אחרי 7 שנות עבודה: עיריית ת"א פתחה את דרך בגין. צפו בתמונות
אחרי יותר מ-7 שנות עבודה: עיריית תל אביב-יפו פתחה את "דרך בגין המחודשת". הפרוייקט הוא אחד הגדולים לפיתוח המרחב העירוני שבוצע באזור תל אביב.
בשבוע שעבר נפתח לתנועת תחבורה ציבורית המקטע הדרומי של דרך בגין המחודשת – הקטע שבין צומת מעריב (רחוב החשמונאים) לצומת הרחוב ישראל טל. פתיחת המקטע מהווה אבן דרך משמעותית בעבודות על ציר מרכזי זה, שכן היא מביאה לחיבוריות נסיעה רציפה – משדרות שאול המלך בצפון עד צומת הרכבת בדרום - ולהשמשה של כלל נתיבי הנסיעה וכיווני הנסיעה מצומת מעריב דרומה.
המקטע הינו חלק מ"דרך בגין המחודשת" - ציר ראשי באורך 10 ק"מ, שכולל את תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה של נת"ע (תחנות שאול המלך, יהודית, קרליבך ואלנבי) וחולש על רחובות מרכזיים כגון דרך מנחם בגין, המסגר, הרכבת, יהודה הלוי ועוד – ופתיחתו מביאה למצבם הסופי של הסדרי התנועה ברחובות הסמוכים, דבר, שבין היתר, משפיע על עסקים רבים בתוואי. במסגרת העבודות לפיתוח הדרך, הפך ציר התנועה העמוס לשדרה עירונית, ירוקה, שוקקת חיים ואטרקטיבית, שבה מגוון רב של תשתיות להתניידות ירוקה, והיא כוללת:
מדרכות רחבות שמוצלות על ידי אלפי עצים בוגרים, עם שמירה על רצועת הליכה ברוחב מינימלי של 5 מטרים; ריצוף וריהוט רחוב, מערכות תאורה, מצלמות ותשתיות תקשורת חדשות; שבילי אופניים דו-סטריים בשני צדי הכביש ברוחב של 2.5 מ' בכל גדה; נתיבי תחבורה ציבורית וביצוע עתידי של עשרות תחנות אוטובוס מקורות; חידוש מקיף של מערך התשתיות כולו לרווחת התושבים והתושבות והעובדים והעובדות בבנייני המשרדים הסמוכים.
- הכשרת הישוב הפסידה במשפט על "בית מעריב". המשקיעים יתאכזבו?
- הכשרת הישוב מקבלת העלאת דירוג - תשלם פחות ריביות על האג"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעיריית תל אביב טוענים כי "כל אלה יאפשרו גישה נוחה לתחנות התת קרקעיות של הרכבת הקלה, שתחל את פעילותה בחודשים הקרובים, וחוויית התניידות נוחה ומתקדמת לאורך הרחוב". יצוין כי תחנת קרליבך של הקו האדום והקו הירוק שממוקמת על הציר, היא התחנה המורכבת ביותר- בעלת שני מפלסים עליונים ושני מפלסים תחתונים.
ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, אמר הבוקר: "פתיחת דרך בגין המחודשת היא תזכורת נוספת לכך שעבודות טיבן להסתיים ולהשאיר אחריהן תשתית תחבורתית טובה יותר ומרחב ציבורי נהדר. 7 השנים הקשות של העבודות, בהן היה גם צומת מעריב סגור ומסוגר, מוכיחות כי זוהי הדרך הנכונה להפוך ציר תנועה עמוס לשדרה עירונית ירוקה ומזמינה, ששמה את הולכות ואת הולכי הרגל, רוכבי האופניים ומשתמשי התחבורה הציבורית בראש סדר העדיפויות. תפתחו את העיניים, תסתכלו מסביב – הפירות כבר נקצרים".
- מהי ויזת זהב ואיפה עדיין אפשר להשיג אחת?
- קנאביס - האם מותר לכם להשתמש, כמה מותר להחזיק, מהם העונשים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- משקיעים בחאקי: כך הפכו החיילים את הבסיסים לחממת השקעות לוהטת
כזכור, העבודות על הפרויקט החלו לפני יותר משבע שנים ובוצעו במקטעים ובשלביות, ובהתאם לכך גם בוצע שחרור שטחי העבודות:
שיקוע קרליבך ורחובות השיקוע - בינואר 2022 הושלמו עבודות הפיתוח בשלושה רחובות. בית המכס - בפברואר 2022 נפתח לתנועת כלי רכב רחוב יהודה הלוי מצומת הרכבת עד רחוב נחלת בנימין. במקטע זה תוכננה רחבה עירונית בסמיכות לבית המכס הישן שם הוקם רחוב מוטה הליכה לטובת הולכות והולכי הרגל, ניטעו עצים והונחו רהיטי רחוב.
