אל על וארקיע בדילים אגרסיבים לקראת החג: רומא ב-199 דולר
בחודשים האחרונים מתמודדות חברות התעופה עם ירידות משמעותיות במספר הנוסעים לחו"ל. הקיץ, עונת הנסיעות החמה, כבר כאן והחברות מתכוננות למלחמה על כל נוסע, מה שמוביל לתחרות קשה בענף ובעקבות כך למבצעים אגרסיביים והורדות מחירים אשר אין הנוסע הישראלי מורגל בהם בעונה זו.
חברת התעופה 'אל על' יוצאת הבוקר (ג') במבצע ל-24 שעות אשר במסגרתו מוצע לנוסעי 'אל על' בכל שעתיים בין שניים לשלושה יעדים במחיר מוזל.
המבצעים שמוצעים הינם בטווח המחירים, החל מ- 299 דולר ליעדים באירופה, החל מ- 649 דולר ליעדי המזרח הרחוק והחל מ- 799 דולר ליעדי צפון אמריקה. הכרטיסים מיועדים ליציאות מסוף מאי עד סוף אוגוסט. כמות הכרטיסים המוקצה למבצע עומדת על כ-5,000 כרטיסים.
למי שמהיר החלטה ועדין מעוניין לנסוע בחג השבועות מציעה אל על במהלך היום כרטיסי טיסה ב-99 דולר ו-199 דולר ליציאות בחג שבועות (בתאריכים מוגדרים) בטיסות נבחרות, באתר 'אל על ספונטני'.למבצע זה הוקצו מאות כרטיסים.
עמית ליבני ראש אגף שיווק, "מבצע '24 יעדים ב- 24 שעות' הוא מבצע חווייתי, המאפשר לנוסעים מהירי החלטה לנצל את המחירים האטרקטיביים והמיוחדים שאנו מציעים במסגרתו. המבצע מבטא את האסטרטגיה של אל על להמשיך ולהציע לציבור את האיכויות המיוחדות של טיסה באל על במחירים משתלמים במיוחד וליהנות משהייה בחו"ל גם בעת הזו".
הבוקר דיווחה 'אל על' לבורסה, מהדוו"ח עולה כי החברה נפגעה במהלך הרבעון הראשון מהחרפת המשבר הכלכלי הגלובלי וממבצע "עופרת יצוקה", אשר גררו ירידה של 13% במספר הנוסעים ופגיעה בתוצאותיה. בסה"כ הובילה החברה ברבעון זה כ- 747 אלפי נוסעים.
בשורה העליונה מחזור המכירות של החברה ברבעון הראשון של השנה קטן בכ- 26.1% ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכם לסך של כ- 346.7 מיליון דולר. כתוצאה מכך גם מרווחי הרווחים של החברה נפגעו - הסתכמו ברבעון בכ- 5.4% מהמחזור בעוד שברבעון המקביל אשתקד שיעורו של הרווח הגולמי מן המחזור היה כ-11.4%.
'ארקיע' לא נשארת מאחור ויוצאת גם היא במבצע זהה לזה של 'אל על' ל-48 השעות הקרובות
כמענה למבצע של 'אל על', יוצאת ארקיע במבצע זהה אך לזמן ארוך יותר, 48 שעות, החל מהיום (יום ג') ב-12 בצהריים ועד יום חמישי באותה השעה. 'ארקיע', תאפשר לקנות כרטיסים במחירים זולים החל מ-199 דולר ועד 299 דולר.
במסגרת המבצע מציעה 'ארקיע' 7 יעדים שונים: רומא (199 דולר), ברלין (269דולר), מינכן (199 דולר), פריז (299 דולר), ברצלונה (249 דולר), אמסטרדם (299 דולר) וטיביליסי (299 דולר). מדובר על טיסות ספונטניות, היוצאות בתאריכים ה-27 ועד ל-31 למאי.
מטוס. צילום: Jimmy Chan, Pexelsמהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר. במרכז הזירה - שתי הענקיות המסורתיות. אבל בצד מתחמם סטארט-אפ שיכול להיות הראשון שיפעיל מטוס חשמלי מסחרי לטיסות קצרות
כשהנשיא ביל קלינטון אמר בתחילת שנות ה־2000 כי "המאבק על האקלים יהיה מבחן המנהיגות של דורנו", הוא לא העלה בדעתו עד כמה דבריו ינבאו את העתיד של עולם התעופה. הוא לא יכול היה לחזות שעשרים שנה מאוחר יותר הקרב בין ענקיות התעופה יתפתח לזירה חדשה לחלוטין - המרוץ אחר תעופה ירוקה, שבו גם סטארט-אפ קטן משבדיה מנסה לחטוף חלק מהשוק עם טכנולוגיות מהפכניות.
תעופה ירוקה אינה רק חזון סביבתי, היא הזדמנות כלכלית ואסטרטגית. בעולם שבו תחבורה בת־קיימא הופכת לדרישה רגולטורית ולא רק מוסרית, מדינות וחברות שלא יאיצו את ההסתגלות יישארו על הקרקע בעוד האחרים ממריאים קדימה.
הקרב המסורתי בין בואינג לאיירבוס על שליטה בשמיים הפך כיום למרוץ מורכב יותר שבו יעילות הדלק, הפחתת פליטות פחמן וחדשנות סביבתית הן השדות החדשים שעליהם נחרץ עתיד התעופה האזרחית.
בעולם שבו שינויי האקלים הפכו לאיום גלובלי, גם השמיים נדרשים לעבור מהפכה. תעשיית התעופה, שאחראית לכ־3% מפליטת הפחמן הדו־חמצני בעולם, ניצבת בעשור האחרון בראש סדר היום הסביבתי. חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר.
- בואינג מפספסת את התחזיות ומציגה הפסדים לאור העיכוב בפרויקט 777X
 - בואינג חוזרת למסלול? ה-FAA מאשרת הגדלת קצב הייצור של מטוסי ה-737 MAX
 - המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
 
דלקים חדשים - הלב של השינוי
המעבר לדלקי תעופה בני־קיימא (SAF - Sustainable Aviation Fuels) הוא המפתח המיידי ביותר להפחתת פליטות פחמן דו חמצני. דלקים אלה מופקים משמנים צמחיים, פסולת אורגנית או אפילו מימן ירוק, ומאפשרים ירידה של עד 80% בפליטות הפחמן לעומת דלק סילוני מסורתי. חברות כמו בואינג, איירבוס ורולס רויס כבר ביצעו טיסות ניסוי מוצלחות בדלק "ירוק", ומדינות באירופה אף החלו לחייב ערבוב שלו בדלקים המסחריים.
