"הלקוח הקשיב לי, עשה ביטוח חיים, וכשנפטר כעבור 3 חודשים זה הציל את משפחתו"
גיא קפלן
שם: גיא קפלן
תפקיד: מבעלי חושן סוכנות לביטוח ופיננסים בע"מ
מקום מגורים: הוד השרון
מצב משפחתי - נשוי באושר + 4
השכלה - b.a כלכלה אוניברסיטת בר אילן, m.a כלכלה ומדינות ציבורית
ניסיון תעסוקתי: 12 שנים סוכן ביטוח פנסיוני ואלמנטרי
הסוכן גיא קפלן מרגיש שהוא חי את החלום – עובד קשה עם שותפו לסוכנות אבל גם נהנה ומבלה. בראיון לביזפורטל הוא מספר מה קרה בחופשה בתאילנד שגרם לו לעבור מבנקאות לתחום הביטוח, לאן הוא ממליץ ללקוחות לנתב את כספם עוד לפני שהם בכלל שואלים אותו, איזו טעות עשה עם הכסף שלו במשבר 2008 ואיך הוא מיישם את הלקח על הלקוחות, ומה היה עושה אחרת בתחילת הדרך אלמלא התעקש להיות קודם כל בנקאי.
צפו בראיון המלא:
נכתב בשיתוף אלטשולר שחם ללא מעורבות בתכנים
- 8.אסף 10/07/2024 11:21הגב לתגובה זולא ממש
- 7.אל תקשיבו לו חו"ח (ל"ת)אבי 10/07/2024 10:13הגב לתגובה זו
- 6.רינה 10/07/2024 07:29הגב לתגובה זואז שילם רק עבור 3 חודשים והמשפחה תקבל הרבה כסף? לא קראתי את הכתבה כי נשמע כמו שקר.
- 5.רחל 08/07/2024 13:10הגב לתגובה זוכל עוד אתה משלם ולא מבקש שום דבר בתמורה ,לא יציקו לך חוץ מלעלות לך את הפרימה כל שנה..קרה מקרה ותצטרך אותם פתאום יגידו לך תשמע ,תראה יעבירו את התביעה למשרד עו"ד שיתנער וימרר לך את החיים עד שתראה מהם שקל.
- 4.המתבונן 07/07/2024 20:48הגב לתגובה זוגם ככה הילדים לא רואים את ההורים כשמזדקנים...
- 3.זה נשמע כמו הסיפורים של הלוטו (ל"ת)חחחחח 07/07/2024 14:03הגב לתגובה זו
- 2.החיים 05/07/2024 15:15הגב לתגובה זואני מעדיף לא להעיזר ביעוץ ולהשאר בחיים
- שלום פיינברג 05/07/2024 17:22הגב לתגובה זוכי הישארות בחיים זה דבר שתלוי רק בך... תן לי לנחש אתה גם מתפלל 3 פעמים ביום....
- 1.כולם רצים לנסדאק בשיא ... (ל"ת)כולם עדר שוטים... 04/07/2024 16:32הגב לתגובה זו
- תעשה שורט (ל"ת)דן 04/07/2024 22:30הגב לתגובה זו

כשסוכן הביטוח טועה - המבוטח משלם: פסק דין תקדימי חושף את מלכודת חידוש הביטוח
בית משפט השלום בקריות דחה תביעה נגד מנורה ביטוח וקבע: סוכנת הביטוח שלא בדקה את הפוליסה המחודשת היא האחראית לנזק של עשרות אלפי שקלים
מבוטח שרכבו נגנב גילה מאוחר מדי שההרחבה החשובה ביותר בפוליסה - "תוספת שווי רכב", נעלמה בחידוש. פסק דין של השופט צבי כוחן מעלה שאלות קשות על אחריות סוכני הביטוח ומדגיש: גם ב-120 חידושים בחודש, אין תירוץ לרשלנות מקצועית.
רן נוימן חשב שהכל בסדר. הוא ביקש מסוכנת הביטוח שלו, הילה שגיא מסוכנות "ימית י.פ", לחדש את פוליסת הביטוח המקיף לרכבו החדש בדיוק באותם התנאים של השנה הקודמת. היא אישרה בווטסאפ: "הפוליסה היא אותה פוליסה בדיוק". חמישה חודשים אחר כך, כשרכבו נגנב, התברר שההרחבה הקריטית - "תוספת שווי רכב" שמבטיחה החזר מלא של מחיר הרכישה, פשוט לא הייתה שם.
פסק הדין שניתן בבית משפט השלום בקריות חושף כשל מערכתי מדאיג בענף הביטוח: סוכנים שלא בודקים את הפוליסות שהם מחדשים, מבוטחים שסומכים עליהם באופן עיוור, וחברות ביטוח שמתנערות מאחריות כשהדברים משתבשים.
"בערך 120 חידושים ואני לא בודקת"
העדות המרכזית בתיק הגיעה דווקא מהילה שגיא עצמה, נציגת הסוכנות שטיפלה בחידוש. בחקירה נגדית היא הודתה: "יש לי בערך 120 חידושים ואם אני יודעת שפוליסה שאני מחדשת עוברת בין אחד לאחד עם אותם סעיפים עם אותם כיסויים, אז אני לא בודקת כי אני יודעת שזה אותו דבר".
- איך הרכב החשמלי משנה את עולם ביטוח הרכב בישראל?
- משרד האוצר פרסם את מכרז ביטוח הרכב הגדול בישראל לשנת 2026: כ-400 מיליון שקל בשנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כשנשאלה ישירות האם ראתה את הפוליסה שהופקה, התשובה הייתה חד-משמעית: "לא".
ההודאה הזו הייתה קריטית. היא חשפה שהסוכנת לא רק שלא סימנה את ההרחבה הנדרשת בטופס החידוש למנורה, אלא גם לא טרחה לבדוק את הפוליסה החדשה כשהתקבלה. רק אחרי הגניבה, כשפנתה למנורה בבקשה נואשת להוסיף את ההרחבה רטרואקטיבית, היא כתבה במייל: "בטעות בחידוש לא שמנו את הכיסוי של חדש תמורת ישן".