משחק נוק-אאוט אחד לא מספיק לנו: רוצים מסגרת שלישית
גביע המדינה הוא חוויה - הזדמנות לקחת תואר במשחק אחד. לקבוצות מסויימות זו הזדמנות לנסות ולהציל עונה. לחלקן זו הזדמנות לקחת תואר פעם בעשרות שנים, ולספר את סיפור הסינדרלה לנכדים ולאוהדים, שזו תמיד חוויה בלתי נשכחת. דווקא הריגוש הזה של משחקי הגביע מעלה את השאלה, מדוע לעצור כאן? בואו ניתן לדמיון להתפרע עם כיוון שיווקי שיש בו הרבה הרבה תוכן.
אתמול בערב שוחקו במקביל מספר משחקי גמר גביע, ספרד, טורקיה, איטליה וכמובן ישראל. עכשיו תנו לדמיון להתפרע ודמיינו שבעוד שבועיים עוצרים שוב את משחקי היורוליג לשבוע, מרווחים את העונה ומקיימים טורניר פיינל פור בין ארבע מחזיקות הגביע. כמו גמר המחזיקות של פעם, אבל באותה עונה זוכות הקבוצות בגביע ולא על חשבון השתתפות ביורוליג - חגיגת כדורסל בהשתתפות מכבי תל אביב, ריאל מדריד, אנדולו אפס וססארי האיטלקית. הזדמנות לזכות בתואר נוסף, כסף גדול שייכנס מזכויות שידור והכי חשוב - חגיגת כדורסל שלוקחת את מפעל הגביע עשרות צעדים קדימה.
אבל למה להסתפק בזה? בואו ניתן לדמיון שלנו לצרף ליוזמה את רוסיה, יוון ומדינות נוספות לטורניר טופ 8. דמיינו את זה עם צסק"א ופאו - שבוע אחד של כדורסל על התואר השני בחשיבותו ביבשת. נכון שישנן מספר בעיות שצריך לפתור, בדרך אבל אם רוצים הכל פתיר - הרי כמו מכבי, גם קבוצות נוספות ביבשת מחפשות מסגרת שלישית שתכניס כסף ותצדיק את התקציבים הגבוהים. הבעיה היא שליגה נוספת, כמו האדריאטית, כרוכה ביותר מדי משחקים ומייצרת עומס לא אנושי על השחקנים.
טורניר הטופ 8 מייצר את הפיתרון המושלם - מפעל שלישי, תואר נוסף והכל בשבוע אחד או מקסימום 10 ימים. בעיה שניה שניתן לפתור בקלות, שטורניר שיימשך יותר משלושה ימים לא ימשוך הרבה קהל - מדובר ביותר מדי ימי חופשה עבור האוהדים. גם כאן הפיתרון פשוט - משחקי רבע הגמר יתקיימו, על פי הגרלה, בביתה של אחת המשתתפות והמנצחת תמריא לטורניר הפיינל פור (שלא חובה לקיים אותו בהכרח באותו השבוע).
אפשר להפוך את זה ליוזמה ישראלית, אולי הזדמנות אחרונה לאיגוד הכדורסל ליזום מהלך שיחזיר את הרלוונטיות שלו וישקם את התדמית הבעייתית שדבקה בו, והכי חשוב - אפשר להעניק באמצעותו עוד ערבים בלתי נשכחים לאנשים החשובים באמת - האוהדים. במקביל, זו תהיה הזדמנות נדירה למר מכבי, שמעון מזרחי, לזכות בתואר שהוא עדיין לא זכה בו.

בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
איפה הכי מסוכן לשבת במטוס, איפה הכי נוח לשבת במטוס? ככה תדעו לבחור את המקומות המתאימים לכם
הצ׳ק אין למטוס אל על בואינג 737-800 ברגע האחרון, לא איפשר לי לבחור את המושב הבטוח שרציתי. עליתי ברגשות מעורבים לטיסת אל על LY290 לוונציה בדרכי לטרק בהרי הדולומיטים. ישבתי בשורה הרביעית בקדמת המטוס ולא יכולתי שלא להיזכר בטיסת ALOHA Airlines 243 בשנת 1988, גם היא במטוס בואינג 737-200. טיסת אלוהה איירליינס 243 זכורה כטיסה שהשאירה צמרמורת ופחד בקרב 95 נוסעי הטיסה, כשבגובה 24,000 רגל, נשמעו רעשי שבר וקריעה וחלקו הקדמי העליון של המטוס נתלש מעליו בחלקיק שניה מעל שורות 1-5 ורוח בעוצמה של הוריקן פרצה לחלל המטוס.
הנוסעים החגורים ראו לעיניהם המבועתות את אחת הדיילות נשאבת לחלל האוויר. הנוסעים שישבו תחת הגג הפעור לרווחה, בהיעדר גישה למסכות החמצן, סבלו מהיפוקסיה, מצב שבו יש חוסר באספקת חמצן לרקמות בגוף, מצב המסכן חיים. רעש הרוח היה חזק כל כך שהטייסים התקשו לדבר ביניהם והדיילים התקשו בגלל הרוח להגיע לתא הטייס בכדי לראות אם הטייסים נותרו בחיים. שני הטייסים התקשו להטיס את המטוס הקרוע אך הצליחו בתושייתם להנחיתו בשלום והנוסעים ניצלו. זה היה מטוס הנוסעים עם הנזק הכי גדול בגוף המטוס שהצליח לנחות בשלום.
מאז, הלקחים נלמדו. השבר שהיה "שבר התעייפות" עקב מחזורי הפרשי הלחץ בהמראה ונחיתה נלמד, התכן והתחזוקה שופרו, ובכל זאת, כשישבתי בשורה 4 במטוס 737 ידעתי שיש מקומות בטוחים יותר לשבת בהם.
המושבים הבטוחים יותר
היו מספר ניסויים לבחינת עמידות ריסוק מטוס מטוסים לבחינת מיקום המושב המועדף. הניסוי המפורסם ביותר שבדק בטיחות מושבי הנוסעים במטוס בואינג נערך על ידי הערוץ הבריטי Channel 4 יחד עם Discovery Channel בשנת 2012, תחת השם Live Crash Test.
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- מחירי הטיסות יורדים - חוץ מיעד אחד; לאן אפשר לטוס ב-100 דולר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7