נהיגת חורף - טיפים שיעזרו לכם להגיע הביתה בשלום
מזג האוויר הסוער מזכיר לנו כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לחזור הביתה בשלום, כשאנחנו מאמצים כמה כללי התנהגות פשוטים.
החורף שחזר אלינו, והוא עושה זאת מדי שנה, מייצר עבור המשתמשים בכבישים סכנות שלא קיימות ביתר עונות השנה. על מנת שנצא לנסיעה וגם נחזור ממנה בשלום, ריכזנו עבורכם כמה טיפים חשובים שאנחנו מיישמים בעצמנו, וממליצים גם לכם.
ניקוי שמשות
עוד לפני תחילת הנסיעה בבקרים, כאשר אנחנו באים לרכב, אם הוא חנה בחוץ, השמשות מלאות מים ואדים מבחוץ. לא ניתן לראות דרך החלונות דבר, לא דרך השמשה הקדמית, לא האחורית ולא בצדדים, ומשכך גם לא ניתן לראות את המראות החיצוניות של הרכב. אני ממליץ על מגב קטן שקונים ברשתות בחמישה שקלים, ומעבר קצר לנגב את כל השמשות של הרכב מבחוץ, כולל המראות החיצוניות. אם אין מגב, גם מטלית 'ג'ילדה' תעשה את העבודה, תוך שאתם סוחטים אותה כשהיא מתמלאת במים.
הפשרת אדים
ברכב יהיו אדים גם בצד הפנימי של החלונות, בעיקר בשמשה הקדמית והאחורית. זה הזמן להפעיל מזגן, לכוון את הטמפרטורה על חימום, ולכוון את כיוון זרימת האוויר כך שהיא תהיה על השמשה הקדמית. תופתעו לראות כמה מהר האדים ייעלמו. מה לא לעשות – לאולם לא לנגב את השמשה הקדמית עם כף היד. אחת לכמה שבועות ניתן לנקות את השמשה הקדמית עם חומר ניקוי שמשות ולנגב היטב. את האדים בחלון האחורי נפשיר באמצעות מפשיר האדים המותקן בכל רכב. לחיצה קטנה על כפתור ההפשרה, והראות שלכם אחורה תהיה משמעותית יותר טובה.
מגבים
אל תחכו לטסט השנתי על מנת שבוחן יספר לכם שהמגבים שלכם גמורים. כבר בגשם הראשון אם הם לא מנגבים טוב – לכו להחליף. המגבים היום אוניברסליים ותמצאו אותם בחנויות הנוחות של תחנות הדלק, או ברשתות הגדולות כמו הום סנטר או אייס. בהקשר של המגבים, נזכיר גם את הרסס שעולה מהכביש הרטוב, גם אם לא יורד באותו הרגע גשם. הרסס הזה מעורב עם הרבה לכלוך, ועל מנת לנקות את השמשה לא מספיק לנו מגבים טובים, לפעמים צריך לעזור להם עם מעט מים באמצעות המתזים. וודאו שמערכת ניקוי השמשות שלכם תקינה, ואם היא נסתמה (כי שמתם מים מהברז והאבנית סתמה את הצינורות) דאגו לפתוח אותה.
צמיגים
החריצים שאתם רואים על סוליית הצמיג נועדו לפזר מים כאשר הצמיג פוגש משטח (כביש) רטוב. על כל צמיג, בתוך החריצים יש 'גשר' גומי קטן. אם הסוליה כבר מגיעה לאותו הגשר סימן שהצמיג שחוק ויש להחליפו בהקדם. הצמיגים הם המגע שלכם עם הכביש. הם יותר חשובים מכל מערכת מולטימדיה שיש לכם ברכב או מגג שמש פנורמי. בצמיגים לא מתפשרים ורוכשים מותג איכותי וטוב, גם אם הוא יקר. צמיגים מחליפים כל כמה שנים או עשרות אלפי ק"מ. אם תחלקו את ההפרש בין צמיג נחות לבין צמיג איכותי תגלו שמדובר בכסף קטן בחישוב חודשי.
אחרי שהשמשות נקיות, המגבים טובים והצמיגים איכותיים אפשר גם לנסוע.
זה הזמן להיות הרבה יותר ערניים לסביבה.
שמירת מרחק
הטיפ הכי נדוש, שחוק, לעוס אבל נכון – שמירת מרחק. בכביש רטוב אחיזת הכביש נמוכה יותר, ומרחקי הבלימה ארוכים יותר. זה המזן לשמור מרחק גדול יותר מהרגיל מהרכב שלפנינו.
