בפלוריסטם כבר מתחילים לחלום: המניה זינקה ב-108% בעקבות ההצלחה בניסוי הפרה-קליני

החברה הישראלית הצליחה בשלב ניסויי פרה-קליני שני לבחינת השפעת המוצר התרופתי שפיתחה על שבץ איסכמי - שוק מוערך ב-4 מיליארד דולר
אריאל אטיאס |

מניותיה של פלוריסטם (סימול: PSTI) הישראלית זינקו ביום שני ב-108% במסחר בנאסד"ק אחרי שהחברה הפועלת בתחום תאי הגזע הודיעה היום על הצלחה בשלב ניסויי פרה-קליני שני לבחינת השפעת המוצר התרופתי שפיתחה על שבץ איסכמי - ששייך לפגיעה בזרימת הדם בגוף. החברה מצאה כי המוצר הראה יעילות סטטיסטית משמעותית בשיפור מצב המטופלים.

פלוריסטם עוסקת באחד התחומים החמים ביותר בעולם הביוטכנולוגיה - תחום תאי הגזע, שמפותח במיוחד בישראל. החברה מפתחת טכנולוגיה יחודית לריבוי כמות תאי גזע, המאפשרים טיפול במחלות דם חמורות. המוצר הראשון של החברה מטפל במחסור קריטי ברמה עולמית של דם המתאים להשתלת מח עצם.

בסוף שנת 2003 תחילת 2004, התמזגה פלוריסטם עם שלד בורסאי אמריקני בשם איי.אל סופטוואר. מנכ"ל החברה, זמי אברמן, העריך בעת המיזוג שניהול נכון יביא את החברה לשווי שוק של למעלה מ-100 מיליון דולר בתוך שנתיים-שלוש. נציין, שאברהם היה המנכ"ל החמישי שמונה לחברה תוך ארבע שנים, הצליח להביא את החברה לשווי נוכחי של כ-33 מיליון דולר מ-4.7 לפני שנתיים.

אברמן אמר היום שהתוצאות בניסוי מראות כי טכנולוגיית התאים של החברה "עשויה לטפל בהצלחה במיליוני חולים בשבץ איסכמי ולהיכנס לשוק של מיליארדי דולרים".

החברה מעריכה כי קיימים מעל 2 מיליון חולים בשבץ איסכמי ברחבי העולם, וכי שווי השוק נאמד ב-4 מיליארד דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד