פסגות: "יש הרבה מן המשותף בין לפיד לאנשי האוצר ובנק ישראל, זו הזדמנות"
"למרות שיאיר לפיד חסר ניסיון כלכלי ופוליטי, הוא יכול להיות שר אוצר טוב", כך אומרת היום הכלכלנית הראשית של בית ההשקעות פסגות, איילת ניר בשיחה עם Bizportal.
"מי שעומד בראשות האוצר צריך להיות בעיקר איש פוליטי חזק. הוא צריך לקחת את התוצרים המקצועיים של אנשי האוצר ולהעביר אותם בפוליטיקה. בסה"כ יש באוצר אוסף מאוד רחב של אנשים מקצועיים וטובים. יאיר לפיד יצטרך דבר ראשון לשבת וללמוד מהם וגם מאנשי בנק ישראל. לדעתי הוא ימצא שיש בינו לבין אנשי האוצר ובנק ישראל הרבה מן המשותף, למשל בהיבט של צימצום הפערים בחברה ובהיבט של שילוב אוכלוסיות בשוק העבודה. ברור שאנחנו הולכים לממשלה מאוד שונה מהממשלות הקודמות ויכול להיות שתהיה לו הזדמנות לבצע את השינויים הנדרשים מבחינת סדרי העדיפויות הציבוריים".
יחד עם זאת, ניר אומרת כי "אין לנו ספק שיאיר לפיד יגלה מהר מאוד שאין מנוס מגזרות על הציבור, כי האלטרנטיבה של הגדלת הגירעון בשיעור ניכר היא הרבה יותר גרועה. ככל שהוא יחפש את הכסף בדברים וצעדים שהם פחות טריוויאליים ולא רק בהעלאת מסים, כך הפגיעה במעמד הביניים תהיה מתונה יותר".
"לפיד צריך לבחור לעצמו את היועצים הטובים והמתאימים לו באוצר ומחוץ לו. מבחינת הכלכלה והמשק אין לו 100 ימי חסד. הוא צריך לעבוד ומהר . המשק מתנהל ללא תקציב כרגע וזה הדבר הראשון שהוא יצטרך לטפל בו - להגיש תקציב לאישור".
"יש חשיבות גדולה מאוד לתקשורת וליחסים בין לפיד לנתניהו. אם לפיד יגיע למצב בו נתניהו מתנגד למהלכיו - יהיה לו קושי להעביר החלטות. לכן, השאיפה שלו צריכה להיות להיות שר אוצר שרואה עין בעין עם ראש הממשלה. צריך לקוות שהם יתעלו מעבר ליריבות הפוליטית ביניהם כדי שיוכלו להוביל את המשק למצב טוב יותר".
"נציין כי באוצר כבר עובדים על התקציב הבא שיהיה לשנה וחצי הקרובות.
- 8.רון 13/03/2013 22:22הגב לתגובה זואני בחרתי בו - ואני ממתין לפינוק שלי, על איזה גשירות הגברת מדברת ??? עכשיו לוקחים את הכסף של החרדים והערבים ומפזרים אותו לכולנו !!
- 7.ליבה 11/03/2013 18:14הגב לתגובה זואולי תצמח לכם תועלת מזה, אך אני מטיל ספק ביושר המחמאה
- 6.כן ..הם אכלו ..מאותו "מסטינג" בצבא.... (ל"ת)ירז 11/03/2013 11:21הגב לתגובה זו
- 5.oraemunna 11/03/2013 11:20הגב לתגובה זוהממשלה הנכנסת תנוהל ע"י ביבי למען ביבי. כפי שהכרנו אותו הוא יגמד את היתר הוא יפעל לכשלון מתחריו ויעסוק בפילוג מפלגות. הוא ישמור על האינטרסים ל החרדים כשותפים עתידיים שלו. לפיד יתקשה כשר אוצר כפי ששר השיכון מהבית היהודי יתקשה. ממשלה זו לא תגמור את ימיה.
- נתניהו איננו מנטור. או שלפיד יודע את העבודה או שלא יודע (ל"ת)בר ברע 13/03/2013 02:32הגב לתגובה זו
- הוא לא צריך לפעול. הוא כבר פעל ורואים את התוצאות (ל"ת)אנונימי 11/03/2013 18:20הגב לתגובה זו
- שונא פתלוגי בזכות נתניהו הוא יצליח . (ל"ת)עדי 11/03/2013 11:46הגב לתגובה זו
- 4.בוננזה 11/03/2013 11:08הגב לתגובה זומגישיי חדשות וכותבי טוריי מצב רוח עם 20 מיל' ש"ח בבנק ?
- 3.מה המשותף ? חוץ מהשיער פלטינה ? (ל"ת)אבוללה 11/03/2013 10:49הגב לתגובה זו
- ישראל 11/03/2013 11:15הגב לתגובה זובדרך כלל למי שיש שיער לבן (אני אחד מהם) הוא לא יפה כל כך כמו קלוני ההוא
- ליבה 11/03/2013 18:18אתה מוזמן לקוסמטיקאית מקצועית. רק שלם ותהיה יפה גם עם שער לבן.
- 2.אחד 11/03/2013 10:47הגב לתגובה זונראה אותו מסתדר עם תקציב, עם הועדים, עם שביתות, עם ירידה בהכנסות ממיסים. נראה אותו עושה משהו להון השחור, לטפול בעבריינים, נראה אותו מייצר משהו. אבל ממש לא - יאיר הוא ילד תל אביבי מפונק, שלא ממש עבד לפרנסתו (הרי לכתוב טור בעיתון זו לא ממש עבודה, את זה בשירותים אני עושה), הוא מהאליטות, חבר של העשירים וגם חברי מפלגתו הם מהעשירים. אז איך הם בכלל יעשו למעמד הביניים???
- 1.אחרי ההופעה שלו 11/03/2013 10:40הגב לתגובה זולשיר ולזייף לכם קצת/הרבה. האם זה שר האוצר שחיפשתם? האם בשביל זה אנו משלמים מיסים ?
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
