מועצת הרשות השנייה התקפלה בפני הערוצים: המהדורות לא יקוצצו
שבעה חודשים לאחר שהמהדורות קוצרו לשעה ורבע, מועצת הרשות השנייה החליטה לא לצאת לפעימה נוספת שנקבעה מראש, ולבטל את הקיצור הנוסף שאמור היה לייצב את מהדורות החדשות בערוצים המסחריים לשעה אחת בלבד.
חברות החדשות של קשת ורשת יוכלו להמשיך לשדר את המהדורה עד השעה 21:15, ובמקביל הערוצים התחייבו כי ברצועות האקטואליה המשודרות מהשעה 15:00 ועד המהדורות, תינתן יותר התייחסות לנושאים חברתיים, פריפריה ותרבות. מהרשות השנייה נמסר כי
בתחילת ינואר יצאה לפעול הפעימה הראשונה בקיצור המהדורות, ואלה קוצרו ברבע שעה - בהתאם להחלטת מועצת הרשות השנייה הקודמת. מאז מונתה מועצה חדשה בראשותו של היו"ר החדש עדן בר טל, וכבר עם מינויה נראה היה שהיא תהיה יותר קשורה לערוצים עליהם היא מפקחת.
הפעימה השנייה של קיצור המהדורות בוטלה, והוחלט לצאת לשימוע ציבורי בנושא, במסגרתו התקיימו דיונים ו"שולחן עגול", בו התחייבו הערוצים וחברות החדשות ליצור בידול בתכנים ולגוון את המהדורות ורצועות האקטואליה באמצעות תוספת של תכנים חדשות, הוספת כתבים לסיקור הפריפריה והפחתת החזרתיות בתכנים החדשותיים.
- בית המשפט המחוזי ממליץ להוט לשלם לקשת? עו"ד: "רק שלב נוסף במו"מ"
- עוד מקל בגלגלי FREETV – והבחירות שיפגעו בהשקת המיזם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הערוצים המסחריים התנגדו לקיצור המהדורות מכמה סיבות. הראשונה, פגיעה לכאורה בליין אפ של המהדורה, כאשר בחלקה האחרון של המהדורה נהוג לשדר תכנים מגזינים יותר. סיבה שנייה והעיקרית - היא העלויות הנוספות שיפלו על הערוצים בשל קיצור המהדורות. עלויות הפקה של מהדורה בת שעה או לחלופין בת שעה וחצי – דומות יחסית, ואולם רבע שעה או חצי שעה שמתפנות מהחדשות, מצריכות את הערוצים לעלויות הפקה נוספות.
- 1.נגה 23/07/2022 11:41הגב לתגובה זושבויה בידי המפוקחים שמממנים אותה. צריך לסגור אותה ולהעביר את הכסף להפקות מקור

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו
כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים.
מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים.
בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים.
מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?
איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.
אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.
דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT, חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.
בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.
- פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7