טסלה
צילום: אתר החברה

למה מעלה טסלה מחירים בפעם ה-5 מאז פברואר?

לפי האתר ELECTREK העוקב אחר שוק הרכבים החשמליים בארה"ב, ייתכן ומחסור בחלקים מניע את המהלך או שהחברה מנצלת את הביקושים הגבוהים לרכביה. המחירים על חלק ממודלים 3 ו-Y עלו בלמעלה מ-8% מפברואר
ארז ליבנה | (14)
נושאים בכתבה וול סטריט טסלה

חברת הרכב בעלת השווי הגבוה בעולם, טסלה TESLA INC (TSLA), העלתה את מחיר רכביה בפעם ה-5 בחודשים האחרונים, כשרק מודל ה-3 הפשוט עלה מ-37 אלף דולר ל-40 דולר. עלייה של למעלה מ-8%. העלאת המחיר מגיעה אחרי שבתחילת החודש הנוכחי המחיר עלה, לפני כן באפריל, במארס ובפברואר. העלאות המחירים תקפות רק לרכבים הזולים יותר, כשהמודלים היוקרתיים יותר שומרים על רמת תמחור זהה. 

 

הוספת המחיר האחרונה הייתה רק 500 דולר, לא סכום מהותי, במיוחד לגיקים של טסלה, שכמו באפל, יספגו כל עלייה במחירים ואפילו יחבקו אותה. אבל עלייה של 3,000 דולר ב-4 חודשים היא כן מהותית למי שאינו פריק של החברה ואילון מאסק.

 

אבל זה הופך את טסלה ליקרה ממתחרותיה, רק ברביעי בערב השיקה פורד את הטנדר החשמלי F-150 שיושק רשמית ב-2022. הרכב יהיה הגרסה החשמלית של הרכב הכי נמכר של פורד ובמחיר התחלתי של 40 אלף דולר. עד אז, סביר להניח שטסלה תעלה את המחיר עוד כמה פעמים.

 

אז למה TSLA עושה את זה. לפי האתר אלקטרק (ELECTREK) העוקב אחר שוק הרכבים החשמליים והאוטונומיים בארה"ב, ייתכן ויש לכך כמה סיבות. הסיבה הראשונה היא שהחברה, כמו כל הסקטור ועוד לא מעט סקטורים נחבלת מהמחסור העולמי בשבבים.

 

החברה הודיעה כבר על השבתת קווי ייצור בשל מחסורים, שנובעים מהמשבר הזה, אבל גם מהסדקים בשרשרת האספקה העולמית שגרמה לחברה להשבית עבודה על 30 אלף רכבים.

 

