פלוריסטם קיבלה מימון של 50 מיליון אירו, המניה מזנקת ב-20%
פלוריסטם הישראלית (סימול:PSTI) מזנקת ב-20% בוול סטריט לאחר שדיווחה כי קיבלה מימון מבנק ההשקעות האירופי בהיקף כספי של 50 מיליון אירו. ההשקעה של הבנק לא תדלל את בעלי המניות הקיימים בחברה והיא תשמש להאצת פעילות מחקר וניסויים בשלבים מתקדמים של מוצרי החברה שיוסבו לטיפול בחולי קורונה קשים.
ההשקעה של בנק ההשקעות האירופי (EIB) תינתן לחברה בכמה פעימות ובהתאם לעמידה בשלבי מחקר, פיתוח וניסוי של מוצרי החברה. למעשה המימון מיועד להאצת תהליכי פיתוח וניסוי של כלל מוצרי החברה אך בנק ההשקעות האירופי דרש כי התמקדות של החברה תהיה בבחינת פיתוחי החברה להסבה לטיפול בחולי קורונה.
הסכם המימון נחתם ב-20 באפריל ומיד לאחריו הועברו לחברה 20 מיליון אירו במזומן. המימון של בנק ההשקעות האירופי מגובה בערבות של קרן ההשקעות האסטרטגיות של האיחוד האירופי (EFSI) כשמי שיזם את ההשקעה של הבנק היא קרן KENUP המקדמת חדשנות מחקרית בעלת תועלות ציבוריות וחברתיות.
תנאי המימון יישאו ריבית של 3%-4%, שהיא ריבית נמוכה והיא תוחזר לבנק בתשלומים כשהבנק האירופי יוכל לקבל תמלוגים מהפיתוח, ככל שיצליח, שינוע בטווח של 0.2% עד 2.3% החל משנת 2024 ולמשך 7 שנים.
- דריו הלת' צופה הכנסות של 6.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי
- למה וויקס יורדת ב-6%?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נזכיר כי מוקדם יותר החודש דיווחה החברה על הרחבת הניסוי לטיפול בקורונה וכי היא העניקה טיפול לחולה הראשון שלה הסובל מסיבוכים של הנגיף (לכתבה המלאה). הטיפול של פלוריסטם הינו תרופה המופקת מתאים שמקורם בשליות של נשים לאחר לידה קיסרית. הטיפול התאי ניתן לחולים בהזרקה לתוך השרירים, ללא כל צורך בהתאמה גנטית בין התורמת למטופל.
גרף מניית החברה: זינוק בחודש האחרון בעקבות הדיווחים על טיפולי הקורונה
- 9.ותיק בשוק ההון 27/04/2020 08:26הגב לתגובה זואין לחברה כלום , הכול מנופח ,משקיעים שלא לומדים לקח , תחזיקו חברות עם בסיס ולא סתם חברות מנופחות באשראי.
- 8.יורי 25/04/2020 12:25הגב לתגובה זואני מאד שמח שלא טעיתי, פלוריסטם עפה למעלה: מחר עולה לפחות עשרים אחוז:
- 7.מדיגוס 24/04/2020 22:18הגב לתגובה זוופלוריסטים כבר עשתה טיפולים והצליחה בקושי עולה . וכל זה כשיש עוד מופסדים על המניה למרות העליה שלה . היתה אמורה לעלות גם 40% לפחות
- 6.הגיע הזמן שהמשקיעים ירויחו שנים של הפסדי עתק (ל"ת)פלורה 24/04/2020 20:05הגב לתגובה זו
- 5.סוחר 24/04/2020 19:54הגב לתגובה זובימים האחרונים ירדה וחששתי מהנפקה של הנוכלים בפעם האלף.לא מכרתי אבל עכשיו היא תפתח חזק ולא תיתן לי אפשרות לחזק במייר טוב.באסה הייתי צריך לעשות שם חבילה יפה.ברחה לי למעלה.בכל אופן אני לא מוכר את הכמות שלי כרגע.זה צלש או טרש יכולה לתת מאות אחוזים או לרדת 70%.אבל אני מכיר את המנייה הזו מהיום ההנפקה.היו לי כמה סיבובים שם בדרך כלל היא פאמפ אנד דאמפ אבל התאי שלה עובדים זה כולם יודעים במשך שנים זמי ויקי גמרו את החברה.אולי הפעם הם יצאו גדולים,אולי הם יום אחד יעלו 500% בגאפ על הצלחה בקורונה.בכל אופן זו המנייה הכי חמה כרגע בתא.עין גם על קמהדע,פרוטליקס,טאואר.בכולם עשיתי קנייה לאחרונה.ומתכוון לחזק שיהיה הזדמנות.
- את ה"מימון"(הלוואה) יצטרכו להחזיר, אז ידללו. (ל"ת)ישרא-בלוף 24/04/2020 21:56הגב לתגובה זו
- 4.תקבל גם אישור בטיפול בעצם הירך . (ל"ת)פלוריסטים 24/04/2020 19:44הגב לתגובה זו
- 3.ללא ספק דילול בקרוב .. (ל"ת)מנחם 24/04/2020 19:16הגב לתגובה זו
- מנחי 25/04/2020 12:17הגב לתגובה זואין צורך בהנפקה.
- 2.אורן 24/04/2020 19:10הגב לתגובה זוכבר 10 שנים עשרות כתבות יח''צ וכלום
- פספסת את הבום של 340% תוך חודש וחצי? תנחומי... (ל"ת)בולוך 24/04/2020 21:31הגב לתגובה זו
- ואוו..רק עוד מליון וחצי אחוז והיא ניטראלית חח (ל"ת)דר 24/04/2020 22:51
- 1.קורא 24/04/2020 18:54הגב לתגובה זואיפה הכתב שלכם שרשם פה כתבה לפני שבועיים מתי ההנפקה האא איפה הליצן הזה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
