דו"חות

מפלצת מכירות: גידול כמעט בלתי נתפס של 6.4% לרמי לוי בהכנסה מחנויות זהות

לשם השוואה, שופרסל רשמה ירידה של 5.8% בהכנסה מחנויות זהות. הצד המדאיג: הרווח צנח ל-25.6 מ' ש'. כמה לקוחות יש לו בסלולר?
יעל גרונטמן | (9)

רשת רמי לוי מפרסמת היום את תוצאותיה לרבעון השני של 2012. מביחנת המכירות - רמי לוי משדרת עוצמה מדהימה, מבחינת הרווח - זה כבר סיפור אחר. נוכח התחרות העצומה בענף, עליית מס החברות, מחירי החשמל המתייקרים, התייקרות הארנונה ועוד שלל סיבות - הרווח רשם ירידה חדה.

הנתון המדהים בדו"חות - גידול של 6.4% במכירות בחנויות הזהות. בכדי להבין עד כמה מדהים הנתון הזה, נזכיר כי שופרסל דיווחה על ירידה של 5.8% בהכנסות מחנויות זהות וצים שיווק (מפעילת כמעט חינם) דיווחה על ירידה של 0.4%. כלומר בזמן שכולם חוטפים, רמי לוי מגדיל את נתח השוק.

הנתון המדאיג בדו"חות - הרווח הנקי של החברה ירד ב-10.8% והסתכם ב-25.6 מיליון שקל לעומת 28.7 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2011. הירידה בשיעור הרווח הנקי של החברה ברבעון השני של שנת 2012 נובעת בעיקר מהירידה בשיעור הרווח התפעולי ומהעלייה בשיעור המס לחברות. לגבי רווחיות החברה, שם נרשם דשדוש כאשר שיעור הרווח התפעולי עמד על 5.07%, מעט יותר משיעור הרווח ברבעון הראשון.

רמי לוי דיווחה על גידול של 27.9% בהיקף המכירות שהסתכם ברבעון השני של 2012 ב-710.7 מיליון שקל לעומת 555.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה במכירות מוסברת בגידול בפדיון בחנויות הזהות (פתוחות למעלה מ-12 חודשים) ומפתיחתם של ארבעת הסניפים החדשים - בראש העין, נתניה, אשדוד ובאר שבע. החברה דיווחה כי היא מתכוונת להרחיב את הרשת ולפתוח עוד 11 סניפים עד מחצית 2013 במודיעין, קדימה, נהרייה, עכו, דרום ת"א, עטרות, אשקלון, כפר סבא, בית שמש נתיבות ופתח תקווה.

לגבי תחום הסלולר, לרמי לוי שירותי סלולר שהושקה בדצמבר 2011 יש כבר 67 אלף לקוחות. עם זאת, את חשיבות תחום הסלולר עבור הרשת ניתן להבין מהמשפט הבא שנכתב בדו"חות - "הכנסות חברת התקשורת, הוצאותיה והרווח התפעולי מפעילות התקשורת ברבעון הראשון של שנת 2012 אינם מהותיים". בקיצור, רמי לוי זו חנויות סופר, נקודה.

רמי לוי: "דרכה של רמי לוי שיווק השקמה מוכיחה עצמה שוב, כשהולכים ומטיבים עם הלקוחות זה משתלם!"

סך שטחי המכירה ברבעון השני של שנת 2012 עמד בממוצע על כ-35,178 מ"ר, גידול של כ-20.3% בהשוואה לכ-29,230 מ"ר ברבעון השני של שנת 2011 . סך המכירות למ"ר ברבעון השני 2012 עלו לכ-20.2 אלף שקל, בהשוואה לכ-19 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד.

לדברי רמי לוי: "הגידול בפעילות החברה ברבעון השני של 2012 , מחזק את עיקרון הבסיס עליו פועלת הרשת לקוח מרוצה הוא מקדם המכירות הטוב ביותר שלנו , גם אם זה בא על חשבון שיעור הרווחיות אני רואה את הצרכן לנגד עיני כבר 35 שנה וזה הקו שמנחה את החברה שלנו בכל עת.

"המצב הכלכלי במשק גורם לצרכנים לחפש פתרונות לצמצום עלויות המחייה הרשת שממשיכה באדיקות ליישם את עקרון הבסיס עליו היא מושתתת "סל הקניות הזול ביותר", נותנת מענה חשוב לצורך זה.

"הגידול בפעילות ועלייה בפדיון חנויות זהות של כ- 6.4% נבע מהמשך יישום מהלך של הורדת מחירים ומבצעים מעמיקים שהביאו לגידול משמעותי במכירות. בנוסף, אנו מאמינים, כי שיפור תנאי הסחר מול הספקים והרחבת הפעילות ישפרו את שיעור הרווחיות של הרשת מבלי לפגוע בלקוחות. בכוונתנו לפתוח עד מחצית שנת 2013 11 סניפים נוספים, וזאת בהמשך לסניפים החדשים שפתחנו ב-2012, ושבאמצעותם סיפקנו מקומות עבודה חדשים לכ-900 עובדים".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    שי 24/08/2012 18:27
    הגב לתגובה זו
    עלה והצלח חנויותיו נקיות זולות מאוד ,מסודרות עושה בית ספר לסופרסל המשך להיות צנוע במחירים עוד שנתיים רשת רמי לוי היא הגדולה במדינה תרשמו לפניכם
  • 7.
    ירון 23/08/2012 21:21
    הגב לתגובה זו
    עדיף צים
  • משקיע ירושלמי 24/08/2012 17:45
    הגב לתגובה זו
    אחת הרכישות הכי טובות שעשיתי בחיים.
  • 6.
    תשובה, מימן,בן דב,דנקנר, אלרואי - תלמדו לא להיות חזירים (ל"ת)
    מוסדי 23/08/2012 20:34
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    פשוט מלך אני מבסוט מהסופר וגם מהסלולרי (ל"ת)
    תודה לך 23/08/2012 17:52
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    נראה שמשהו רוצה למכור לכם מניות של רמי לוי... (ל"ת)
    אבי 23/08/2012 17:32
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    קליפ 23/08/2012 16:59
    הגב לתגובה זו
    הכל כדי להגביר פירסום....ריטיג ובצע כסף שכחתם להוסיף:מדהים,לא ייאמן,צפו בגרף,בלתי ניתפס!!!!
  • 2.
    אלי 23/08/2012 15:25
    הגב לתגובה זו
    כמה פשוט להיות ישר ושמח בחלקך. רמי לוי הוא אחת הדוגמאות הבולטות בכך. כשכולם חוטפים הוא מוריד מחירים ומגדיל מחזור - פשוט גאון!
  • 1.
    אחד 23/08/2012 13:59
    הגב לתגובה זו
    שוק תחרותי מדי, הוא ייפגע
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות - מה אמר  אלוונגר המנכ"ל בשיחת הועידה?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.