נהיגת חורף - טיפים שיעזרו לכם להגיע הביתה בשלום
מזג האוויר הסוער מזכיר לנו כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לחזור הביתה בשלום, כשאנחנו מאמצים כמה כללי התנהגות פשוטים.
החורף שחזר אלינו, והוא עושה זאת מדי שנה, מייצר עבור המשתמשים בכבישים סכנות שלא קיימות ביתר עונות השנה. על מנת שנצא לנסיעה וגם נחזור ממנה בשלום, ריכזנו עבורכם כמה טיפים חשובים שאנחנו מיישמים בעצמנו, וממליצים גם לכם.
ניקוי שמשות
עוד לפני תחילת הנסיעה בבקרים, כאשר אנחנו באים לרכב, אם הוא חנה בחוץ, השמשות מלאות מים ואדים מבחוץ. לא ניתן לראות דרך החלונות דבר, לא דרך השמשה הקדמית, לא האחורית ולא בצדדים, ומשכך גם לא ניתן לראות את המראות החיצוניות של הרכב. אני ממליץ על מגב קטן שקונים ברשתות בחמישה שקלים, ומעבר קצר לנגב את כל השמשות של הרכב מבחוץ, כולל המראות החיצוניות. אם אין מגב, גם מטלית 'ג'ילדה' תעשה את העבודה, תוך שאתם סוחטים אותה כשהיא מתמלאת במים.
הפשרת אדים
ברכב יהיו אדים גם בצד הפנימי של החלונות, בעיקר בשמשה הקדמית והאחורית. זה הזמן להפעיל מזגן, לכוון את הטמפרטורה על חימום, ולכוון את כיוון זרימת האוויר כך שהיא תהיה על השמשה הקדמית. תופתעו לראות כמה מהר האדים ייעלמו. מה לא לעשות – לאולם לא לנגב את השמשה הקדמית עם כף היד. אחת לכמה שבועות ניתן לנקות את השמשה הקדמית עם חומר ניקוי שמשות ולנגב היטב. את האדים בחלון האחורי נפשיר באמצעות מפשיר האדים המותקן בכל רכב. לחיצה קטנה על כפתור ההפשרה, והראות שלכם אחורה תהיה משמעותית יותר טובה.
מגבים
אל תחכו לטסט השנתי על מנת שבוחן יספר לכם שהמגבים שלכם גמורים. כבר בגשם הראשון אם הם לא מנגבים טוב – לכו להחליף. המגבים היום אוניברסליים ותמצאו אותם בחנויות הנוחות של תחנות הדלק, או ברשתות הגדולות כמו הום סנטר או אייס. בהקשר של המגבים, נזכיר גם את הרסס שעולה מהכביש הרטוב, גם אם לא יורד באותו הרגע גשם. הרסס הזה מעורב עם הרבה לכלוך, ועל מנת לנקות את השמשה לא מספיק לנו מגבים טובים, לפעמים צריך לעזור להם עם מעט מים באמצעות המתזים. וודאו שמערכת ניקוי השמשות שלכם תקינה, ואם היא נסתמה (כי שמתם מים מהברז והאבנית סתמה את הצינורות) דאגו לפתוח אותה.
צמיגים
החריצים שאתם רואים על סוליית הצמיג נועדו לפזר מים כאשר הצמיג פוגש משטח (כביש) רטוב. על כל צמיג, בתוך החריצים יש 'גשר' גומי קטן. אם הסוליה כבר מגיעה לאותו הגשר סימן שהצמיג שחוק ויש להחליפו בהקדם. הצמיגים הם המגע שלכם עם הכביש. הם יותר חשובים מכל מערכת מולטימדיה שיש לכם ברכב או מגג שמש פנורמי. בצמיגים לא מתפשרים ורוכשים מותג איכותי וטוב, גם אם הוא יקר. צמיגים מחליפים כל כמה שנים או עשרות אלפי ק"מ. אם תחלקו את ההפרש בין צמיג נחות לבין צמיג איכותי תגלו שמדובר בכסף קטן בחישוב חודשי.
אחרי שהשמשות נקיות, המגבים טובים והצמיגים איכותיים אפשר גם לנסוע.
זה הזמן להיות הרבה יותר ערניים לסביבה.
שמירת מרחק
הטיפ הכי נדוש, שחוק, לעוס אבל נכון – שמירת מרחק. בכביש רטוב אחיזת הכביש נמוכה יותר, ומרחקי הבלימה ארוכים יותר. זה המזן לשמור מרחק גדול יותר מהרגיל מהרכב שלפנינו.