בצומת בית מעריב- באפריל 2022 נפתח לתנועת כלי רכב המקטע העילי של הצומת ממזרח למערב וממערב למזרח. לגבי ציר דרך מנחם בגין לדרום - החודש, דצמבר 2022, הוא כבר נפתח.
ומה עם מוקדי פיתוח תחנת יהודית ושאול המלך? לאורך ציר מנחם בגין הושלמו עבודות פיתוח באזורי תחנות הרק"ל – בהם נפתחו לציבור רחבות גדולות עם מוקדי שהייה ופעילות. לגבי צומת קפלן/ מנחם בגין/ עזריאלי - בימים אלו מבוצעות עבודות מסיביות להרחבת המדרכות ולסלילת שבילי אופניים, שתילת עצים, הרחבת מפרץ האוטובוסים בחזית מתחם עזריאלי. כמו כן, יבוצעו שינויים גאומטריים בצומת להרחבת מעברי החצייה להולכי והולכות הרגל והוספת מעברים לרוכבי אופניים.
- 10.לידור 26/01/2023 22:59הגב לתגובה זולמה בבת ים לא עדו את כל הפיתוח היפה הזה? הרכבת שם אפורה מכוערת ומכערת את כל הסביבה.
- 9.אליהו 14/01/2023 17:23הגב לתגובה זועשו עבודה טובה נכון שלקח הרבה זמן אבל הם כל הזמן עבדו
- 8.סתם 12/01/2023 08:25הגב לתגובה זוחשיבה עירונית טובה, גם אם לא מושלמת. יש עוד מקום כזה בישראל? תל אביב נהדרת
- 7.אבי ובר 11/01/2023 06:20הגב לתגובה זופוליטקאי קטן. אפילו בהריסת גשר מעריב לא הגיע כי ישראל כץ,שר התחבורה דאז,נכח וספג הריקושטים מההזויים.מי שמבצע העבודות למיטב ידיעתי ומנהלן זוהי נת’ע.לך הבייתה חולדאי.
- טועה ומטעה 21/02/2023 08:02הגב לתגובה זומנחם בגין, שעליהם אחראי רון חולדאי. רק תראה את הערים השכנות שגם בהם עובר הקו האדום וכמה מעט הם עשו כדי להפוך את התוואי למזמין להולכים. חולדאי עשה פה עבודה מדהימה, חבל על ההשחרות
- 6.מפריח 09/01/2023 21:20הגב לתגובה זואין צורך לרשום פעמיים.הרי ניפתרנו ממרב מיכאלי,אפשר לחזור לעברית תקינה..
- 5.אליעזר 08/01/2023 22:35הגב לתגובה זומי שכתב את הכתבה הזו הם יחצנים שלא מביאים את המידע הנחוץ למי שרוצה לתכנן את דרכו. אלא רק ליחצן את העירייה
- יש חלקי עד קרליבך ואז שמאלה ליצחק שדה (ל"ת)אליהו 14/01/2023 17:24הגב לתגובה זו
- 4.פפ 08/01/2023 17:38הגב לתגובה זועובר שם יום יום לא מבין מה נהיה ,התנועה מצומת מעריב דרומה לא קיימת מי שמגיע מטל ישראל עומד דקות ארוכות ברמזור ייגעליוון רכבת כנל בכיוון ההפוך תזמון רמזור אומלל,נראה שיש פער בין תוכנית על נייר לבין ביצוע בשטח
- 3.מדינת קומבינות.. בסין 3-4 חודשים, ועוברים לפרוייקט הבא (ל"ת)כמה קופונים גזרו ? 08/01/2023 15:28הגב לתגובה זו
- 2.אדון חולדאי. תפסיק כבר לשים על מדרכות נתיבים של או 08/01/2023 15:09הגב לתגובה זואדון חולדאי. תפסיק כבר לשים על מדרכות נתיבים של אופנועים חשמליים. אתה חייב להפסיק להיות דביל. כל הקשישים והילדים חיים בחרדה מתמדת בגלל השטוייות שלך ושל אוכלי החינם בעירייה. בתי החולים מלאים בפצועים אופנועים חשמליים מקומם בכביש ולא על המדרכה. אם בכלל.
