כך נרדם משרד התחבורה באכיפת הנת"צים ותוקע את כולנו בפקק - האם זה במכוון?
מצב התחבורה הציבורית בישראל בכי רע. זה לא דבר חדש. מערך האוטובוסים והרכבות זקוק נואשות להזרמת כספים של עשרות מיליארדי שקלים על מנת להוביל תהליכי תכנון וייעול לצד סגירת פערים שנוצרו עשרות בשנים. כל אלו דברים תחת תחומם אחריותה של השרה מירי רגב לדאוג לתקציבים גדולים מול משרד האוצר, אולי אף בגיוסו של ראש הממשלה למשימה, כדי להמחיש את גודל השעה.
מן הצד השני, ולפני שמשפרים את התחבורה הציבורית, חלה חובה לא פחות חשובה לוודא שמצבה הנוכחי של התחבורה הציבורית לא נשחק. שחיקה מסוג זה יכולה להתבטא באמון המערך על ידי הנוסעים בין אם זה תדירות גבוהה על פני שעות נרחבות, מסלול יעיל, וידוא עמידתן של מפעילות האוטובוסים בלו"ז שקבע עבורן משרד התחבורה, הרחבה של נת"צים ומעל הכל אכיפת נסיעות בנתיבים אלו בידי משטרת התנועה על מנת להבטיח אטרקטיביות של הנסיעה השיתופית על פני זו הפרטית.
שרת התחבורה הצהירה כבר עם כניסתה לתפקיד בקול רעש גדול כי היא מתכוונת לבטל את הנת"צים כי "לא ייתכן שכולם יעמדו בפקק ויהיה נת"צ ריק". לאחר זמן מה חזרה בה רגב אך לא לפני שהורידה את מספר הנוסעים המינימלי בכלי רכב בנת"צ משלושה לשניים. נתונים מצביעים על כך שכמות האכיפה של משטרת התנועה בנת"צים - ובמיוחד בשעות העומס - ירדה משעותית עד כדי אי קיומה כלל.
אכיפה לפי מספר הנוסעים בכלי הרכב היא אמנם לא עניין פשוט המצריך ספירה של יושבי הרכב בין אם על ידי שוטר בשטח או בין אם על ידי אמצעים טכנולוגיים יעודיים. בעניין זה נחל משרד התחבורה כשלון כאשר פיילוט לבדיקת טכנולוגיה שכזו לא השיג את המטרה המבוקשת. משום כך, ועד שתימצא טכנולוגיה מתאימה, אכיפת המשטרה מחזיקה במובן מסוים את האמון בתחבורה הציבורית. נתונים שהגיעו למערכת ביזפורטל מצביעים כי בשלושת החודשים הראשונים של השנה רשמה משטרת התנועה סדר גודל של כ-1,150 קנסות לנהגים שהשתמשו בנת"צים שלא על פי הוראות החוק.
- חצי מהעסקים הקטנים העלימו מס - הישרדות או עבריינות?
- השינוי הארגוני ברשות ני"ע הוא צעד נוסף לאכיפה דורסנית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הטענה לפיה אין כל "תמריץ" או סיבה לממשלה לעודד שימוש בתחבורה ציבורית או לאכוף את השימוש לנוכח ההכנסות הגבוהות שהיא מייצרת מהתחבורה הפרטית, מוכרת זה שנים. עם זאת, המשך התעלמות וגרירת הרגליים של כל משרדי הממשלה הרלוונטיים - תחבורה, בטחון לאומי (בטחון פנים), אוצר וגם משרד רה"מ - יוצרת כאוס תחבורתי שעולה למשק בישראל מיליארדים רבים מדי שנה. משרדי הממשלה נוהגים להתפאר בקידום רשת הרכבות, הרכבות הקלות והמטרו בגוש דן (שתקוע כבר שנים בגלל משחקי אגו פוליטיים), אך שוכחים כי יש לספק פתרונות מיידים המוצעים ומונגשים לציבור על ידי מערכי האוטובוסים והנת"צים. בנסף לכך, הרשויות המקומיות יכולות לתרום בנדיבות למערכה כנגד מפרי הנת"צים על ידי כוח אדם רב שיש להן שיכול להצטרף למשימות האכיפה. בהקשר זה יש לציין את האינטרס של
אבל מעל הכל, הצניחה באכיפה של משטרת ישראל בתחום התחבורה הציבורית היא תעודת עניות לתקווה שנוכל להתנייד כאן בקלות. המספרים מדברים על צניחה של למעלה מ-60% באכיפה בהשוואה לשנים עברו, במיוחד בתקופה זו שהביקוש עולה והפקקים מחמירים עם חזרת המשק לפעילות מלאה לאחר הקורונה. משרד התחבורה צריך להידרש לארגון מחדש של סדר העדיפויות שלו כי קידום פרויקטים של רכבות קלות ומטרו ינחל כישלון אם לצד זה לא יתבצע מהפך של ממש ביחס למערך האוטובוסים.
- 4.ברכה 09/04/2023 16:10הגב לתגובה זולתגמל נוסעים בתחבורה ציבורית . לתגמל נהגים שישביטו את רכבם הפרטי . להכריז על המטרו כפרוייקט לאומי הכי מועדף.ולהוציא אותו לפועל מיד למכרז בינלאומי מא' עד ת' .
- 3.נהג אומלל 09/04/2023 16:00הגב לתגובה זוסידרה של שרי תחבורה נפלים חסרי הבנה בתחבורה עשו את כל הטעויות וסיבכו את ישראל בנזק אדיר לדורות .
- 2.כל עוד מירי רקב במשרד אין תקוה לישראל (ל"ת)אישה בזויה והזויה 04/04/2023 17:00הגב לתגובה זו
- הדג מסריח מהראש 05/04/2023 04:49הגב לתגובה זובכל מה שהיא נוגעת - נופל .האינטרס האישי והטמטום זה מה שמניע אותה . האמצעי שמשמש אותה -חלוקת ג'ובים לפי קשרים . כישורים לא מעניינים .
- 1.מציאותי 04/04/2023 14:27הגב לתגובה זוותו לא. לא חגורות. לא קסדות . לא קצת יותר מהירות. רק לטפל ברמזור אדום. קיפוח נהגים אחרים. חניות שמקפחות הולכי רגל וזהו. כשנגמור עם זה ונהיה שוויץ. אולי נדבר על אכיפה של שאר הדברים הפחות נחוצים
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