הימנעות מבלימות אגרסיביות והאצות חזקות – הכביש רטוב, אחיזת הכביש נמוכה. בלימה חזקה עלולה להביא את הגלגלים 'להינעל', ואז תפעל מערכת ה ABS של הרכב, ותשחרר את הגלגלים עד שיקבלו אחיזה. (מי שלא התנסה באופן עבודת מערכת ה ABS ברכבו, אני ממליץ בחום לנסות את המערכת ולראות את תגובת הרכב שלא תופתעו בזמן אמת). גם בהאצה חזקה עלולים הגלגלים לאבד אחיזה ולהחליק. אז יכנס לפעולה מערכת בקרת היציבות, ותפחית את הכח העובר לגלגלים עד שיקבלו אחיזה. אתם כבר מבינים – נהיגה הרבה יותר מתונה.
מבט רחוק
מבט קדימה רחוק – בנהיגה תמיד מסתכלים מעט יותר רחוק על מנת להימנע מהפתעות בכביש. הכלל הזה נכון שבעתיים בכביש רטוב. אתם נוסעים בכביש מהיר ורואים שרכבים לפניכם נכנסים לקטע מוצף בכביש (רואים את המים ניתזים מהרכב כשהוא נכנס לקטע מוצף), זה הזמן להאט משמעותית, ולהיכנס לקטע המוצף במתינות. אם באפשרותכם לעבוד נתיב בבטחה, ולהימנע מהקטע המוצף – עדיף. כניסה במהירות גבוהה לקטע כביש מוצף מים עלולה לגרום לתופעה שנקראת 'ציפה', כלומר הרכב שלכם יאבד אחיזה עם הכביש, ועלול להחליק.
הולכי רגל
משנה זהירות על הולכי רגל – אתם ברכב המוגן והמחומם. הולכי הרגל בחוץ. קר להם, ואם יורד גשם הם גם נרטבים. הניקוז בערי ישראל אינו מהמשובחים, ולעיתים יש שלוליות גדולות בסוך למדרכות. תאטו. מספיק להולכי הרגל שיורד עליהם גשם מלמעלה, הם לא צריכים לקבל שטיפה גם מלמטה כי אתם נכנסים לשלוליות במהירות גבוהה ומשפריצים מים לכל עבר.
נקודה משמעותית נוספת לגבי הולכי רגל – עם כמה שכבות ביגוד, מעיל, אולי צעיף, כובע, מטריה ועוד, שדה הראיה של הולכי הרגל מוגבל. אתם הנהגים צריכים להיות זהירים שבעתיים, ובוודאי בקרבת מוסדות חינוך – גנים ובתי ספר.
ערפל
נהיגה בערפל מוסיפה לנו לכל האתגרים גם ראות מאוד מוגבלת. דבר ראשון מורידים מהירות לכזו שניתן יהיה לבלום בבטחה אם משהו יפתיע אותנו בכביש. בכל כלי הרכב עוד משנות ה 80' של המאה הקודמת יש פנסי ערפל אחוריים. תוודאו שאתם יודעים איך להפעיל אותם, ובמידת הצורך תשתמשו בהם. עם זאת אל תשכחו לכבות אותם כשיצאתם מהערפל מאחר והם מאוד מסנוורים את הנהג שמאחוריכם. במרבית כלי הרכב יש גם פנסי ערפל קדמיים. אלו הפנסים הנמוכים שבחלקו התחתון של הפגוש הקדמי. אל תתקמצנו עליהם ותפעילו כשצריך. מה לא לעשות – בשום אופן לא להפעיל אורות גבוהים מאחר והאור יישבר על אדי המים שמרכיבים את הערפל, יסנוור אתכם ויפגע עוד יותר בראות המוגבלת מלכתחילה.
תשומת לב, מיקוד, סבלנות
מיקוד וסבלנות – בתנאי נהיגה קשים, אני לרוב מכבה את מערכת השמע של הרכב, ומבקש מהנוכחים ברכב אם יש, להיות כמה דקות בשקט. אני רוצה את כל הריכוז האפשרי שלי רק בכביש ובנעשה בו, ללא שום הסחת דעת והפרעה חיצונית. הסבלנות היא לעניין הנהגים האחרים בכביש – גלו כלפיהם אורך רוח וסבלנות. זה נכון תמיד, אבל על אחת כמה וכמה בתנאי נהיגה מאתגרים. לא כולם נהגי-על כמוכם, יש כאלה שהם קצת פחות טובים מכם במלאכת הנהיגה. זה הזמן לעזור להם ולא להכניס אותם לעוד יותר לחץ שעלול לגרום להם לעשות טעויות ולאבד שליטה ברכב.
