"הרבה אנשים פשוט לא מבינים את העולם הזה. אני מתרגמת ללקוחות מושגים מורכבים לשפה פשוטה"

זיו וולף |

שם: אלונה עזר כהן

תפקיד: סוכנת ביטוח ומתכננת פיננסית

מקום מגורים: קריית מוצקין

מצב משפחתי: נשואה + 1

השכלה אקדמית ומקצועית: מנהל עסקים והתמחות במימון ורישיון רשות שוק ההון

ניסיון תעסוקתי: ניהול מחלקת גמל והשתלמות בחברת מנורה, מנהלת תיקי לקוחות וסוכנת ביטוח ומתכננת פיננסית

  

אלונה עזר כהן לא מאמינה בפתרונות אחידים וכל לקוח מקבל ממנה תוכנית שמותאמת ספציפית לו. בראיון לביזפורטל היא מספרת איך מודעת דרושים הובילה אותה לתחום, כיצד היא מתמודדת עם לקוחות שלא מסכימים עם ההמלצות שלה, ואיך טיפ היתה נותנת לעצמה בתחילת הדרך.  

צפו בראיון המלא:



נכתב בשיתוף אלטשולר שחם ללא מעורבות בתכנים

 

 


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

כשסוכן הביטוח טועה - המבוטח משלם: פסק דין תקדימי חושף את מלכודת חידוש הביטוח

בית משפט השלום בקריות דחה תביעה נגד מנורה ביטוח וקבע: סוכנת הביטוח שלא בדקה את הפוליסה המחודשת היא האחראית לנזק של עשרות אלפי שקלים



עמית בר |

מבוטח שרכבו נגנב גילה מאוחר מדי שההרחבה החשובה ביותר בפוליסה - "תוספת שווי רכב", נעלמה בחידוש. פסק דין של השופט צבי כוחן מעלה שאלות קשות על אחריות סוכני הביטוח ומדגיש: גם ב-120 חידושים בחודש, אין תירוץ לרשלנות מקצועית.

רן נוימן חשב שהכל בסדר. הוא ביקש מסוכנת הביטוח שלו, הילה שגיא מסוכנות "ימית י.פ", לחדש את פוליסת הביטוח המקיף לרכבו החדש בדיוק באותם התנאים של השנה הקודמת. היא אישרה בווטסאפ: "הפוליסה היא אותה פוליסה בדיוק". חמישה חודשים אחר כך, כשרכבו נגנב, התברר שההרחבה הקריטית - "תוספת שווי רכב" שמבטיחה החזר מלא של מחיר הרכישה,  פשוט לא הייתה שם.

פסק הדין שניתן בבית משפט השלום בקריות חושף כשל מערכתי מדאיג בענף הביטוח: סוכנים שלא בודקים את הפוליסות שהם מחדשים, מבוטחים שסומכים עליהם באופן עיוור, וחברות ביטוח שמתנערות מאחריות כשהדברים משתבשים.

"בערך 120 חידושים ואני לא בודקת"

העדות המרכזית בתיק הגיעה דווקא מהילה שגיא עצמה, נציגת הסוכנות שטיפלה בחידוש. בחקירה נגדית היא הודתה: "יש לי בערך 120 חידושים ואם אני יודעת שפוליסה שאני מחדשת עוברת בין אחד לאחד עם אותם סעיפים עם אותם כיסויים, אז אני לא בודקת כי אני יודעת שזה אותו דבר".

כשנשאלה ישירות האם ראתה את הפוליסה שהופקה, התשובה הייתה חד-משמעית: "לא".

ההודאה הזו הייתה קריטית. היא חשפה שהסוכנת לא רק שלא סימנה את ההרחבה הנדרשת בטופס החידוש למנורה, אלא גם לא טרחה לבדוק את הפוליסה החדשה כשהתקבלה. רק אחרי הגניבה, כשפנתה למנורה בבקשה נואשת להוסיף את ההרחבה רטרואקטיבית, היא כתבה במייל: "בטעות בחידוש לא שמנו את הכיסוי של חדש תמורת ישן".