אל על וארקיע בדילים אגרסיבים לקראת החג: רומא ב-199 דולר

אל על וארקיע יוצאות במבצעים אגרסיביים ובמידה ואתם ספונטנים ומהירי החלטה תוכלו לנסוע לחופשת חג השבועות ב-99 דולר וב-199 דולר
מאיה זיסר |

בחודשים האחרונים מתמודדות חברות התעופה עם ירידות משמעותיות במספר הנוסעים לחו"ל. הקיץ, עונת הנסיעות החמה, כבר כאן והחברות מתכוננות למלחמה על כל נוסע, מה שמוביל לתחרות קשה בענף ובעקבות כך למבצעים אגרסיביים והורדות מחירים אשר אין הנוסע הישראלי מורגל בהם בעונה זו.

חברת התעופה 'אל על' יוצאת הבוקר (ג') במבצע ל-24 שעות אשר במסגרתו מוצע לנוסעי 'אל על' בכל שעתיים בין שניים לשלושה יעדים במחיר מוזל.

המבצעים שמוצעים הינם בטווח המחירים, החל מ- 299 דולר ליעדים באירופה, החל מ- 649 דולר ליעדי המזרח הרחוק והחל מ- 799 דולר ליעדי צפון אמריקה. הכרטיסים מיועדים ליציאות מסוף מאי עד סוף אוגוסט. כמות הכרטיסים המוקצה למבצע עומדת על כ-5,000 כרטיסים.

למי שמהיר החלטה ועדין מעוניין לנסוע בחג השבועות מציעה אל על במהלך היום כרטיסי טיסה ב-99 דולר ו-199 דולר ליציאות בחג שבועות (בתאריכים מוגדרים) בטיסות נבחרות, באתר 'אל על ספונטני'.למבצע זה הוקצו מאות כרטיסים.

עמית ליבני ראש אגף שיווק, "מבצע '24 יעדים ב- 24 שעות' הוא מבצע חווייתי, המאפשר לנוסעים מהירי החלטה לנצל את המחירים האטרקטיביים והמיוחדים שאנו מציעים במסגרתו. המבצע מבטא את האסטרטגיה של אל על להמשיך ולהציע לציבור את האיכויות המיוחדות של טיסה באל על במחירים משתלמים במיוחד וליהנות משהייה בחו"ל גם בעת הזו".

הבוקר דיווחה 'אל על' לבורסה, מהדוו"ח עולה כי החברה נפגעה במהלך הרבעון הראשון מהחרפת המשבר הכלכלי הגלובלי וממבצע "עופרת יצוקה", אשר גררו ירידה של 13% במספר הנוסעים ופגיעה בתוצאותיה. בסה"כ הובילה החברה ברבעון זה כ- 747 אלפי נוסעים.

בשורה העליונה מחזור המכירות של החברה ברבעון הראשון של השנה קטן בכ- 26.1% ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכם לסך של כ- 346.7 מיליון דולר. כתוצאה מכך גם מרווחי הרווחים של החברה נפגעו - הסתכמו ברבעון בכ- 5.4% מהמחזור בעוד שברבעון המקביל אשתקד שיעורו של הרווח הגולמי מן המחזור היה כ-11.4%.

'ארקיע' לא נשארת מאחור ויוצאת גם היא במבצע זהה לזה של 'אל על' ל-48 השעות הקרובות

כמענה למבצע של 'אל על', יוצאת ארקיע במבצע זהה אך לזמן ארוך יותר, 48 שעות, החל מהיום (יום ג') ב-12 בצהריים ועד יום חמישי באותה השעה. 'ארקיע', תאפשר לקנות כרטיסים במחירים זולים החל מ-199 דולר ועד 299 דולר.

במסגרת המבצע מציעה 'ארקיע' 7 יעדים שונים: רומא (199 דולר), ברלין (269דולר), מינכן (199 דולר), פריז (299 דולר), ברצלונה (249 דולר), אמסטרדם (299 דולר) וטיביליסי (299 דולר). מדובר על טיסות ספונטניות, היוצאות בתאריכים ה-27 ועד ל-31 למאי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית

כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם  




עופר הבר |

 מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?

כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.

האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?

התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?

שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון 

המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר. 

איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית

כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם  




עופר הבר |

 מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?

כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.

האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?

התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?

שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון 

המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.