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אבי 23/05/2021 07:03
    הגב לתגובה זו
    אולי בישראל , מדינת העשירים לא!!!
  • 7.
    בן 22/05/2021 21:13
    הגב לתגובה זו
    טריק שיווקי
  • 6.
    א 22/05/2021 15:49
    הגב לתגובה זו
    צריך להבין שרק מצבר אמור לעלות לטסלה לפחות 10000 דולר. כנראה 12-14 לדגם בסיסי. אין רווח על סדרה 3 ללא קניית תוספות על ידי הלקוח. אז מעלים מחיר.זה עדיין הצעה כדאית
  • 5.
    אריק 22/05/2021 15:26
    הגב לתגובה זו
    בחו"ל אפשר לקנות אוטו ספורט שעולה בארץ 300 אלף בארץ סתם גנבים.
  • 4.
    מוטי 22/05/2021 12:19
    הגב לתגובה זו
    כמה משלמים לכם כדי ללכלך כל יום ולספר פייק ניוז !!!
  • 3.
    אורן 22/05/2021 08:12
    הגב לתגובה זו
    במקום למלא בנזין ברבע דקה אתה נאלץ להטעין את הרכב כמה שעות טובות כל פעם מחדש, שלא לדבר על הסוללה שצריך להחליף כל כמה שנים בעלות של כמה עשרות אלפי שח
  • אבי 22/05/2021 18:16
    הגב לתגובה זו
    אתה כנראה לא מבין 1.הרכב יכול לנסוע 500 קמ ככה שאתה יכול להטעין בעבודה או בערב בבית כשאתה ישן ! 2.העלות של הנסיעה ברכב היא בערך רבע מרכב בנזין ! 3.הביצועים של רכב חשמלי לרוב יותר טובים מבנזין 4.אין כמעט טיפולים לאוטו עוד חיסכון לאורך שנים 5.הנושא של הבטריה הוא היחידי שבעייתי - אבל רוב הרכבים יש אחריות עד 10 שנים וגם אחכ לא צריך להחליף אותה אפשר לתקן או שהתפוקה תרד קצת לא נורא . לי אין עדיין רכב חשמלי אבל אין ספק שבעתיד אקנה ! מדובר בהשקעה משתלמת מאד !!
  • ליסה 22/05/2021 17:03
    הגב לתגובה זו
    אין מקום לספונטניות, לטיולים, לנהיגות ארוכות. הכל מתוכנן. כל טיול ארוך מחוייב בעצירות לטעינה שהן בין שעה במקרה הטוב לשלוש ארבע שעות במקרה שיש בתור לפניך טוענים נוספים. דרעק
  • אבי 22/05/2021 16:23
    הגב לתגובה זו
    אם היה דראק לא היו קונים אותו בכאלה כמויות
  • התותח 22/05/2021 13:36
    הגב לתגובה זו
    אתה מטעין בלילה ולא מבזבז דקה של זמן. טעינה אחד מספקת להגיע מחיפה עד אילת או מחיפה עד באר-שבע וחזרה. במטען מהיר (כמו תחנת דלק) את הטעין 100ק"מ נסוע ב4דקות. אז אל תכתוב שטויות...
  • 2.
    טסלה אכזבה בישראל 21/05/2021 21:46
    הגב לתגובה זו
    עכשיו מתקיים תביעה ייצוגית נגד טסלה ישראל. אחרי 20 הזמנות ראשונות שהגיעו מכוניות מהמפעל בארה"ב שהם מאובזרות, יותר ומפנקות יותר, כל האלף הזמנות הבאות יצאו ממפעל אחר בסין שהוא פחות טוב בהרבה מישורים חשובים ופשוט רימו את הלקחות בלי ליידע אותם ולתת להם להחליט. אני חושב שזה משהו מטסלה בארץ שרצה לחסוך לחברה ולהרוויח על חשבונם ולנסות לרמות ככה את הלקוחות. פשוט יפטרו אותו וישלמו בתביעה מיליונים עכשיו על ההפסד. יצאו רמאים ולא אמינים בגרוש. ממש חבל על מוצר כמו טסלה.
  • .. 22/05/2021 09:29
    הגב לתגובה זו
    הרכבים מהמפעל בסין כנראה באיכות גבוהה מהמפל האמריקאי. המפעל הסיני מיצא גם לאירופה. מה שכן, טסלה היתה חייבת להבהיר לצרכנים מה יקבלו. בדגם הסיני הורידו כריות אויר ברכיים שלטענת טסלה מיותרות בגלל מבנה הרכב שכולל איזור ספיגה ענק מקדימה )איפה שהאין מנוע). ובכל זאת זה משהו שחובתם להודיע מראש לקונים פוטנציאלים. פשלה רצינית מצידם. הרכב הסיני מכיל גם בטריה בכימיה שונה שיש לה יתרונות וחסרונות (לתנאי הארץ - כנראה בעיקר יתרונות)
  • 1.
    שלומי 21/05/2021 21:23
    הגב לתגובה זו
    בסוף מחיר הרכב הזה יצנח ולא ירצו בו. מאסק שחקן הימורים.
  • אביה 22/05/2021 17:40
    הגב לתגובה זו
    תן לזמן להחליט בינתיים אני- מחיר מציאה- אוגר עוד טסלה לפרוטפוליו
פארוק פתיח אוזר (רשתות)פארוק פתיח אוזר (רשתות)

הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות בכלא הטורקי

מנכ"ל פלטפורמת הקריפטו שקרסה נמצא מת בכלא בטורקיה. ההערכות שזו התאבדות; ומנגד, בארה"ב: טראמפ מספק חנינה למלך זירות הקריפטו

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

פארוק פתיח אוזר, שהורשע בהונאה ונידון ליותר מ‑11 אלף שנות מאסר, נמצא מת בכלא בטורקיה. הנסיבות עדיין נחקרות, ההערכה הרווחת היא שהוא התאבד. פארוק פתיח אוזר יזם ועד מאחרי הקריסה של פלטפורמת הקריפטו, Thodex שהפכה לאחת מההונאות הגדולות בעולם הקריפטו. ההונאה מוערכת במעל 2 מיליארד דולר. 

Thodex נוסדה בשנת 2017 והציגה עצמה כפלטפורמה חדשנית למסחר במטבעות דיגיטליים. אוזר, שעזב את לימודיו בגיל תיכון, הצליח למשוך מאות אלפי משתמשים טורקים שהשתמשו בזירה לצורכי השקעה, מסחר והמרת מטבעות\ עמד בראש הפלטפורמה שהיתה בעצם סוג של פרמידה. 

באפריל 2021, הפעילות הופסקה באופן פתאומי. אוזר נמלט מהמדינה לאלבניה והותיר את המשתמשים  בלי כיסוי לנכסים שלהם.  בהתחלה התביעה העריכה כי מדובר בהונאה של עשרות מיליוני דולרים אך מהר מאוד הבינו שמדובר  בהונאה של מעל 2 מיליארד דולר.

הרשעה תקדימית

בשנת 2022, לאחר הסגרה מאלבניה, הועמד אוזר לדין יחד עם בני משפחתו ומקורבים נוספים. ב‑2023, בית המשפט הטורקי גזר עליו עונש דרמטי: 11,196 שנות מאסר - עונש סימבולי שמשקף את החומרה שהרשויות מייחסות לעבירות מסוג זה.

