אחרי 7 שנות עבודה: עיריית ת"א פתחה את דרך בגין. צפו בתמונות

הקטע שבין צומת מעריב (רחוב החשמונאים) לצומת הרחוב ישראל טל נפתח. אילו עבודות נעשו באזור ואיזה שינוי מרענן עברה תל אביב השנה? כל הפרטים בפנים
איציק יצחקי | (12)

אחרי יותר מ-7 שנות עבודה: עיריית תל אביב-יפו פתחה את "דרך בגין המחודשת". הפרוייקט הוא אחד הגדולים לפיתוח המרחב העירוני שבוצע באזור תל אביב.

בשבוע שעבר נפתח לתנועת תחבורה ציבורית המקטע הדרומי של דרך בגין המחודשת – הקטע שבין צומת מעריב (רחוב החשמונאים) לצומת הרחוב ישראל טל.  פתיחת המקטע מהווה אבן דרך משמעותית בעבודות על ציר מרכזי זה, שכן היא מביאה לחיבוריות נסיעה רציפה – משדרות שאול המלך בצפון עד צומת הרכבת בדרום -  ולהשמשה של כלל נתיבי הנסיעה וכיווני הנסיעה מצומת מעריב דרומה.

המקטע הינו חלק  מ"דרך בגין המחודשת" -  ציר ראשי באורך 10 ק"מ, שכולל את תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה של נת"ע (תחנות שאול המלך, יהודית, קרליבך ואלנבי) וחולש על רחובות מרכזיים כגון דרך מנחם בגין, המסגר, הרכבת, יהודה הלוי ועוד – ופתיחתו מביאה למצבם הסופי של הסדרי התנועה ברחובות הסמוכים, דבר, שבין היתר, משפיע על עסקים רבים בתוואי. במסגרת העבודות לפיתוח הדרך, הפך ציר התנועה העמוס לשדרה עירונית, ירוקה, שוקקת חיים ואטרקטיבית, שבה מגוון רב של תשתיות להתניידות ירוקה, והיא כוללת:

מדרכות רחבות שמוצלות על ידי אלפי עצים בוגרים, עם שמירה על רצועת הליכה ברוחב מינימלי של  5 מטרים; ריצוף וריהוט רחוב, מערכות תאורה, מצלמות ותשתיות תקשורת חדשות; שבילי אופניים דו-סטריים בשני צדי הכביש ברוחב של 2.5 מ' בכל גדה; נתיבי תחבורה ציבורית וביצוע עתידי של עשרות תחנות אוטובוס מקורות; חידוש מקיף של מערך התשתיות כולו לרווחת התושבים והתושבות והעובדים והעובדות בבנייני המשרדים הסמוכים.

בעיריית תל אביב טוענים כי "כל אלה יאפשרו גישה נוחה לתחנות התת קרקעיות של הרכבת הקלה, שתחל את פעילותה בחודשים הקרובים, וחוויית התניידות נוחה ומתקדמת לאורך הרחוב". יצוין כי תחנת קרליבך של הקו האדום והקו הירוק שממוקמת על הציר, היא התחנה המורכבת ביותר- בעלת שני מפלסים עליונים ושני מפלסים תחתונים.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, אמר הבוקר: "פתיחת דרך בגין המחודשת היא תזכורת נוספת לכך שעבודות טיבן להסתיים ולהשאיר אחריהן תשתית תחבורתית טובה יותר ומרחב ציבורי נהדר. 7 השנים הקשות של העבודות, בהן היה גם צומת מעריב סגור ומסוגר, מוכיחות כי זוהי הדרך הנכונה להפוך ציר תנועה עמוס לשדרה עירונית ירוקה ומזמינה, ששמה את הולכות ואת הולכי הרגל, רוכבי האופניים ומשתמשי התחבורה הציבורית בראש סדר העדיפויות. תפתחו את העיניים, תסתכלו מסביב – הפירות כבר נקצרים".

