אושרה תכנית הרכבת הקלה בת"א: עדיין לא ברור אם MTS תקבל את הזכיון

שר הפנים אלי ישי: "פיתוח מערכת נוסעים מטרופוליטנית הוא תנאי בסיסי לשיפור איכות החיים"
לירוי פרי |

תכנית המתאר להקמת רכבת קלה בתל אביב עברה היום את אישור הממשלה. ועדת השרים לענייני פנים ושירותים, בראשות סגן ראש הממשלה ושר הפנים, אלי ישי, אישרה היום את תכנית המתאר הארצית למערכת תחבורה עתירת נוסעים במטרופולין תל-אביב. בינתיים זכיינית הפרוייקט, חברת MTS, עלולה לאבד את הזכיון.

התכנית שאושרה היום על ידי הממשל כוללת 7 קווים ייעודיים העוברים לרוב במרכזי הערים, כאשר הקו האדום הינו הקו המרכזי. הקו עובר בפתח תקווה, בני ברק , רמת-גן, תל אביב-יפו בת-ים וראשון לציון. כמו כן נקבע קו המשך המקשר בין הערים בת-ים וחולון.

מטרות התכנית הן פריסת רשת קווי תחבורה במטרופולין תל אביב בהתאם למגמות הפיתוח הקיימות ומתוכננות, שיפור הקישוריות בין מערכות תחבורה , שיפור השירות בתחבורה ציבורית ויצירת התנאים להעדפה של תחבורה ציבורית על פני השימוש ברכב הפרטי. רשת הקווים תשולב גם במערכת התחבורה הציבורית של רכבת ישראל ובמערך תחבורה תומך של אוטובוסים.

התכנית עשויה להרחיב את טווח השירות של תושבי תל אביב. הרשת המוצעת של שבעת הקווים משתרעת מכפר סבא בצפון ועד רחובות בדרום, מתל אביב במערב ועד יהוד, לוד, רמלה ופתח תקווה במזרח.

לדברי שר הפנים, אלי ישי "פיתוח מערכת נוסעים מטרופוליטנית הוא תנאי בסיסי לשיפור איכות החיים העירונית. המערכת תביא לשיפור הנגישות , לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית, צמצום הצורך במקומות חניה ולחסכון באנרגיה והקטנת זיהום האווי."

בינתיים, הזכיינית של פרוייקט הרכבת הקלה, קבוצת MTS, מצויה בעיצומה של מחלוקת אל מול רשויות המדינה. לאחרונה פורסם כי חלה התקדמות ובשבוע שעבר החליטה הרשות הממונה שלא להצביע על ביטול הסכם הזיכיון של MTS ועל הלאמת הפרויקט, אלא לדחות את ההכרעה לשבוע הקרוב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה