המצב משתפר: מבני תעשייה עברה ב-2012 לרווח נקי של 12 מיליון שקל

זאת לאחר שב-2011 רשמה הפסד של 176 מיליון שקל. הכנסות החברה משכירות הסתכמו ב-608 מיליון שקל
לירן סהר |

חברת מבני תעשיה, מקבוצת פישמן, מסכמת את 2012 עם רווח נקי המיוחס לבעלי מניות החברה בהיקף של כ-12 מיליון שקל, זאת לעומת הפסד של 176 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי בתקופת הדו"ח בנטרול ירידת ערך של תיק ניירות ערך (לרבות מניות חברת האם) וחלק החברה ברווחי (הפסדי) חברות כלולות הסתכם בכ- 167 מיליון שקל לעומת רווח של כ- 28 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

סך הכנסות החברה מדמי שכירות ב-2012 הסתכמו בכ- 608 מיליון שקל,(מתוכם כ- 223 מיליון שקל מחו"ל), לעומת כ- 607 מיליון שקל (מתוכם כ-238 מיליון שקל מחו"ל) בתקופה המקבילה אשתקד. נכון למועד הדו"ח, שטח המבנים להשכרה, בארץ ובחו"ל, עמד על כ-1.86 מיליון מ"ר, מתוכם כחצי מיליון מ"ר בחו"ל. שיעור התפוסה של מבני החברה בארץ ובחו"ל, עמד ביום המאזן על מעל לכ- 87.5%.

הכנסות החברה מנכסים מניבים בשנת 2012, הסתכמו בכ- 696 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 694 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.עיקר הגידול נובע מעלייה בהכנסות שכירות בישראל- בעיקר רכישת 50% נוספים בפאואר סנטר בבאר שבע, בחודש יוני 2011 , מסיום פרויקטים בהקמה (עפולה, קריית שמונה ומצפה ספיר) במהלך הרבעון הרביעי של השנה, מעלויות ראליות בחידוש חוזים קיימים ובחוזים חדשים ומהצמדת מרבית חוזי השכירות למדד המחירים לצרכן. הגידול בהכנסות כאמור לעיל מקוזז מכירת נכסים בישראל וממכירת נכס בקנדה.

ב-2012 עמדה החברה בתשלומי האג"ח בהיקף של כ- 1.2 מיליארד שקל וגייסה הון בהיקף של כ- 782 מיליון שקל. במהלך 2012 החברה השלימה בניית שלושה נכסים בשטח של כ- 19 אלף מ"ר אשר יניבו NOI שנתי של כ- 11 מליון שקל. החברה צפויה להשלים במהלך 2013 חמישה פרויקטים נוספים בשטח של כ- 57 אלף מ"ר אשר יניבו NOI שנתי של כ-30 מיליון שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האחים ינאי, צילום: שמוליק ינאיהאחים ינאי, צילום: שמוליק ינאי
ראיון מיוחד

מנכ״ל בלייד ריינג׳ר: ״השם עופר ינאי פותח דלתות״

שמוליק ינאי, בעל השליטה והמנכ״ל הטרי בבלייד ריינג׳ר, מדבר על העסקה הלוהטת: ״תחשוב על בלייד ריינג׳ר כמו נקסט ויז׳ן - אותו רעיון, אותה לוגיקה טכנולוגית״; על השווי שמגלם מזכר ההבנות עם VisionWave ״הם רואים את הפוטנציאל״, ומודה גם כי ״השם עופר ינאי פותח דלתות״

מנדי הניג |

בלייד ריינג’ר בלייד ריינג'ר 0%   לוהטת היום, היא מזנקת בעשרות אחוזים, זה מגיע אחרי שדיווחה על מזכר הבנות למכירת מלוא פעילות סולאר דרון החברה הבת שלה שבאמצעותה פיתחה טכנולוגיית רחפנים לניקוי פאנלים סולאריים - לידי VisionWave האמריקאית, חברה קטנה יחסית בשווי של כ-190 מיליון דולר שמציגה עצמה כחברת AI ביטחונית. העסקה, אם תצא לפועל, תתבצע לפי שווי של כ-23 מיליון דולר במניות VisionWave שזה סכום גבוה בהרבה משווי השוק של בלייד ריינג’ר כולה, שעמד על כ-15 מיליון שקל לפני פתיחת המסחר והזינוק היום.

יש הרבה סימני שאלה סביב העסקה הזאת. מי עשה את ה"שידוך" בין החברות? מה ראתה VisionWave - חברה ביטחונית קטנה (והפסדית) במוצר של בלייד ריינג’ר, עד כדי כך שהיא מוכנה לשלם עליו פרמיה כל כך גבוהה? וגם אם הם כל כך מאמינים במוצר אז למה זה קורה במניות ולא במזומן? האם זה באמת מהלך אסטרטגי אמיתי שמבוסס על פוטנציאל טכנולוגי, או בעסקת נייר כדי ״לנפח את החלום״? ובכלל האם מזכר ההבנות יבשיל להסכם מחייב?