פשוט תהיו טובים יותר מכמה שאתם מקסימים בדרך כלל.
- 1.להוסיף גם זהירות בסיבובים ומבוץ על הכביש (ל"ת)אנונימי 08/02/2025 20:06הגב לתגובה זו
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןנחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.
בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0
מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.
הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.
מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.
למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- דלק רכב משלימה עסקה, כלמוביל מתרחבת לחו"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).
המחיר - 159,990 ש"ח
דרור בין מנכל רשות החדשנות קרדיט: חנה טייב.משרד התחבורה מקדם תשתית לשוק רחפנים מסחרי
ישראל עוברת לשלב חדש במיזם הרחפנים הלאומי, כהכנה להפעלת שירותים מסחריים מבוססי רחפנים, ומתקדם מניסויים טכנולוגיים לבחינה מעשית של הפעלת רחפנים רציפה לשימושים מסחריים וציבוריים
לאחר חמש שנות פעילות אינטנסיבית שכללו אלפי טיסות, בדיקות בטיחות, בניית תשתית רגולטורית ופיתוח מערכות ניהול מרחב אווירי מתקדמות, משרד התחבורה מכריז על שלב חדש ומשמעותי במיזם הרחפנים הלאומי. לראשונה, הניסוי אינו מסתפק בבחינת יכולות טיסה ותקשורת, אלא בוחן את האופן שבו עתיד לפעול שוק רחפנים אמיתי: חיבור מפעילים, תיאום רציף, תפעול יומיומי, יצירת תהליכי עבודה והבנה מעשית של הסביבה הנדרשת להפיכת שירותים אוויריים למסחריים.
המיזם הלאומי לרחפנים ייכנס בקרוב לשלב חדש העובר מהדגמות נקודתיות לדימוי הפעלה אמיתית רציפה בשטח. במערכת הבריאות ייבחנו תרחישים שיאפשרו בעתיד יצירת פעילות אווירית סדירה, כגון העברת מנות דם מהדסה עין כרם להרצוג בירושלים מעל עומסי התנועה, או קבלת משלוחים בבית החולים זיו בצפת במסגרת תמיכה רפואית מתקדמת בפריפריה. זאת, במטרה לבדוק כיצד ניתן לבנות נתיבי שינוע רפואיים יציבים, מהירים ושוויוניים.
במרחב המוניציפלי ייפתח מערך ניסויים רחב שיבחן תהליכי עבודה חדשניים. בין היתר, ביישוב רהט ייבחנו יכולות לזיהוי מפגעים בזמן אמת, בירוחם יופעלו סיורי ביטחון מהאוויר שיספקו תמונת שטח רחבה, בכפר סבא תיבחן תגובה מהירה לדיווחים המגיעים למוקד העירוני, ברעננה יופעל פיקוח עירוני מרחפנים, ובאזור השרון תופעל מערכת שתאתר רחפנים לא מורשים. בפארק הירקון ייבחן מודל עתידי של משלוחי מזון אווירים בשיתוף פעולה עם רשת המסעדות בנדיקט.
אלה ורבים נוספים יהוו ניסויי שטח המייצרים סימולציה מלאה של שירות עתידי, שבהמשך יוצע גם לציבור הרחב. בתחום הלוגיסטיקה, יתחילו ניסויים שידמו הפעלה מסחרית. משלוחה ובנדיקט יתנסו במסלולי משלוחים קבועים, רשת רמי לוי תבחן שילוב רחפנים בשרשרת האספקה הקמעונאית, ובחופי ישראל ייבחן מודל להעברת ציוד לאסדות גז ולאוניות כחלופה לכלים מאוישים יקרים ומורכבים.
- מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
- משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מטרת הניסויים תהיה לימוד מעמיק של הפוטנציאל להפחתת עלויות ולשיפור המהירות והיעילות. במקביל תיבחן התשתית הטכנולוגית שבליבת המיזם. הרחפנים יתמודדו עם הפרעות תקשורת ו-GPS, עם תנאי מזג אוויר משתנים ועם דרישות בטיחות גבוהות, לרבות טיסה באזורי תעופה פעילים. מערכות בינה מלאכותית יספקו יכולות כמו זיהוי חריגות, ניתוח מצבים בזמן אמת וזיהוי כלי טיס שאינם משתפים פעולה. תהליכים אלה יאפשרו להבין כיצד הטכנולוגיות יוטמעו בעתיד בשירותים מסודרים.
