פלוריסטם גייסה 15 מיליון דולר מ-2 גופים מוסדיים
ברקע ל"הייפ" סביב החברה בתקופה האחרונה, פלוריסטם (סימול:PSTI) מדווחת היום כי גייסה כ-15 מיליון דולר מ-2 גופים מוסדיים, תמורת הנפקה של 1,587,302 מניות החברה. המחיר בהנפקה עמד על 9.5 דולר למניה.
בחברה מציינים כי היא מתכוונת להשתמש בתמורה נטו מההנפקה לטובת מימון המחקר שלב 2 בטיפול שלה לנגיף הקורונה ובמספר ניסויים נוספים. הדיווח היום מגיע בהמשך לדיווח לפני שבועיים על קבלת מימון בהיקף של 50 מיליון אירו מבנק ההשקעות האירופאי (EIB), כאשר גם מימון זה מיועד להאצת תהליכי פיתוח של החברה עם דגש על הניסוי לחולי הקורונה (לכתבה המלאה).
החברה החלה לרכז עניין רב בתקופה האחרונה ברקע להודעת על הרחבת הניסוי לטיפול בקורונה ובמציאות הנוכחית מספיק להזכיר את המילה "קורונה" בשביל לרכז תשומת לב גדולה. בסופ"ש האחרון זכתה החברה לחשיפה גדולה במיוחד עם כתבה מפרגנת בחדשות 12.
החברה הודיעה בחודש שעבר כי היא העניקה טיפול לחולה הראשון שלה הסובל מסיבוכים של הנגיף (לכתבה המלאה). הטיפול של פלוריסטם הינו תרופה המופקת מתאים שמקורם בשליות של נשים לאחר לידה קיסרית. הטיפול התאי ניתן לחולים בהזרקה לתוך השרירים, ללא כל צורך בהתאמה גנטית בין התורמת למטופל.
- דריו הלת' צופה הכנסות של 6.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי
- למה וויקס יורדת ב-6%?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גרף מניית החברה בתקופה האחרונה
- 11.משקיע ותיק 06/05/2020 09:33הגב לתגובה זוכמשקיע ותיק ( כבר לא משקיע בארץ בגלל חברות ״החלום ״ ) משנות ה 80 ואחד שהיה ״ תקוע ״ עם psti נסד״ק לאחר 5 שנים איתם ניצלתי את ההזדמנות של העליות ומכרתי אותה לאחר שהחזרתי את ההפסד של 52% . זאת חברה שלא מייצרת כלום חוץ מכתבות של כתבי חצר וכל מיני הסכמי שווא . לברוח כמו מאש . אני חותם שיאכלו את הכסף והמנייה תצלול שוב .
- 10.לוז 06/05/2020 06:54הגב לתגובה זולברוח כמו מאש. זה הונאת המאה. אני לא אתפלא אם ארגון פשע משומן עומד מאחורי המחלבת כספים הזאת
- 9.כלכלן זוטר 05/05/2020 21:15הגב לתגובה זורק בבורסה שלנו חברה כזאת נסחרת, ועם כתבה ממומנת עמוסה ב"חוסר דיוקים" מריצים מניה לטובת הנפקת זכויות בדיסקאונט על מחיר שהוא מראש לא ריאלי. שומר נפשו ירחק מהם
- אזרח 06/05/2020 07:02הגב לתגובה זונוכלים ושקרנים אמרו שאין.....ומה יצא!!!!!!
- 8.אבל הבטיחו שלא יהיה גיוס (ל"ת)רמי 05/05/2020 21:02הגב לתגובה זו
- אמרו מראש שיגייסו 3 פעמים וזאת הפעם האחרונה (ל"ת)לא נכון 06/05/2020 07:13הגב לתגובה זו
- יובל 05/05/2020 21:56הגב לתגובה זואז אמרו...חחח
- 7.איתי 05/05/2020 20:45הגב לתגובה זויצאתי מיד באזור 12. חברה בעייתית. יוצר מדי ניסויים, יורים לכל הכיוונים.. זו התנהלות בעייתית. אכנס שוב רק אם ירד חזרה לכיוון ה-3 דולר, כדי לעשות סיבוב ביחד עם שני המנכלים ;)
- יהווית 06/05/2020 07:29הגב לתגובה זועל בסיס האמונה שהפראיירים לא נגמרים...
- 6.מרק 05/05/2020 20:05הגב לתגובה זואנשים יקרים, פלוריסטם תמריא לשמיים בימים הקרובים.אנשים משקיעים כסף רב בחברה.
- משקיע ותיק 06/05/2020 09:40הגב לתגובה זולאיזה אנשים אתה מתכוון . אתה בדקתה אותם ??? חברה של נוכלים . תעשה דבר פשוט לך 10 שנים אחורה ותבדוק מה עשתה החברה הזאת חוץ מלחיות מגזל .
- 5.למישהו היה ספק שנחזה בדילול?? הנה ההתחלה (ל"ת)כמה (לא) מפתיע 05/05/2020 19:57הגב לתגובה זו
- 4.הישועה בעזהש תגיע מחברה ישראלית (ל"ת)מלכיצדק 05/05/2020 19:30הגב לתגובה זו
- 3.פלוריסטים 05/05/2020 19:27הגב לתגובה זולמשקיעים שאוטוטו יהיה לו בשורות. או שהם שקרנים או שאנחנו טיפשים
- ירון 05/05/2020 19:42הגב לתגובה זוהם שקרנים ואנחנו טיפשים, הם שקרנים כי כבר לפני 10 שנים הם אמרו אמרו שתוך שנה וחצי יהיה להם תרופה אחרי תוצאות שלב שלישי, ואנחנו טיפשים כי אנשים לא שואלים את עצמם למה הם צריכים לממן משכורות של מנהלים ב7 מליון דולר, ואיך הם יראו שקל, אם ההנהלה בולעת כל כסף מושקע במניה.
- 2.טוב מאד בדרך הנכונה (ל"ת)קקטוס 05/05/2020 18:49הגב לתגובה זו
- 1.פלוריסטים 05/05/2020 18:46הגב לתגובה זומעניין מי ידע ומכר כשהמניה הגיע ל 43 .
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
