אל על וארקיע בדילים אגרסיבים לקראת החג: רומא ב-199 דולר
בחודשים האחרונים מתמודדות חברות התעופה עם ירידות משמעותיות במספר הנוסעים לחו"ל. הקיץ, עונת הנסיעות החמה, כבר כאן והחברות מתכוננות למלחמה על כל נוסע, מה שמוביל לתחרות קשה בענף ובעקבות כך למבצעים אגרסיביים והורדות מחירים אשר אין הנוסע הישראלי מורגל בהם בעונה זו.
חברת התעופה 'אל על' יוצאת הבוקר (ג') במבצע ל-24 שעות אשר במסגרתו מוצע לנוסעי 'אל על' בכל שעתיים בין שניים לשלושה יעדים במחיר מוזל.
המבצעים שמוצעים הינם בטווח המחירים, החל מ- 299 דולר ליעדים באירופה, החל מ- 649 דולר ליעדי המזרח הרחוק והחל מ- 799 דולר ליעדי צפון אמריקה. הכרטיסים מיועדים ליציאות מסוף מאי עד סוף אוגוסט. כמות הכרטיסים המוקצה למבצע עומדת על כ-5,000 כרטיסים.
למי שמהיר החלטה ועדין מעוניין לנסוע בחג השבועות מציעה אל על במהלך היום כרטיסי טיסה ב-99 דולר ו-199 דולר ליציאות בחג שבועות (בתאריכים מוגדרים) בטיסות נבחרות, באתר 'אל על ספונטני'.למבצע זה הוקצו מאות כרטיסים.
עמית ליבני ראש אגף שיווק, "מבצע '24 יעדים ב- 24 שעות' הוא מבצע חווייתי, המאפשר לנוסעים מהירי החלטה לנצל את המחירים האטרקטיביים והמיוחדים שאנו מציעים במסגרתו. המבצע מבטא את האסטרטגיה של אל על להמשיך ולהציע לציבור את האיכויות המיוחדות של טיסה באל על במחירים משתלמים במיוחד וליהנות משהייה בחו"ל גם בעת הזו".
הבוקר דיווחה 'אל על' לבורסה, מהדוו"ח עולה כי החברה נפגעה במהלך הרבעון הראשון מהחרפת המשבר הכלכלי הגלובלי וממבצע "עופרת יצוקה", אשר גררו ירידה של 13% במספר הנוסעים ופגיעה בתוצאותיה. בסה"כ הובילה החברה ברבעון זה כ- 747 אלפי נוסעים.
בשורה העליונה מחזור המכירות של החברה ברבעון הראשון של השנה קטן בכ- 26.1% ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכם לסך של כ- 346.7 מיליון דולר. כתוצאה מכך גם מרווחי הרווחים של החברה נפגעו - הסתכמו ברבעון בכ- 5.4% מהמחזור בעוד שברבעון המקביל אשתקד שיעורו של הרווח הגולמי מן המחזור היה כ-11.4%.
'ארקיע' לא נשארת מאחור ויוצאת גם היא במבצע זהה לזה של 'אל על' ל-48 השעות הקרובות
כמענה למבצע של 'אל על', יוצאת ארקיע במבצע זהה אך לזמן ארוך יותר, 48 שעות, החל מהיום (יום ג') ב-12 בצהריים ועד יום חמישי באותה השעה. 'ארקיע', תאפשר לקנות כרטיסים במחירים זולים החל מ-199 דולר ועד 299 דולר.
במסגרת המבצע מציעה 'ארקיע' 7 יעדים שונים: רומא (199 דולר), ברלין (269דולר), מינכן (199 דולר), פריז (299 דולר), ברצלונה (249 דולר), אמסטרדם (299 דולר) וטיביליסי (299 דולר). מדובר על טיסות ספונטניות, היוצאות בתאריכים ה-27 ועד ל-31 למאי.

בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
איפה הכי מסוכן לשבת במטוס, איפה הכי נוח לשבת במטוס? ככה תדעו לבחור את המקומות המתאימים לכם
הצ׳ק אין למטוס אל על בואינג 737-800 ברגע האחרון, לא איפשר לי לבחור את המושב הבטוח שרציתי. עליתי ברגשות מעורבים לטיסת אל על LY290 לוונציה בדרכי לטרק בהרי הדולומיטים. ישבתי בשורה הרביעית בקדמת המטוס ולא יכולתי שלא להיזכר בטיסת ALOHA Airlines 243 בשנת 1988, גם היא במטוס בואינג 737-200. טיסת אלוהה איירליינס 243 זכורה כטיסה שהשאירה צמרמורת ופחד בקרב 95 נוסעי הטיסה, כשבגובה 24,000 רגל, נשמעו רעשי שבר וקריעה וחלקו הקדמי העליון של המטוס נתלש מעליו בחלקיק שניה מעל שורות 1-5 ורוח בעוצמה של הוריקן פרצה לחלל המטוס.
הנוסעים החגורים ראו לעיניהם המבועתות את אחת הדיילות נשאבת לחלל האוויר. הנוסעים שישבו תחת הגג הפעור לרווחה, בהיעדר גישה למסכות החמצן, סבלו מהיפוקסיה, מצב שבו יש חוסר באספקת חמצן לרקמות בגוף, מצב המסכן חיים. רעש הרוח היה חזק כל כך שהטייסים התקשו לדבר ביניהם והדיילים התקשו בגלל הרוח להגיע לתא הטייס בכדי לראות אם הטייסים נותרו בחיים. שני הטייסים התקשו להטיס את המטוס הקרוע אך הצליחו בתושייתם להנחיתו בשלום והנוסעים ניצלו. זה היה מטוס הנוסעים עם הנזק הכי גדול בגוף המטוס שהצליח לנחות בשלום.
מאז, הלקחים נלמדו. השבר שהיה "שבר התעייפות" עקב מחזורי הפרשי הלחץ בהמראה ונחיתה נלמד, התכן והתחזוקה שופרו, ובכל זאת, כשישבתי בשורה 4 במטוס 737 ידעתי שיש מקומות בטוחים יותר לשבת בהם.
המושבים הבטוחים יותר
היו מספר ניסויים לבחינת עמידות ריסוק מטוס מטוסים לבחינת מיקום המושב המועדף. הניסוי המפורסם ביותר שבדק בטיחות מושבי הנוסעים במטוס בואינג נערך על ידי הערוץ הבריטי Channel 4 יחד עם Discovery Channel בשנת 2012, תחת השם Live Crash Test.
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- מחירי הטיסות יורדים - חוץ מיעד אחד; לאן אפשר לטוס ב-100 דולר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7