זו
    או פחות שעות?
  • 12/03/2013 17:20
    הגב לתגובה זו
    כי בפועל החברות ישלמו על העבודה
  • 2.
    סחטיין. מחזיק אצבעות (ל"ת)
    קופי צעיר 12/03/2013 13:44
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יאללה. אם זה ישנה משהו בקריאייטיב, בכיף (ל"ת)
    12/03/2013 13:23
    הגב לתגובה זו
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.