דני מזרחי, מנכ"ל אופל בלאנס
צילום: יח"צ

אופל בלאנס תציע משכנתאות: דירוג האשראי של הלווים לא יהווה תנאי סף

חברת האשראי הפועלת מול עסקים נכנסת לתחום המשכנתאות. לפי החברה, בשונה מהבנקים, יוכלו לספק הלוואות כנגד שעבוד על קרקע כבטוחה, גם ללווים בדירוג אשראי נמוך - לצד הסיכוי לקלוט לווים טובים שנפלו בין הכסאות נמצא הסיכון לשיעורי מימושים גבוהים משל הבנקים
איתי פת-יה | (1)

חברת האשראי החוץ בנקאי אופל בלאנס 0%  הפועלת בעיקר מול עסקים קטנים ובינוניים תתחיל להציע משכנתאות. הפעילות תרוכז אצל חברה בת חדש שיקימו באופל בשיתוף עם מרקורי פיננסים (50%-50%).

בחברה אומרים כי יספקו משכנתאות ופתרונות גם ללקוחות שנדחו על ידי הבנקים אולם "נמצאו כלווים איכותיים שיוכלו לשרת את החוב", וכי יוכלו לספק משכנתאות כנגד שעבוד על הקרקע שתשמש כבטוחה, ללא קשר לדירוג האשראי האישי של הלווה, מה שלטענתם יהווה יתרון על פני המערכת הבנקאית.

כלומר, אם כדי להמנע בכל מחיר מתרחיש של מימוש הבטוחה, בבנקים כיום מסתכלים על דירוג האשראי כתנאי סף לנטילת ההלוואה, באופל לא יהיו תלויים בו. בעוד שניתן לדמיין מקרים שדירוג האשראי אכן לא משקף ב-100% את יכולת הפירעון, ולווים עם דירוג נמוך שיכולים לעמוד בהחזר נופלים בין הכסאות (עליהם בונים באופל), קיים כמובן התרחיש שבו באופל ימצאו את עצמם ממשים בטוחות אחרי שנתנו אשראי ללווים בדירוג נמוך.

אופל מספקת שירותי ניכיון צ'קים לעסקים ושכירים והשלמת הון עצמי כנגד בטוחות (הלוואת מזנין). היקף התיק של החברהבסוף 2020 היה כ-283 מיליון שקל. לחברה חמישה סניפים ובקרוב תפתח אחד שישי.

את 2020 סיימה החברה עם קיטון בהכנסות לסך של כ-57.5 מיליון שקל (66.3 מיליון שקל ב-2019) שמוסבר באופל בטיוב התיק והקשחת הליך החיתום בתקופת משבר הקורונה - צעד שמנגד סייע להוריד את ההפרשה להפסדי אשראי לסך של כ-4.9 מיליון שקל, כ-0.31% מסך עסקאות הניכיון של החברה אשר הסתכמו בכ-1.6 מיליארד שקל.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    משה 07/04/2021 11:56
    הגב לתגובה זו
    מחפשים מקומות עם תשואה נמוכה
עידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסףעידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסף
ניתוח Bizportal

למרות הירידה באיתקה, דלק נסחרת בדיסקאונט משמעותי על השווי הנכסי

הורדת ההמלצה לאיתקה בסוף השבוע הובילה לירידה של 5% במניה בלונדון שמשפיעה על דלק בבורסה המקומית; ניתוח שווי הנכסים העדכני של דלק קבוצה מצביע על שווי נכסי נקי גבוה ביותר מ-20% מהמחיר בשוק 

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה דלק קבוצה איתקה

בעוד מניית איתקה סגרה את המסחר בלונדון בירידה של כ-5% בסוף השבוע האחרון בעקבות הורדת המלצה של גולדמן זאקס ל"מכירה" עם מחיר יעד של 180 פני (קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק), בהסתכלות על התמחור הכולל של דלק קבוצה דלק קבוצה 0%   נראה שההשפעה קטנה יותר משחושבים. אם ניקח בחשבון תמחור NAV, המבוסס על שוויי שוק עדכניים של כלל החברות הבנות והנכסים, שממנה עולה כי המניה נסחרת כיום בדיסקאונט משמעותי ביחס לשווי הנכסי הנקי שלה, מעל 20%.

