מסכים אדומים באסיה: אחרי גל העליות - שנחאי איבדה 0.46%

אחרי עלייה של יותר מ-15% מתחילת החודש הבורסה בסין לוקחת הפוגה קצרה מרצף העליות המרשים
מתן בן ברוך | (6)
נושאים בכתבה אסיה

יום (ו') המסחר האחרון לשבוע בבורסות אסיה ננעל בירידות שערים ניכרות ונראה כי המשקיעים שנהנו מגל עליות אדיר בשבועות האחרונים רוצים לממש מעט רווחים.

הירידות האלו מגיעות יום לאחר שבוול סטריט חגגו היסטוריה. מדד הנאסד"ק קבע שיא כל הזמנים חדש כאשר עקף אתמול לראשונה מזה 15 שנים את שיא בועת הדוט קום משנת 2000.

בתוך כך, מדד הניקיי ירד 0.83% על רקע התחזקות מטבע הין מול הדולר האמריקני. בורסת שנחאי שעלתה בקצב מדהים בימים האחרונים נרגעה מעט ואיבדה 0.46% בורסת הונג קונג מטפסת כעת 0.6%.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    הסיני 24/04/2015 18:11
    הגב לתגובה זו
    אוי יו יויי ירדה 0.4 % , ממש פניקה.... בכל מימושון אני מחזק את השקעתי בתעודת הסל. הסינים יודעים להתמודד עם כלכלתם. ממשיכים לנוע צפונה.
  • 4.
    חיים 24/04/2015 14:17
    הגב לתגובה זו
    השוק חיובי ביזפורטל שליל
  • כל מילה בסלע (ל"ת)
    אמת 25/04/2015 12:27
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    קורא 24/04/2015 14:08
    הגב לתגובה זו
    צובעים מסך אדום על ירידה של 0.4,ממליץ לכולם על גלובס הרבה יותר ריאלי ואמין.
  • 2.
    שנחאי לא צונחת...פניקה..זה שם המישחק. (ל"ת)
    חיים 24/04/2015 10:17
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    קורא שנמאס לו 24/04/2015 09:08
    הגב לתגובה זו
    בכל כתבה הוא מקצין את הירידות וזורע אימה ופחד בפני משקיעים וקוראים. תתאפסו על עצמכם ביזפורטל, מגיע לנו סיקור אובייקטיבי ולא חובבני וצהוב.
טראמפ האיחוד האירופיטראמפ האיחוד האירופי

מאזן האימה: וושינגטון מאיימת בצעדי תגמול נגד ענקיות טכנולוגיה אירופיות

ממשל טראמפ מאשים את בריסל ברדיפה רגולטורית של חברות טכנולוגיה אמריקאיות ומזהיר מהטלת מגבלות, אגרות וסנקציות כלכליות על חברות אירופיות מובילות, זאת על רקע חקירות, קנסות ומאבק גובר על עתיד הכלכלה הדיגיטלית

רן קידר |

המתיחות בין ארצות הברית לאיחוד האירופי סביב רגולציית הטכנולוגיה עולה מדרגה. ממשל טראמפ פרסם בימים האחרונים אזהרה חריגה וחריפה כלפי בריסל, שבה הוא מאיים לנקוט צעדי תגמול כלכליים ישירים נגד חברות טכנולוגיה ושירותים אירופיות, אם האיחוד לא יחזור בו ממדיניות הרגולציה, הקנסות והתביעות נגד ענקיות טכנולוגיה אמריקאיות. 

בהודעה פומבית שפרסם נציג הסחר של ארצות הברית, הגוף האחראי על ניהול יחסי הסחר של וושינגטון, נטען כי האיחוד האירופי ומדינות החברות בו מתמידים ב-"מסלול מתמשך של תביעות מפלות ומטרידות, מסים, קנסות והנחיות רגולטוריות" נגד חברות אמריקאיות. לדברי הממשל, צעדים אלה ננקטים לאורך שנים, חרף פניות חוזרות ונשנות מצד ארצות הברית, וללא נכונות אמיתית של בריסל לנהל דיאלוג מהותי או לשנות כיוון.

וכך, אנחנו רואים דוגמא נוספת לעקביות של ממשל טראמפ, ואם תרצו גם של MAGA, שדואג להעביר כל מחלוקת למישור כלכלי מובהק ולהשתמש בכובד המשקל של הכלכלה האמריקאית להכרעה ולסיום סכסוכים. פרשנות אחרת תוכל לומר שטראמפ שש אלי קרב ולא מוותר על אף סכסוך, אבל זה כבר תלוי בהשקפת עולם, שלא לומר פוזיציה. 

