גבירותי ורבותיי, מהפך: שטראוס תעבוד עם משרדי הפרסום לפי מודל תגמול חדש
האם שטראוס (במקביל לבנק הפועלים) תהיה החברה שתוביל את שוק הפרסום למחוזות חדשים כשתיקח אחריה את שאר המפרסמים למודל תגמול חדש? החודשים האחרונים שהיו בסימן איתור חלופות לשיטת התגמול של משרדי הפרסום מקבלים תוקף ממשי מצד שטראוס. המפרסמת המובילה בישראל מנהלת בימים אלו מגעים עם 3 משרדי הפרסום שלה: באומן בר ריבנאי, Y&R ישראל ואדלר חומסקי לקראת מעבר למודל עבודה חדש.
לאייס נודע כי ההצעה שעומדת על הפרק, ובעלת סבירות גבוהה להתקבל, מדברת על מודל של ריטיינר בנוסף לעלויות היקפי העבודה הצפויים של המשרדים לפי תוכנית הפרסום השנתית של שטראוס. שיטה זו שהייתה בין אלו שהוצגו ביום העיון שקיים איגוד חברות הפרסום היא אחת המקובלות בעולם. בנוסף כולל המודל שמציעה שטראוס בונוס למשרדים על בסיס עמידה ביעדי החברה, ותמחור ספציפי לפי פרויקט במידה שהמשרד מתבקש לעבוד על דבר שלא תוכנן מראש.
כפי שהתבטאו בעבר, במשרדי הפרסום טוענים ששיעור הרווחיות שמבטיח שהם לא יפסידו מהטיפול בלקוחות עומד על 19-20%. רכיב זה הוא הסעיף המרכזי שנידון בין משרדי הפרסום לשטראוס. מטבע הדברים, המשרדים מעוניינים לשריין לעצמם ריטיינר שמבטיח שיעור רווחיות שעומד על כ-19% ומעלה.
להחלטה שתקבל שטראוס יש משמעות גדולה מאוד עבור ענף הפרסום. חברות רבות במשק נושאות עיניים לחברה שפרסמה בהיקף של 111 מיליון שקלים ב-2012. מודל העבודה החדש שהיא מושכת אליו יגדיר במידה רבה את עתיד ענף הפרסום. במידה ויעלה יפה יש להניח שחברות רבות יאמצו אותו ויבקשו לעבוד לפיו, במידה וייכשל, יקלע הענף למבוי סתום ויצטרך לחפש מחדש פתרונות יצירתיים אחרים למודל העמלות שרבים מאסו בו.
כזכור, מעל
שטראוס ומשרדי הפרסום שלה הם לא היחידים שעושים צעד חלוצי קדימה. מפרסם בולט נוסף שהחליט להכניס רגל לתוך המים הקרים הוא בנק הפועלים שעובד בצמוד לגיתם BBDO ואדלר חומסקי. ביום העיון שהתקיים בנושא שיטות התגמול הכריז אלי כהן, מנהל מטה השיווק בבנק הפועלים כי בקרוב תיבחן מסגרת עבודה חדשה בשיתוף גיתם. בפיילוט שייצא לדרכו יתוגמל משרד הפרסום לפי מספר פרמטרים בדגש על חישוב שעות העבודה של צוותי בנק הפועלים בגיתם.
באותו הדיון אמרה מיכל המאירי, מנכ"ל גיתם BBDO כי "יש זילות. מעמדנו נשחק, גם באשמתנו. כשאתה כלקוח משלם על מה שאתה מקבל - אתה מעריך את זה. היום מעמיסים את כל השירותים על העמלות ולא משלמים על כלום. אם אנחנו רוצים ענף בועט ומקצועי - אנחנו חייבים לשנות את השיטה".
במשרדי הפרסום ובשטראוס סירבו להתייחס לפרטים.
- 9.טל 13/03/2013 13:09הגב לתגובה זואני שמחה שמשהו משתנה. בסך הכל מדובר בשותפות לדרך, בחוויית הצלחה משותפת. אני מאוד מקווה שזה גם ישפיע על היכולת לתגמל את העובדים החרוצים, המשקיעים, האכפתיים והחכמים כמו שצריך.
- 8.מירי 13/03/2013 08:27הגב לתגובה זוליד השולחן המו"מ בין איגוד המפרסמים לבין איגוד הפרסומאים, אין נציג של עובדי הענף למה? כי אתם בינוניים ואין לכם אומץ להתאגד
- 7.פרשן 12/03/2013 16:38הגב לתגובה זוהכל שמות ומיתוגים למהלך שמטרתו אחת, להוריד את העמלות ולשפר את העסקאות אז אפשר להירגע
- 6.אחד שיודע 12/03/2013 16:03הגב לתגובה זותרכשו בעצמכם את המדיה ותחסכו מליונים!! אל תתנו לחברות מדיה לרכוש עבורכם! הם גוזרים קופון שאתם הלקוחות לא מודעים לו.
- לקוח 12/03/2013 16:33הגב לתגובה זוממש גילית את אמריקה.. למה שזה בכלל יעניין אותנו?
- 5.פלנר 12/03/2013 14:07הגב לתגובה זו...
- 4.המבקרת 12/03/2013 13:56הגב לתגובה זובאמת, אל תיתן לנו את השורה התחתונה, רוצים להבין איך זה עובד - אתם מגזין של עולם התקשורת והפרסום, נכון? נכון. מדובר באחד השינויים הכי גדולים של הענף, נכון? נכון. אז תעשו טובה ותכתבו על זה יותר לעומק, או שפושט לעבור לגלובס ולהתייחס אליכם במידת הרצינות שאני מתייחסת למזבלה.
- 12/03/2013 15:00הגב לתגובה זותנייה שנייה לנשום ולעכל את המידע..
- 3.טוחן מסביב לשעון 12/03/2013 13:55הגב לתגובה זואו פחות שעות?
- 12/03/2013 17:20הגב לתגובה זוכי בפועל החברות ישלמו על העבודה
- 2.סחטיין. מחזיק אצבעות (ל"ת)קופי צעיר 12/03/2013 13:44הגב לתגובה זו
- 1.יאללה. אם זה ישנה משהו בקריאייטיב, בכיף (ל"ת)12/03/2013 13:23הגב לתגובה זו

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.