שווי הנכסים

החישוב כולל את כל האחזקות המרכזיות של הקבוצה מעודכן לכתיבת שורות אלה. ההחזקה המשמעותית ביותר היא החזקה של 54.66% בניו-מד אנרג'י, עם שווי החזקה כ-10.5 מיליארד שקל. ההחזקה השנייה בגודלה היא החזקה של 50.5% באיתקה אנרג'י השווה כ-7.28 מיליארד שקל לפי מחיר הסגירה של יום שישי. בנוסף החברה מחזיקה בכ-40.07% בישראכרט בשווי 1.78 מיליארד שקל, 61.36% במהדרין בשווי של 623 מיליון שקל, 24.7% בדלק ישראל בשווי של 198 מיליון שקל, 19.1% בדלק נכסים  בשווי של 174 מיליון שקל, ו-32.7% ב-InPlay Oil, בשווי של 268 מיליון שקל שם השקיעה לאחרונה. סך הכל השקעות נכסים סחירים של כ-20.45 מיליארד שקל.

לכך מתווספים גם נכסים שאינם סחירים, בהם בניין מלון בהרצליה בשווי שמאות של 299 מיליון שקל, ו-25% מקרקע בעכו בשווי של 98 מיליון שקל, לסכום כולל של כ-20.85 מיליארד שקל.

הנכס שלא במאזן

אחד הנכסים החשובים ביותר, שאינו רשום במאזן מסיבות חשבונאיות אך נמצא בכל מודל של השוק, הוא התמלוגים מלווייתן, שמקנים לדלק עד 6% מהתמורות הגולמיות מפי הבאר. הערכת השווי המקובלת עומדת סביב נעות בין 650-800 מיליון דולר. בחישוב שמרני יחסית של 720 מיליון דולר, השווי שנכנס למודל עומד על כ-2.36 מיליארד שקל.

במצטבר, שווי כלל הנכסים מסתכם בקצת יותר מכ-23.2 מיליארד שקל, ומהם מנוכה החוב הפיננסי נטו לפי דוחות הרבעון, 3.84 מיליארד שקל. כך מתקבל NAV של כ-19.37 מיליארד שקל. בנוסף נציין כי מאז סוף הרבעון החוב אף ירד מתחת ל-3.8 מיליארד שקל, אך במודל שנותח כאן נעשה שימוש בנתון השמרני מדוחות החברה.

לוגו "קשרי תעופה"
צילום: יח"צ
דוחות

קשרי תעופה: התאוששות בתחום התיירות

קשרי תעופה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח נקי של 5 מיליון דולר לעומת 3 מיליון דולר אשתקד, עלייה בהכנסות ושיפור בפעילות הקרקע והשייט. לצד זאת החברה מרחיבה את פעילות הנדל"ן לתיירות, כאשר פרויקטים בקפריסין ובלפלנד מתחילים להתקרב להכרה בהכנסות

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה קשרי תעופה

קשרי תעופה קשרי תעופה 0%  פרסמה הערב את הדוחות לרבעון השלישי של 2025, ומציגה שיפור ברוב הפרמטרים ביחס לשנה שעברה.

ההכנסות לרבעון השלישי של 2025 הסתכמו בסך של כ- 88.7  מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 62.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההכנסות לתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכמו בסך של כ- 164.4 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-109.9 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי לרבעון השלישי הסתכם בסך של כ- 13 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 9 מיליון דולר אשתקד. הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ-22.5 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-16 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי  הסתכם בסך של כ- 5.7 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 3.8  מיליון דולר אשתקד. הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ-5.2 מיליון דולר, בהשוואה לסך של  של כ- 3.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בסך של כ-5 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.  הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ -4.7 מיליון דולר, בהשוואה לסך  של כ- 3.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.