צילום: יח"צ
מניות התעופה נופלות הערב בוול סטריט ברקע להורדת תחזיות
אמריקן איירליינס וחברת סאות'ווסט איירליינס מורידות תחזיות להמשך השנה בגלל מחירי הנפט הגבוהים
סקטור התעופה בוול סטריט סובל הערב מלחץ מכירות כבד ברקע לאזהרה שמפרסמות אמריקן איירליינס (סימול:AAL) וחברת סאות'ווסט איירליינס (סימול:LUV) בנוגע לעלויות הטיסות בעקבות העלייה החדה במחירי הנפט בחודש האחרון. מניית אמריקן איירלינס מאבדת הערב4.3%, שאר החברות בסקטור סובלות גם הן מהיצעים כבדים.
העלייה האחרונה במחירי הנפט מתחיל להשפיע על חברות התעופה. הערב פרסמה אמריקן אירליינס את תוצאותיה לרבעון האחרון, שהצביעו על ירידה של 45% ברווחים, והסתכמו בכ-כ-186 מיליון דולר. החברה, הנחשבת לחברת התעופה הגדולה בעולם, דיווחה על זינוק של 26% בהוצאות על דלקים במהלך הרבעון.
בתוך כך, החברה חותכת את התחזיות להמשך השנה, כאשר הרווח הצפוי בסיכום השנתי צפוי לעמוד בין 5 ל-6 דולר למניה, מדובר בירידה של כ-0.5 דולר מהתחזיות הקודמות.
- 1.בא 26/04/2018 17:48הגב לתגובה זואירנים תחזרו לאירן מהר כול עוד זה אפשרי בשבילכם ,בעיברית .
שימו לב: הפיצול במניות גוגל יתרחש מחר, מה המשמעות למשקיעים?
ממחר מדד ה-S&P500 יכלול 501 מניות, מדובר בפעם הראשונה שיכללו במדד יותר מ-500 מניות באופן קבוע
תקופת זמן ארוכה ההודעה על פיצול במניית גוגל (סימול: GOOG) מהדהדת בראשם של המשקיעים. מחר, כלל הנראה הפיצול יתרחש כאשר המניה צפויה לאבד 50% מערכה למורת רוחם של המשקיעים. כל מחזיק במניית גוגל מה-27 לחודש מרץ יקבל מניה נוספת עבור כל מניה שבידו. את המהלך המדובר מבצעים בהנהלת גוגל על מנת לשמור על הכוח בידיים של לארי פייג' וסרגיי ברין.
כאמור, מדובר בפיצול בסגנון שונה מאשר המשקיעים בוול סטריט (ובעולם כולו) רגילים אליו. סדרה ראשונה של מניות A (כעת במסחר) יסחרו תחת הסימול החדש GOOGL והסדרה השניה, והחדשה, C תסחר תחת הסימול הקודם GOOG. ובכך, כמות המניות תוכפל מהכמות הנוכחית שעומדת על 337 מיליון מניות.
אז האם המשקיעים הולכים להנות כעת מהשפעה גדולה יותר באסיפה הכללית? ממש ממש לא. זאת מכיוון שמניות סדרה A יהנו מקול הצבעה בודד באסיפה הכללית, כמו שהיה עד המועד הנוכחי, בעוד שמניות סדרה C אינן משתתפות כלל.
אז למה הפיצול מתרחש? ובכן המטרה היא לחזק או יותר לשמור על מעמדם של פייג' וברין באסיפה הכללית. השניים מעוניינים לחזק את כוחן של מניות סדרה B שבבעלותם, ונהנות משיעור השתתפות גדול פי 10 ביחס למניות סדרה A. מעתה והלאה, ובמידה ויהיה צורך לגייס עוד כספים, ינפיקו מניות לא משתתפות בלבד (C). לארי וסרגיי ברין צפויים להרוויח מהפיצול המדובר מכיוון שמחזיקים כעת המניות סדרה B אשר אינן נסחרות אך זכאיות להטבה. בנוסף לדילול, שני הבעלים יקבלו מניות סדרה C בעבור כל מניה אותה הם מחזיקים כעת.
בגלל הפיצול, בתחילת יום המסחר מחר נראה את מניית גוגל מאבדת 50% מערכה ונופלת משער של מעל 1100 דולר לבין 500 ל-600 דולר. בכך תתווסף הסדרה החדשה (C) שכלל הנראה תסחר במחיר דומה אך נמוך יותר עקב השיקלול של העדר זכות ההצבעה וזה הדבר שמדאיג את המשקיעים.
הדאגה הזו הביאה את בעלי המניות של החברה להתארגן במסגרת תביעה ייצוגית כנגד הנהלת גוגל בה טענו כי המניות אשר אינן בעלות זכות השתתפות יסחרו במחיר נמוך יותר ובכך הערך הכללי למשקיע ירד. לבסוף הגיעו להסכמה שבמידה ויהיה מרווח גדול בין שתי הסדרות במהלך השנה הנוכחית, גוגל תפצה את המשקיעים בסכום של בין 300 מיליון דולר ל-7.5 מיליארד דולר - בהתאם להפרשים. הסכום המדובר יעבור למשקיעים במזומן או במניות.
השפעה נוספת שתתרחש עקב המהלך, ועקב הגידול בכמות המניות - ברבעון הקרוב החברה תדווח על רווח למניה נמוך יותר ביחס לתקופות עבר. הרווח למניה יהיה נמוך יותר עקב גידול המכנה בחילוק הרווח החשבונאי.
קולין גילס מ-BGC אמר לרשת מארקטווטש כי "מדובר במהלך קלאסי של מייסדים" וכן מדובר במהלך אשר צפוי להועיל לחברה בכל הקשור במיזוגים ורכישות עתידיים עקב היכולת להיכנס לעסקאות מורכבות יותר ולהציע יותר מניות לרוכש הפוטנציאלי.
דבר נוסף שאנליסטים מוול סטריט מציינים כי השימוש במניות לא משתתפות תסייע לחברה לפצות את עובדיה שמספרם רק הולך וגדל. ב-2004, אז הפכה החברה לציבורית, רק 2.700 עובדים נהנו מהתואר עובד גוגל כאשר היום בחברה מועסקים 44 אלף עובדים.
דבר אחרון ששווה לשים אליו לב הוא העובדה שמדד ה-S&P500 יכלול ממחר 501 מניות בסך הכל. לאחר הפיצול במניית גוגל מדד ה-S&P500 יכלול את שתי הסדרות. מדובר בפעם הרראשונה בהיסטוריה שהמדד כולל יותר מ-500 מניות באופן קבוע ולא באופן זמני.
