זוקו שילובים תספק ציוד תעשייתי אמריקאי - לבריטים
חברת זוקו שילובים, הנמצאת בשליטתו של סר ברנרד שרייר, מרחיבה את פעילותה בבריטניה. זוקו, נציגת קאטרפילר ואינטרנשיונל בישראל, חתמה על הסכם לרכישת חברת B-Trac (בי-טראק) הבריטית תמורת כ-12.3 מיליון שקל (כ-1.5 מיליון ליש"ט). בי-טראק הינה חברה פרטית, המייצגת באופן בלעדי את ענקית הציוד התעשייתי האמריקאית, חברת ורמיר (Vermeer) בבריטניה ובאירלנד. רכישת בי-טראק התבצעה באמצעות חברת הבת IP Equipment, המוחזקת על ידי זוקו בשיעור של 90%.
בי-טראק סיימה את שנת 2006 עם מחזור הכנסות של כ-46 מיליון שקל (כ-5.5 מיליון ליש"ט). בשנת 2006 הסתכם מחזור ההכנסות של חברת הבת IP Equipment, הפועלת בבריטניה, בכ-45 מיליון שקל, כך שבעקבות רכישת בי-טראק, תכפיל זוקו את היקף עסקיה במדינה.
בזוקו מציינים כי רכישת בי-טראק הינה המשך תהליך הרחבת קו מוצריה של החברה, הכולל מוצרים משלימים, עם דגש על מכירה והשכרה של ציוד תעשייתי וחקלאי בתחום קידוח תעלות, קידוח אופקי, גריסה והשחזה תעשייתיות. בהתאם לאסטרטגיית החברה להרחבת הפעילות בבריטניה, מעריכים בזוקו, כי רכישת בי-טראק תאפשר את הגדלת הפלטפורמה השיווקית של החברה בבריטניה ואת המשך ההתמקצעות וההצטיידות לטווח ארוך, הכוללת היערכות למשחקים האולימפיים בבריטניה, שיתקיימו בשנת 2012 ובניית אופקים שיווקיים פוטנציאליים באמצעות מכירת מוצרים מהמותג ורמיר.
חברת ורמיר הינה מהחברות הוותיקות והמובילות בתחום של ייצור ציוד תעשייתי כבד. החברה הוקמה לפני כ-60 שנה במדינת איוואה שבארה"ב וכיום היא חברה בינלאומית, הפועלת ב-150 מיקומים ברחבי העולם. מוצרי החברה הינם לתחומי התעשייה, הבנייה, החקלאות ואיכות הסביבה.
לזוקו יש כיום פעילות בינלאומית בבריטניה, ארה"ב ובגרמניה. פעילות זו כוללת מכירה והשכרה של ציוד תעשייתי וחלפים למגזרי התשתיות והתחבורה, בעיקר פטישים הידרואליים ומשאבות בטון, חלפים שונים לכלי תחבורה (מסננים, שמנים ועוד), וכן הספקת שירותים ללקוחות בתחומים אלה. הפעילות הבינלאומית של זוקו תורמת הכנסות שנתיות בהיקף נוכחי של כ-86 מיליון שקל, ומהווה כ-15% מסך פעילות קבוצת זוקו.
לאחרונה דיווחה זוקו על הרחבת פעילות זו גם באפריקה, כאשר קיבלה את של יצרנית הרכב הכבד International בניגריה. כפי שדווח, חתמה זוקו על הסכם למינוי חברת GZ כנציגתה בניגריה, כאשר היא תפעל למכירת רכבי International והענקת שירות ללקוחות החברה במדינה זו .
מנכ"ל זוקו, יוסי סמירה, אמר היום: "רכישת בי-טראק בוצעה בהמשך לאסטרטגיית החברה להרחבת הפעילות של זוקו בשווקים הבינלאומיים, וזאת בהמשך להתחלת הפעילות בניגריה עליה דיווחנו לאחרונה. רכישת בי-טראק תכפיל את היקף העסקים שלנו בבריטניה ותגדיל את סל המותגים הבינלאומיים המובילים שזוקו מייצגת ומשווקת בישראל ובעולם".
יצויין עוד, כי במקביל לפעילותה של זוקו בבריטניה, הרי שגם פעילות בעלת השליטה בחברה, חברת סי.פי הולדינגס שבשליטת סר ברנרד שרייר, פועלת ממשרדיה שבלונדון, ובאמצעותה בונה זוקו את השליטה והבקרה על עסקיה בבריטניה לקראת האולימפיאדה ב-2012 והשגשוג הכלכלי הצפוי במדינה לקראתה.
חברת זוקו שילובים עוסקת ב-4 תחומי פעילות מרכזיים. התחום העיקרי הוא יבוא ושיווק ציוד מכני הנדסי למגזר התשתיות. בתחום זה, בין היתר, מייצגת החברה בישראל את ענקית הציוד הכבד, קטרפילר האמריקנית.
התחומים האחרים הם: חלפים ושירות לציוד מכני הנדסי, ציוד וחלפים למגזר התעשייה (גנרטורים, צנרת, מערכות הידראוליות וכו') וציוד וחלפים לענף התחבורה (שירות לרכבים כבדים, ייצוג סוכנויות בינלאומיות בישראל, מסננים, חלפי מנוע וכו'). לאחרונה העמיקה החברה את פעילותה בתחום הגנרטורים, לרבות גנרטורים מבוססי גז, וזאת בעקבות המעבר של חלק מהמשק הישראלי לפעילות מבוססת גז טבעי.

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים
עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם)
למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.
ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.
בשנת 2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.
קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם
- המדריך המלא למציאת מורה פרטי (שבאמת יעזור לילד שלכם)
- פער של 30% בשכר, 60% עזבו את העבודה: דוח השכר במערכת החינוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון. במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