איום גלוי בצעדי תגמול 

בהודעת נציג הסחר נאמר כי אם האיחוד האירופי ימשיך במדיניותו הנוכחית, לארה״ב "לא תיוותר ברירה אלא להתחיל להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה” כדי להתמודד עם מה שהוגדר כצעדים בלתי סבירים. בין האפשרויות שעלו הוזכרו במפורש הטלת אגרות, מגבלות וצעדים רגולטוריים נגד חברות שירותים זרות, צעדים שעשויים לפגוע ישירות בפעילותן של חברות אירופיות בשוק האמריקאי.

באופן חריג, הממשל אף נקב בשמות של חברות אירופיות שעשויות להיפגע מצעדי התגובה, בהן Accenture, DHL, מיסטראל, SAP, סימנס וספוטיפיי. לפי וושינגטון, חברות אלה נהנות מפעילות חופשית בארצות הברית ומתרומה משמעותית לכלכלה האמריקאית, בעוד שחברות אמריקאיות סובלות, לטענת הממשל, מיחס מפלה באירופה.

קארמקס
צילום: iStock

קארמקס עקפה את הציפיות - למה המניה יורדת?

למרות עקיפת תחזיות הרווח וההכנסות, קמעונאית הרכבים המשומשים הודיעה על הגדלת הוצאות השיווק והפחתת מרווחים על רקע חולשה בביקושים ותחרות גוברת מצד קארוונה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה קארמקס קארוונה

למרות שעקפה את תחזיות הרווח וההכנסות, מניית קארמקס CarMax Inc. -1.79%  נסחרת בירידות שערים. הסיבה המרכזית לירידה היא תוכנית החברה להקטנת שולי הרווח על מכירת רכבים משומשים והגברת הוצאות השיווק, על רקע חולשה מתמשכת בביקושים.

קמעונאית הרכב המשומש הגדולה בארה״ב דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי של שנת הכספים 2026. הרווח הנקי הסתכם ב־62.2 מיליון דולר - ירידה של 50% לעומת 125.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה עמד על 0.43 דולר, כולל השפעה של 0.08 דולר מהוצאות ארגון מחדש, לעומת 0.81 דולר בשנה שעברה, אך מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 0.37–0.38 דולר. ההכנסות הסתכמו ב־5.79 מיליארד דולר, ירידה של 6.9% לעומת 6.223 מיליארד דולר אשתקד, אך מעל הצפי שעמד על 5.64 מיליארד דולר. הרווח הגולמי ירד ב־12.9% ל־590 מיליון דולר, ושיעור הרווחיות הגולמית עמד על 10.2% לעומת 10.9% בתקופה המקבילה.

מכירות רכבים משומשים הסתכמו ב־169,557 יחידות - ירידה של 8%, בעוד שמכירות בחנויות זהות ירדו ב־9%. מכירות סיטונאיות ירדו ב־6.2% ל־127,603 יחידות, ורכישות רכבים ירדו ב־11.7% ל־238 אלף יחידות. מנגד, הכנסות ממימון רכב עלו ב־9.3% והסתכמו ב־174.7 מיליון דולר.


המניה ירדה ב-50% מתחילת השנה 

מתחילת 2025 איבדה מניית קארמקס כ־50% מערכה, על רקע האטה במכירות ותחרות גוברת. החברה מפעילה למעלה מ־250 חנויות ומעסיקה כ־28–30 אלף עובדים. במהלך התקופה רכשה החברה חזרה 4.6 מיליון מניות בהיקף של 201.6 מיליון דולר.

הוצאות המכירה, הכלליות והמנהלתיות עלו ב־1% ל־581.4 מיליון דולר, בעיקר בשל השקת קמפיין פרסום חדש והוצאות ארגון מחדש, הכוללות גם קיצוצי כוח אדם. קארמקס צופה חיסכון של לפחות 150 מיליון דולר בהוצאות אלו עד סוף 2027. ברבעון הרביעי מתכננת החברה להפחית את שולי הרווח על מכירת רכבים משומשים ולהגדיל את הוצאות השיווק במטרה להאיץ מכירות ורכישות. קארמקס נמנעה מפרסום תחזית רשמית. המנכ״ל הזמני, דייוויד מק׳קרייט, ציין כי החברה נדרשת לשינויים מהותיים להתמודדות עם האתגרים, וכי החיפוש אחר מנכ״ל קבוע נמשך.