סקופוס השתפרה ב-2007: הגדילה את ההכנסות וצימקה את ההפסדים

הכנסות הרבעון הרביעי הסתכמו ב-16.5 מיליון דולר. הפסד החברה לרבעון עמד על 300 אלף דולר עם הפסד שנתי של 2.8 מיליון דולר
ישראל הס |

חברת סקופוס, המפתחת פתרונות לרשתות וידאו דיגיטליות, הודיעה היום על תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2007 ולשנה כולה. הכנסות החברה ברבעון הרביעי הסתכמו ב-16.5 מיליון דולר, גידול של 9% לעומת הכנסות הרבעון הקודם שהגיעו ל-15.2 מיליון דולר, ועליה של 37% לעומת הכנסות של 12.1 מיליון דולר שנרשמו ברבעון הרביעי של 2006.

הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2007 היה 7.7 מיליון דולר לעומת 7.3 מיליון דולר ברבעון הקודם, ו-6 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2006. אחוז הרווח הגולמי מתוך כלל ההכנסות היה 47%.

ההפסד הנקי על בסיס GAAP ברבעון הרביעי של 2007 הסתכם ב-300 אלף דולר, שהם של 2 סנט למניה, לעומת הפסד של 100 אלף דולר, או סנט אחד למניה ברבעון הקודם והפסד של 800 אלף דולר או 6 סנט למניה ברבעון הרביעי של 2006. ההפסד על בסיס GAAP עבור שנת 2007 היה 2.8 מיליון דולר, או 20 סנט למניה, לעומת הפסד של 3.8 מיליון דולר בשנת 2006.

במהלך הרבעון ייצרה החברה תזרים מזומנים תפעולי חיובי של 1.9 מיליון דולר וסיימה את הרבעון הרביעי עם מזומנים ושווי ערך מזומנים בסך של 35.5 מיליון דולר, כולל השקעות לטווח קצר. זאת לעומת 33.8 מיליון דולר נכון ל-30 בספטמבר 2007.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קניות
צילום: freepik

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות

רן קידר |

מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?

הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.

למה נועד הפטור?

להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.

מה החשש של הקמעונאים?

תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.

טענת המתנגדים העיקרית?

אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.

הצרכנים באמת יחסכו?

כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.

מי ירוויח הכי הרבה?

עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.

איך דואר ישראל יתמודד?

כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.

מה עם נקודות איסוף?

יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.

השפעה על חברות ישראליות?

פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.

כמה המדינה תפסיד?

כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.

יש קשר פוליטי?

רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.

עמדת אתרי הסחר הישראליים?

חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.

יש חלופות טובות יותר?

פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.

מתי זה נכנס לתוקף?

צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.

מה אומר הדרג המקצועי?

התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.

ילכו לבג"ץ?

איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.