דוד פתאל ממשיך להגדיל את האימפריה והפעם, מלון בוטיק בהשקעה של 130 מ' שקל
בתחילת החודש נודע כי רשת פתאל מביאה לתל אביב הטרנד שקיים בבירות אירופה וניו יורק מלון עסקים בתפיסה של מלון בוטיק. הבוקר (ב') במסיבת עיתונאים הציג דוד פתאל את המלון החדש של הרשת, מלון בוטיק - לאונרדו. המלון ממוקם ברמת החייל ונפתח היום לאחר שנתיים של תכנון ובניה. המלון הוקם בהשקעה כספית של כ-130 מליון שקל.
לאונרדו בוטיק ממוקם בלב אזור המסעדות והבילוי החדש של תל אביב, ולכן מאמינים שהמלון יעניק אופציה נוספת לחוויות בילוי באזור. בערב יפתח הבר, ופונה בעצם לעובדי ההיי טק והתקשורת הנמצאים בסביבת המלון לסיים בו את יום העבודה עם משקה קטן, לפני החזרה הביתה.
דוד פתאל, בעליה של רשת פתאל, מציין כי הקונספט נבחר בעקבות סיורים רבים במלונות עירוניים ועסקיים בחו"ל, "בשנים האחרונות נהפכו דווקא מרכזי העסקים של הערים הגדולות בעולם לאתרים שבהם פורחים מלונות בוטיק עסקיים המהווים שילוב ייחודי של בית מלון, חוויה אדריכלית ומרכזי בילוי הכוללים את המסעדות והברים הטרנדים בעיר".
לדברי פתאל, "התופעה התפתחה כתוצאה מכך שרבים מאנשי העסקים העדיפו להיות בקרבת מרכז העסקים של העיר אבל לא רצו לוותר על הייחודיות של חווית האירוח המפנק".
בדומה למלונות בוטיק עירוניים בחו"ל, גם בלאונרדו בוטיק הוחלט להפקיד את עיצוב ואדריכלות הפנים של המלון בידיהם של מי משה קסטיאל, מבכירי המעצבים בישראל המתמחה בעיצוב חללי מגורי יוקרה וליאורה עופר, אשת עסקים המתמחה גם בעיצוב פנים (מלון מרידיאן אילת), נבחרו לנצח על עבודת העיצוב. ארי שלתיאל ורחל אברהם אחראים על אדריכלות הבניין והיו חלק מצוות התכנון הכולל של המלון.
שלד המלון שימש בעבר כבניין משרדים ואחד הקשיים היה להפוך אותו למלון בן 167 חדרים, ולתת לו תחושה של בוטיק. לדברי קסטיאל, " הקו המנחה שלנו בעיצוב המלון היה אורבאניות. רצינו מלון שיטביע בנו זיכרון חוויתי מיוחד בו יתעוררו אנשי העסקים בבוקר וידעו לשם שינוי, בדיוק היכן הם. הרקע לבחירת העיצוב הכולל היה הכנסת חיי העיר אל תוך המלון. חוויה תרבותית אומנותית לצד הרגשה ביתית ואישית".
עוד מציין קסטיאל כי "החשיבה בעיצוב מלון עסקים היא שונה ממלון משפחתי, העיצוב צריך לשדר תחושה פונקציונאלית אבל גם לתת למי שבא ליום עד יומיים בלבד תחושה חיובית ומפנקת, שכן למי שמרבה בהן - נסיעות עסקים יכולות להיות גם כך דבר מייגע".
ליאורה עופר ציינה כי העיצוב היה היה בהתאם "לאופי המאד ספציפי של קהל היעד שאמור להגיע למלון, ויודעים שהוא רגיל להקיף את עצמו בחוויה עיצובית ולכן הסגנון שהדריך אותנו היה כזה שהאורחים שיעזבו את המלון יאמרו: " בדיוק כך הייתי רוצה להרגיש בביתי שלי". בנוסף לעיצוב המוקפד, חלק מעיצוב האווירה, אפילו פותח ריח מיוחד עבור לאונרדו בוטיק - ניחוח Vetiver .
המלון כולל 167 חדר, 17 מהם סוויטות, וכל השאר בגודל של מלון 5 כוכבים, בעיצוב החדרים ניתנה מחשבה על כיצד להפוך את הבילוי של נסיעת עסקים לחוויה פחות "פונקציונאלית" ויותר מפנקת - למרות שהאורחים הללו לא נוטים לבלות זמן רב בחדר, ניתן דגש רב על מתן תחושה של פתיחות ואווריריות. בכל חדר יש פינת עבודה - כסא מנהלים, מסכי LCD, אינטרנט אלחוטי WI-FI, ספרייה דיגיטאלית של סרטים ומשחקי מחשב, מיני בר אלקטרוני וכספת המותאמת ללפטופ.
המותג לאונרדו הוקם לפני כשנתיים על ידי דוד פתאל, הרשת כוללת כיום 32 מלונות בגרמניה, בלגיה ושוויץ. המותג כולל מלונות עירוניים ועסקיים וכן מלונות בשדות תעופה.
בשנת 2009, לאור הרחבת פעילותה של רשת פתאל לתחום המלונות העסקיים והעירוניים, הוחלט להחדיר את המותג גם לישראל, מתוך רצון ליצור זהות מותגית אחידה עם מותג עסקי מוביל. לכן, היה זה טבעי עבור הרשת- לבחור במותג הבית- לאונרדו.
כיום קיימים 3 מלונות תחת המותג, לאונרדו חיפה (מרידיאן לשעבר), לאונרדו נגב (גולדן טוליפ לשעבר) ולאונרדו בוטיק ברמת החיל. בתום השיפוץ ימותג מלון בזל ללאונרדו בתל אביב . עד היום הושקעו 350 מליון יורו ברכישת הנכסים באירופה. מועסקים בה 1800 עובדים.
נזכיר כי בתחילת החודש, רשת פתאל בישראל רכשה הרשת את חברת 'אזורים תיירות' במסגרתה יועברו 12 מלונות שרתון אקור ומוריה לניהולה ובעלותה של רשת פתאל. בכך יהיו לרשת 30 מלונות בפרישה ארצית.
לרשת 18 מלונות בישראל, שבעה מהם באילת. הרשת מעסיקה בישראל 3500 עובדים, עם מחזור מכירות של 850 מליון שקל בשנת 2008.