הקריסה של Thodex והיקף הנזק שגרמה עוררו דיון נרחב בטורקיה ובעולם לגבי הצורך בפיקוח רגולטורי הדוק יותר על תחום הקריפטו. במדינה שבה שיעור האינפלציה גבוה, מטבע הקריפטו נתפס בעיני רבים כחלופה להשקעה, מה שהגביר את החשיפה לסיכונים משמעותיים והוביל להצלחה גדולה של הפלטפורמה הזו לצד פלטפורמות אחרות. חשוב להבין כי פלטפורמות אלו יכולות להיות לא מפוקחות, ולספק נתונים שקריים לחלוטין. דמיינו שתאם רוכשים מטבעות קריפטו תחת פלטפורמה לא מפוקחת. אתם רואים את המטבעות בחשבון הפלטפורמה - אבל אף אחד לא מתחייב שמה שאתם רואים באמת נמצא שם. זה לא בנק שמפוקח באופן שוטף וידוע שהכסף קיים. כאן, אפשר לייצר תמונת שווא של נכסי קריפטו למרות שהמנהלים יכולים משוך את הכסף לחשבונם הפרטי. 

amdamd
דוחות

AMD עקפה את הציפיות וצופה צמיחה מואצת בשוק הבינה המלאכותית

החברה דיווחה על הכנסות של 9.25 מיליארד דולר ורווח של 1.20 דולר למניה, וצופה לרבעון הבא הכנסות של עד 9.9 מיליארד דולר. עסקאות חדשות עם OpenAI ואורקל מחזקות את מעמדה בשוק ה־AI
אדיר בן עמי |

חברת השבבים AMD Advanced Micro Devices -3.7%  הציגה תוצאות לרבעון שלישי חזקות מהצפוי והעניקה תחזית אופטימית להמשך השנה, כשהיא נהנית מהביקוש הגואה לשבבי בינה מלאכותית ומחוזקת בעסקאות ענק עם OpenAI ואורקל. המניה ירדה ב-2% במסחר המאוחר לאחר פרסום הדוחות.


ברבעון השלישי רשמה AMD הכנסות של 9.25 מיליארד דולר, לעומת תחזית אנליסטים של 8.74 מיליארד דולר, ורווח נקי למניה של 1.20 דולר, מעל הציפיות שעמדו על 1.17 דולר. המנכ"לית ליסה סו אמרה כי זה היה “רבעון יוצא מן הכלל”, שבו נרשמה צמיחה רחבה בכל קווי המוצרים, ובהם המעבדים ממשפחות EPYC ו־Ryzen וכן מאיצי ה־AI מסדרת Instinct. לדבריה, “השילוב בין תחום המחשוב המתפתח במהירות לפעילות מרכזי הנתונים בתחום הבינה המלאכותית מעלה אותנו לשלב חדש של צמיחה”.


החטיבה החזקה ביותר של AMD הייתה זו של מרכזי הנתונים, שהכנסותיה זינקו ל־4.3 מיליארד דולר, מעל הצפי של 4.1 מיליארד, ולעומת 3.5 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הביקוש לשבבים ייעודיים לעומסי עבודה של בינה מלאכותית ממשיך להניע את התחום ולחזק את מעמדה של החברה מול המתחרות. חטיבת המחשוב האישי, הכוללת שבבים למחשבים ניידים ונייחים, הציגה הכנסות של 2.9 מיליארד דולר לעומת תחזית של 2.6 מיליארד. גם חטיבת הגיימינג הציגה תוצאות טובות עם הכנסות של 1.3 מיליארד דולר, מעל הצפי של 1.1 מיליארד.


AMD צופה לרבעון הרביעי הכנסות בטווח של 9.3 עד 9.9 מיליארד דולר, מעל תחזית האנליסטים שעמדה על 9.21 מיליארד. אם התחזית תתממש, מדובר בהמשך ישיר לקצב הצמיחה המואץ של החברה ברבעונים האחרונים. ליסה סו ציינה כי התחזית “משקפת את ההתרחבות המהירה של תחום ה־AI בחברה ואת המעבר ממוצרים בודדים לפתרונות רחבי היקף למרכזי נתונים”.

החברה דיווחה לאחרונה על שתי עסקאות בולטות בתחום הבינה המלאכותית: עם OpenAI, שבחרה ב־AMD כספקית שבבים בהיקף של עד 6 ג׳יגוואט למרכזי הנתונים שלה; ועם Oracle, שתפרוס עד 50 אלף מאיצי AI במרכזי הענן שלה. במסגרת העסקה, OpenAI צפויה גם לרכוש עד 160 מיליון מניות של AMD – כ־10% ממניות החברה. בנוסף, AMD תספק שבבים למחשבי־על של משרד האנרגיה האמריקאי במעבדת Oak Ridge, במסגרת השקעה ציבורית־פרטית של כ־1 מיליארד דולר.