וגם - לאן זה לוקח את בלייד ריינג’ר. חברה שאם מסתכלים על המחצית ששורפת כ-300-400 אלף שקל ברבעון, עם תזרים שלילי ואזהרת "עסק חי" - ומה הם יעשו עם המניות - יממשו מיד? 

אם ננסה למסגר את זה השוק מנסה להבין האם מדובר בפריצת דרך אמיתית או בתרגיל מתוחכם. אז ישבנו לשיחה עם שמוליק ינאי שהוא גם בעל השליטה וגם המנכ"ל הטרי של בלייד ריינג’ר הוא סיפר על איך נולדה העסקה, על האכזבה מהשוק הישראלי, חשף שהם בדרך לרישום כפול בנאסד״ק וגם התאפק מאוד לא לגלות שתיכף תצא הודעת יח״צ מהחברה VisionWave על התפתחות משמעותית וגם - איך השם ״עופר ינאי״  - ״פותח לי דלתות״

שמוליק, אנחנו רואים את בלייד ריינג’ר מזנקת היום בוא תעשה לנו סדר - מה בדיוק קרה וקורה ביניכם לבין VisionWave?

שחר תורג'מן, יו"ר בריל (קרדיט: עופר חגיוב)שחר תורג'מן, יו"ר בריל (קרדיט: עופר חגיוב)
דוחות

אלדו דחפה את הכנסות בריל, אבל בסיכום שנתי בריל הפסידה 2.9 מיליון שקל

הכנסות הרבעון השלישי עלו ב-11.6% ל-145.7 מיליון שקל בעקבות שילוב אלדו וגידול במכירות החנויות הזהות; מתחילת השנה ההכנסות ירדו ב-1.1% והרווח למניה שלילי - קיבלה פיצוי של 1.7 מיליון שקל מהמדינה וממתינה לתשלומים נוספים בעיקר על החנויות שסגרה בקרית שמונה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה בריל

בריל בריל 0%   פועלת בענף האופנה וההנעלה שזה תחום עם עונתיות גבוהה. מבצעי סוף עונה ברבעון הראשון והשלישי שוחקים בדרך כלל את הרווחיות, בעוד חגי תשרי ופסח מעלים את הביקושים. הרבעון הרביעי נשען על מכירות החורף. אבל בתוך כל זה התוצאות האחרונות מצביעות על רבעון של התאוששות, שהגיעו בעיקר בזכות שילוב פעילות רשת אלדו ועלייה במכירות החנויות הזהות. אבל אם מסתכלים מתחילת השנה, חברת ההנעלה מציגה הפסד נקי.

אפשר לראות את זה גם במניה שמתחילת השנה ירדה בכ-38%, וב-12 החודשים האחרונים איבדה כ-29%. ושווי השוק של בריל עומד על כ-88 מיליון שקל.

עיקרי התוצאות

הכנסות קבוצת בריל ברבעון השלישי עלו ל-145.7 מיליון שקל לעומת 130.6 מיליון שקל אשתקד, עלייה של כ-11.6%. עיקר השינוי נובע מכניסת פעילות אלדו ומהגידול במכירות החנויות הזהות. עלות המכירות עלתה ב-2.3% ל-65.5 מיליון שקל. הרווח הגולמי עלה ל-80.2 מיליון שקל לעומת 66.5 מיליון שקל, עלייה של 20.6%. שיעור הרווח הגולמי עלה ל-55% לעומת 50.9%.

הוצאות מכירה ושיווק עמדו על 73.4 מיליון שקל והוצאות הנהלה וכלליות על 4.7 מיליון שקל. הרווח התפעולי עלה ל-6.8 מיליון שקל לעומת 5 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הרווח הרבעוני נבע מגידול במכירות החנויות הזהות, מהעלייה בשיעור הגולמי ומפיצוי על המלחמה של כ-1.7 מיליון שקל שהוכר בתקופה. בריל מעדכנת כי הגישה תביעות פיצויים בהיקף כולל של כ-8.4 מיליון שקל במסגרת הוראות הביצוע שאושרו בתקנות מס רכוש וקרן הפיצויים ובחוק התוכנית לסיוע כלכלי. מתוך הסכום הכולל, פיצויים בהיקף של כ-3.3 מיליון שקל הוכרו כבר בדוחות 2024, ועוד כ-3.1 מיליון שקל הוכרו במהלך 2025. נכון למועד פרסום הדוח, תביעות נוספות בהיקף של כ-2.2 מיליון שקל עדיין ממתינות להחלטת הרשויות.

הרווח הנקי ברבעון עומד על 355 אלף שקל לעומת הפסד של 0.5 מיליון שקל אשתקד.

בתשעת החודשים של השנה הכנסות בריל הסתכמו ב-426.5 מיליון שקל לעומת 431.3 מיליון שקל אשתקד, ירידה של כ-1.1%. הרווח הגולמי עלה ל-232.6 מיליון שקל (עלייה של 3.7%), ושיעור הרווח הגולמי עלה ל-54.6%.