מטריקס תיישם ותשווק את הפתרונות של ג'וניפר נטוורקס
חברת ההפצה REL מינתה את חטיבת האינטגרציה והתשתיות של מטריקס כמשווקת ומיישמת פתרונות חברת ג'וניפר נטוורקס בישראל. במסגרת ההסכם תהיה אחראית החטיבה ליישום פתרונות אבטחת המידע והתקשורת של ג'וניפר בפרוייקטי אינטגרציה מורכבים. מינוי מטריקס מבוצע במסגרת שורת מהלכים שיווקיים שמובילה REL, הכוללת שיתוף פעולה מסיבי ואיכותי עם שותפים עסקיים.
ג'וניפר נטוורקס היא המובילה העולמית באספקת פתרונות תקשורת ואבטחת מידע כוללים על גבי רשתות IP. קו המוצרים של ג'וניפר כולל פתרונות ניתוב לרשתות תקשורת, פתרונות אבטחת מידע משולבים הכוללים Firewall, IPS, SSL-VPN, פתרונות אופטימיזצית WAN , ו- Web Acceleration.
לדברי דודי אילן, מנכ"ל ג'וניפר נטוורקס ישראל, לג'וניפר ומטריקס שיתוף פעולה אסטרטגי עם מספר נקודות השקה. בין השאר משמשת חטיבת ההדרכה של מטריקס כמרכז הדרכה מוסמך של ג'וניפר. "אנו שמחים לצרף את חטיבת האינטגרציה והתשתיות של מטריקס כמשווק המכיר ביתרונות של פתרונות ג'וניפר נטוורקס. למטריקס בסיס לקוחות נרחב, צוות מקצועי ומיומן ו- Best Practices היכולים לסייע בקידום הטכנולוגיות של ג'וניפר, המיושמות בקרב הגופים הגדולים והמובילים בעולם".
רועי ברנע, מנהל תחום אבטחת מידע במטריקס: "ג'וניפר הינה ספק מוביל של פתרונות אבטחת מידע, תקשורת והאצת יישומם ברשתות IP. חטיבת האינטגרציה והתשתיות של מטריקס מספקת מגוון רחב של פתרונות אבטחת מידע ללקוחותיה .
החטיבה מספקת את הפתרונות המתקדמים והאיכותיים ביותר כיום תוך דגש על איכות אמינות וקדמה טכנולוגית, מכאן טבעי החיבור עם חברת ג'וניפר ו- REL, אשר פתרונותיהם כיום הינם מהמובילים בעולם".

הרפורמה בביטוח הבריאות מציגה: עלייה בפרמיות וחוסר בהירות לציבור
דוח הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחסכון חושף כי הציבור משלם יותר ובמהלך 2024 דמי הביטוח ברוטו עלו מהשנה הקודמת בכ-9% ל-17.9 מיליארד שקל וכי ההוצאות עולות בעקביות בעשור האחרון, כשב-2014 הסכום היה פחות מחצי, ועמד על כ-8.2 מיליארד שקלים בלבד; עמלות סוכני הביטוח עלו ב-8%
אחת הרפורמות המרכזיות שנכנסו במהלך 2024, במסגרת חוק התוכנית הכלכלית 2023-2024 נגעה לשינוי מבני בביטוחי הבריאות. הכוונה המקורית הייתה להפחית את עלויות הביטוח לציבור לצמצם כפילויות כיסוי בין הביטוחים הפרטיים לתוכניות השב"ן של קופות החולים. בפועל, התוצאה
הייתה הפוכה: במקום ירידה ניכרת בהוצאות משקי הבית, חלק מהציבור נתקל בעלייה בעלויות ובחוסר בהירות לגבי היקף הכיסוי. לצד זאת, ההכנסות בענף המשיכו לגדול ופרמיות הבריאות מהוות כיום 1% מהתמ"ג והפך לגורם מרכזי במערכת הכלכלית והחברתית בישראל.
מבחינת הנתונים עצמם, ב-2024 הסתכמו דמי הביטוח הברוטו ב-17.9 מיליארד שקל, עלייה של כ-9% לעומת השנה הקודמת. עיקר הפעילות מתרכז בביטוחי פרט (57%) לעומת ביטוחים קבוצתיים (43%). בתוך כך, תחום הוצאות רפואיות הגיע להיקף של 6.5 מיליארד שקל, עלייה של 131% לעומת 2014, והביטוח הסיעודי נותר תחום מרכזי עם היקף של 6.6 מיליארד שקל, רובו (69%) בפוליסות קבוצתיות.
הציבור משלם יותר
אז שוב, למרות שציפיית הרגולוטור היא למהלך שייצר שקיפות והוגנות עבור המבוטחים מחד, וירידה בהוצאות משקי הבית מאידך, הנתונים מראים בבירור, שלפחות ברמת ההקלה על משקי הבית, ההיפך הוא שקרה והציבור משלם יותר.
מבוטחים רבים דיווחו על עלייה בפרמיות, על בלבול בנוגע להיקף הכיסוי ועל פערים בין מה שחשבו שמכוסה לבין המציאות. חלק מהפוליסות הוזלו במישור אחד אך התייקרו באחר, וכך נוצר מצב שבו במקום חסכון נטו, ההוצאה הכוללת של משקי הבית לא ירדה ואף עלתה. במשך שנים רבים שילמנו על פוליסות "שקל ראשון", שבפועל העניקו שירותים שכבר היו כלולים בתוכניות השב"ן של קופות החולים. הכוונה הייתה להעביר את הציבור לפוליסות מסוג "משלים שב"ן", שייכנסו לפעולה רק כאשר שירות אינו מכוסה על ידי הקופה. כפי שנכתב בהודעת משרד האוצר בעת החלת השינוי: "המהלך נועד ליצור שקיפות, להוזיל את העלויות ולמנוע מצב שבו הצרכן משלם פעמיים על אותו שירות רפואי".
- יונייטד הלת' חותכת תחזית - המניה מתרסקת ב-19%
- רצח מנכ"ל UnitedHealthcare מציב את תעשיית הביטוח תחת ביקורת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועם זאת, נתוני הפיקוח על הביטוח מראים כי אף על פי שהענף רשם גידול חד בהכנסות, החברות הציגו הפסד חיתומי של כ-132 מיליון שקל ב-2024, שאמנם נבלם מעט יחסית לשנים קודמות, אך עדיין היה שלילי. הרווחיות של חברות הביטוח נבעה מתשואות ההשקעה בשוק ההון והסתכמה בכ-1.26 מיליארד שקל. זאת אומרת, הכסף שהשארתם בידי חברות הביטוח עשה רווחים בשוק ההון, אבל לא ניתן לומר שהיעילות השתפרה או ירד המחיר לצרכן. הציבור שילם יותר, החברות לא הצליחו לייצר רווחיות מפעילות הליבה, והיעדים המקוריים של הרפורמה לא התממשו.