רווחי פרוטרום נפלו בכ-30% לעומת הרבעון המקביל אשקד
פרוטרום דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות ברבעון השני של שנת 2007. החברה רשמה גידול של כ-27% בשורת ההכנסות לכ-91.7 מיליון דולר, לעומת 72.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
עלות המכר גדלה ב-28% (שיעור הגבוה משיעור גידול המכירות) והסתכמה בכ-59 מיליון דולר לעומת עלות מכר של 46 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי נפל ברבעון האחרון בכ-12% והסתכם בכ-8.5 מיליון דולר. הרווחיות הגולמית ברבעון השני הגיעה ל 35.8% ברבעון לעומת 36.3% ברבעון המקביל. מהחברה נמסר, כי הרווח והרווחיות הגולמיים ברבעון השני הושפעו מהמשך המגמה העולמית של עליית מחירי חומרי הגלם המשמשים אותה לייצור מוצריה. נציין כי ברעון האחרון רשמה החברה הוצאה חד פעמית של כ-1.1 מיליון דולר לצורך ביצוע הליך רה-ארגון בחברות הנרכשות באנגליה.
בעוד שברבעון השני של שנת 2006 נלאצה החברה לשאת בהוצאות מימיון של כחצי מיליון דולר, הרי שברבעון האחרון נהנתה החברה מהכנסות מימון של כ-75 אלף דולר.
הרווח הנקי הצטמק בכ-30% לכ-5.9 מיליון דולר לעומת 8.5 מילון דולר ברבעון המקביל 2006.
לדברי אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום: "ברבעון השני השיגה פרוטרום צמיחה פנימית מואצת בפעילויות הליבה שלה בהתאם לאסטרטגיה העסקית אותה היא מיישמת בשנים האחרונות. צמיחה זו מקורה, בין היתר, בניצול הסינרגיה הרבה מהרכישות שנעשו על ידי פרוטרום בשנים האחרונות והיא תגבר עם מימושה של הסינרגיה הגלומה ברכישות האחרונות שבוצעו השנה."
יהודאי הוסיף ואמר: "אנו פועלים בנחישות רבה על מנת להשלים בחודשים הקרובים את איחוד פעילויות Belmay ו-Jupiter עם פעילותה הקיימת של פרוטרום אנגליה לאתר Belmay על מנת להשיג יעילות מרבית וחיסכון תפעולי, אשר מוערך בלמעלה מ- 3 מליון דולר בשנה. כמו-כן, עם השלמת רכישת ריחן ואדומים נפעל לאחד את פעילותן עם פעילותנו הקיימת באתרים בחיפה ובעכו."

בוקר טוב למבקר המדינה שחשף ש"מלחמה עולה כסף": הדוח הלא רלוונטי של מתניהו אנגלמן
דוח המבקר חושף כשלים בהיערכות הכלכלית למלחמה, התנהלות בעייתית של הקבינט החברתי-כלכלי והיעדר מענה מערכתי ליישובי הצפון ומאשים בנזקים כלכליים חמורים, אבל זה לא דוח עמוק, מלא ואובייקטיבי; והכי חשוב: המצב האמיתי הוא לא "התרסקות כלכלית", הכלכלה הישראלית ניצחה - התועלת מהמלחמה ומהחזרת החטופים החיים עולה על כל פיפס בגירעון
מעמד של מבקר הוא מעמד על. אתה נמצא למעלה, שולט, מסתכל למטה ומחליט מה לבקר, איך לבקר, כמה לבקר. אין כנראה גוף ציבורי אחד שתיפקד באופן מושלם מה-7 באוקטובר הארור. גם משרד האוצר וכל ההתנהלות הכלכלית שלו היתה מחדל, אם כי הדרג המקצועי התעשת שם יחסית מהר. הראש - לא. מה לעשות? שר האוצר במלחמה, ויש לו אג'נדה ברורה. הכלכלה מבחינתו בעדיפות שנייה, שלישית. ברור שזה מחדל, זה היה כך מהיום הראשון, כנראה שכל אזרח כאן ראה ורואה את זה. אגב, באופן יחסי, חייבים להגיד וגם לשבח - הכלכלה מצוינת. המבקר מבקר, אבל צריך להגיד מילה טובה לעם, לעסקים, לממשלה, לאוצר. רוב המדינות אחרי שנתיים של מלחמה היו מגדילות את הגירעון במספרים מטורפים ואפילו קורסות אצלנו העלות יחסית נמוכה.
המבקר טועה שהוא כותב על נזק-עלות ענקית לדורות הבאים ומבליט את זה בדוח שלו. זו תמונה חלקית, ולא אובייקטיבית. הוא כנראה צריך לחזור ולהתרענן בקורסים בכלכלה. אף אחד לא חושב שמלחמה לא עולה כסף, אבל מול העלות הזו יש גם תועלת. שיבדוק המבקר מה באמת העלות לעומת התועלת בהישגים במלחמות בכמה חזיתות ויבין שהעלות ששילמנו באופן יחסי היא נמוכה - כמה שווה להוריד את האיום האיראני? יש לזה בכלל מחיר?
כמה שווה להחזיר את החטופים החיים ורוב החללים? יש לזה מחיר?
בכלכלה יש מונחים מאוד ברורים - מדברים שם על תועל ועלות וזה לא חייב להיות בכסף, זה במשאבים, במקורות ועוד. התועלת שבהחזרת כוח ההרתעה שווה הרבה. המבקר צריך לתת לנו גם את ההתייחסות לזה. אחרת, מה עשה בעצם - אמר לנו שמלחמה עולה כסף?
ובכן, בוקר טוב, אדוני המבקר, מתניהו אנגלמן. אומרים עלייך ועל תפקידך שבסוף אלו אנשים והאנשים מוטים. אנחנו לא חשבנו שאתה מוטה, אבל הדוח שלך הוא לא רציני. אתה צודק לחלוטין לגבי סמוטריץ', לגבי הקבינט הכלכלי שלא תיפקד, לגבי ההפקרה של התושבים בצפון. אבל דוח צריך להאיר גם על המקומות שהיו תקינים ולתת תמונה מלאה. הדוח הזה יצא לא מאוזן, לא אובייקטיבי ולא רלבנטי.
- נגמרה הביקורת: אנגלמן מבקש חצי מיליון לדרך - השכר לא הספיק?
- מבקר המדינה באיום לרמטכ"ל: "אם לא תהיה ברירה - אפעיל סמכויות חקירה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתמונה הגדולה, הכלכלה היא המקום שתיפקד הכי טוב בשנתיים האחרונות.
ונביא כאן את ריכוז עיקרי הממצאים של הדוח שמשתרע על פני מאות עמודים וחושף תמונה מדאיגה ומורכבת של כשלים מערכתיים בהיערכות הכלכלית לשעת חירום, התנהלות בעייתית ואף מחדלים בתפקוד הקבינט החברתי-כלכלי, והיעדר מענה מערכתי ראוי לתושבי הצפון שספגו את נזקי המלחמה הממושכת.
