סקודה ממשיכה בתנופה

סקודה מצפה לשבור שוב את שיא המכירות שלה עם שפע חידושים מעניינים ב-2013
אלי שאולי |

סקודה ראפיד

אחרי שעשתה היסטוריה עם שיא מכירות שנתי ב-2012, סקודה מתכוונת להציג גידול נוסף ב-2013. לפי דברי ג'קי אביב, ראש המותג, בהשקה של סקודה ראפיד שהתקיימה בשבוע שעבר, הכוונה בסקודה היא להגיע לאזור ה-13,500 מכירות השנה (לעומת 12,500 ב-2012). אביב מאמין שהמכירות עשויות להיות אפילו מוצלחות יותר אם סקודה ישראל תצליח לקבל כמות גדולה יותר של מכוניות מדגם הראפיד.
 

סקודה מתוכננת להרחיב את מבחר הגרסאות של הראפיד באמצע השנה עם נחיתת גרסאות הדיזל (1.6 ליטר 105 כ"ס) תחילה עם תיבה ידנית ומספר חודשים אחרי עם תיבת ה-DSG.
ברבעון השלישי של השנה תנחת בארץ סקודה אוקטביה החדשה (הן בגרסה הרגילה והן בגרסת הסטיישן) והמאוד חשובה עבור החברה בישראל. לדברי אביב, האוקטביה תמשיך להיות המכונית הנמכרת ביותר של סקודה בארץ (וזאת למרות המספרים הגדולים הצפויים מהראפיד) וכבר השנה אמורות לעלות לכביש 2,000 מכוניות מהדור החדש. בניגוד לראפיד, האוקטביה כן תוצע בגרסת 1.2 ליטר TSI עם תיבת ה-DSG.

עוד לפני סוף השנה אמורה להגיע אלינו גם גרסת חמש דלתות לראפיד שתכונה כנראה ספייס ואשר אמורה לפנות יותר לקהל הפרטי. כמו כן אמורה להצטרף להיצע גם סופרב מחודשת. עם כל ההשקות הללו, הצפויות לקראת סוף השנה, עשוי המותג הצ'כי לשבור שוב את שיא המכירות שלו בארץ גם בשנת 2014.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.