קיראו עוד ב"בארץ"

 

כזכור, העבודות על הפרויקט החלו לפני יותר משבע שנים ובוצעו במקטעים ובשלביות, ובהתאם לכך גם בוצע שחרור שטחי העבודות:

שיקוע קרליבך ורחובות השיקוע - בינואר 2022 הושלמו עבודות הפיתוח בשלושה רחובות. בית המכס -  בפברואר 2022 נפתח לתנועת כלי רכב רחוב יהודה הלוי מצומת הרכבת עד רחוב נחלת בנימין. במקטע זה תוכננה רחבה עירונית בסמיכות לבית המכס הישן שם הוקם רחוב מוטה הליכה לטובת הולכות והולכי הרגל, ניטעו עצים והונחו רהיטי רחוב.

בצומת בית מעריב- באפריל 2022 נפתח לתנועת כלי רכב המקטע העילי של הצומת ממזרח למערב וממערב למזרח. לגבי ציר דרך מנחם בגין לדרום -  החודש, דצמבר 2022, הוא כבר נפתח. 

ומה עם מוקדי פיתוח תחנת יהודית ושאול המלך? לאורך ציר מנחם בגין הושלמו עבודות פיתוח באזורי תחנות הרק"ל – בהם נפתחו לציבור רחבות גדולות עם מוקדי שהייה ופעילות. לגבי צומת קפלן/ מנחם בגין/ עזריאלי - בימים אלו מבוצעות עבודות מסיביות להרחבת המדרכות ולסלילת שבילי אופניים, שתילת עצים, הרחבת מפרץ האוטובוסים בחזית מתחם עזריאלי. כמו כן, יבוצעו שינויים גאומטריים בצומת להרחבת מעברי החצייה להולכי והולכות הרגל והוספת מעברים לרוכבי אופניים.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    לידור 26/01/2023 22:59
    הגב לתגובה זו
    למה בבת ים לא עדו את כל הפיתוח היפה הזה? הרכבת שם אפורה מכוערת ומכערת את כל הסביבה.
  • 9.
    אליהו 14/01/2023 17:23
    הגב לתגובה זו
    עשו עבודה טובה נכון שלקח הרבה זמן אבל הם כל הזמן עבדו
  • 8.
    סתם 12/01/2023 08:25
    הגב לתגובה זו
    חשיבה עירונית טובה, גם אם לא מושלמת. יש עוד מקום כזה בישראל? תל אביב נהדרת
  • 7.
    אבי ובר 11/01/2023 06:20
    הגב לתגובה זו
    פוליטקאי קטן. אפילו בהריסת גשר מעריב לא הגיע כי ישראל כץ,שר התחבורה דאז,נכח וספג הריקושטים מההזויים.מי שמבצע העבודות למיטב ידיעתי ומנהלן זוהי נת’ע.לך הבייתה חולדאי.
  • טועה ומטעה 21/02/2023 08:02
    הגב לתגובה זו
    מנחם בגין, שעליהם אחראי רון חולדאי. רק תראה את הערים השכנות שגם בהם עובר הקו האדום וכמה מעט הם עשו כדי להפוך את התוואי למזמין להולכים. חולדאי עשה פה עבודה מדהימה, חבל על ההשחרות
  • 6.
    מפריח 09/01/2023 21:20
    הגב לתגובה זו
    אין צורך לרשום פעמיים.הרי ניפתרנו ממרב מיכאלי,אפשר לחזור לעברית תקינה..
  • 5.
    אליעזר 08/01/2023 22:35
    הגב לתגובה זו
    מי שכתב את הכתבה הזו הם יחצנים שלא מביאים את המידע הנחוץ למי שרוצה לתכנן את דרכו. אלא רק ליחצן את העירייה
  • יש חלקי עד קרליבך ואז שמאלה ליצחק שדה (ל"ת)
    אליהו 14/01/2023 17:24
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    פפ 08/01/2023 17:38
    הגב לתגובה זו
    עובר שם יום יום לא מבין מה נהיה ,התנועה מצומת מעריב דרומה לא קיימת מי שמגיע מטל ישראל עומד דקות ארוכות ברמזור ייגעליוון רכבת כנל בכיוון ההפוך תזמון רמזור אומלל,נראה שיש פער בין תוכנית על נייר לבין ביצוע בשטח
  • 3.
    מדינת קומבינות.. בסין 3-4 חודשים, ועוברים לפרוייקט הבא (ל"ת)
    כמה קופונים גזרו ? 08/01/2023 15:28
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אדון חולדאי. תפסיק כבר לשים על מדרכות נתיבים של או 08/01/2023 15:09
    הגב לתגובה זו
    אדון חולדאי. תפסיק כבר לשים על מדרכות נתיבים של אופנועים חשמליים. אתה חייב להפסיק להיות דביל. כל הקשישים והילדים חיים בחרדה מתמדת בגלל השטוייות שלך ושל אוכלי החינם בעירייה. בתי החולים מלאים בפצועים אופנועים חשמליים מקומם בכביש ולא על המדרכה. אם בכלל.
  • 1.
    למה לא מצורפת מפת האזור עם שמות הכבישים והכיוונים? (ל"ת)
    שי 08/01/2023 13:51
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

