AI21 Labs גייסה של 64 מיליון דולר לפי שווי של 664 מיליון דולר
חברת AI21 Labs הישראלית השלימה סבב גיוס B בהיקף 64 מיליון דולר. הגיוס בוצע לפי שווי של 664 מיליון דולר, בהובלת קרן Ahren Innovation Capital ובהשתתפות המשקיעים הקיימים, בהם פרופ׳ אמנון שעשוע, Walden Catalyst, פיטנגו, TPY Capital ו-Mark Leslie. הסבב הנוכחי מביא את סך גיוסי החברה ל-118 מיליון דולר.
AI21 Labs הוא סטארטאפ בתחום הבינה המלאכותית ששואף לשנות את הדרך בה אנשים קוראים וכותבים, באמצעות טכנולוגיות בינה מלאכותית (AI). הסטארטאפ נוסד ב-2017 ועוסק בפיתוח מודלי שפה מתקדמים לעיבוד שפה טבעית. החברה תמשיך ותשקיע בביסוס הפן המחקרי והטכנולוגי לצד השקעה בגיוס עובדות ועובדים חדשים שיצטרפו ל- 120 עובדות ועובדי החברה במשרד בתל אביב.
לחברה מספר מוצרים כאשר המוכר שבהם הוא Wordtune, תוסף לדפדפן שמשפר את הכתיבה של המשתמשים ומונה מיליוני משתמשים פעילים בארה"ב. התוסף נבחר על ידי גוגל לאחד מהתוספים המועדפים לשנת 2021. מוצר נוסף של החברה הוא Wordtune Read שמנתח ומסכם מסמכים בתוך מספר שניות, ומאפשר למשתמשים לקרוא טקסט ארוך ומורכב בצורה מהירה ויעילה. לאחרונה השיקה החברה מערכת עיבוד שפה טבעית מתקדמת בשם Jurassic-X שמצטרפת ל-AI21 Studio, פלטפורמת המפתחים של החברה, ולה למעלה מ-10 אלפים מפתחים מסביב לעולם.
אורי גושן, מייסד ומנכ״ל שותף, אמר היום: "סבב הגיוס נחתם בתקופה של חוסר ודאות בשוק ומהווה הבעת אמון של המשקיעים בחזון של AI21 לשנות את הדרך שבה אנשים צורכים ומייצרים מידע. הסכום שגויס יאפשר לנו להאיץ את הצמיחה הגלובלית של החברה, להמשיך ולפתח את הטכנולוגיה בתחום עיבוד השפה הטבעית ולגייס את עובדות ועובדים מוכשרים על מנת להגשים את החזון שלשמו הקמנו את החברה״.
- בשירות ה-AI: חופי ארה״ב ייפתחו לקידוחי נפט וגז
- פלנטיר חתמה על עסקה של 200 מיליון דולר עם ענקית הטלקום לומן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אליס ניוקומב-איליס, שותף מייסד בקרן Ahren אמר: "תחום ה- NLP (עיבוד שפה טבעית) הגיע לנקודת מפנה וחברת AI21 Labs נמצאת בזמן הנכון עם תשתית ומוצרים ייחודים שמשרתים בהצלחה שוק שהולך וגדל במהירות. הצוות של AI21 Labs נמנה על החזקים ביותר בתעשייה, הן ברמה הטכנולוגית והן המסחרית, והוא מוביל חברה חדשנית וייחודית עם מוצר שמחולל שינוי יסודי בתחום משנה מציאות״.

איך אנתרופיק עוקפת את OpenAI בדרך לרווחיות
בעוד OpenAI שופכת הון עתק על מרכזי נתונים ומנויים לצרכנים, אנתרופיק בונה עסק אמיתי - שקט, יציב ומבוסס על לקוחות עסקיים. והמספרים מתחילים לדבר בעד עצמם
OpenAI הפכה לשם נרדף לבינה מלאכותית. היא גייסה מיליארדים, בנתה חוות שרתים עצומות ומניעה את מירוץ הצ’אטבוטים הגלובלי. אבל מאחורי הקלעים, החברה מתמודדת עם בעיה בסיסית: עדיין לא ברור איך להפוך את ההצלחה האדירה הזו למודל עסקי יציב. בזמן ש־OpenAI מחפשת הכנסות, יריבתה הקטנה אנתרופיק בונה בשקט עסק אמיתי.
שתי החברות עוסקות באותו תחום: פיתוח מודלי שפה מתקדמים שמניעים בוטים, כלי עזר לעובדים, יישומי תכנות ותהליכי אוטומציה. אבל ההבדל ביניהן הוא לא טכנולוגי, אלא אסטרטגי: OpenAI פונה להמונים, אנתרופיק מדברת ישירות עם העסקים.
OpenAI נשענת על השותפות עם מיקרוסופט, שמשלבת את המודלים שלה במוצרי אופיס וב־Copilot. מעבר לכך, היא פונה לקהל הרחב: משתמשי ChatGPT שמשלמים 20 דולר בחודש בגרסה הבסיסית, או 200 דולר בתוכנית הפרו. למרות שמספר המשתמשים עצום עם יותר מ־800 מיליון מדי שבוע לפי החברה, ההכנסות רחוקות מלכסות את העלויות הכבדות של מחשוב, אחסון ופיתוח. אנתרופיק, לעומתה, נמנעת מהמירוץ אחר משתמשים חינמיים. כ־80% מהכנסותיה מגיעות מחברות - ארגונים שמיישמים את המודלים שלה לצורכי עבודה ממשיים. לפי נתוני החברה, כבר יש לה יותר מ־300 אלף לקוחות עסקיים, רובם בתחומי טכנולוגיה, משפטים ופיננסים.
חיסכון מוחשי בזמן ובכסף
הלקוחות של אנתרופיק לא מתעניינים בחוויית שיחה, אלא בחיסכון מוחשי בזמן ובכסף. הם משתמשים במודלים של החברה לכתיבת קוד, ניסוח חוזים, הפקת חשבוניות ובדיקות מסמכים. המיקוד הזה הופך את אנתרופיק לעסק ברור יותר מהמתחרה שלה. בעוד OpenAI מנסה לגבש מודל רווח מהציבור הרחב, אנתרופיק כבר רווחית כמעט על בסיס שימושים עסקיים בלבד. לפי הערכות שוק, היא פועלת בקצב הכנסות שנתי של כ־7 מיליארד דולר וצפויה להגיע לתשעה מיליארד עד סוף השנה, כמעט זהה להכנסות OpenAI, עם בסיס משתמשים קטן פי כמה.
- עסקת ענק בין גוגל ואנת'רופיק
- אנת'רופיק חוזה הכנסה שנתית של 9 מיליארד דולר ל-2025
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דו"ח של קרן ההון סיכון מנלו ונצ’רס מצביע על יתרון משמעותי נוסף: לפי סקר שערכה בקרב חברות טכנולוגיה, אנתרופיק מובילה את תחום הקידוד עם נתח שוק של 42%, לעומת 21% בלבד ל־OpenAI. גם בשימושי בינה מלאכותית כלליים בחברות, אנתרופיק ניצבת בראש עם 32% לעומת 25% ליריבה שלה.