הימנעות מבלימות אגרסיביות והאצות חזקות – הכביש רטוב, אחיזת הכביש נמוכה. בלימה חזקה עלולה להביא את הגלגלים 'להינעל', ואז תפעל מערכת ה ABS של הרכב, ותשחרר את הגלגלים עד שיקבלו אחיזה. (מי שלא התנסה באופן עבודת מערכת ה ABS ברכבו, אני ממליץ בחום לנסות את המערכת ולראות את תגובת הרכב שלא תופתעו בזמן אמת). גם בהאצה חזקה עלולים הגלגלים לאבד אחיזה ולהחליק. אז יכנס לפעולה מערכת בקרת היציבות, ותפחית את הכח העובר לגלגלים עד שיקבלו אחיזה. אתם כבר מבינים – נהיגה הרבה יותר מתונה.
מבט רחוק
מבט קדימה רחוק – בנהיגה תמיד מסתכלים מעט יותר רחוק על מנת להימנע מהפתעות בכביש. הכלל הזה נכון שבעתיים בכביש רטוב. אתם נוסעים בכביש מהיר ורואים שרכבים לפניכם נכנסים לקטע מוצף בכביש (רואים את המים ניתזים מהרכב כשהוא נכנס לקטע מוצף), זה הזמן להאט משמעותית, ולהיכנס לקטע המוצף במתינות. אם באפשרותכם לעבוד נתיב בבטחה, ולהימנע מהקטע המוצף – עדיף. כניסה במהירות גבוהה לקטע כביש מוצף מים עלולה לגרום לתופעה שנקראת 'ציפה', כלומר הרכב שלכם יאבד אחיזה עם הכביש, ועלול להחליק.
הולכי רגל
משנה זהירות על הולכי רגל – אתם ברכב המוגן והמחומם. הולכי הרגל בחוץ. קר להם, ואם יורד גשם הם גם נרטבים. הניקוז בערי ישראל אינו מהמשובחים, ולעיתים יש שלוליות גדולות בסוך למדרכות. תאטו. מספיק להולכי הרגל שיורד עליהם גשם מלמעלה, הם לא צריכים לקבל שטיפה גם מלמטה כי אתם נכנסים לשלוליות במהירות גבוהה ומשפריצים מים לכל עבר.
נקודה משמעותית נוספת לגבי הולכי רגל – עם כמה שכבות ביגוד, מעיל, אולי צעיף, כובע, מטריה ועוד, שדה הראיה של הולכי הרגל מוגבל. אתם הנהגים צריכים להיות זהירים שבעתיים, ובוודאי בקרבת מוסדות חינוך – גנים ובתי ספר.
ערפל
נהיגה בערפל מוסיפה לנו לכל האתגרים גם ראות מאוד מוגבלת. דבר ראשון מורידים מהירות לכזו שניתן יהיה לבלום בבטחה אם משהו יפתיע אותנו בכביש. בכל כלי הרכב עוד משנות ה 80' של המאה הקודמת יש פנסי ערפל אחוריים. תוודאו שאתם יודעים איך להפעיל אותם, ובמידת הצורך תשתמשו בהם. עם זאת אל תשכחו לכבות אותם כשיצאתם מהערפל מאחר והם מאוד מסנוורים את הנהג שמאחוריכם. במרבית כלי הרכב יש גם פנסי ערפל קדמיים. אלו הפנסים הנמוכים שבחלקו התחתון של הפגוש הקדמי. אל תתקמצנו עליהם ותפעילו כשצריך. מה לא לעשות – בשום אופן לא להפעיל אורות גבוהים מאחר והאור יישבר על אדי המים שמרכיבים את הערפל, יסנוור אתכם ויפגע עוד יותר בראות המוגבלת מלכתחילה.
תשומת לב, מיקוד, סבלנות
מיקוד וסבלנות – בתנאי נהיגה קשים, אני לרוב מכבה את מערכת השמע של הרכב, ומבקש מהנוכחים ברכב אם יש, להיות כמה דקות בשקט. אני רוצה את כל הריכוז האפשרי שלי רק בכביש ובנעשה בו, ללא שום הסחת דעת והפרעה חיצונית. הסבלנות היא לעניין הנהגים האחרים בכביש – גלו כלפיהם אורך רוח וסבלנות. זה נכון תמיד, אבל על אחת כמה וכמה בתנאי נהיגה מאתגרים. לא כולם נהגי-על כמוכם, יש כאלה שהם קצת פחות טובים מכם במלאכת הנהיגה. זה הזמן לעזור להם ולא להכניס אותם לעוד יותר לחץ שעלול לגרום להם לעשות טעויות ולאבד שליטה ברכב.
