סקטור תחליפי הבשר ממשיך לצבור תאוצה בעולם, האם ביונד מיט תחזור לעלות?
מניית חברת תחליפי הבשר ביונד מיט (סימול:BYND) נחשבה מוקדם יותר השנה ללהיט של וול סטריט עם זינוק של מאות אחוזים. עם זאת בחודשים האחרונים המומנטום סביב החברה נחלש משמעותית. כאשר מניית החברה השלימה צניחה של קרוב ל-70% מהשיא. לאחר הירידה החדה, האם מדובר בהזדמנות רכישה או שמדובר בניסיון לתפוס "סכין נופלת"?
למרות הירידות האחרונות, חשוב לציין כי סקטור תחליפי הבשר ממשיך לצבור תאוצה בעולם, כאשר ברשתות הגדולות כמו מקדונלד'ס (סימול:MCD) להוטים להציע מוצרים חדשים וטבעוניים לצרכנים. סטיבן סטרקולה, אנליסט ב-UBS העריך השבוע כי "מכירות תחליפי הבשר דרך הרשתות הגדולות יגיעו לכ-8 מיליארד דולר עד שנת 2025, נתון המייצג גידול שנתי ממוצע של כ-42% ב-5 השנים הבאות.
למעשה, סטרקולה צופה כי מכירות תחליפי הבשר יגיעו ל-5% מכלל מכירות הבשר בארה"ב בשנת 2024, וביונד מיט היא כמובן המרוויחה הגדולה ביותר מתהליך זה. לטענת סטרקולה, ביומד מיט צפויה להציג מכירות של עד 1 מיליארד דולר בשנה למסעדות השונות במהלך 2022-2024.
בעקבות כך, סטרקולה מעניק דירוג "החזק" למניית החברה, עם מחיר יעד של 85 דולר, אפסייד של כ-12% על מחיר המניה היום.
נזכיר כי החברה הציגה הכנסות של 92 מיליון דולר ברבעון ה-3 של השנה, זינוק שנתי של 250% והרבה מעל התחזיות. גם בשורה התחתונה הצליחה החברה להכות את התחזיות עם רווח נקי של 4.1 מיליון דולר או 0.06 דולרים למניה (לכתבה המלאה).
- ביונד מיט דוחה את פרסום הדוחות והמניה צונחת ב־10%
- ביונד-מיט חוזרת מהמתים ומזנקת יותר מ-500% בשבוע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, חשוב לציין כי יש מספר סיבות לתיקון החד במחיר המניה בחודשים האחרונים. הסיבה העיקרית היא העובדה כי הסקטור עדיין נמצא בחיתוליו, כאשר אי הוודאות עדיין גדולה. התמחור הנוכחי של סטרקולה מבוסס לדוגמה על צמיחה שנתית ממוצעת של יותר מ-40% בהכנסות החברה בשנים 2020-2023, נתון שעשוי להשתנות בקלות. במקביל, התחרות בתחום עולה בעקביות. חברות כמו קלוג (סימול:K) ו-Impossible Foods משקיעות גם הן משאבים רבים בתחום. לפיכך, לא בטוח כלל כי הגידול של הסקטור יתורגם בוודאות למחיר המניה.
גרף מניית ביונד מיט בשנה האחרונה: תנודתיות גבוהה
- 7.איש קטן 12/12/2019 15:55הגב לתגובה זוחחח אל תהיו ליצנים...היא עדין מנופחת..איפה תעצור אף אחד לא יודע...תיזהרו מסיפורים על רווחים מהירים
- 6.מיט טק 12/12/2019 15:49הגב לתגובה זואם יצליחו בניסויים תתפוצץ למעלה
- 5.עבר זמנו של ה"בשר" - המאה ה-21 - תחליפי בשר (ל"ת)טבעול 12/12/2019 03:22הגב לתגובה זו
- 4.אצלי הוא לבן וקראנצ׳י. אפילו כשר! יאללה תשקיעו! (ל"ת)קל קר 11/12/2019 20:48הגב לתגובה זו
- 3.שימי הדג 11/12/2019 20:38הגב לתגובה זולא התייצבה עדיין.
- 2.Fake meat (ל"ת)הזוי 11/12/2019 19:39הגב לתגובה זו
- 1.זכרואת השם מיטטק 11/12/2019 18:52הגב לתגובה זוחברה ראשונה בבורסה אושרה המיזוג אתמול
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
