סקודה ממשיכה בתנופה

סקודה מצפה לשבור שוב את שיא המכירות שלה עם שפע חידושים מעניינים ב-2013
אלי שאולי |

סקודה ראפיד

אחרי שעשתה היסטוריה עם שיא מכירות שנתי ב-2012, סקודה מתכוונת להציג גידול נוסף ב-2013. לפי דברי ג'קי אביב, ראש המותג, בהשקה של סקודה ראפיד שהתקיימה בשבוע שעבר, הכוונה בסקודה היא להגיע לאזור ה-13,500 מכירות השנה (לעומת 12,500 ב-2012). אביב מאמין שהמכירות עשויות להיות אפילו מוצלחות יותר אם סקודה ישראל תצליח לקבל כמות גדולה יותר של מכוניות מדגם הראפיד.
 

סקודה מתוכננת להרחיב את מבחר הגרסאות של הראפיד באמצע השנה עם נחיתת גרסאות הדיזל (1.6 ליטר 105 כ"ס) תחילה עם תיבה ידנית ומספר חודשים אחרי עם תיבת ה-DSG.
ברבעון השלישי של השנה תנחת בארץ סקודה אוקטביה החדשה (הן בגרסה הרגילה והן בגרסת הסטיישן) והמאוד חשובה עבור החברה בישראל. לדברי אביב, האוקטביה תמשיך להיות המכונית הנמכרת ביותר של סקודה בארץ (וזאת למרות המספרים הגדולים הצפויים מהראפיד) וכבר השנה אמורות לעלות לכביש 2,000 מכוניות מהדור החדש. בניגוד לראפיד, האוקטביה כן תוצע בגרסת 1.2 ליטר TSI עם תיבת ה-DSG.

עוד לפני סוף השנה אמורה להגיע אלינו גם גרסת חמש דלתות לראפיד שתכונה כנראה ספייס ואשר אמורה לפנות יותר לקהל הפרטי. כמו כן אמורה להצטרף להיצע גם סופרב מחודשת. עם כל ההשקות הללו, הצפויות לקראת סוף השנה, עשוי המותג הצ'כי לשבור שוב את שיא המכירות שלו בארץ גם בשנת 2014.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Gett גט טקסי
צילום: יח"צ

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול

בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה


הדס ברטל |

חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.

בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.

"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.

לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.

בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.