פשוט תהיו טובים יותר מכמה שאתם מקסימים בדרך כלל.
- 1.להוסיף גם זהירות בסיבובים ומבוץ על הכביש (ל"ת)אנונימי 08/02/2025 20:06הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

התקלה החמורה ברכב שקשה לגלות; והאם היא גם ברכב שלכם?
ריקולים ענקיים בעולם, אבל לא תמיד הבעיה נפתרת, והבעיה הגדולה יותר - שיעור היענות לא מלא לריקולים - על הבעיות של כריות האוויר
התקלה שלא רואים בעין אבל עלולה להכריע בשנייה. מיליוני רכבים בעולם נוסעים עם כריות אוויר שלא נפתחות בזמן תאונה, או גרוע מזה, עם כריות שעלולות להתפוצץ ולשגר רסיסים. חלק מהתקלות כבר הובילו לריקולים רחבים, חלק עדיין בבדיקה רגולטורית, אבל בשטח התמונה מטרידה: גם אחרי שנשלחות הודעות, בערך רבע עד שליש מהרכבים לא עוברים תיקון. במילים אחרות, יש לא מעט מכוניות על הכביש עם מערכת בטיחות שלא בטוח שתעבוד.
מה בדיוק התקלה, ולמה היא מסוכנת כל כך
ברוב המקרים מדובר בתקלה מסוג "אי פתיחה ופריסה" - כריות האוויר פשוט לא נפתחות בתאונה חזיתית קשה. התקלה לא תמיד נובעת מהכרית עצמה, אלא מהמערכת שמחליטה אם ומתי לפרוס אותה: חיישני תאונה, מודול בקרה, חיווט חשמלי ותוכנה. אם אחד המרכיבים האלה נפגע או מקבל נתון שגוי, המערכת עלולה לא לשלוח פקודת פתיחה. לפעמים היא גם לא מתעדת "אירוע אי פריסה", למרות שמדובר בדרישה רגולטורית בתאונות חמורות. בפועל, הנהג והנוסעים נשארים בלי שכבת ההגנה המרכזית שלהם, בזמן שגוף הרכב נזרק קדימה.
הסכנה כאן כפולה. ראשית, בתאונות במהירות בינונית עד גבוהה, כרית האוויר אמורה למנוע פגיעה ישירה בהגה, בלוח המחוונים או בשמשה. בלי הפריסה, הסיכוי לפגיעות ראש וחזה קשות עולה משמעותית. שנית, גם אם חגורת הבטיחות פועלת, היא לא תמיד מספיקה לבדה בתרחישי התנגשות חזיתית חזקה. לכן כריות אוויר נחשבות לאחד מחידושי הבטיחות שמנעו עשרות אלפי מקרי מוות בעשורים האחרונים.
אילו יצרניות ודגמים נמצאים במוקד
בין השנים 2015 עד 2024 נרשמו עשרות ריקולים בארצות הברית בלבד בגלל תקלות אי פריסה, בהיקף מוערך של 12-14 מיליון כלי רכב, כשבעולם מדובר על סדרי גודל של פי 3-4. המותגים כוללים טויוטה, ניסאן, ג'נרל מוטורס, פורד, פולקסווגן, קיה, מרצדס-בנץ, אאודי וסובארו, לצד דגמים נוספים. מדובר לא רק במותגים עממיים אלא גם בפרימיום, מה שמחדד שהבעיה קשורה לספקי מערכות ולמורכבות הטכנולוגית, לא רק לאיכות ייצור של יצרן מסוים.
- נפצע בטרמפולינה בטיול בית ספר - וזה הסכום שיקבל
- המשחק הסתיים באשפוז: "המועצה ומשרד החינוך התרשלו"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טויוטה נדרשה להחזיר כמעט 2.9 מיליון רכבים - כולל קורולה, קאמרי, ראב4 ויאריס, בגלל מערכת שאינה מזהה נכון את עוצמת התאונה. בקיה, דגמי סול, פורטה וריו סבלו מתקלות חשמליות שגרמו לאי פריסת כריות. פורד ביצעה ריקול ליותר מ-700 אלף רכבים, ביניהם פוקוס, פיוז'ן ואקספלורר, בעקבות תקלות דומות.
