עליות בנעילה: ת"א 90 עלה ב-0.4% ; אלוט התחזקה ב-8.5%
המסחר בתל אביב ננעל בעליות על רקע פתיחת המסחר בוול סטריט ביציבות עם נטייה לירידות. שוק הקריפטו הגיע כבר לשווי של 2 טריליון דולר - מה הלאה? יובל רואש, מנכ"ל ביטס אוף גולד, בשיחה באולפן ביזפורטל על החברות הפיננסיות שנותנות לגיטימציה לבלוקצ'יין, על המטבעות הדיגיטליים המעניינים ואיך אפשר להשקיע - צפו בראיון מדד ת"א 35 מדד ת"א 90 דולר רציף BITCOIN -5.12%
- 27.נוכלים ברישיון המדינה 07/04/2021 22:24הגב לתגובה זונוכלים ברישיון המדינה
- 26.תוך 3 ימים הדולר ירד ביותר מאחוז הנגיד לא קונה בזמן (ל"ת)שלמה 07/04/2021 19:37הגב לתגובה זו
- 25.מחר נמוכה כבר מכינים לנו ארביטראז שלילי (ל"ת)פקיעה 07/04/2021 18:35הגב לתגובה זו
- 24.חיים 07/04/2021 17:56הגב לתגובה זובכנות הרוב המכריע של המשקיעים לא מבין כלום ואתה מספיק להביא ראיון או כתבה מגמתית וכולם קונים עליהום בצורה עיוורת למשל עשו הצגה על אלוט שאף אחד לא ידע מה זה בכלל ולמחרת כולם התנפלו על המניה וקנו בעליית מחיר של 10 אחוזים זה מראה שיש לקהל המון כסף ולא יודעים מה לעשות איתו
- 23.בורסה פחחחח! (ל"ת)גל 07/04/2021 16:45הגב לתגובה זו
- 22.כמה לא מפתיע (ל"ת)עליות נמחקו? 07/04/2021 16:41הגב לתגובה זו
- 21.רוני 07/04/2021 16:27הגב לתגובה זוזה מהבוקר ואין דיווח
- 20.מניף 07/04/2021 15:25הגב לתגובה זוהמשקיעים מפספסים אותה
- 19.יודע דבר 07/04/2021 15:15הגב לתגובה זומניה למופת, יש לה עתיד זוהר , עם אישור של FDA תגיע רחוק , או חברה גדולה תקנה אותה במיליונים, יחסית זולה ובחיתוליה , זאת דעתי , אין בזה המלצה
- 18."חזקות" מאוד איך בכלל אפשר לקרוא לדשדוש עליות? (ל"ת)עליות? 07/04/2021 14:24הגב לתגובה זו
- 17.מתי כבר הבורסה תעלה כמו בארהב? מתייייייי???????????? (ל"ת)זמני 07/04/2021 14:17הגב לתגובה זו
- לא תעלה כל עוד שחקני מעוף שולטים (ל"ת)בורסה 07/04/2021 18:36הגב לתגובה זו
- 16.משלמים עליו הרבה כאילו מחר פקיעה 1640 ולא יקרה (ל"ת)קול 1630שבועי 07/04/2021 13:50הגב לתגובה זו
- 15.יימח שמה אורמת חזרה למגמת צלילה??! (ל"ת)tt 07/04/2021 13:09הגב לתגובה זו
- אור-מת =חושך (ל"ת)שלמה 07/04/2021 19:39הגב לתגובה זו
- אורמת מחללת שבת מה הפלא (ל"ת)יהודי 07/04/2021 17:43הגב לתגובה זו
- לא הספיק לה 40% ירידה..מחפשת עוד תחתית המנית פח הזאת (ל"ת)גל 07/04/2021 16:49הגב לתגובה זו
- 14.הרסה לנו את הבורסה עם האופציות השבועיות (ל"ת)אסתר לבנון 07/04/2021 12:27הגב לתגובה זו
- 13.לא יתנו לשוק לעלות (ל"ת)שחקני מעו"ף 07/04/2021 12:26הגב לתגובה זו
- יימח שמם (ל"ת)tt 07/04/2021 14:46הגב לתגובה זו
- 12.לאומי ודיסקונט יעלו גם יעלו. ירוק ירוק ירוק!!!! (ל"ת)רק בנקים 07/04/2021 12:05הגב לתגובה זו
- יש על העצים (ל"ת)ירוק 07/04/2021 12:48הגב לתגובה זו
- 11.סוף היום יורדים כרגיל (ל"ת)עליות? 07/04/2021 11:42הגב לתגובה זו
- 10.אלין הכיוון של פוקס למעלה, תמליצי על עוד מניות (ל"ת)אבי 07/04/2021 11:31הגב לתגובה זו
- 9.מה יש לפח זבל דלק קבוצה שצוללת?! (ל"ת)אא 07/04/2021 11:15הגב לתגובה זו
- דלק קבוצה עכשיו דווקא עולה (ל"ת)מייק1 07/04/2021 11:55הגב לתגובה זו
- 8.גל 07/04/2021 10:29הגב לתגובה זוביקושים של 80 שקל בקושי..
- פח אשפה..מ +5 ל 1.5- תוך שעה (ל"ת)אא 07/04/2021 16:52הגב לתגובה זו
- 7.בנימין 07/04/2021 10:25הגב לתגובה זומדוע מנית פייזר לא מזנקת למרות שרוב העולם רוכש ממנה את החיסון המוצלח
- כי בקרוב 07/04/2021 14:42הגב לתגובה זוכי בקרוב התפרסמו תופעןת הלואי והסכנה לטווח ארוך... והפשע התגלה
- 6.מי ייתן לשוק לעלות? (ל"ת)דשדוש 07/04/2021 10:25הגב לתגובה זו
- 5.כל הזמן מעורבת...... (ל"ת)אנונימי 07/04/2021 09:46הגב לתגובה זו
- 4.יתחיל רגוע ויגמר בירידות חדות בגלל איראן. (ל"ת)מני 07/04/2021 09:22הגב לתגובה זו
- יודע דבר 07/04/2021 13:30הגב לתגובה זוקשקשן.....או סתם שורטיסט
- 3.הבורסה הישראלית זה יום כיפור (ל"ת)סינגפור 07/04/2021 08:41הגב לתגובה זו
- 2.ריח מסריח 07/04/2021 08:38הגב לתגובה זוומייד אחרי הופיעו מוכרים באייס ומכרו על הראש של אלו שנכנסו בעקבות הכתבה. מי הם המוכרים ? מעניין מאוד.... אני מקווה שעוד אנשים יפנו לרשות לניירות ערך בקשר לכך.
- 1.חזרו עם פער שלילי . כל מה שעלה ירד עד סוף השבוע (ל"ת)המניות הישראליות 07/04/2021 08:11הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
