מעצמה גרעינית: חממה גייסה בבורסה 91.5 מיליון שקל

בסיום השלב הציבורי נרשמו ביקושי יתר פי 3.5. הרווח הנקי שלה ב-2006 הסתכם ב-13.5 מיליון שקל ומחזור מכירות בכ-300 מיליון שקל
עפרה ברון |

חברת חממה מאיר סחר השלימה את ההנפקה שלה וגייסה 91.5 מיליון שקל. החממה עוסקת בייבוא רכישה ומכירה של מזון יבש ונחשבת לאחת היבואניות הגדולות בארץ בתחומה. במסגרת המכרז המוסדי התחייבו המשקיעים להזמין 80% מהיחידות המוצעות במחיר מינימאלי בהקצאה חלקית של 34%. בסיום השלב הציבורי נרשמו ביקושי יתר פי 3.5.

בסיכום ההנפקה, חממה מאיר סחר הנפיקה 4.3 מיליון מניות יחד עם 25 מיליון יחידות אג"ח להמרה (סדרה א') בנות 1 שקל ע.נ נושאות ריבית של 5.5% במחיר של 98% מערכן ו-38 מיליון יחידות אג"ח סטרייט (סדרה ב') בנות 1 שקל ע.נ במחיר של 95% מערכן הנקוב והנושאות ריבית 5.5% באופן הבא:

החבילה שהנפיקה החממה כללה אגרות החוב דורגו על ידי מדרוג ברמת Baa2 (מקביל לדירוג BBB).

על פי תוצאות המכרז, התקבלו בסך הכל 511 הזמנות לרכישת 155,241 יחידות, מהן 42 הזמנות ל-80 אלף יחידות שהתקבלו ממשקיעים מוסדיים. בשלב הציבורי נוצר חיתום יתר של פי 3.76 ביחס להזמנות הציבור. המחיר שנקבע במכרז הוא 915 ש"ח ליחידה, כשמחיר המינימום היה 911.3.

ההקצאה למוסדיים: 39,813 יחידות מתוך התחייבות מוקדמת של 80 אלף יחידות, מתוכם 23,395 יחידות שנקבעו במחיר הגבוה ממחיר המכרז נענו במלואן ו-16,418 יחידות מתוך 29,935 שנקבו במחיר המכרז נענו גם הם. (מדובר בהקצאה של 54.845%). מעבר לכך, 40 הזמנות מוסדיים ל-40,187 יחידות שנקבו במחיר הנמוך ממחיר המכרז לא נענו.

ההקצאה לציבור: הזמנות ל-60,187 יחידות אשר צויין מהן מחיר הגבוה מזה שנקבע במכרז נענו במלואן. הזמנות ל-15,54 יחידות שנקבו במחיר המכרז או הנמוך ממנו- לא נענו.

הנהלת חממה מאיר סחר החליטה על חלוקת דיבידנד בסך של 10 מיליון שקלים מיד לאחר ההנפקה. כמו כן נקבעה מדיניות חלוקת דיבידנדים של לפחות 30% מהרווח השנתי.

אלי חממה, מנכ"ל החברה, ברך על הצלחת ההנפקה וציין כי ההנפקה נועדה להרחבת הפעילות בישראל, הרחבת הייצוא ויצירת שיתופי פעולה מול מגדלים בחו"ל. בהנהלה מודים למשקיעים המוסדיים, והציבוריים על אמונם בחברה ובעוצמתה וכמו כן לקונסורציום החיתום שהובל ע"י אפסילון חיתום.

חממה מאיר סחר בבעלות מאיר ואלי חממה, היא השחקנית הבולטת בישראל בייבוא, רכישה ומכירה של מזון יבש ונחשבת לאחת היבואניות הגדולות בארץ בתחומה. פעילות החברה כוללת יבוא כ-50 משפחות מוצרים כגון: קטניות, תבואות, דגנים, פירות יבשים ואגוזים למיניהם, כשמחצית ממכירות החברה נובעות ממכירת שומשום ואורז. החברה מייבאת סחורה מעשרות מדינות אסיה, אמריקה אפריקה ואירופה. מרבית המכירות מתבצעות ללקוחות בשוק המקומי ואילו כ-5% מהמכירות בשנת 2006 הופנו ליצוא.

החברה מוכרת ליותר מ-300 לקוחות בתחום המזון ומהווה חלק נרחב ממערך משק לשעת חרום בתחומי האורז והקפה. החברה סיימה את הרבעון ראשון של השנה עם רווח נקי של 3.2 מיליון שקלים, לעומת כ-2.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי שלה ב-2006 הסתכם ב-13.5 מיליון שקל ומחזור מכירות של החברה הסתכם בכ-300 מיליון שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה