טויוטה ראב 4: מבחן דרכים
טויוטה ראב 4 החדש
עיצוב

תא הנוסעים
גם בתא הנוסעים אנחנו רואים סימנים לנוסחה החדשה של טויוטה עם הקווים האופקיים שנעזרים כאן בחלק רוחבי מדופן דמוי עור (חלק מהאבזור בגרסה הבכירה) שתורם לאווירה. רכב המבחן היה מהגרסה המצוידת יותר, אבל למרות רשימת אבזור נאה (7 כריות אוויר, מערך מולטימדיה עם בלוטות', בקרת שיוט ומצלמה אחורית, דלת אחורית חשמלית), ולמרות התחושה המוצקה, האווירה הכללית מעט פשוטה הן בגלל הפלסטיקה הקשיחה, והן בגלל הגוונים המעט סגפניים. גם המחוונים ומחשב הדרך נראים מעט פשוטים. כיאה לטויוטה, הנדסת האנוש טובה אך חבל שמתגי הספורט והחיסכון של מצבי הנהיגה חבויים. המצלמה האחורית מאידך ראויה לשבחים על איכות התמונה הגבוהה גם בחושך.
בפרטים העיקריים הראב לא נופל. תנוחת הנהיגה שהונמכה עדיין גבוהה מספיק כדי ליצור אשליית שטח (לוקח קצת זמן להתרגל לדוושות הקרובות) והמושב נעים, אם כי לא היה לטעמם של כל הבוחנים. מאחור המרחב מצוין לכל כיוון ונעזר ברצפה השטוחה. חבל שלתא המטען מבנה מוזר שפוגע בשימושיות שלו.
על הכביש

לעומת הדור היוצא, מציע הראב המחודש שיפור בביצועים עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-10.7 שניות, אלא שעל הכביש הוא אינו מרגיש נמרץ במיוחד גם בגלל ההשתהות האופיינית בזינוק שמאוד מורגשת. בהמשך הדרך הביצועים נאותים, כאשר בתנועה רוגעת ובשיוט הוא שקט ונעים אבל תחת עומס הוא מעט רועש בגלל אופי התיבה הרציפה.
התנהגות
כבר מהפנייה הראשונה ברור שהראב מציע התנהגות מאוד בטוחה וצפויה אך גם לא כזו שמהנה במיוחד. הוא יציב למדי, גם בזכות מערכת ההנעה הכפולה החדשה, אבל ההגה מנותק וחסר דיוק, דבר שמפריע גם בשיוט על כביש מהיר ואינו נוסך ביטחון.

סיכום
הדור החדש של טויוטה ראב 4 עושה עוד צעד לעומת קודמו וממשיך לפסוע למרכז הקונצנזוס. הוא גדול יותר ומציע מראה מודרני שעדיין שומר על ניחוח מאסיבי ואופי שחסר לחלק המתחרים. הוא מצויד מבעבר (בגרסה המאובזרת, גרסה הכניסה עם אבזור בסיסי בלבד) ומציע מרחב טוב לנוסעים ואפילו המחיר השתפר עם 180,000 שקלים לגרסת הבסיס ו-200,000 שקלים למצוידת. אבל העובדה שהוא מגיע עם הנעה כפולה אומרת שהוא יתמודד בתחום היקר בו המתחרים מהודרים למדי ולכן הנוחות והאווירה הפשוטה קצת מאכזבים ביחס למחיר.
הרבה יותר על הראב 4 ואיך הוא מתמודד מול המתחרים בגיליון אוטו הבא.