הושק מועדון הטבות חדש ללוחמי המילואים, "Fighter"

שרי האוצר והביטחון וצה"ל השיקו את "Fighter" מועדון הטבות ייחודי ללוחמי המילואים במערך הלוחם ולבנות זוגם, שיגיע בכרטיס דיגיטלי שופתח על ידי כאל, ייטען בהתאם לימי המילואים שבוצעו ויעניק ללוחמים מסגרת הטבות רחבה, כולל מענקים כספיים ויכולת שימוש במגוון שירותים
רן קידר |
נושאים בכתבה מילואימניקים

שר הביטחון ישראל כ"ץ, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש אגף כוח אדם, אלוף דדו בר כליפא השיקו את מועדון ההטבות למשרתי המילואים במערך הלוחם ולבנות הזוג שלהם. מדובר במהלך חדשני עליו עמלו בחודשים האחרונים במשותף במשרדי הביטחון והאוצר יחד עם צה"ל, והוא מעניק לראשונה ללוחמים מועדון ייחודי עם מסגרת הטבות רחבה. 

הכרטיס הדיגיטלי שהנו פיתוח יחודי של חברת 'כאל', החל להתעדכן אצל לוחמי המילואים באופן אוטומטי ובמהלך הימים הקרובים יעודכן אצל כולם. הכרטיס נטען בהתאם לכמות ימי המילואים עד 5,000 שקל לשנה: עבור כל יום מילואים (עד היום ה-30) נטענים 30 שקל, ומהיום ה-31 ואילך נטענים 80 שקל ליום, עד לגובה התקרה השנתית. 

הזכאות ניתנת החל מ-10 ימי שירות בשנה. הכרטיס נשלח באופן דיגיטלי, נגיש ופשוט לשימוש, ומאפשר לממש את ההטבה ללא צורך בטפסים ובקבלות, ובממשק דיגיטלי פשוט בדומה לכרטיס אשראי אישי. המועדון הוא חלק משורת מהלכים המקנים מעמד מיוחד ללוחמי המילואים ובהמשך צפויים באוצר, בביטחון ובצה"ל לצרף אליו רשתות צרכנות המעוניינות לתעדף בהנחות את לוחמי המילואים מתוך כדאיות כלכלית. 

המהלך משקף תודה והוקרה של מדינת ישראל ללוחמים ולבני משפחותיהם שמהווים עמוד שדרה ערכי ובטחוני עבור העם כולו. המועדון מאפשר ליהנות מהטבות בתחומי הבילוי, התרבות, המסעדות, האטרקציות, הביגוד וניתן אף לשלם בו אגרות. בת או בן הזוג יוכלו להשתמש אף הם בכרטיס, כהכרה בשותפות המשפחתית לשירות. 

שר הביטחון, ישראל כ"ץ: "שלשום התגייסו עשרות אלפי מילואימניקים לסבב נוסף במטרה לשחרר את החטופים ולהכניע את חמאס. החובה שלנו כמדינה וכחברה היא להוקיר ולסייע לכל המילואימניקים ולבני משפחותיהם. אתם רוח הניצחון של העם, כל ההחלטות שאנחנו מקבלים נשענות על העובדה שאנחנו יכולים לסמוך על צה"ל ולהישען על אנשי המילואים, הקבע והסדיר. המועדון החדש משקף, לצד שאר המעטפת הרחבה שניתנת למילואימניקים, את הבעת התודה של כל אזרחי ישראל למי שתורם ומסכן את חייו למען הבטחת ביטחונה של המדינה. אנשי ונשות המילואים הם עמוד השדרה הערכי והביטחוני של עם ישראל, ואנו נמשיך לפעול למענם ולמען משפחותיהם בכל דרך אפשרית".