אל על נשאה ב-2012 בהוצאות ישירות לאבטחה בסך 33 מיליון דולר
אלפי אנשים שביקשו לטוס עם חברות התעופה הישראליות מקורקעים בארץ ובחו"ל, לאחר שהחברות השביתו מאתמול בבוקר את שירותי הטיסה שלהן ובכוונתן להמשיך בכך לעת עתה. השבתת הטיסות הינה על רקע אישורו בממשלה של הסכם השמים הפתוחים, מסבירה חברת התעפה הגדולה בישראל את הסיבות להשבתה ובראשן הפגיעה בתחרות הנגרמת לה כתוצאה מעלויות הביטחון המשמעותיות בהן היא נושאת.
חברת אל על הודיעה לבורסה כי היא מעריכה כי יישומו של הסכם השמים הפתוחים (הסכם התעופה האירופי - ים תיכוני בין מדינת ישראל לבין האיחוד האירופי והמדינות החברות בו) - צפוי להשפיע לרעה על חברות התעופה הישראליות, וביניהן גם עליה. זאת, לאור העובדה כי החברה נושאת בהוצאות ביטחון משמעותיות, כאשר החברה מציינת כי בשנת 2012 נשאה אל על בהוצאות ישירות לאבטחה בסך של כ-33 מיליון דולר.
לטענת החברה אישור הסכם השמים הפתוחים צפוי להשפיע לרעה עקב החרפה נוספת במצב התחרות, ריבוי מובילים וקיבולת שהסכם כזה יביא עמו וחוסר יכולת מצד חברות התעופה הישראליות לממש באופן שווה את זכויות הטיס מכח ההסכם והעדר שיוויוניות בתנאי התחרות, זאת בין השאר לאור העובדה שהחברה נושאת בהוצאות ביטחון משמעותיות.
החברה מוסיפה כי בדברי ההסבר להחלטה על אישור ההסכם על ידי הממשלה צוין כי מטרת ההסכם הינה לבטל את הסכמי התעופה הבילאטרליים שנחתמו עם המדינות החברות באיחוד האירופי, תוך ליברליזציה של התעופה האזרחית בין מדינת ישראל למדינות האיחוד האירופי, באופן שבו כל חברת תעופה אירופית או ישראלית צוכל להפעיל קווי תעופה לישראל וממנה, ללא צלות בזכויות טיס, תדירויות והסכמים פרטניים. ההסכם כולל התחייבות ארוכת טווח של מדינת ישראל להתאים דיני תעופה מסויימים לדינים האירופיים.
כמו כן נקבע בהחלטה כי תינתן השתתפות נוספת של המדיה בתקציב אבטחת התעופה ש חברות התעופה הישראליות בסך של 5 מיליון שקל בשנה בשנים 2015 ו-2016.
החברה מציינת עוד בהודעתה לבורסה כי הממשלה ייפתה את כוחם של שר החוץ ושר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, לחתום וליישם את ההסכם אשר נחתם בראשי תיבות ב-30 ביולי 2012.כמו כן, הנחה ראש הממשלה את השרים להקים צוות מקצועי אשר יבחן את הסוגיות שעלו בדיון בהקשר להשלכות שיש להסכם על התעופה הישראלית.
נציין כי הערב צפוי בין הדין לעבודה להחליט אם להוציא כנגד עובדי החברה צווי מניעה שיכריחו אותם לשוב לעבודה, כפי שדורש איגוד התעשיינים אשר נפגע מהשבתת הטיסות של החברות הישראליות שבאמצעתן נוהגים היצואנים להפיץ את תוצרתם בעולם.
- 4.ניר 23/04/2013 09:39הגב לתגובה זוושלא סתאם הם פתחו בשביתה. עובדה שבסוף האוצר משתתף במלוא הוצאות האבטחה כך שהתחרות בין חברות התעופה השונות תהיה יותר הוגנת (למרות שאירופה לא פותחת לנו את השמיים שלה ויש עלינו הגבלות רבות על נתיבי תעופה ושימוש בנמלי תעופה)
- 3.אזרח טס 22/04/2013 13:01הגב לתגובה זואפילו לא שקל, והו לא היחיד. סמנכלים ומנהלי אגפים לוקחים הון, גם הטייסים מרוויחים פי 3 עד פי 4 ממקביליהם בחברות אירופאיות. אז שיתיעלו ומצידי אם לא שיסגרו. למה אני צריך לסבסד חברה שמי שעובד בה מרוויח הרבה יותר ממני?
- 2.הממשלה צריכה לשלם את זה . (ל"ת)בא 22/04/2013 09:52הגב לתגובה זו
- 1.אין ספק שזה נראה כמו פיגוע ממוקד בלפיד (ל"ת)אחד 22/04/2013 09:15הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףנקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר
הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים
נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23% שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.
נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.צבר ההזמנות חוזר לעלות
אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.
הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.
הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
- עדכון המדדים - נקסט ויז'ן נכנסת ודמרי נשארת במדד ת"א 35; והשינויים הנוספים
- ג'פריס: המלצת קנייה ואפסייד של 15% לנקסט ויז'ן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.