- 1.למה לא מצורפת מפת האזור עם שמות הכבישים והכיוונים? (ל"ת)שי 08/01/2023 13:51הגב לתגובה זו

מהי ויזת זהב ואיפה עדיין אפשר להשיג אחת?
בעולם שמקשיח גבולות ומגבלות הגירה, מדינות רבות ממשיכות להציע מסלול מהיר לתושבות ולעיתים גם לאזרחות - למי שמוכן לשלם; מה עומד מאחורי הטרנד, למה הוא מצטמצם ואיפה הוא עדיין פתוח
ממשל טראמפ השיק לאחרונה רשמית את תוכנית ה-Gold Card בארה"ב, שמאפשרת לזרים אמידים להשיג אשרת הגירה קבועה (גרין קארד) בתמורה לתרומה של מיליון דולר לאוצר הפדרלי, או שני מיליון דולר דרך תאגיד. התוכנית, שהוכרזה בפברואר 2025 והוסדרה בצו נשיאותי מספר 14351, כוללת גם אופציית Platinum Card בעלות של חמישה מיליון דולר, שמקנה פטורים ממס על הכנסות מחוץ לארה"ב. מאז השקת האתר trumpcard.gov, הוגשו אלפי בקשות ראשוניות, בעיקר ממשקיעים מסין, הודו והמזרח התיכון, עם הכנסה צפויה לארה"ב של 50 מיליארד דולר בשנה הראשונה. זוהי התפתחות משמעותית בשוק הגלובלי של ויזות זהב, ששווי השוק שלו הוערך עד כה ב-30-50 מיליארד דולר בשנה וצפוי לגדול אפילו פי 2 בזכות המהלך של טראמפ.
ויזות זהב, או תוכניות תושבות בהשקעה (Residence by Investment), קיימות כבר ארבעה עשורים ומשמשות ככלי כלכלי למדינות שמחפשות זרימת הון זר. בשנת 2024 נמכרו כ-10,000 ויזות כאלו ברחבי העולם, עם השקעה ממוצעת של 500 אלף דולר למשקיע. עם זאת, בשנת 2025 נרשמת מגמה של צמצום: 12 מדינות סגרו או הגבילו תוכניות, בעיקר באירופה, בעקבות לחץ מהאיחוד האירופי על סיכוני הלבנת הון וביטחון. למרות זאת, כ-30 תוכניות נותרו פעילות, עם דגש על אסיה, המזרח התיכון והקריביים.
מהי ויזת זהב
ויזת זהב מאפשרת למשקיע זר להשיג תושבות זמנית או קבועה במדינה בתמורה להשקעה מינימלית מוגדרת. ההשקעה יכולה לכלול רכישת נדל"ן (בממוצע 300-800 אלף דולר), השקעה בקרנות ממשלתיות (מ-250 אלף דולר), הקמת עסק שיוצר 10-50 מקומות עבודה, או תרומה ישירה לממשלה (מ-100 אלף דולר). ברוב התוכניות אין דרישה למגורים קבועים - רק ביקור מינימלי של 7-30 יום בשנה - מה שהופך אותן לפתרון גמיש למשפחות אמידות שמחפשות גיוון גיאוגרפי, אופטימיזציית מס (למשל, פטורים על מס הון) או גישה לשווקים חדשים.
בשנת 2025 השוק מושך כ-150 אלף משקיעים פוטנציאליים, בעיקר מסין (35% מהבקשות), רוסיה (20%) והודו (15%), על רקע חוסר יציבות כלכלית ומגבלות יצוא הון. היתרונות כוללים ניידות גלובלית: למשל, תושבות באיחוד האירופי מאפשרת כניסה ללא ויזה ל-180 מדינות, וגישה למערכות חינוך ובריאות מתקדמות. עם זאת, התוכניות כוללות בדיקות רקע קפדניות (Due Diligence) שדורשות ניקיון פלילי ומקורות כספים לגיטימיים, עם שיעור דחייה של 5%-10%.
דרכון זהב, או אזרחות בהשקעה (Citizenship by Investment), לוקח את הרעיון צעד קדימה ומעניק אזרחות מלאה בתוך 3-12 חודשים, ללא דרישת מגורים קודמת. בשנת 2025, 14 מדינות מציעות תוכניות כאלו, בעיקר באיים הקריביים, עם השקעה מינימלית של 200 אלף דולר. היתרון העיקרי הוא חופש תנועה: דרכון מהקריביים, למשל, מאפשר כניסה ללא ויזה ל-145-160 מדינות, כולל האיחוד האירופי, בריטניה וקנדה.
