צדיקים - מלאכתם נעשית בידי אחרים
אני חושבת שהשר כחלון יכול בקלות לזכות בתואר איש השיווק של השנה. מזמן לא יצא לי להיתקל באדם שמלא ברעיונות כרימון. רק יש מצב שדבר אחד הוא קצת מפספס: תפסת מרובה, לא תפסת.
אז מה היה לנו בחצי שנה האחרונה? מחיר מטרה, מחיר למשתכן, מס על דירה שלישית, הרשמה להגרלות בסדרות - סדרה א, סדרה ב'. ועכשיו השוס הגדול, יזמים יתנו הנחה. ומה הוא ייתן בתמורה? הוא ייתן עלות עסקה ב-63,000 שקל: היזמים שיבנו דיור מוזל לזכאים יקבלו מהמדינה מענק של 137 אלף שקל על כל יחידת דיור, ובתמורה היזם ישווק את הדירה ב-200,000 שקל מתחת למחיר השוק באותו המקום.
צר לי לאכזב אותך כבוד השר, אך אם היית לקוח שלי אני בטוחה שהיית מתלונן שאני לא מספקת לך את הסחורה. עלות עסקה "בפרויקטים רגילים" כפי שאתה מכנה אותם רחוקה מאוד מ-63,000 שקל. אבל אתה לא לקוח שלי, אז או שאתה לא מודע ליחסי ההמרה הנהוגים בשוק, או שלא אכפת לך באמת מה יהיו התוצאות של כל הרעיונות שלך.
האמת, כשהודעת שההרשמה נסגרת חייכתי. זה ממש הזכיר לי מבצעים שעושים יזמים רגילים. "עד גמר המלאי", "מוגבל ל-20 הרוכשים הראשונים", "ההטבה מותנית בהרשמה מראש" ועוד. רק שאתה כל הזמן שוכח לציין הערה משפטית שחייבת להופיע בכל מבצע, כזו שכל קופירייטר מתחיל יודע שהיא חייבת להיות - קוראים לה "ט.ל.ח" כבוד השר. טעות לעולם חוזר.
- היצע דירות גדול בדרך - סיום תקופת החסימה מתקרב
- ראשון לציון: מאות דירות "מחיר למשתכן" משתחררות לשוק - והמחירים בירידה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אני לא אומרת שאתה טועה, אני רק אומרת שאתה מצליח לבלבל אותי. אני כבר חושדת בך ויש לי הרגשה בימים האחרונים שההצהרות שלך לא כאלה נקיות. עבר לי בראש שיש מצב מאוד סביר שכל הנושא של הסדרות הולך "לתקוע" את החבר'ה בסדרה א'. מה יקרה אם עד סוף השנה יצאו לשיווק רק פרויקטים במקומות שלא רלוונטיים עבור 60,000 הזכאים שנרשמו לסדרה א'?
אתה מכריח אותם להירשם לשלוש הגרלות לפחות אם הם רוצים להישאר בסדרה א' הנחשקת. מה תעדיף שהם יעשו? יהפכו למשקיעי נדל"ן ויקנו דירה במקום שהם לא רוצים לגור בו, או שהיית מעדיף שהם יעברו לגור בצפון? אבל הם גרים במרכז, קרוב לעבודה, ליד ההורים, ובתי ספר של הילדים וכמו שאתה בטח יודע, זה לא כל כך קל לעשות רילוקיישן. אז בוא נהפוך אותם למשקיעים. שיקנו דירה, ישכירו אותה וישכרו דירה במרכז. אבל יש לך גם כאן בעיה, כי אז לא תוכל למתן את הביקושים לדירות שכורות במרכז, ואתה יודע מה קורה כשיש ביקוש יותר גבוה מהיצע...
- 3.גיא 08/09/2016 22:39הגב לתגובה זוחלק מהטיעונים נכונים.
- 2.אשר 07/09/2016 09:02הגב לתגובה זורק בפסקה הראשונה - מצאתי 2 טעויות... מזל שביזפורטל מספיק אמינים וישרים כדי לכתוב בכותרת את הפוזיציה/אינטרס שלך... כחלון מאיים לך על המודל העסקי - לא נורא בטוח שגרפת מלא כסף עד עכשיו וחסכת בצד ל-7 השנים הרזות
- אלי 13/09/2016 07:54הגב לתגובה זוכלומר היא עשתה את הקריירה שלה משקרים. זה החיים שלה וזה מה שהיא מכירה. נא להבין ולא לתקוף. זה לא שהיא עוסקת במקצוע רציני שדורש השכלה מחקרית. היא עוסקת באיך להיכנס לאנשים למוח ולעבוד עליהם.
- 1.זוג צעיר 06/09/2016 22:10הגב לתגובה זולא רלוונטית.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
