ביונד מיט
צילום: gettyimages

סקטור תחליפי הבשר ממשיך לצבור תאוצה בעולם, האם ביונד מיט תחזור לעלות?

ביונד מיט הלהיט של וול סטריט מוקדם יותר השנה, השלימה צניחה של 70% מהשיא בסוף יולי, למרות דו"חות טובים וכאשר רוב האנליסטים מצפים להמשך גידול בסקטור. ב-HSBC מעניקים מחיר יעד של 85 דולר למניה - מעט מעל מחיר השוק
עמית נעם טל | (7)

מניית חברת תחליפי הבשר ביונד מיט (סימול:BYND) נחשבה מוקדם יותר השנה ללהיט של וול סטריט עם זינוק של מאות אחוזים. עם זאת בחודשים האחרונים המומנטום סביב החברה נחלש משמעותית. כאשר מניית החברה השלימה צניחה של קרוב ל-70% מהשיא. לאחר הירידה החדה, האם מדובר בהזדמנות רכישה או שמדובר בניסיון לתפוס "סכין נופלת"?

למרות הירידות האחרונות, חשוב לציין כי סקטור תחליפי הבשר ממשיך לצבור תאוצה בעולם, כאשר ברשתות הגדולות כמו מקדונלד'ס (סימול:MCD) להוטים להציע מוצרים חדשים וטבעוניים לצרכנים. סטיבן סטרקולה, אנליסט ב-UBS העריך השבוע כי "מכירות תחליפי הבשר דרך הרשתות הגדולות יגיעו לכ-8 מיליארד דולר עד שנת 2025, נתון המייצג גידול שנתי ממוצע של כ-42% ב-5 השנים הבאות.

למעשה, סטרקולה צופה כי מכירות תחליפי הבשר יגיעו ל-5% מכלל מכירות הבשר בארה"ב בשנת 2024, וביונד מיט היא כמובן המרוויחה הגדולה ביותר מתהליך זה. לטענת סטרקולה, ביומד מיט צפויה להציג מכירות של עד 1 מיליארד דולר בשנה למסעדות השונות במהלך 2022-2024. 

בעקבות כך, סטרקולה מעניק דירוג "החזק" למניית החברה, עם מחיר יעד של 85 דולר, אפסייד של כ-12% על מחיר המניה היום. 

נזכיר כי החברה הציגה הכנסות של 92 מיליון דולר ברבעון ה-3 של השנה, זינוק שנתי של 250% והרבה מעל התחזיות. גם בשורה התחתונה הצליחה החברה להכות את התחזיות עם רווח נקי של 4.1 מיליון דולר או 0.06 דולרים למניה (לכתבה המלאה).

עם זאת, חשוב לציין כי יש מספר סיבות לתיקון החד במחיר המניה בחודשים האחרונים. הסיבה העיקרית היא העובדה כי הסקטור עדיין נמצא בחיתוליו, כאשר אי הוודאות עדיין גדולה. התמחור הנוכחי של סטרקולה מבוסס לדוגמה על צמיחה שנתית ממוצעת של יותר מ-40% בהכנסות החברה בשנים 2020-2023, נתון שעשוי להשתנות בקלות. במקביל, התחרות בתחום עולה בעקביות. חברות כמו קלוג (סימול:K) ו-Impossible Foods משקיעות גם הן משאבים רבים בתחום. לפיכך, לא בטוח כלל כי הגידול של הסקטור יתורגם בוודאות למחיר המניה.

