זוקו שילובים תספק ציוד תעשייתי אמריקאי - לבריטים
חברת זוקו שילובים, הנמצאת בשליטתו של סר ברנרד שרייר, מרחיבה את פעילותה בבריטניה. זוקו, נציגת קאטרפילר ואינטרנשיונל בישראל, חתמה על הסכם לרכישת חברת B-Trac (בי-טראק) הבריטית תמורת כ-12.3 מיליון שקל (כ-1.5 מיליון ליש"ט). בי-טראק הינה חברה פרטית, המייצגת באופן בלעדי את ענקית הציוד התעשייתי האמריקאית, חברת ורמיר (Vermeer) בבריטניה ובאירלנד. רכישת בי-טראק התבצעה באמצעות חברת הבת IP Equipment, המוחזקת על ידי זוקו בשיעור של 90%.
בי-טראק סיימה את שנת 2006 עם מחזור הכנסות של כ-46 מיליון שקל (כ-5.5 מיליון ליש"ט). בשנת 2006 הסתכם מחזור ההכנסות של חברת הבת IP Equipment, הפועלת בבריטניה, בכ-45 מיליון שקל, כך שבעקבות רכישת בי-טראק, תכפיל זוקו את היקף עסקיה במדינה.
בזוקו מציינים כי רכישת בי-טראק הינה המשך תהליך הרחבת קו מוצריה של החברה, הכולל מוצרים משלימים, עם דגש על מכירה והשכרה של ציוד תעשייתי וחקלאי בתחום קידוח תעלות, קידוח אופקי, גריסה והשחזה תעשייתיות. בהתאם לאסטרטגיית החברה להרחבת הפעילות בבריטניה, מעריכים בזוקו, כי רכישת בי-טראק תאפשר את הגדלת הפלטפורמה השיווקית של החברה בבריטניה ואת המשך ההתמקצעות וההצטיידות לטווח ארוך, הכוללת היערכות למשחקים האולימפיים בבריטניה, שיתקיימו בשנת 2012 ובניית אופקים שיווקיים פוטנציאליים באמצעות מכירת מוצרים מהמותג ורמיר.
חברת ורמיר הינה מהחברות הוותיקות והמובילות בתחום של ייצור ציוד תעשייתי כבד. החברה הוקמה לפני כ-60 שנה במדינת איוואה שבארה"ב וכיום היא חברה בינלאומית, הפועלת ב-150 מיקומים ברחבי העולם. מוצרי החברה הינם לתחומי התעשייה, הבנייה, החקלאות ואיכות הסביבה.
לזוקו יש כיום פעילות בינלאומית בבריטניה, ארה"ב ובגרמניה. פעילות זו כוללת מכירה והשכרה של ציוד תעשייתי וחלפים למגזרי התשתיות והתחבורה, בעיקר פטישים הידרואליים ומשאבות בטון, חלפים שונים לכלי תחבורה (מסננים, שמנים ועוד), וכן הספקת שירותים ללקוחות בתחומים אלה. הפעילות הבינלאומית של זוקו תורמת הכנסות שנתיות בהיקף נוכחי של כ-86 מיליון שקל, ומהווה כ-15% מסך פעילות קבוצת זוקו.
לאחרונה דיווחה זוקו על הרחבת פעילות זו גם באפריקה, כאשר קיבלה את של יצרנית הרכב הכבד International בניגריה. כפי שדווח, חתמה זוקו על הסכם למינוי חברת GZ כנציגתה בניגריה, כאשר היא תפעל למכירת רכבי International והענקת שירות ללקוחות החברה במדינה זו .
מנכ"ל זוקו, יוסי סמירה, אמר היום: "רכישת בי-טראק בוצעה בהמשך לאסטרטגיית החברה להרחבת הפעילות של זוקו בשווקים הבינלאומיים, וזאת בהמשך להתחלת הפעילות בניגריה עליה דיווחנו לאחרונה. רכישת בי-טראק תכפיל את היקף העסקים שלנו בבריטניה ותגדיל את סל המותגים הבינלאומיים המובילים שזוקו מייצגת ומשווקת בישראל ובעולם".
יצויין עוד, כי במקביל לפעילותה של זוקו בבריטניה, הרי שגם פעילות בעלת השליטה בחברה, חברת סי.פי הולדינגס שבשליטת סר ברנרד שרייר, פועלת ממשרדיה שבלונדון, ובאמצעותה בונה זוקו את השליטה והבקרה על עסקיה בבריטניה לקראת האולימפיאדה ב-2012 והשגשוג הכלכלי הצפוי במדינה לקראתה.
חברת זוקו שילובים עוסקת ב-4 תחומי פעילות מרכזיים. התחום העיקרי הוא יבוא ושיווק ציוד מכני הנדסי למגזר התשתיות. בתחום זה, בין היתר, מייצגת החברה בישראל את ענקית הציוד הכבד, קטרפילר האמריקנית.
התחומים האחרים הם: חלפים ושירות לציוד מכני הנדסי, ציוד וחלפים למגזר התעשייה (גנרטורים, צנרת, מערכות הידראוליות וכו') וציוד וחלפים לענף התחבורה (שירות לרכבים כבדים, ייצוג סוכנויות בינלאומיות בישראל, מסננים, חלפי מנוע וכו'). לאחרונה העמיקה החברה את פעילותה בתחום הגנרטורים, לרבות גנרטורים מבוססי גז, וזאת בעקבות המעבר של חלק מהמשק הישראלי לפעילות מבוססת גז טבעי.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.