סקודה ראפיד בישראל: החל מ-103,000 ש"ח

סקודה מסתערת על התחום המשפחתיות העממי עם הראפיד החדשה, שמחירה יחל ב-103,000 שקלים
אלי שאולי |

סקודה ראפיד

כפי שסיפרנו לכם בעבר, סקודה מצטרפת לתחום המשפחתיות העממיות המתחמם עם הראפיד החדשה שעשויה להיכנס לנעלי האוקטביה טור (מתיחת פנים של הדור הראשון ששיווקה נמשך למרות הצגת הדור השני של האוקטביה). למרות מראה משפחתי, למכונית החדשה של סקודה מבנה חמש דלתות שימושי והיא תוצע עם שני מנועים ובשתי רמות גימור: אמבישן (Ambition) ואלגנס (Elegance).
 

גרסת ה-1.2 ליטר, שתצויד במנוע ה-TSI המוכר, תוצע עם תיבה ידנית (שישה הילוכים) בלבד ורק ברמת הגימור הנמוכה, והיא תעלה 103,000 שקלים. גרסת ה-1.4 ליטר, בעלת 122 כ"ס, תהיה מהותית יותר לשוק כיוון שתוצע עם תיבת ה-DSG בעלת 7 ההילוכים. היא תציע ביצועים טובים מהותית מהמקובל בקבוצתה (האצה של 9.5 שניות ל-100 ו-205 קמ"ש מרביים). גרסה זו תעלה 115,000 שקלים או 119,000 שקלים ברמת האלגנס. שתי הגרסאות מתהדרות בצריכת דלק נמוכה ומדורגות בקבוצה 3 בדירוג הירוק. בקרוב תגיע גם גרסת הדיזל (1.6 ליטר, 105 כ"ס, תיבה ידנית) שיכולה להתאים לתחום המוניות, כאשר לקראת סוף השנה תגיע גם גרסת דיזל אוטומטית.
 
 

רמת הגימור אמבישן תכלול 6 כריות אוויר, מערכת שמע עם שליטה מההגה ומחשב דרך. לגרסה המצוידת יותר בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, מערכת שמע משודרגת, חישוקים קלים וצמיגים במידות נדיבות יותר 215/45/R16 (לעומת 185/69/R15).

בסקודה מתכוונים להדגיש את המידות הגדולות של הרכב, את תא המטען הנדיב שנפחו 530 ליטר ואת העובדה שלגרסת ה-1.4 ליטר ביצועים השייכים לקבוצת המכוניות מדרגה גבוה יותר. צפי המכירות עומד על כ-3,000 יחידות בשנה.

סקודה ראפיד החדשה נחשפה לראשונה בשנה שעברה והוצגה בהמשך בתערוכת פריז, כשהיא נושאת שם בעל שורשים ותיקים במיוחד, הנטועים אי-שם בשנות ה-30' של המאה הקודמת. בהמשך זכינו לפגוש אותה בהשקה באירופה ולקבל התרשמות ראשונית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מתוך מפגש של שר האוצר עם נשיאות המגזר העסקי, קרדיט צילום- איתי קדם נשיאות המגזר העסקימתוך מפגש של שר האוצר עם נשיאות המגזר העסקי, קרדיט צילום- איתי קדם נשיאות המגזר העסקי

סמוטריץ' נגד בנק ישראל: "אם הנגיד לא יוריד את הריבית אני אוריד מיסים"

שר האוצר אומר שיוריד מיסים ויפתח את שוק האשראי לתחרות שתוריד את המחירים, אבל מאחורי ההצהרות מסתתר פער בין פוליטיקה לכלכלה

תמיר חכמוף |

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', נפגש היום עם נשיאות המגזר העסקי בראשות דובי אמיתי וצוות האוצר, כחלק מההיערכות לגיבוש תקציב המדינה לשנת 2026. במפגש השתתפו ראשי האיגודים המרכזיים במשק, מהתאחדות התעשיינים, איגוד הבנקים וחברות הביטוח ועד התאחדות הקבלנים ולשכת המסחר.

במהלך הדיון, סמוטריץ' בחר להתמקד בסוגיות המאקרו החשובות, כמו הריבית הגבוהה, עתיד התקציב והצורך ביצירת תחרות במערכת הבנקאית, אך במקום להתמקד בתחום הפיסקלי שבאחריותו, הוא בחר למתוח ביקורת חריפה על המדיניות המוניטרית ועל נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, ואמר כי "הנגיד היה צריך להוריד את הריבית מזמן. אם הוא לא יעשה כן, אני אוריד את המיסים". מיד לאחר מכן סייג כי "עצמאותו של הנגיד קריטית ואסור לפגוע בסמכויותיו, אך הנגיד אחראי על המדיניות המוניטרית ואני על הפיסקלית".

בנוגע לתקציב המדינה לשנת 2026, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, הטיל ספק ביכולת הממשלה להעבירו לנוכח המצב הפוליטי המורכב. סמוטריץ' מנגד התחייב: ״יהיה תקציב. מבינים את הצורך בשמירת אמון השחקנים כולם בכלכלה הישראלית. תקציב 2026 ממלחמה לצמיחה״.. עוד ציין כי בכוונתו להיאבק בהון השחור באמצעות "חניקה כלכלית של ארגוני הפשיעה".

על מערכת הבנקאות אמר סמוטריץ': "אני נחוש לגוון את מקורות ההון. גם לכם המגזר העסקי זו דרמה. אתם מכירים את הרפורמה שאנחנו עושים בפיקדונות. נגישות לכסף זול לשחקנים שיצרו תחרות על הבנקים, בעיני זו רפורמה שסוגרת את המעגל. אני מקווה שנצליח להרגיל גם את האזרחים להשתחרר מהדביקות לבנק ולחפש את האלטרנטיבות, אבל גם לכם לעסקים ולמשקי הבית תהיה נגישות הרבה יותר משמעותית. כמות האשראי תגדל, מחיר האשראי ירד, והתוצאה תביא לירידת מחירים".

בנק ישראל ציין כי ״הנגיד ובנק ישראל מקבלים החלטות אך ורק על בסיס אמות מידה מקצועיות. אינפלציה גבוהה פוגעת בראש ובראשונה בשכבות החלשות וריסונה הוא תנאי הכרחי לפעילות כלכלית תקינה. אחריות תקציבית, במיוחד בעת הזו, היא צורך השעה״.