גרף מניית ביונד מיט בשנה האחרונה: תנודתיות גבוהה

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    איש קטן 12/12/2019 15:55
    הגב לתגובה זו
    חחח אל תהיו ליצנים...היא עדין מנופחת..איפה תעצור אף אחד לא יודע...תיזהרו מסיפורים על רווחים מהירים
  • 6.
    מיט טק 12/12/2019 15:49
    הגב לתגובה זו
    אם יצליחו בניסויים תתפוצץ למעלה
  • 5.
    עבר זמנו של ה"בשר" - המאה ה-21 - תחליפי בשר (ל"ת)
    טבעול 12/12/2019 03:22
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אצלי הוא לבן וקראנצ׳י. אפילו כשר! יאללה תשקיעו! (ל"ת)
    קל קר 11/12/2019 20:48
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שימי הדג 11/12/2019 20:38
    הגב לתגובה זו
    לא התייצבה עדיין.
  • 2.
    Fake meat (ל"ת)
    הזוי 11/12/2019 19:39
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    זכרואת השם מיטטק 11/12/2019 18:52
    הגב לתגובה זו
    חברה ראשונה בבורסה אושרה המיזוג אתמול
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וול סטריט השוק האמריקאיוול סטריט השוק האמריקאי
סקירה

וול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-2.2%, אנבידיה איבדה 3%

צוות גלובל |
נושאים בכתבה וול סטריט

שווקי המניות בארה"ב ממשיכים לאבד גובה, כשההתאוששות שנרשמה לאחר דוחות אנבידיה התפוגהה במהירות. מדד S&P 500, שטיפס בתחילת היום כמעט 2%, מחק את העליות ועבר לירידה של כ־1.5%. הנאסד״ק 100 נפל בכ־2.2%, ואנבידיה עצמה ירדה 3% לאחר שהמשקיעים חזרו לחשוש מהסיכונים בבינה מלאכותית ומהשאלה האם ההשקעות העצומות בתחום באמת יצדיקו את עצמן.

התמחור הגבוה של שוק המניות הוא אחד הגורמים המרכזיים ללחץ. ה־S&P 500 נסחר בשווי של 22 פעמים הרווח החזוי, גבוה משמעותית מהממוצע בעשור האחרון ורבים בוול סטריט חוששים שמדובר בחזרה לתקופות של אופטימיות מוגזמת. גם מדד הפחד, VIX, עלה מעל רמת 20 שנחשבת סימן אזהרה למסחר תנודתי. מניות השבבים הובילו את הירידות, עם ירידה של 1.7% במדד הסמיקונדקטור.

במקביל למסחר התנודתי, המשקיעים קיבלו גם נתוני תעסוקה בעייתיים. הדוח הרשמי לחודש אוקטובר בוטל בשל השבתת הממשלה, כך שהנתונים היחידים שמתפרסמים הם חלקיים ומבוססים על חודש ספטמבר. הם הצביעו על עלייה במשרות לצד עלייה באבטלה, שילוב שמשאיר את התמונה מעורפלת. ירידה במספר מבקשי דמי אבטלה מלמדת שהמעסיקים עדיין שומרים על עובדים, אך אי־הוודאות סביב החלטת הריבית הבאה של הפדרל ריזרב מתגברת.


אורקל הופכת למדד החדש לסיכוני ה-AI: שוק האשראי שולח אותות אזהרה - היקף גיוסי החוב, קפיצה חריגה במחירי ה-CDS ונפילה של כשליש במניה מציבים את אורקל במרכז הוויכוח על היציבות הפיננסית של מהפכת הבינה המלאכותית ומהווים אינדיקציה לסיכונים שמסתתרים מאחורי מרוץ ההשקעות בתשתיות AI


מאקרו

הטור של זיו סגל: בתוך הסייקל הכללי של וול סטריט ישנם סייקלים משניים ולכן אנחנו צריכים לעבוד במספר מימדים: המימד הכללי של מידת החשיפה שלנו למניות, מדינות ומטבעות ובתוכו מימד הסקטורים, הענפים והמניות שמרכיבות אותן. עין אחת רואה סיכונים. עין שניה רואה הזדמנויות אלו הם החיים של מנהל ההשקעות - מורכבים אבל מעניינים - לחזור למניות הקוואנטום?